Зміст |
Автори:
Рахманов Фархад Панах оглi, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2911-8179 Азербайджанський державний економічний університет (Азербайджанська Республіка) Мурсалов Муслім Мурсал оглі, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4174-8093 Азербайджанський державний економічний університет (Азербайджанська Республіка) Анна Росохата, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6944-1515 Сумський державний університет (Україна)
Сторінки: 243-251
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-20
Отримано: 21.01.2021
Прийнято: 14.04.2021
Опубліковано: 26.06.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Метою статті є дослідження впливу цифровізації, прискореною пандемією COVID-19, на зміну поведінки споживачів. Головними методами боротьби з пандемією стали збільшення соціальної дистанції та низка карантинних заходів, які значно вплинули не лише на економіку країн, а й поведінку кожного окремого індивіда. Так, споживачі задовольняють свої потреби за допомогою цифрових інструментів та можливостей. У статті проаналізовано зміну поведінки споживачів в цифровому просторі після настання пандемії. Методологічною основою дослідження є методи аналітичного та порівняльного аналізу. У роботі проаналізовано тенденції у зміні споживчого попиту та уподобань на туристичні та рекреаційні послуги за допомогою інструментарію Google Trends. Емпіричний аналіз базується на даних соціологічного опитування громадян Азербайджану проведеного з 13 по 21 квітня 2020 колективом дослідників з Університету Нортгемптона (Великобританія), Національного інституту геофізики, геодезії та географії – Болгарської академії наук, Університету національної та світової економіки (Болгарія). За результатами проведеного дослідження визначено основні виклики цифровізації в маркетингу, а саме: стрімке зростання популярності цифрових інструментів з моменту настання пандемії COVID-19 та збереження максимально високих позицій після послаблення обмежувальних заходів, де підприємницький сектор продемонстрував свою неготовність до цифрової трансформації; перша взаємодія споживача в цифровому середовищі формує стале уявлення, очікування та досвід взаємодії з конкретними брендами. За результатами дослідження авторами изапропоновано рекомендації щодо побудови взаємовідносин зі споживачами, маракетингові інтсрументи підвищення рівня їх лояльності в цифровому середовищі. Результати даного дослідження можуть бути корисними представникам підприємницьких структур та органів самоврядування різних рівнів.
Ключові слова: поведінка споживачів, вплив COVID-19, цифрове середовище, туризм в Азербайджані, індивідуальні зміни споживачів..
Класифікація JEL: G14, L83, O13.
Цитувати як: Rahmanov. F., Mursalov. M., & Rosokhata, A. . (2021). Consumer behavior in digital era: impact of COVID 19 Marketing and Management of Innovations, 2, 243-251. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-20
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Armano, D. (2020). COVID-19 will be remembered as the «Great Accelerator» of digital transformation. Forbes. Retrieved from [Link]
- Bai, Y., Yao, L., Wei, T., Tian, F., Jin, D. Y., Chen, L., & Wang, M. (2020). Presumed Asymptomatic Carrier Transmission of COVID-19. JAMA-Journal of the American Medical Association, 323(14). [Google Scholar] [CrossRef]
- Bilan, Y., Chudy-Laskowska, K., Szczygieł, E., & Piecuch, T. (2021). People’s Behavior, in the Context of Living Standards Changes and Sustainable Development, Exemplified by the Carpathian Euroregion. Acta Polytechnica Hungarica, 18(2). [Google Scholar] [CrossRef]
- Biswal, B., Ashish, D., Guo, j., Bui, J., & Lau, S. (2020). Going digital: insights to optimise online insurance in Asia. Swiss Re Institute. Retrieved from [Link]
- Carnevale, J. B., & Hatak, I. (2020). Employee adjustment and well-being in the era of COVID-19: Implications for human resource management. Journal of Business Research, 116, 183-187. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chen, Z. L., Zhang, Q., Lu, Y., Guo, Z. M., Zhang, X., Zhang, W. J., … & Lu, J. H. (2020). Distribution of the COVID-19 epidemic and correlation with population emigration from Wuhan, China. Chinese Medical Journal, 133(9). [Google Scholar] [CrossRef]
