Зміст |
Автори:
Зденко Мецкер, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6962-2428 Університет Томаса Бата у Зліні (Чеська Республіка) Ярослав Белас, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1796-8598 Університет Александра Дубчека в Тренчині (Словацька Республіка) Джон Амоа, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3558-2077 Університет Томаса Бата у Зліні (Чеська Республіка)
Сторінки: 191-203
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-16
Отримано: 21.09.2020
Прийнято: 04.06.2021
Опубліковано: 26.06.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Статтю присвячено аналізу ефективності використання соціальних мереж малими та середніми підприємствами Чехії, Угорщини та Польщі. Авторами здійснено порівняльний аналіз ефективності функціонування двох груп підприємств: впроваджують та не впроваджують принципи корпоративної соціальної відповідальності. Крім цього проаналізовано ефективність використання соціальних мереж різними групами підприємств (з та без корпоративної соціальної відповідальності). Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 1217 респондентів. Дослідження проведено з вересня 2019 року по січень 2020 року. Для перевірки висунутих гіпотез використано тести хі-квадрат та z-критерій Фішера. Отримані результати засвідчили, що чеські підприємці є найменш зацікавленими у використанні соціальних мереж у своїй бізнес-діяльності. Зокрема, у Чехії менше ніж 28% соціально-відповідальних підприємців вважають, що соціальні медіа сприяють корпоративному розвитку та забезпеченню гнучкості на ринку. При цьому у Польщі частка таких підприємців становить 49%, в Угорщині – 53%. У ході дослідження не виявлено статистично значущих відмінностей між підприємцями, які не дотримуються та дотримуються концепції корпоративної соціальної відповідальності. За результатами дослідження зроблено висновок, що соціально-відповідальні підприємці Чехії не розглядають потенційні переваги соціальних мереж. Авторами систематизовано переваги використання соціальних мереж у веденні соціально-відповідального бізнесу. У статті наголошено, що соціальні мережі є одним із прозорих інструментів для комунікації зі стейкхолдерами. Авторами відмічено, що результати не можуть бути узагальненими, оскільки дослідження обмежено трьома центральноєвропейськими країнами. Однак, отримані результати можуть бути корисними для підприємців, які просувають компанію за допомогою соціальних мереж та позиціонують себе як соціально-відповідальні.
Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність, соціальні мережі, сприйняття соціальних медіа, малий та середній бізнес, бізнес-середовище..
Класифікація JEL: M31, M21, L20, M13, M14.
Цитувати як: Metzker, Z., Belas, J., & Amoah, J. . (2021). The perception of using social media – a comparison of entrepreneurs implementing CSR in managerial practice and other entrepreneurs in selected V4 countries Marketing and Management of Innovations, 2, 191-203. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-16
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Abed, S., Dwivedi, Y., & Williams, M. (2016). Social commerce as a business tool in Saudi Arabia’s SMEs. International Journal of Indian Culture and Business Management, 13(1). [Google Scholar] [CrossRef]
- Ainin, S., Parveen, F., & Moghavvemi, S. (2015). Factors influencing the use of social media by SMEs and its performance outcomes. Industrial Management & Data Systems. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ali, H. Y., Danish, R. Q., & Asrar-ul-Haq, M. (2020). How corporate social responsibility boosts firm financial performance: The mediating role of corporate image and customer satisfaction. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 27(1), 166–177. [Google Scholar] [CrossRef]
- Belas, J., Amoah, J., Petrakova, Z., Kliuchnikava, Y., Bilan, Y. (2020a). Selected Factors of SMEs Management in the Service Sector. Journal of Tourism and Services, 21(11), 129-146. [Google Scholar] [CrossRef]
- Belas, J., Çera, G., Dvorský, J., & Čepel, M. (2020b). Corporate social responsibility and sustainability issues of small‐and medium‐sized enterprises. Corporate Social Responsibility and Environmental Management. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bikefe, G., Zubairu, U., Araga, S., Maitala, F., Ediuku, E., & Anyebe, D. (2020). Corporate Social Responsibility (CSR) by small and medium enterprises (SMEs): a systematic review. Small Business International Review, 4(1), 16-33. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bilan, S., Mishchuk, H., Samoliuk, N., & Ostasz, G. (2019). Effectiveness of social dialogue in the system of sustainable economic development factors. In Proceedings of the 34th International Business Information Management Association Conference, IBIMA (pp. 13303-13313).
