Зміст |
Автори:
Сельчук Койлуоглу, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0359-1443 Сельджукський університет (Туреччина) Месут Доган, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6789-1361 Університет Афйон Коджатепе (Туреччина)
Сторінки: 168-183
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-13
Отримано: 12.10.2021
Прийнято: 26.12.2021
Опубліковано: 30.12.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Впровадження інновацій спрямовано на досягнення конкурентних переваг шляхом покращення критеріїв ефективності, що сприяє формуванню міцних зв’язків між інноваціями та продуктивністю. Метою статті є визначення впливу інноваційних стратегій на ефективність діяльності високотехнологічних підприємств. У роботі, запропоновано класифікаційні ознаки та виділено шість типів інноваційних стратегій: 1) проактивна стратегія, 2) ризикоорієнтована стратегія, 3) оборонна стратегія, 4) стратегія на майбутнє, 5) стратегія наступу та 6) аналітична стратегія. Оцінювання ефективності ведення бізнес-діяльності здійснено за пятьма напрямами: якість продукції, продуктивність праці, взаємодію зі споживачами, результати фінансової діяльності та ефективність процесів, за шкалою Морган та Стронг (1998), Ченді та Теліс (1998), а також Ескічі (2020). Підґрунтям дослідження стали результати опитування 346 менеджерів високотехнологічних компаній Туреччини. Аналіз результатів опитування було здійснено за допомогою програмного забезпечення JAMOVI та SPSS 26.0. Емпіричне дослідження проведено з використанням інструментарію експлораторного та конфірматорного факторних аналізів, коефіцієнта кореляції Пірсона та регресійного аналізу. За результатами дослідження встановлено, що інноваційні стратегії сприяють підвищенню ефективності діяльності високотехнологічних підприємств. Зокрема, стратегія на майбутнє сприяє покращенню якості продукції, продуктивності праці, взаємодії зі споживачами, фінансовій результативності та ефективності процесів. Однак, результати дослідження засвідчили, що стратегія на майбутнє та ризикоорієнтована стратегія є неефективними для показників якості продукції, взаємодії зі споживачами, продуктивності праці, результатів фінансової діяльності та ефективності процесів. Наступальні, аналітичні, оборонні, проактивні та ризикоорієнтовані стратегії не є ефективними для підвищення продуктивності процесів. Аналітичні, оборонні, орієнтовані на майбутнє та проактивні стратегії ефективні для якості продукції, взаємодії зі споживачами та фінансової результативності. На основі отриманих результатів дослідження автори дійшли висновку, що інноваційні стратегії мають сильніший вплив на ефективність взаємодії зі споживачами (R2=0,687) та фінансову результативність (R2=0,701) високотехнологічних компаній.
Ключові слова: інновація, інноваційні стратегії, ефективність бізнес-діяльності, високі технології.
Класифікація JEL: M12, F50, J10.
Цитувати як: Koyluoglu, S., & Dogan. M. (2022). The impact of innovation strategies on business performance: practices in high technology companies in Turkey Marketing and Management of Innovations, 4, 168-183. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-13
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Abdalkrim, G. M. (2013). The Impact of strategic planning activities on private sector organizations performance in Sudan: An empirical research. International Journal of Business and Management, 8(10), 134-143. [Google Scholar]
- Afuah, A. (1998). Responding to structural industry changes: A technological evolution perspective. Oxford University Press, 6(1), 183-202. [Google Scholar] [CrossRef]
- Aghion, P., Bloom, N., Blundell, R., Griffith, R., & Howitt, P. (2005). Competition and innovation: An inverted-u relationship. The Quarterly Journal of Economics, 120(2), 701-728. [Google Scholar] [CrossRef]
- Akman, G., & Yılmaz, C. (2008). Innovative capability, innovation strategy and market orientation: An empirical analysis. International Journal of Innovation Management, 12(1), 69-111. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ansoff, H. I., & Stewart, J. M. (1967). Strategies for a technology-based business. Harvard Business Review, 45(6), 71-83. [Google Scholar]
- Audretsch, Z. J., & Acs, D. B. (1991). Innovation and size at the firm level. Southern Economic Journal, 57(3), 739-744. [Google Scholar] [CrossRef]
- Baker, W. E., & Sinkula, J. M. (2005). Market orientation and the new product paradox. Journal of Product Innovation Management, 22(6), 483-502. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bogliacino, F., & Pianta, M. (2011). Engines of Growth. Innovation and productivity in ındustry groups. Structural Change and Economic Dynamics, 22(1), 41–53. [Google Scholar] [CrossRef]
