Зміст |
Автори:
Наталія Летуновська, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8207-9178 Сумський державний університет (Україна) Оксана Яшкіна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8028-575X Державний університет «Одеська політехніка» (Україна) Людмила Сагер, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5628-5477 Сумський державний університет (Україна) Фуад Абдулла Альхашрамі, Інститут державного управління (Саудівська Аравія) Юрій Нікітін, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5566-8943 Комунальний заклад Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (Україна)
Сторінки: 20-35
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-02
Отримано: 20.06.2021
Прийнято: 25.11.2021
Опубліковано: 30.12.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті проаналізовано споживчу поведінку на ринку здорового харчування України та визначено тренди розвитку сегменту продуктів здорового харчування. Основною метою статті є визначення головних патернів поведінки населення України щодо споживання продуктів здорового харчування. У ході дослідження з’ясовано ступінь зацікавленості споживачів у продуктах здорового харчування. Змодельовано залежність між рівнем щастя населення та споживанням продуктів сегменту здорового харчування. Авторами виокремлено фактори, які впливають на вибір продуктів аналізованого сегмента. Визначено ступінь обізнаності споживачів щодо типового маркування продуктів сегменту здорового харчування. За результатами дослідження встановлено доцільність використання окремих інформаційних каналів для взаємодії зі споживачами на ринку продуктів здорового харчування у контексті формування стратегій інклюзивного маркетингу. Методологічною базою дослідження є маркетингове дослідження громадян України, а саме методи онлайн-опитування в формі анкетування та офлайн-опитування шляхом заповнення респондентами друкованих анкет. Запитання анкети було поділено на блоки, що дозволило визначити а) зацікавленість респондентів у продуктах сегменту здорового харчування та загальні поведінкові патерни при виборі продуктів цієї категорії; б) обізнаність споживачів щодо основних видів маркування на упаковці товарів здорового харчування; в) поінформованість споживачів про наявні продукти здорового харчування та особливості купівлі цих товарів окремою людиною; г) ступінь довіри до маркетингових каналів інформування про продукти здорового харчування серед населення України. Результати дослідження можуть бути корисними виробникам продуктів здорового харчування, представникам суміжних сфер діяльності, які прямо пов’язані з сегментом продуктів здорового харчування, а також фахівцям, які займаються розробленням та реалізацією стратегій їх просування
Ключові слова: споживання продуктів здорового харчування, ринок харчових продуктів, поведінкові патерни, маркетингові канали, маркування на упаковці продуктів, маркетингове дослідження, інклюзивний розвиток..
Класифікація JEL: D19, E20, M30.
Цитувати як: Letunovska, N., Yashkina, O., Saher, L., Alkhashrami, F. A., & Nikitin, Yu. (2021). Analysis of the model of consumer behavior in the healthy products segment as a perspective for the inclusive marketing development Marketing and Management of Innovations, 4, 20-35. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-02
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Akbari, M., Ardekani, Z. F., Pino, G., & Maleksaeidi, H. (2019). An extended model of Theory of Planned Behavior to investigate highly-educated Iranian consumers’ intentions towards consuming genetically modified foods. Journal of Cleaner Production, 227, 784-793. [Google Scholar] [CrossRef]
- Alaimo, L. S., Fiore, M., & Galati, A. (2020). How the COVID-19 pandemic is changing online food shopping human behaviour in Italy. Sustainability, 12(22), 9594. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bilan, Y., Lyeonov, S., Stoyanets, N., & Vysochyna, A. (2018). The impact of environmental determinants of sustainable agriculture on country food security. International Journal of Environmental Technology and Management, 21(5-6), 289-305. [Google Scholar]
- Bilan, Y., Pimonenko, T., Starchenko, L. (2020). Sustainable business models for innovation and success: Bibliometric analysis. Paper presented at the E3S Web of Conferences, , 159. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bilan, Yu. V., Nitsenko, V. S., Samoilyk, Iu. V. (2017). Conceptual modeling of agri-food market development under economy’s globalization. Scientific bulletin of Polissia, 3, 54-61. [Google Scholar]
- Carson, R. (2020). Inclusiveness, Growth, and Political Support. Eastern Economic Journal, 46(4), 557-575. [Google Scholar]
- Chen, P. J., & Antonelli, M. (2020). Conceptual Models of Food Choice: Influential Factors Related to Foods, Individual Differences, and Society. Foods, 9(12), 1898. [Google Scholar]
- Deloitte. (2021). Consumer sentiment of Ukrainians in 2020. Retrieved from [Link]
- Egnell, M., Ducrot, P., Touvier, M., Allès, B., Hercberg, S., Kesse-Guyot, E., & Julia, C. (2018). Objective understanding of Nutri-Score Front-Of-Package nutrition label according to individual characteristics of subjects: Comparisons with other format labels. PLoS One, 13(8), e0202095. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gupta, J., & Vegelin, C. (2016). Sustainable development goals and inclusive development. International environmental agreements: Politics, law and economics, 16(3), 433-448. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hansen, T., Sørensen, M. I., & Eriksen, M. L. R. (2018). How the interplay between consumer motivations and values influences organic food identity and behavior. Food Policy, 74, 39-52. [Google Scholar] [CrossRef]
