Marketing and Management of Innovations

ISSN (print) – 2218-4511 

ISSN (online) – 2227-6718

Реєстр суб’єктів у сфері медіа, Ідентифікатор у реєстрі:

P30-0117, Рішення від 31 серпня 2023 року, № 759

Мова видання: англійська 

Журнал виходить щоквартально (березень, червень, вересень і грудень) 

Бізнес-модель: Golden Open Access | APC Policy

Головний редактор            Редколегія

Олексій Люльов

Сумський державний університет | Україна

Публікаційна етика та заява про недоброчесну практику

Журнал приділяє значну увагу етичним та професійним стандартам у своїй редакційній та публікаційній політиках. Редколегія, разом із рецензентами, зобов’язана дотримуватися загальновизнаних принципів публікаційної етики та підтримувати високі стандарти наукового видавництва. Кодекс поведінки редколегії та рецензентів заснований на рекомендаціях Committee on Ethics. Журнал дотримується визначених рекомендацій у Principles of Transparency and Best Practice in Scholarly Publishing та Code of Conduct for Journal Publishers.

  1. Website

Журнал підтримує веб-сайт, який відповідає етичним та професійним стандартам, і надає важливу інформацію про видавця та сам журнал. Ця онлайн-платформа докладно описує кожний аспект редакційної та публікаційної політик, надає рекомендації для авторів, членів Редколегії та Рецензентів. На сайті висвітлено докладні рекомендації для подання рукописів, витрат на публікацію та системи знижок. Сайт містить інформацію про Видавця та Редколегію, контактні дані Редакційного офісу, вичерпні профілі членів Редколегії та Рецензентів, Бази даних і Агрегаторів контенту, Програми для перевірки на запозичення, Деталі про партнерства та співпрацю.

З моменту заснування всі номери журналу доступні на веб-сайті у відкритому доступі. Кожна веб-сторінка статті включає інформацію про автора, анотацію, список літератури, дату надходження рукопису, виправлені дані, дату прийняття та кількість завантажень і переглядів. Читачі можуть вільно завантажувати повний текст зі сторінки статті без обмежень.

Сайти журналу пропонують версії англійською та українською мовами і містять кнопки для швидкого та зручного зв’язку з Головним редактором та Редакційним офісом. Редколегія регулярно приймає необхідні заходи для забезпечення неперервної роботи веб-сайту, кібербезпеки та безпеки даних.

Розділ “Мета та тематика” на веб-сайті чітко визначає основні напрямки досліджень, цільову аудиторію, предметні області, класифікації та іншу важливу інформацію, призначену для публікації в журналі. ISSN як друкованого, так і онлайн-журналу чітко вказані на веб-сайті.

  1. Назва журналу

Журнал має власну унікальну назву, щоб уникнути будь-якої плутанини з назвами інших журналів. Цю інформацію чітко вказано на веб-сайті.

  1. Процес рецензування

Журнал використовує модель подвійного сліпого рецензування, де рукописи проходять оцінку як членами Редколегії, так і Рецензентами. Рецензенти відбираються на підставі їх наукового інтересу до теми статті. Звіт про рецензію відправляється Автору(ам) та містить висловлення рецензентів та їх рекомендації щодо прийняття, відхилення або необхідності перегляду рукопису. На веб-сайті подається інформація про процес рецензування, розкриваючи його етапи, причини можливого відхилення (Процес рецензування), вичерпний огляд ролі рецензента та вказівки щодо поведінки рецензента в різних випадках (Інструкція для рецензентів).

  1. Право власності та управління журналом

Видавцем журналу “Marketing and Management of Innovations” є Сумський державний університет (Україна).

  1. Структура управління та процес прийняття рішень

Взаємодія та розподіл обов’язків серед редакторів та видавцем журналу відповідає політиці видання журналу. Згідно з основними принципами WAME, видавець має право призначати та звільняти редакторів і членів редколегії лише у випадках важливих причин, таких як неприйнятні рішення, порушення редакційної політики журналу та особиста поведінка, яка суперечить принципам етики (включаючи кримінальну поведінку, порушення етичних стандартів та нечесне виконання службових обов’язків тощо).