- Donthu, N., & Gustafsson, A. (2020). Effects of COVID-19 on business and research. Journal of business research, 117, 284. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dutta, P., Dutta, U., Hasan, S., Sarkar, S., & Sana, T. (2020). Educate, Empower And Protect People Through Timely Authentic Information: Explore How Bangladeshi Newspapers Response To COVID-19 Pandemic. SocioEconomic Challenges, 4(3), 94-104. [Google Scholar] [CrossRef]
- Farseev, A., Chu-Farseeva, Y. Y., Qi, Y., & Loo, D. B. (2020). Understanding economic and health factors impacting the spread of COVID-19 disease. medRxiv. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gritsayenko, I. (2020). How the COVID-19 epidemic affected the behavior of the Internet audience. European Business Association. SODA Creative & Digital. Retrieved from [Link]
- Heubl, B. (2020).Covid-19 cycling infrastructure building spree overlooks safety needs. E&T. Retrieved from [Link]
- Ji, Y., Ma, Z., Peppelenbosch, M. P., & Pan, Q. (2020). Potential association between COVID-19 mortality and health-care resource availability. The Lancet Global Health, 8(4), e480. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kemp, S. (2021). DigitaL 2021: global overview report. Retrieved from [Link]
- Kuzmenko, O., Vasylieva, T., Vojtovič, S., Chygryn, O., & Snieška, V. (2020). Why do regions differ in vulnerability to сovid-19? Spatial nonlinear modeling of social and economic patterns. Economics & Sociology, 13(4), 318-340. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kwilinski, A., Vyshnevskyi, O., & Dzwigol, H. (2020). Digitalization of the EU Economies and People at Risk of Poverty or Social Exclusion. Journal of Risk and Financial Management, 13(7), 142. [Google Scholar] [CrossRef]
- Perez, S. (2020). Grocery delivery apps see record downloads amid coronavirus outbreak, TechCrunch. Retrieved from [Link]
- Rahmanov, F., Aliyeva, R., Rosokhata, A. S., & Letunovska, N. Y. (2020). Tourism management in Azerbaijan under sustainable development: impact of COVID-19. Marketing and Management of Innovations, 3, 195-207. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rosokhata, A. S., Rybina, O. I., Derykolenko, A. O., & Makerska, V. (2020). Improving the Classification of Digital Marketing Tools for the Industrial Goods Promotion in the Globalization Context. Research in World Economy, 11 (4), 42-52. [Google Scholar]
- Rosokhata, A., & Sager, L. (2020). Individual issues of economic security: the study of the impact of changes in migration processes on countries economic and innovative development. Visnyk of Sumy State University. Economics series, 1, 62-74. Retrieved from [Link]
- Rudenko, L. A., Smiianov, V. A., & Smiianova, O. I. (2020). Basic principles of behavioral economics and prospects for their application in the public health system. Wiadomosci Lekarskie, 73(9), 2026-2030. [Google Scholar] [CrossRef]
- Saher, L., Stoyanets, N., & Butrym, O. (2020, April). Impact Of Highly Qualified Personnels Migration On Economic And Innovative Development. In 35th IBIMA Conference (pp. 1-2). Retrieved from [Link]
- Sheth, J. (2020). Impact of Covid-19 on consumer behavior: Will the old habits return or die?. Journal of Business Research, 117, 280-283. [Google Scholar] [CrossRef]
- Theodoridis, P. K., & Kavoura, A. (2021, March). The Impact of COVID-19 on Consumer Behaviour: The Case of Greece. In Strategic Innovative Marketing and Tourism in the COVID-19 Era: 9th ICSIMAT Conference 2020 (pp. 11-18). Springer International Publishing. [Google Scholar] [CrossRef]
- Us, Y. O., Pimonenko, T. V., Tambovceva, T., & Segers, J. P. (2020). Green transformations in the healthcare system: the covid-19 impact. Health Economics and Management Review, 1, 48-59. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vasilyeva, T., Kuzmenko, O., Bozhenko, V., & Kolotilina, O. (2019). Assessing the dynamics of bifurcation transformations in the economy. In SHS Web of Conferences (Vol. 65, p. 04006). EDP Sciences. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vasylieva, T., Lyulyov, O., Pimonenko, T., Vojtovič, S., & Bilan, Y. (2020). Financial, socio-economic, environmental and public health patterns of creating regional roadmaps to prevent the spread of the covid-19 epidemic. Financial and credit activity: problems of theory and practice, 4(35), 295-310.
- Yelnikova, Y. V., & Kwilinski, A. (2020). Impact-Investing in The Healthcare in Terms of the New Socially Responsible State Investment Policy. Business Ethics and Leadership, 4(3), 57-64. [Google Scholar] [CrossRef]
|