Зміст |
Автори:
Зеновій-Михайло Задорожний, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2857-8504 Західноукраїнський національний університет (Україна) Володимир Муравський, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6423-9059 Західноукраїнський національний університет (Україна) Олег Шевчук, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7352-7001 Західноукраїнський національний університет (Україна) Михайло Брик, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0861-9057 Західноукраїнський національний університет (Україна)
Сторінки: 36-46
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-03
Отримано: 09.07.2021
Прийнято: 15.11.2021
Опубліковано: 30.12.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Імплементація комп’ютерно-комунікаційних технологій в соціально-економічні процеси спричинила активізацію кібератак, орієнтованих на отримання економічної вигоди третіми особами або заподіяння економічної шкоди підприємствам. У рамках роботи обґрунтовано вплив кіберризиків на економічну безпеку підприємств, важливою складовою якої є кіберзахист облікової інформації. Мета статті полягає у позиціювання бухгалтерського обліку як інноваційного багаторівневого механізму забезпечення взаємовпливу економічної та кібербезпеки. Теоретичні й методичні аспекти позиціювання обліку як сукупності багатоваріантних методик реалізації взаємовпливу економічної та кібербезпеки досліджувалися із використанням загальних методів наукових досліджень – інституційного та інноваційного; для обґрунтування взаємозалежності глобальних індексів розвитку країн використано економіко-математичні методи аналізу. Доведено, що найбільший вплив на активізацію кіберзагроз здійснює стан цифрової спроможності, дещо менший – рівень розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, інноваційність економіки, мережева готовність та підключення до Інтернету. Визначено п’ять рівнів інформаційного взаємовпливу економічної та кібербезпеки підприємств: методологічний рівень – визначає вплив кіберзагроз на принципи та функції обліку; якісний рівень – на якість облікової інформації; методичний рівень – на облікові об’єкти та види обліку; комунікаційний рівень – та облікові комунікації зі стейкхоледрами; репутаційний рівень – на діловий імідж та гудвіл підприємства. Встановлено, що реалізація кіберризиків на зазначених рівнях адитивно призводить до зростання економічних втрат підприємств. Автори аргументували необхідність реалізації зворотного інформаційного зв’язку економічної та кібербезпеки за допомогою бухгалтерського обліку, завдання якого полягає в достовірній ідентифікації та оцінні економічних втрат від кіберризиків. Напрямком подальших наукових досліджень є методика облікової ідентифікації та оцінки економічних втрат підприємств унаслідок прояву кіберзагроз.
Ключові слова: облік, кібербезпека, економічна безпека підприємств, вплив кіберзагроз на економічну безпеку..
Класифікація JEL: M10, M40, M41.
Цитувати як: Zadorozhnyi, Z.-M., Muravskyi, V., Shevchuk, O., & Bryk, M. (2021). Innovative accounting methodology of ensuring the interaction of economic and cybersecurity of enterprises Marketing and Management of Innovations, 4, 36-46. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-03
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Balaziuk, О.Yu., Sysoieva, І.M., & Pilyavets, V.M. (2020). Control and accounting aspects of introducing agile methodology for software development projects. Financial and credit activity: problems of theory and practice. 3 (34). 94-102. [Google Scholar] [CrossRef]
- Global Connectivity Index. (2018). GCI Ranking Table. Retrieved from [Link]
- Global Cybersecurity Index. (2018). ITU Publications. Retrieved from [Link]
- Global Innovation Index. (2018). Retrieved from [Link]
- Horbachenko, S. (2020). Cyber security as a component of economic security of Ukraine. Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 180-186. [CrossRef]
- Marasigan, R. (2019). The Role of Ideas that shape the Institutional Change in Cybersecurity: Economic barriers of cyber-attacks. Policy in a Changing World Tackling Global Issues At: Roppongi, Tokyo Japan. [CrossRef]
- Moroz, Yu. Yu., & Tsal-Tsalko, Yu. S. (2017). Accounting policy of the enterprise and its cybersecurity. Accounting, analysis and control in the context of modern concepts of managing the economic potential and market value of the enterprise. ZhNAEU. 4(1), 8–11. Retrieved from [Link]
- Nekhai, V. A., & Nekhai, V. V. (2017). Information security as a component of economic security of enterprises. Scientific Bulletin of the International Humanities University, 24(2), 137-140.[Google Scholar]
- Patterson, W., & Gergely, M. (2020). Economic Prospect Theory Applied to Cybersecurity. In International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (pp. 113-121). Springer, Cham. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rajput, B. (2020). Exploring the Phenomenon of Cyber Economic Crime. Cyber Economic Crime in India, 53-78. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rodrigues, B., Franco, M., Parangi, G., & Stiller, B. (2019). SEConomy: a framework for the economic assessment of cybersecurity. In International Conference on the Economics of Grids, Clouds, Systems, and Services (pp. 154-166). Springer, Cham. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rue, R., & Pfleeger, S. L. (2009). Making the best use of cybersecurity economic models. IEEE Security & Privacy, 7(4), 52-60. [Google Scholar] [CrossRef]
- Shitova, Y. Y., & Shitov, Y. A. (2019). Contemporary Trends in Economic Cybersecurity. The world of new economy, 13(4), 22-30. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wilson, K. (2014). Cybersecurity Economics: How Much Cybersecurity is Enough?. Australian intellectual property journal, 7-9. [Link]
- World Digital Competitiveness Ranking IMD. (2018). Retrieved from [Link].
- Yevdokymov, V. V. (2011). Reliability of accounting information as a prerequisite for ensuring the economic security of the enterprise. Herald of ZhSTU, 3 (57), 46-50. [Google Scholar]
- Zadorozhnyi, Z. V., Muravskyi, V. V., & Sudyn, Yu. A. (2018). Goodwill assessment in enterprise management: innovative approaches using computer and communication technologies. Marketing and management of innovation, 4, 43-53. [Google Scholar] [CrossRef]
|