- Helne, T. (2021). Well-being for a better world: the contribution of a radically relational and nature-inclusive conception of well-being to the sustainability transformation. Sustainability: Science, Practice and Policy, 17(1), 221-231. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hens, L., Melnyk, L., Matsenko, O., Chygryn, O., & Gonzales, C. C. (2019). Transport economics and sustainable development in Ukraine. Marketing and Management of Innovations, (3), 272-284. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kolosok, S., Pimonenko, T., Yevdokymova, A., Nazim, O. H., Palienko, M., & Prasol, L. (2020). Energy efficiency policy: impact of green innovations. Marketing and Management of Innovations, 4, 50-60. [Google Scholar] [CrossRef]
- Koshkalda, I., Bezuhla, L., Nihmatova, O., & Ilchenko, T. (2021). The role of organic brand in the development of farmers association: Evidence from Ukraine. Advanced Trends in ICT for Innovative Business Management. CRC Press. Retrieved from [Link]
- Kumar, S., Dhir, A., Talwar, S., Chakraborty, D., & Kaur, P. (2021). What drives brand love for natural products? The moderating role of household size. Journal of Retailing and Consumer Services, 58, 102329. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kuzior, A., Lyulyov, O., Pimonenko, T., Kwilinski, A., & Krawczyk, D. (2021). Post-Industrial Tourism as a Driver of Sustainable Development. Sustainability, 13(15), 8145. [Google Scholar][CrossRef]
- Laureti, T., & Benedetti, I. (2018). Exploring pro-environmental food purchasing behaviour: An empirical analysis of Italian consumers. Journal of Cleaner Production, 172, 3367-3378. [Google Scholar] [CrossRef]
- Liu, C. Y., Hu, F. Z., & Jeong, J. (2020). Towards inclusive urban development? New knowledge/creative economy and wage inequality in major Chinese cities. Cities, 105, 102385. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lyulyov, O., Pimonenko, T., Stoyanets, N., & Letunovska, N. (2019). Sustainable Development of Agricultural Sector: Democratic Profile Impact Among Developing Countries. Research in World Economy, 10(4), 97-105. [Google Scholar]
- Myronova, N. (2021). Trends in healthy eating 2021: how to combine delicious with healthy. Retrieved from [Link]
- Pimonenko, T., Bilan, Y., Horák, J., Starchenko, L., & Gajda, W. (2020). Green brand of companies and greenwashing under sustainable development goals. Sustainability, 12(4), 1679.[Google Scholar] [CrossRef]
- PwC. (2021). Preparing to work with a new generation of consumers today: the future of consumer markets. Retrieved from [Link]
- RAU. (2018). Healthy food: natural food has become a trend (2018). Retrieved from [Link]
- Ricci, E. C., Banterle, A., & Stranieri, S. (2018). Trust to go green: an exploration of consumer intentions for eco-friendly convenience food. Ecological economics, 148, 54-65. [Google Scholar][CrossRef]
- Samusevych, Y., Vysochyna, A., Vasylieva, T., Lyeonov, S., & Pokhylko, S. (2021). Environmental, energy and economic security: Assessment and interaction. In E3S Web of Conferences (Vol. 234, p. 00012). EDP Sciences. [Google Scholar] [CrossRef]
- SSSU. (2020). Balances and consumption of the main food products by the population of Ukraine. Retrieved from [Link]
- Teletov, A., Nagornyi, Y., Letunovska, N., & Shevliuga, O. (2017). Competitive and sustainable technological development: Focus on business enterprises. Journal of Security and Sustainability Issues, 6(3), 491-500. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tiutiunyk, I. V. (2018). Determination of Priority Financial Instruments of Regional Sustainable Development. International journal of ecology & development, 33 (3), 11-18. [Google Scholar]
- Tiutiunyk, I., Vasylieva, T., Bilan, Y., & Kovalenko, E. (2020). The Impact of Industry 4.0 On the Level of Shadow Employment. The Impact of Industry 4.0 On Job Creation 2019: Proceedings of scientific papers from the international scientific conference. Slovak Republic: Publishing House Alexander Dubcek University in Trencín, 405-413.
- Vakulenko, I., & Myroshnychenko, I. (2015). Approaches to the Organization of the Energy Efficient Activity at the Regional Level in the Context of Limited Budget Resources during the Transformation of Energy Market Paradigm. Environmental & Climate Technologies, 15(1). [Google Scholar] [CrossRef]
- Vasylieva, T., Lyulyov, O., Pimonenko, T., Vojtovič, S., & Bilan, Y. (2020). Financial, socio-economic, environmental and public health patterns of creating regional roadmaps to prevent the spread of the COVID-19 epidemic. Financial and credit activity: problems of theory and practice, 4(35), 295-310. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vysochyna, A., Kryklii, O., Minchenko, M., Aliyeva, A. A., & Demchuk, К. (2020a). Country innovative development: impact of shadow economy Marketing and Management of Innovations, 4, 41-49. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vysochyna, A., Stoyanets, N., Mentel, G., & Olejarz, T. (2020b). Environmental determinants of a country’s food security in short-term and long-term perspectives. Sustainability, 12(10), 4090. [Google Scholar] [CrossRef]
- What do the colored stripes on the tube of toothpaste mean? (2021). Retrieved from [Link]
|