Деталі щодо незалежності Редколегії журналу можна знайти в відповідних розділах відповідних веб-сайтів. Головний редактор, Секційні редактори та члени Редколегії активно залучають рецензентів  до діяльності журналу. Члени Редколегії та Рецензенти є експертами у своїх галузях та дотримуються норм публікаційної етики. Список членів Редколегії  та Рецензентів регулярно оновлюється, а їх імена, афіліації, наукові інтереси та посилання на академічні профілі доступні громадськості на веб-сайті журналу.

Обов’язки Головного редактора, Секційних редакторів, членів Редколегії, Відповідального редактора та Технічного редактора, а також кнопки для зручного зв’язку з Головним редактором, чітко визначено в відповідних розділах веб-сайту: Інструкція для членів редколегії та Інструкція для рецензентів.

  1. Офіс редакції

Імена та контактна інформація всіх членів Редколегії, Головного редактора, Відповідального редактора, Технічного редактора, Коректора, Менеджера веб-сайту перераховані в розділах Редакційний офіс, Редколегія, Контакти.

Повна контактна інформація редакції (адреса, телефон, факс та електронна пошта) також вказана в розділі “Контакти” на веб-сайті журналу. Також є кнопка для швидкого зв’язку з Головним редактором журналу.

  1. Авторське право та ліцензії

Політика щодо авторських прав викладено зрозуміло у розділі “Авторське право та ліцензування“. Кожна стаття публікується за відкритою ліцензією Creative Commons CC BY, яка дає дозвіл на використання, поширення та відтворення статті у будь-якому середовищі, за умови правильного посилання на оригінальну роботу. Ліцензія CC BY розповсюджується як на комерційні, так і на некомерційні цілі. У випадках, коли автори включають раніше опублікований контент (наприклад, текст, малюнки, таблиці), вони повинні отримати дозвіл на використання та повторне видання, а також надати точні посилання на джерело. Цей процес вирішується перед подачею статті. Журнал має відкритий доступу, детальні відомості щодо політики відкритого доступу можна знайти в Політиці відкритого доступу. Всі цитування у статтях є правдоподібними, структурованими та опублікованими за ліцензією Creative Commons. Згідно зі стандартами COPE щодо маніпулювання цитатами, авторів зобов’язані уникати будь-якої форми маніпулювання цитуванням.

Для зручності ідентифікації та доступу кожній опублікованій статті присвоюється DOI (Цифровий ідентифікатор об’єкта), який включає всі необхідні метадані та URL статті.

  1. Фінансова політика та знижки

Автори зобов’язані сплатити вартість за обробку статті після того, як вона пройшла процес рецензування та булаприйнята до публікації (відсутня плата за подання та рецензування статей). Цей збір включає в себе послуги редагування тексту статті, форматування рисунків і таблиць, керування процесом рецензування, архівування статей, утримання веб-сайту (включаючи публікацію статей, технічне обслуговування та підтримку), просування журналу та статей (розповсюдження матеріалів журналу, допомога в індексації). Потенційні автори можуть переглянути Фінансову політику перед поданням своїх рукописів на розгляд.

Оплата за обробку статей здійснюється автором після прийняття рішення Головним редактором щодо публікації статті, і її розмір не залежить від обсягу статті. Оплату можна провести зручно через банківський переказ відповідно до інвойсу, відправленого авторам Відповідальним редактором.

З метою підтримки авторів із країн з низьким і середнім рівнем доходу журнал пропонує знижки 20% та 10%. Автори з розвиваючись країн, а також тих, що перебувають в регіонах з військовим конфліктом, чи тих, хто не може собі дозволити оплату за публікацію статті, можуть подати запит до Редакційного офісу щодо отримання 100% знижки. Для отримання додаткової інформації про ці опції, будь ласка, звертайтеся до Фінансової політики.

Відповідно до рекомендацій Fair Open Access Alliance журнал дотримується прозорої структури витрат, відповідно до 5 Plan S.

  1. Виявлення та реагування на порушення наукової доброчесності

 Автори, які подають рукописи до журналу, зобов’язані дотримуватися принципів наукової прозорості, доброчесності, інклюзивності та поваги до співавторів та дослідників. Важливо дотримуватися етичних стандартів у публікаціях та наукових зусиллях, а також принципів COPE. Відповідно до політики журналу, приймаються тільки ті статті, що містять ідеї та результати досліджень автора. Щоб забезпечити оригінальність та запобігти плагіату, журнал використовує програмні продукти StrikePlagiarism та iThenticate для перевірки поданих статей на рівень запозичень.