- Bilan, Y., Mishchuk, H., Samoliuk, N., & Mishchuk, V. (2020). Gender discrimination and its links with compensations and benefits practices in enterprises. Entrepreneurial Business and Economics Review, 8(3), 189-204. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bonson, E., & Ratkai, M. (2013). A set of metrics to assess stakeholder engagement and social legitimacy on a corporate Facebook page. Online Information Review, 37(5), 787–803. [Google Scholar] [CrossRef]
- Caroll, A. B. (2016). Carroll’s pyramid of CSR: taking another look. International Journal of Corporate Social Responsibility, 1(3). [Google Scholar]
- Çera, G., Belas, J., Marousek, J., & Çera, E. (2020). Do size and age of small and medium-sized enterprises matter in corporate social responsibility?. Economics and Sociology, 13(2), 86-99. [Google Scholar] [CrossRef]
- Civelek, M., Gajdka, K., Světlík, J., & Vavrečka, V. (2020). Differences in the usage of online marketing and social media tools: evidence from Czech, Slovakian and Hungarian SMEs. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 15(3), 537-563. [Google Scholar]
- Coppa, M., & Sriramesh, K. (2013). Corporate social responsibility among SMEs in Italy. Public Relations Review, 39 (1), 30–39. [Google Scholar] [CrossRef]
- Czyżewski, B., Matuszczak, A., & Miskiewicz, R. (2019). Public Goods Versus the Farm Price-Cost Squeeze: Shaping the Sustainability of the EU’s Common Agricultural Policy. Technological and Economic Development of Economy, 25(1), 82-102. [CrossRef]
- Dankiewicz, R., Ostrowska-Dankiewicz, A., & Bulut, C. (2020). The attitudes of entrepreneurs of the small and medium-sized enterprises sector in Poland to key business risks. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 15(3), 511–536. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dehghani, M., Niaki, M. K., Ramezani, I., & Sali, R. (2016). Evaluating the influence of YouTube advertising for attraction of young customers. Computers in Human Behavior, 59, 165–172. [Google Scholar] [CrossRef]
- Derevianko, O. (2019). Reputation stability vs anti-crisis sustainability: under what circumstances will innovations, media activities and CSR be in higher demand?. Oeconomia Copernicana, 10(3), 511–536. [Google Scholar] [CrossRef].
- Dima, A. M., Țuclea, C. E., Vrânceanu, D. M., & Țigu, G. (2019). Sustainable social and individual implications of telework: a new insight into the Romanian labor market. Sustainability, 11(13), 3506. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dvorský, J., Petrakova, Z., Khan, K. A., Formanek, I., & Mikolas, Z. (2020). Selected aspects of strategic management in the service sector. Journal of Tourism and Services, 11(20), 109-123. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dzupin, M., & Dzupinova, Z. (2019). Dimensions of CSR in Online Communication of Pharmaceutical Companies: A Comparative Study. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 7(2), 41-52. [Google Scholar] [CrossRef]
- European Commission. (2011). Oznamenie komisie Europskeho parlamentu, Rade, Europskemu hospodarskemu a socialnemu výboru a Výboru regionov – Obnovena strategia EÚ pre socialnu zodpovednosť podnikov na obdobie rokov 2011-2014. Retrieved from [Link]
- Ezzi, F., Jarboui, A., & Zouari-Hadiji, R. (2020). CSR categories and R&D investment: the moderating role of Managerial emotional intelligence. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society, 15(1), 17-37. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ferencakova, L., Gajdka, K., Netek, V., & Kapoun, P. (2020). Engaging Customers on Facebook Coffee Shops’ Brand-Fan Pages. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 8(1), 65-75. [Google Scholar] [CrossRef]
- Fraccastoro, S., Gabrielsson, M., & Pullins, E. B. (2021). The integrated use of social media, digital, and traditional communication tools in the B2B sales process of international SMEs. International Business Review, 30(4), 101776. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gelbmann, U. (2010). Establishing strategic CSR in SMEs: An Austrian CSR quality seal to substantiate the strategic CSR performance. Sustainable development, 18(2), 90-98. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ghasemi, S., & Nejati, M. (2013). Corporate social responsibility: opportunities, drivers and barriers. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 1(1), 49-64. [CrossRef] [Google Scholar]
- Gil-Gomez, H., Guerola-Navarro, V., Oltra-Badenes, R., & Lozano-Quilis, J. A. (2020). Customer relationship management: digital transformation and sustainable business model innovation. Economic Research-Ekonomska Istrazivanja , 33(1), 2733–2750. [Google Scholar] [CrossRef]
- Girchenko, T. D., Panchenko, O.V. (2020). Research on the practical aspects of the providing efficiency of marketing communications’ bank. Financial and credit activity-problems of theory and practice, 3. P. 13-22. [CrossRef]
- Gupta, S., Nawaz, N., Tripathi, A., Muneer, S., & Ahmad, N. (2021). Using Social Media as a Medium for CSR Communication, to Induce Consumer–Brand Relationship in the Banking Sector of a Developing Economy. Sustainability, 13(7), 3700. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ha, N. T. L., Ngoc, P. A. D., & Velencei, J. (2019). Measuring corporate social performance. Serbian Journal of Management, 14(1), 193-204. [Google Scholar]
