Contents |
Authors:
O. Borysenko, Sumy State University (Sumy, Ukraine) O. Teletov, Sumy State University (Sumy, Ukraine) V. Makarova, Sumy National Agrarian University (Sumy, Ukraine)
Pages: 49-57
Language: English
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2017.4-04
Download: |
Views: |
Downloads: |
|
|
|
Abstract
The article deals with the questions of conducting and evaluating the quantitative optimum set of system constraints in marketing organizational and information systems. It is shown that in each marketing system there is a certain ratio of entropy and received marketing information, the optimal number of bounded states of the system is determined in accordance with the conditional total number of permissible system states; the share of actual (topically-demanded) system information; the measure of the annual update of information in a system that corresponds to a specific quantitatively defined interval from the amount of system information.
Keywords: marketing systems, organizational and information systems, sets of system constraints, marketing information, relevant information
JEL Classification: F12, M31, P40.
Cite as: Borysenko, O., Teletov O. & Makarova, V. (2017). Information in marketing systems. Marketing and Management of Innovations, 4, 49-57. https://doi.org/10.21272/mmi.2017.4-04
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License
References
- Эшби У. Введение в кибернетику: пер. с англ. / У. Эшби. – М. : Издательство иностранной литературы, 1959. – 432 с.
- Тєлєтов О.С. Маркетинг в економічних системах / О.С. Тєлєтов // Економіка України. – 2001. – № 7. – С. 40-44.
- Борисенко А.А. О связи необходимости и разнообразия в сложных системах / А.А. Борисенко, А.С. Телетов // Вісник СумДУ. – 1996. – № 2. – С. 103-104.
- Борисенко А.А. Теория систем. Информационный подход: Монография / А.А. Борисенко. – Сумы : Изд-во СумГУ, 2010. – 210 с.
- Деревяшко В.В. Влияние фактора старения информации на ее ценность для организации / В.В. Деревяшко // Экономические науки. – 2010. – № 1 (62) – С. 425-427.
- Горбунова Л.Л. Проблемы методологии исследования диагностики образовательных потребностей / Л.Л. Горбунова // Проблемы современной экономики. – 2004. – № 4 (12). – С 233-235.
- Шеннон К. Работы по теории информации и кибернетике: пер. с англ. / К. Шеннон. – М. : Издательство иностранной литературы, 1963. – 830 с.
- Волькенштейн М.В. Энтропия и информация. – М. : Наука. Главная редакция физико-математической литературы, 1986. – 193 с.
- Невдяев Л.М. Телекоммуникационные технологии. Англо-русский толковый словарь-справочник. Под редакцией Ю.М. Горностаева. – М. : МЦНТИ, ООО “Мобильные коммуникации”, 2002. – 592 с.
- Немов Р.С. Психология : учебник для студентов. В 3 кн. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. – Кн. 1: Общие основы психологии – 688 с.
- Крейденко В.С. Библиотечные исследования. Научные основы. Учебное пособие. – М. : Книга, 1983. – 144 с.
- Карминская А.А. Об информационном обеспечении общественных наук / А. А. Карминская // Науковедение и информатика. Вып. 1. – 1969. – С. 18-20.
|