- Brown, S., & Maylor, H. (2005). Strategic resonant firms, mass producers, big fish & flat liners: A study of policies, practices & performance in Innovation. Technovation, 25. 307–319. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cerami, J.R. (2001). Research in organizational design: The capacity for innovation in large, complex organizations. The Innovation Journal, 6(1), 1-17. [Google Scholar]
- Chandy, R. K., & Tellis, G. J. (1998). Organizing for radical product innovation: The overlooked role of willingness to cannibalize. Journal of Marketing Research, 35(4). 474-487. [Google Scholar] [CrossRef]
- Clifton, N., Keast, R., Pickernell, D., & Senior, M. (2010). Network structure, knowledge governance, and firm performance. evidence from ınnovation networks and smes in the UK. Growth and Change, 41(3), 337–373. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cooper, R. G. (1984). The performance of product innovation strategies. European Journal of Marketing, 18(5), 5-54. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cottam, A., Ensor, J., & Band., C. (2001). A benchmark study of strategic commitment to innovation. European Journal off Innovation Management, 4(2), 88-94. [Google Scholar] [CrossRef]
- Covin, J. G., Slevin, D.P., & Heeley, M.B. (2000). Pioneers and followers: Competitive tactics, environment and firm growth. Journal of Business Venturing, 15, 175-196. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cozzarin, B. P. (2006). Are world-first innovations conditional on economic performance? Technovation, 26, 1017–1028. [Google Scholar] [CrossRef]
- Damanpour, F., & Evan, W. M. (1984). Organizational innovation and performance: The role of environmental change. Journal of Engineering and Technology Management, 15, 1-24. Retrieved from [Link]
- Damanpour, F. (1991). Organizational innovation: A meta analysis of effects of determinants and moderators. Academy Of Management Journal, 34 (3), 555-590. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dess, G. G., & Robinson, R. B. (1984). Measuring organizational performance in the absence of objective measures: The case of the privately held firm and conglomerate business unit. Strategic Management Journal, 5(3), 265-273. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dorweiler, V. P., & Yakhou, M. (2005). Scorecard for academic administration performance on the campus. Managerial Auditing Journal, 20 (2), 138-44. [Google Scholar] [CrossRef]
- Eskici, R. B. (2020). Impact of innovation strategies on business performance. Master Thesis, Istanbul Trade University, 57-85. Retrieved from [Link]
- Forrester, R. H. (2000). Capturing learning and applying knowledge: An investigation of the use of innovation teams in Japanese and American automotive firms. Journal of Business Research, 47, 35-45. [Google Scholar] [CrossRef]
- Garengo, P., Biazzo, S., & Bititci, U. S. (2005). Performance measurement systems in smes: A review for a research agenda. International Journal of Management Review, 7(1), 25-47. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gilbert, J. T. (1994). Choosing an innovation strategy: Theory and practice. Business Horizons, 337(6), 16. [Link]
- Ho, C.H. (1996). A contingency theoretical model of manufacturing strategy. International Journal of Operations & Production Management, 16(5), 74-98. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hultink, E. J., & Robben, H. S. J. (1995). Measuring new product success: The difference that time perspective makes. Journal of Product Innovation Management, 12, 392-405. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hurley, R. F., & Hult, G. T. (1998). Innovation, market orientation, and organizational learning: An integration and empirical examination. Journal of Marketing, 62, 42–54. [Google Scholar] [CrossRef]
- Irwin, J.G., Hoffman, J. J., & Lamont, B. T. (1998). The effect of the acquisition of technological innovations on organizational performance: A resource-based view. Journal of Engineering and Technology Management, 15, 25-54. [Google Scholar] [CrossRef]
- Jenssen, J. I., & Jorgensen, G. (2004). How do corporate champions promote innovations? International Journal of Innovation Management, 8(1), 63. [Google Scholar] [CrossRef]
- Jimenez, J. D., & Sanz-Valle, R. (2011). Innovation, organizational learning and performance. Journal of Business Research, 64(4), 408–417. [Google Scholar] [CrossRef]
- Johne, F. A., & Snelson, P. A. (1988). Success factors in product innovation: A selective review of the literatüre. Journal of Product Innovation Management, 5(2), 114-128. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kandampully, J., & Duddy, R. (1999). Competitive advantage through anticipation, innovation and relations. Management Decision, 3(711), 51-56. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kaplan, R. S. (1998). Innovation action research: Creating new management theory and practice. Journal of Management Accounting Research, 10, 89-118. [Google Scholar]
- Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (1996). Using the balanced scorecard as a strategic management system. Harvard Business Review, 74, 75-85. [Google Scholar]
- Karabulut, A. T. (2015). Effects of innovation strategy on firm performance: A study conducted on manufacturing firms in Turkey. Procedia-Social and Behavioral Sciences,195, 1338-1347. [Google Scholar] [CrossRef]
- Karlsson, C., & Olsson, O. (1998). Product innovation in small and large enterprises. Small Business Economics, 10, 32. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kim, Y., Kim, L., & Lee, J. (1999). Innovation strategy for local pharmaceutical firms in Korea: A multivariate analysis. Technology Analysis and Strategic Management, 1(1), 29-44. [Google Scholar] [CrossRef]
- Koellinger, P. (2008). The Relationship between technology, innovation and firm performance-Empirical evidence from e-business in Europe. Research Policy, 37, 1317-1328. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kohli, A. K., & Jaworski, B. J. (1990). Market orientation: The construct, research propositions and managerial implications. Journal of Marketing, 54, 1-18. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kostopoulos, K., Papalexandris, A., Papachroni, M., & Ioannou, G. (2011). Absorptive capacity, innovation and financial performance. Journal of Business Research, 64(12), 1335-1343. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kuczmarski, T. D. (1996). What is innovation? The art of welcoming risk. Journal of Consumer Marketing, 13(5), 7-11. [Google Scholar]
- Lambkin, M. (1988). Order of entry and performance in new markets. Strategic Management Journal, 9(special issue), 127-140. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lee‐Mortimer, A. (1995). Managing innovation and risk. World Class Design to Manufacture, 2(5), 38-42. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lendel, V., & Varmus, M. (2011). Creation and implementation of the innovation strategy in the enterprise. Economics and Management, 16, 819-826. [Google Scholar]
- Li, Q., Maggitti, P. G., Smith, K. G., Tesluk, P. E., & Katila, R. (2013). Top management attention to innovation: The role of search selection and intensity in new product introductions. Academy of Management Journal, 56(3), 893–916. [Google Scholar] [CrossRef]
- Liao, C. C., Wang, H. Y., Chuang, S.H., Shih, M.L., & Liu, C.C. (2010). Enhancing knowledge management for R&D innovation and firm performance: An integrative view. African Journal of Business Management, 4(14), 3026–3038. [Google Scholar] [CrossRef]
- Liao, T. S., & Rice, J. (2010). Innovation investments, market engagement and financial performance: A study among australian manufacturing SMEs. Research Policy, 39, 117–125. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lynn, G. S., & Mazzuca, M. (1998). Learning the critical success factor in developing truly new products. Research Technology Management, 41(3), 45-53. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lyon, D. W., Lumpkin, G. T., & Dess, G. G. (2000). Enhancing entrepreneurial orientation research operationalizing and measuring a key strategic decision making process. Journal of Management, 6(5), 1055-1085. [Google Scholar] [CrossRef]
- Maggitti, P. G., Smith, K. G., & Katila, R. (2013). The complex search process of invention. Research Policy, 42, 90 –100. [Google Scholar] [CrossRef]
- Manu, F. A., & Sriram,V. (1996). Innovation, marketing strategy, environment and performance. Journal of Business Research, 35, 79-91. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mavondo, F. T. (2000). Marketing as a form of adoption: Empirical evidence from a developing economy. Marketing Intelligence & Planning, 18(5), 256-272. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mazzanti, M., Pini P., & Tortia, E. (2006). Organizational innovations, human resources and firm performance: The Emilia-Romagna food sector. The Journal of Socio-Economics, 35,123-141. [Google Scholar] [CrossRef]
- Meeus, M. T. H., & Oerlemans, L. A. G. (2000). Firm behavior and innovative performance: An empirical exploration of the selection-adoption debate. Research Policy, 29, 41-58. [Google Scholar] [CrossRef]
- Miller, D., Friesen, P. H., & Mintzberg, H. (1984). Organizations: A quantum view. Prentice Hall. [Google Scholar]
- Morgan, R. E., & Strong, C. A. (1998). Market Orientation and Dimensions of Strategic Orientation. European Journal of Marketing, 32(11-12), 1051-1073. [Google Scholar] [CrossRef]