- Habek, P. (2017). CSR reporting practices in Visegrad Group Countries and the quality of disclosure. Sustainability, 9(12), 2322. [Google Scholar] [CrossRef]
- Haziri, F., Chovancova, M., & Fetahu, F. (2019). Game mechanics and aesthetics differences for tangible and intangible goods provided via social media. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society, 14(2), 176-187. [Google Scholar]
- Hrytsenko, L. L., Roienko, V., & Boiarko, I. M. (2018). Institutional background of the role of state in investment processes activation. Financial and credit activities: problems of theory and practice, 1(24), 338-344. [CrossRef]
- Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1). [Google Scholar] [CrossRef]
- Khan, K. A., Çera, G., & Netek, V. (2019). Perception of the selected business environment aspects by service firms. Journal of Tourism and Services, 10(19), 111-127. [CrossRef] [Google Scholar]
- Kharazishvili, Y., Kwilinski, A., Grishnova, O., & Dzwigol, H. (2020). Social Safety of Society for Developing Countries to Meet Sustainable Development Standards: Indicators, Level, Strategic Benchmarks (with Calculations Based on the Case Study of Ukraine). Sustainability, 12(21), 8953. [CrossRef]
- Kramolis, J., & Dobes, K. (2020). Debt as a financial risk factor in SMEs in the Czech Republic. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 15(1), 87–105. [CrossRef]. [Google Scholar]
- Kwilinski, A., Vyshnevskyi, O., & Dzwigol, H. (2020). Digitalization of the EU Economies and People at Risk of Poverty or Social Exclusion. Journal of Risk and Financial Management, 13(7), 142. [CrossRef]
- Lewandowska, A., & Stopa, M. (2019). Do SME’s innovation strategies influence their effectiveness of innovation? Some evidence from the case of Podkarpackie as peripheral region in Poland. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 14(3), 521-536. [CrossRef] [Google Scholar]
- Lu, J., Ren, L., Zhang, C., Wang, C., Shahid, Z., & Streimikis, J. (2020). The Influence of a Firm’s CSR Initiatives on Brand Loyalty and Brand Image. Journal of Competitiveness, 12(2), 106. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mamabolo, A., & Myres, K. (2020). A systematic literature review of skills required in the different phases of the entrepreneurial process. Small Enterprise Research, 27(1), 39-63. [CrossRef][Google Scholar]
- Mason, A. N., Narcum, J., & Mason, K. (2021). Social media marketing gains importance after Covid-19. Cogent Business and Management, 8(1). [CrossRef] [Google Scholar]
- Metzker, Z., & Streimikis, J. (2020). CSR activities in the Czech SME segment. International Journal of Entrepreneurial Knowledge. [Google Scholar] [CrossRef]
- Myskova, R., & Hajek, P. (2019). Relationship between corporate social responsibility in corporate annual reports and financial performance of the US companies. Journal of International Studies, 12(1). [Google Scholar]
- OECD. (2001). Corporate responsibility: private initiatives and public goals. In Mexico, Hungary, Korea. Retrieved from [Link]
- Oliver, R. L. (1999). Whence Consumer Loyalty? Journal of Marketing, 63 (4), 33–44. [CrossRef] [Google Scholar]
- Parveen, F., Jaafar, N. I., & Ainin, S. (2016). Social media’s impact on organizational performance and entrepreneurial orientation in organizations. Management Decision, 54(9), 2208-2234. [Google Scholar] [CrossRef]
- Perez, A., & del Bosque, I. R. (2015). Corporate social responsibility and customer loyalty: Exploring the role of identification, Satisfaction and type of company. Journal of Services Marketing, 29 (1), 15–24. [CrossRef] [Google Scholar]
- Shaltoni, A. M. (2017). From websites to social media: exploring the adoption of internet marketing in emerging industrial markets. Journal of Business & Industrial Marketing, 32 (7): 1009–1019. [Google Scholar] [CrossRef]
- Stojanovic, A., Milosevic, I., Arsic, S., Urosevic, S., & Mihajlovic, I. (2020). Corporate social responsibility as a determinant of employee loyalty and business performance. Journal of Competitiveness, 12(2), 149. [Google Scholar] [CrossRef]
- Urbancova, H., & Vrabcova, P. (2020). Factors Influencing the Setting of Educational Processes in the Context of Age Management and CSR. Economics & Sociology, 13(3), 218-229. [Google Scholar] [CrossRef]
- Virglerova, Z., Conte, F., Amoah, J., & Massaro, M. R. (2020). The Perception of Legal Risk and Its Impact on the Business of Smes. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 8(2), 1–13. [CrossRerf] [Google Scholar]
- Vo, D. H., Van, L. T. H., Dinh, L. T. H., & Ho, C. M. (2020). Financial inclusion, corporate social responsibility and customer loyalty in the banking sector in Vietnam. Journal of International Studies, 13(4), 9-23. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wardati, N. K., & Mahendrawathi, E. R. (2019). The impact of social media usage on the sales process in small and medium enterprises (SMEs): A systematic literature review. Procedia Computer Science, 161, 976-983. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zufan, J., Civelek, M., Hamarneh, I., & Kmeco, Ľ. (2020). The Impacts of Firm Characteristics on Social Media Usage Of SMEs: Evidence from the Czech Republic. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 8(1), 102-113. [Google Scholar] [CrossRef]
|