Зміст |
Автори:
А. Дж. Адеволе, Університет Адекунле Аджасін (Нігерія) К. Дж. Огун’ємі, Університет Адекунле Аджасін (Нігерія) Т. В. Отапо, Університет Адекунле Аджасін (Нігерія)
Сторінки: 257-280
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-22
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті авторами систематизовано аргументи та контраргументи щодо впливу ефективного конфлікт-менеджменту на показники діяльності компанії. Основною метою дослідження є вивчення взаємозв’язку між ефективністю конфлікт-менеджменту та прибутковістю компанії в Нігерії. При цьому авторами досліджено та узагальнено причини виникнення конфліктів, підходи до їх класифікації, умови розвитку конфліктних ситуацій та стратегій управління ними, а також засоби урегулювання їх з метою підвищення ефективності діяльності компанії. З метою перевірки висунутих гіпотез у статті авторами було застосовано регресійний аналіз. Дані для аналізу були зібрані шляхом анкетування. При цьому вибірку даних сформовано на основі опрацювання відповідей 98 респондентів. Емпіричні результати регресійного аналізу підтвердили гіпотезу, що урегулювання конфліктних ситуацій сприяє підвищенню ефективності діяльності компанії. При цьому отримані результати свідчать про наявність позитивного взаємозв’язку між урегулюванням конфліктів (незалежною змінною) та показниками діяльності компанії (залежною змінною). Таким чином, на основі отриманих результатів дослідження автори сформували низку рекомендацій для організацій, а саме: необхідно ефективно управляти виявленими конфліктами для того, щоб підвищити прибутковість компанії; з метою зниження рівня конфліктності, компанії повинні чітко розподіляти обов’язки між працівниками, що сприятиме підвищенню рівня задоволеності працею та матеріального благополуччя; необхідно неупереджено розповсюджувати та реалізовувати процедуру урегулювання суперечок між сторонами конфлікту; оскільки конфліктні ситуації виникають внаслідок виконання аналогічних обов’язків, компанія повинна покладати нові обов’язки на працівників, що у свою чергу забезпечить підвищення їх продуктивності; менеджмент компанії повинен удосконалювати систему оплати праці та забезпечувати сприятливе середовище для зміцнення дружніх відносин між керівниками вищої ланки та їх підлеглими, оскільки авторитарний стиль управління є не ефективним у довгостроковій перспективі та спричинює появу низки криз; необхідно налагоджувати комунікації з метою невіліювання асиметрії інформації.
Ключові слова: конфлікт-менеджмент, конфлікт, прибутковість, ефективність.
Класифікація JEL: D74, J52, D21.
Цитувати як: Adewole, A. J., Ogunyemi, K. J., & Otapo, T. W. (2019). Implications of effective conflict management on organizational performance: case study of Nigerian bottling company PLC Marketing and Management of Innovations, 1, 257-280. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-22
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Adomi E. E., Anie SO, 2005. Conflict Management in Nigerian University Libraries. Journal of Library Management, 27(8): 520-530.
- Akaniji, T. (2005) Perspectives on Workplace Conflict Management and New Approaches for the Twenty-First Century. In Albert, I. O. (Ed) Perspectives on Peace and Conflict in Africa Essays in Honour of General (Dr.) Abdusalami A. Abubakar Ibadan: John Arches Publishers.
- Albert, I. O. (2001). Introduction to Third Party Intervention in Community Conflicts. Ibadan: John Arches Publishers.
- Azamosa, O. (2004). Industrial Conflict in Nigerian Universities: The Case of the Academic Staff Union of the University Teaching Strike of Dec. 2002 – June 2003. Department of Sociology, Anthropology and Applied Science, Bristol University.
- Bagshaw, M. (1998). Conflict Management and Mediation: Key Leadership Skills for the Millennium, Industrial and Commercial Training. Vol. 30 No. 6.
- Barclay, D. (1991). Interdepartmental Conflict in Organisational Buying: The Impact of the Organisational Context. Journal of Marketing Research, Vol. 28 No. 2.
- Barney, J. (2008). Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. Journal of Management 1(17)
- Brewer N, Mitchell P, Weber N, 2002. Gender role, organizational status, and conflict management styles. The International Journal of Conflict Management, 13 (1): 78-94.
- Daft, R. L. (2009) Organisation Theory and Design (11th Ed).South-Western College Publishing. USA: Thomson Learning.
- Darling, J., Walker, W. (2007), Effective Conflict Management: Use of the Behavioural Style Model, Leadership and Organisation Development Journal, Vol. 22 No. 5Education Ltd.