Редколегія веде непохитну політику щодо різних форм плагіату, включаючи прямий, копіювання, самоплагіат (рециклінг), мозаїчний (сплайсинг), випадковий, реміксинг, гібридизацію, мешапи, посилання на неіснуючі джерела, агрегатори та ретвітинг. У розділі Політика щодо запозичень надається докладна інформація щодо цих типів та форм плагіату (дослівний плагіат, суттєвий плагіат та перефразування) та визначаються санкції для дослідників, які порушують політику щодо плагіату.

Поза плагіатом, журнал розглядає інші випадки порушення авторських прав як порушення наукової доброчесності, включаючи, але не обмежуючись, такі:

  • Маніпулювання авторством або заниження внеску інших дослідників.
  • Подання або публікація одного й того ж дослідження одночасно в кількох журналах.
  • Перепублікація (салямі-публікація).
  • Маніпулювання цитуванням.
  • Фальсифікація чи вигадування даних.
  • Відтворення значущих частин раніше опублікованих робіт без належного цитування.
  • Приховування результатів дослідження.
  • Дозвіл спонсорам дослідження компрометувати незалежність дослідження.
  • Зловживання своїм становищем для сприяння порушенню дослідження.
  • Ігнорування заяв про порушення наукової доброчесності або систематичне приховування порушень чи інших правопорушень.
  • Створення чи підтримка журналів без контролю якості (“хижацькі журнали”).

Докладнішу інформацію про ці види порушень наукової доброчесності дивись у Політика щодо порушень у проведенні наукових досліджень.

10. Публікаційна етика

Журнал дотримується етичних принципів відповідно до стандартів COPE, Journal Article Reporting Standards for Race, Ethnicity, and Culture, сприяючи взаємній довірі між усіма учасниками у процесі публікації. Публікаційна етика доступна на веб-сайті журналу:

  1. Авторство та Кваліфікації Автора: Згідно до публікаційної політики Сумського державного університету та принципів COPE, автор чи співавтори погоджуються з рекомендаціями Council of Science Editors (CSE) та the International Committee of Medical Journal Editors (ICMJE). Критерії авторства, як визначено Рекомендаціями ICMJE 2019, докладно розкриті у розділі “Авторство та Участь”. Документ також містить вказівки щодо ідентифікації інших учасників, їх прав та обов’язків, визначення внеску автора та ролей згідно з принципами COPE та CRediT – таксономії вкладу співавторів.
  2. Процес розгляду скарг та порушень: Політика щодо скарг визначає типи скарг, порядок їх розгляду (з наданням етапів, відповідно до стандартів COPE), метод їх подання та апеляцій. Редколегія оперативно реагує на отримані скарги, повідомляє про терміни їх розгляду, об’єктивно переглядає та вирішує етичні порушення. Автори мають право спростувати звинувачення протягом періоду розгляду скарги.
  3. Конфлікти інтересів: Політика щодо конфлікту інтересів описує можливі ситуації конфліктів, надаючи кожній зацікавленій групі (авторам, членам Редколегії та рецензентам) інструкції щодо уникнення, повідомлення та врегулювання конфлікту інтересів. Документ розглядає, як і які запити щодо конфлікту інтересів слід подавати, охоплюючи фінансові інтереси, особисті відносини та переконання, академічну конкуренцію, фінансового внеску автора, членство в професійних організаціях, політичні чи релігійні переконання та інституційні приналежності.
  4. Відтворюваність та Надійність: Журнал дотримується принципів транспарентності даних та методології дослідження, підкреслюючи важливість можливості відтворення результатів. Автори повинні додавати відкриті дані та повний опис експерименту (первинні дані, методи та результати). Визнається недоброчесним використання або представлення неперевірених або сфабрикованих даних.
  5. Етичні норми: Журнал дотримується визначення “етичних норми” від COPE, охоплюючи згоду на публікацію, публікації з участю вразливих населених груп, етичну поведінку у дослідженнях з участю тварин та людей, обробку конфіденційних даних та практики в галузі бізнесу/маркетингу. Детальніше можна ознайомитись у розділі Контроль за дотриманням етичних норм.
  6. Авторство та Застосування Штучного Інтелекту або Технологій з Використанням Штучного Інтелекту: Журнал “Marketing and Management of Innovations” дотримується етичних принципів, визначених Комітетом з етики у видавництві (COPE), у зв’язку з використанням штучного інтелекту (ШІ) та технологій із застосуванням ШІ під час підготовки статті. Інструменти, такі як ChatGPT та інші великі мовні моделі (ВММ), не відповідають критеріям авторства і, отже, не можуть бути визнані авторами статей. У випадках, коли ШІ або технології з використанням ШІ використовуються під час підготовки статті, авторам слід ретельно зазначити це в супровідному листі під час подачі рукопису, подаючи достатньо докладну інформацію. Крім того, автори повинні забезпечити прозорість використання цих інструментів, розкриваючи методологію їх використання у розділі “Матеріали та Методи” та визначаючи конкретний програмний продукт ШІ у розділі “Подяки”. Автори несуть повну відповідальність за оригінальність, вірність та цілісність змісту статті, включаючи будь-які внески від ШІ чи технологій з використанням ШІ. Ретельний огляд є важливим для забезпечення відповідності змісту всім етичним положенням, встановленим політиками Marketing and Management of Innovations. Редакційний офіс залишає за собою право запитувати додаткову інформацію.
  7. Право інтелектуальної власності: Автори, які повідомляють, що їх дослідження базуються на результатах експериментів в яких брали участь люди чи тварини, повинні дотримуватися етичних стандартів. Усі статті журналу публікуються відповідно до умов ліцензії Creative Commons CC BY. Використання раніше опублікованої інформації регулюється, а розділ Авторське право та ліцензування надає додаткову інформацію щодо отримання дозволу на перевидання.
  8. Політика корегування та відкликання статей: Політика корегування та відкликання статей дозволяє направити запити щодо виправлень, відкликань та вилучень опублікованих матеріалів відповідно до стандартів COPE та рекомендацій Європейської асоціації редакторів науки.
  9. Інклюзивність мови: Журнал підтримує використання інклюзивної мови в рукописах, відсторонюючи дискримінацію за віком, расою, етнічністю, культурою, ґендером, фізичними здібностями та іншими факторами. Статті повинні дотримуватися принципів рівних можливостей та поваги до індивідуальних відмінностей.

11. Графік публікацій журналу

Журнал виходить чотири рази на рік (в березні, червні, вересні та грудні). Графік виходу номерів журналу доступний на веб-сайті журналу.

12. Політика відкритого доступу

Marketing and Management of Innovations у своїй діяльності підтримує наступні ініціативи: Budapest Open Access InitiativeBerlin Declaration on Open Access to Knowledge in the Sciences and HumanitiesInitiative for Open Citations (I4OC). Крім того, журнал дотримується рекомендацій Open Access Scholarly Publishers Association (OASPA)Directory of Open Access Journals (DOAJ). Також бере участь у Cited-by (CrossRef) системі.

Marketing and Management of Innovations діє як видання з відкритим доступом, відповідно до принципів, визначених у Будапештській ініціативі щодо відкритого доступу 2002 року. Згідно з цією ініціативою відкритий доступ означає необмежений та безкоштовний доступ до вмісту статей в Інтернеті без фінансових, юридичних або технічних перешкод, за винятком тих, які є невід’ємними від самого доступу в Інтернет. Це дозволяє будь-якому користувачеві читати, завантажувати, копіювати, поширювати, друкувати, шукати, цитувати, індексувати, передавати в програмне забезпечення або використовувати вміст для будь-якої законної мети. Єдиним обмеженням на відтворення та розповсюдження є збереження цілісності роботи, причому авторське право служить метою забезпечення належного визнання та цитування авторами.

Повідомлення, що вказують на загальний доступ до повнотекстових статей, чітко відображені на домашній сторінці веб-сайті журналу та поряд із кожною статтею в змісті відповідного випуску. Архів надає читачам повний доступ до всіх випусків журналу, тоді як Поточний випуск має вміст останнього опублікованого номеру.