- O’Regan, N., Ghobadian, A., & Gallear, G. (2005). In search of the drivers of high growth in manufacturing SMEs. Technovation, 26(1), 30–41. [Google Scholar] [CrossRef]
- Oke, A., Walumbwa, F. O., & Myers, A. (2012). Innovation strategy, human resource policy, and firms’ revenue growth: The roles of environmental uncertainty and innovation performance. Decision Sciences, 43(2), 273-302. [Google Scholar] [CrossRef]
- Osman, S., Shariff, S. H., & Lajin, M. N. A. (2016). Does innovation contribute to employee performance. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 219, 571 – 579. [Google Scholar] [CrossRef]
- Pichler, J. (2010). Innovation and creative destruction: At the centennial of schumpeter’s theory and its dialectics. Review Papers, 56, 5-6. [Google Scholar]
- Prajogo, D. I., & Sohal, A. S. (2001). TQM and innovation: A literature review and research framework. Technovation, 21, 539-558. [Google Scholar] [CrossRef]
- Souissi, M., & Itoh, K. (2006). Implementing the balanced scorecard. The Journal Of Corporate Accounting & Finance, 17(3), 57-61. [Google Scholar] [CrossRef]
- Spender, J. C. (2007). Data, meaning and practice: How the knowledge-based view can clarify technology’s relationship with organizations. International Journal of Technology Management, 38(1–2), 178–96. [Google Scholar]
- Steele, J., & Murray M. (2004). Creating, supporting and sustaining a culture of innovation engineering. Construction and Architectural Management, 11(5), 316–322. [Google Scholar] [CrossRef]
- Subramaian, A., & Nilakanta, S. (1996). Organization innovative: Exploring the relationship between organization determinants of innovation, types of innovations, and measures of organizational performance Omega. International Journal of Management Science, 24(6), 631-647. Retrieved from [Link]
- Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using Multivariate Statistics. Massachusetts: Allyn & Bacon. [Google Scholar]
- Terziovski, M. (2010). Innovation Practice and its performance implications in small and medium enterprises (SMEs) in the manufacturing sector: A resource-based view. Strategic Management Journal, 31, 892–902. [Google Scholar] [CrossRef]
- Therrien, P., Doloreux, D., & Chamberlain, T. (2011). Innovation novelty and (Commercial) performance in the service sector: A Canadian firm-level analysis. Technovation 31(12), 655–665. [Google Scholar] [CrossRef]
- Thornhill, S. (2006). Knowledge, innovation and firm performance in high- and low-technology regimes. Journal of Business Venturing, 21, 687–703. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tomlinson, P.R. (2010). Co-operative ties and innovation: Some new evidence for UK manufacturing. Research Policy, 39, 762–775. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vaccaro, A., Parente, R., & Veloso, F. M. (2010). Knowledge management tools, interorganizational relationships, innovation and firm performance. Technological Forecasting and Social Change, 77(7), 1076–1089. [Google Scholar] [CrossRef]
- Veliu, L., & Manxhari, M. (2017). The impact of managerial competencıes on business performance: SME’s in Kosovo. Journal of Management, (1), 30. [Google Scholar]
- Venkatraman, N. (1989). Strategic orientation of business enterprises: The construct, dimensionality, and measurement. Management Science, 35(8), 942-962. [Google Scholar] [CrossRef]
- Venkatraman, N., & Ramanujam, V. (1986). Measures of business performance in strategy research: A comparision of approaches. Academy of Management Review, 11(4), 801-814. [Google Scholar] [CrossRef]
- Veugelers, R., & Cassiman, B. (1999). Make and buy in innovation strategies: Evidence from belgian manufacturing firms. Research Policy, 28, 63-80. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wright, P., Kroll, M., Pringle, C., & Johnson, J. (1990). Organizational types, conduct, profitability and risk in the semiconductor industry. Journal of Management Systems, 2(2), 33-48. [Google Scholar]
- Wu, S. I., & Lin, C. L. (2011). The influence of innovation strategy and organizational innovation on innovation quality and performance. International Journal of Organizational Innovation, 3(4), 45-81. [Google Scholar]
- Zahra, S. A., & Bogner, W. C. (2000). Technology strategy and software new venture’s performance: Exploring the moderation affect of the competitive environment. Journal of Business Venturing, 15(2), 123-173. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zahra, S. A., Belardino, S., & Boxx, W. R. (1988). Organizational innovation: Its correlates and its implications for financial performance. International Journal of Management, 6, 133-142. [Google Scholar]
- Zhuang, L. (1995). Bridging The gap between technology and business strategy: A pilot study on the innovation process. Management Decision, 33(8), 13-21. [Google Scholar] [CrossRef]
|