- Deutch, M. and Coleman, P. T. (2006).The Handbook of Conflict Resolution. San Francisco: Jossy Bass.
- Edwards C, Walton G, 2000. Change and conflict. Library Management, 21 (1): 35-41.
- Fadipe J. O. (2000) Efficiency Indicators For Quality Control on Nigeria. A Journal of NIEPA Ondo (Nigeria).
- Hansen, G. S. and Wernerfelt (2004). Determinants of Firm Performance: Relative Importance of Economics and Organisational Factors. Strategic Management Journal 10 (5)
- Hart, B. (2000). Conflict in the workplace. Behaviour consultants, P.C.
- Havenga, W. (2004).Conflict Management within a Local Government Environment.M.A. Thesis, Potchefstroom University.
- Hefferman, M. M. and Flood, P.C. (2006).An Exploration of the Relationship between Managerial Competencies, Organisational, Characteristics; and Performance in Irish Organisations. Journal of European Industrial Training, Vol. 23, No. 11
- Henry, O. (2009). Organisational Conflict and its Effects on Organisational Performance. Research Journal of Business Management. Vol. 21, No. 8
- Ikeda AA, Veludo-de-Oliveira, Campomar MC, 2005. Organizational conflicts perceived by marketing executives. Electronic Journal of Business and Organization Studies, 10 (1): 22-28.
- Imazai K, Ohbuchi K, 2002. Conflict resolution and procedural fairness in Japanese work organizations. Japanese Psychological Research, 44 (2): 107-12.
- Jones and George (2003) Organizational Conflict, Negotiation, Politics, and Change, contemporary management 3rd edition; PowerPoint Presentation by Charlie Cook The McGraw-Hill Companies, Inc.
- Jones GR, Gorge JM, Hill CWL, 2000. Contemporary Management, McGraw-Hill, Boston, MA. Second Edition, Henry O. 2009, Organizational Conflict and its effects on Organizational Performance. Research Journal of Business Management, 2 (1): 16-24.
- Jones, T. S. (2000). «Emotional Communication in Conflict: Essence and Impact». In Eadie, W.And Nelson P. (Eds).The Language of Conflict and Resolution, Sage Thousand Oaks.
- Jones, T. S. (2000). «Emotional Communication in Conflict: Essence and Impact». In Eadie, W.And Nelson P. (Eds).The Language of Conflict and Resolution, Sage Thousand Oaks.
- Jung S, 2003. The effects of organizational culture on conflict resolution in marketing. Journal of American Academy of Business, 3: 242-46.
- Kreitner, R. and Kinicky, A. (2001) Organisational Behaviour. New York: McGraw-Hill.
- Maltz, E. and Kohli, A. (2000).Reducing Marketing’s Conflict with other Functions: The Differential Effects of Integrating Mechanisms.Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 28 No. 4.
- Mayer, B. (2002). The Dynamics of Conflict Resolution. San Francisco: Jossy Bass.
- Mcfoland, D. (1970): Management Foundation and Principles; New York Macmillan Publishing Company
- Mgbekem, S. J. (2004). Management of University Education in Nigeria. Calabar: University Of Calabar Press.
- Miller, E. C. And King, M. E. (2005). A Glossan of Years and Concepts in Peace and Conflict Studies (2nd Edition), Addis Ababa: University Of Peace African Programme.
- Ngu, S. M. (2008). Management Principles and Workers Motivation in Nigeria. Zaria: Gaskiya Corporation.
- Olakunle, A. O. (2008). Organisational Dynamics. Ibadan, Nigeria: Spectrum Books Limited.
- Rahim, M. A. (2002). Towards a Theory of Managing Organisational Conflict. The International Journal of Conflict Management, 13 (20)
- Richardo, R. and Wade, D. (2010). Corporate Performance Management: How to Build a Better Organisation through Measurement Driven Strategies Alignment. Butterworth Heinemann.
- Rivers, E. (2005). Management of Difference and Conflict in Organisation: A Guide for Busy HR Professional. Centre for Effective Dispute Resolution.
- Robbins, S. P., and Judge, T. A. (2009).Organisational Behaviour. 13th (ed) USA: Prentice Hall, New Jersey.
- Robbins, S.P. (2005). Organizational Behaviour, New Jersey, Prentice Hall Inc
- Schramm-Nielsen, J. (2002) «Conflict Management in Scandinavia» Department of Intemational Communication and Management, Copenhangan Business School, Denmark.
- Stephen P. Robbins (1993): Organizational Behavior, Concepts, Controversies and Applications, 6th ed. San Diego State University, Prentice Hall, Eaglewood cliffs, New Jersey. P. 445-462.
|