13. Архів та збереження даних

Політика  журналу щодо ведення архіву та збереження матеріалів відповідає затвердженій стратегії засновника – Сумського державного університету щодо надання постійного доступу до знань. Ось деталі кожного аспекту стратегії архівування:

  • Архів веб-сайту: Консолідація цифрового контенту на хмарному сервері не лише забезпечує широкий доступ для читачів, але й служить безпечним сховищем. Резервні копії, зберігані протягом 24-36 годин, сприяють захисту контенту від непередбачуваних обставин, підтримуючи цілісності даних журналу.
  • Індексація та Бази даних: Включення до різноманітних наукометричних баз даних та агрегаторів контенту підвищує видимість та промоцію досягнень журналу. Ця стратегія полегшує безперешкодну промоцію опублікованих статей, сприяючи їх інтеграції в ширший науковий ландшафт.
  • Самоархівування: Надання авторам можливості самоархівування сприяє створенню середовища співпраці та поширенню знань. Дозволяючи авторам ділитися своєю роботою через інституційні репозитарії чи особисті платформи, журнал підтримуємо широке поширення цінних дослідницьких результатів.
  • Незалежні установи та локальні архіви: Відповідно до потреби читачів, журнал розширюємо доступ через співпрацю з визначеними установами, такими як eSSUIR та відомими архівами, такими як Національна бібліотека України імені Вернадського, Sherpa Romeo та Portico. Ці партнерства надають альтернативні можливості доступу до рукописів.

Додаткову інформацію можна знайти в Політиці цифрового архівування та зберігання 

14. Джерела доходу

Фінансова стійкість журналу Marketing and Management of Innovations передбачається переважно за рахунок різноманітних джерел доходу, спрямованих на підтримку функціонування журналу. Основні джерела доходу визначені нижче:

  • Сплата за наукове редагування та обробку статей: Журнал отримує кошти від авторів, установ та спонсорі досліджень за обробку та наукове редагування статей. Ці внески сплачуються виключно після прийняття рішення Головним редактором щодо прийняття статті до публікації на основі результатів рецензування. Важливо зауважити, що журнал не стягує плату за подачу або рецензування статті. Плата за обробку та наукове редагування включає в себе широкий спектр послуг, включаючи редагування, форматування тексту, підготовку рисунків і таблиць, а також загальне управління процесом рецензування статей.
  • Сплата за тематичні випуски: Журнал може отримувати додатковий дохід від створення тематичних випусків, які створюються на замовлення авторів або читачів. Ці колекції включають статті, вибрані з різних випусків журналу, і можуть бути адаптовані відповідно до конкретних критеріїв, таких як тема, автор чи група авторів, географічний регіон, університет чи установа. Внески за публікацію цих тематичних колекцій обговорюються окремо, враховуючи унікальні вимоги кожного запиту.

Дохід, отриманий з цих джерел, відіграє важливу роль у забезпеченні щоденної діяльності журналу та сприяє його подальшому розвитку. Докладніша інформація доступна у відповідному розділі Фінансова політика.

15. Рекламна політика

Журнал утримується від підтримки комерційних продуктів чи послуг через свою платформу. Однак він надає простір для просування наукових конференцій, книг, видань, послуг та продуктів, які сприяють навчанню у продовж життя та співпраці в у сфері освіти та науки. Рішення щодо рекламного контенту підлягає схваленню від Видавця та Головного редактора. Важливо зауважити, що врахування реклами не впливає на процес прийняття рішення щодо публікації статей. Додаткові відомості про рекламну політику журналу можна знайти в розділі Маркетинг та реклама.

16. Маркетингова політика та промоція

Продаж, промоція журналу та окремих статей відповідають принципам публікаційної етики, забезпечуючи передачу інформації правдиво, без зайвих підводжень читачів чи авторів в оману. Для промоції використовуються різні канали, включаючи email-маркетинг, участь у конференціях та наукових заходах, професійні соціальні мережі, співпрацю з професійними асоціаціями, платформами, організаціями, партнерами журналу та іншими рекламними заходами.

17. Партнерство та співпраця

Журнал взаємодіє з різноманітними асоціаціями, університетами та академічними партнерами, постійно розвиваючи нові відносини. Детальна інформація про партнерів журналу та укладені угоди доступні в розділі Партнери.