Зміст |
Автори: Сторінки: 324-332 Мова: Англійська DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-29
Розширена анотація українською мовою На страховому ринку використання цифрових технологій, що полегшують онлайн-транзакції, набуває дедалі більшого масштабу по мірі розповсюдження так званих веб-сайтів для порівняння страхових компаній. Враховуючи вищезазначене, в статті проведено аналіз процесу цифровізації каналів каналів просування страхових послуг як в сферах страхування життя, так і в інших секторах страхування в країнах Європейського Союзу. З огляду на використання страховими компаніями різноманіття каналів просування страхових послуг (через брокерів, агентів, через механізми банківського страхування тощо), обґрунтовано доцільність використання сайтів, що спеціалізуються на порівнянні страхових компаній. В статті обґрунтовано, що для покращення процесу порівняння страхових компаній та підвищення прозорості інформації, доступної для громадськості через такі інтернет-платформи, необхідним є застосування цілого ряду регуляторних обмежень на європейському страховому ринку. Вплив державного регулювання на ці процеси автор ілюструє на прикладі – італійського законодавства у сфері страхового нагляду та антимонопольного регулювання. Наукова новизна проведеного дослідження полягає в обґрунтуванні впливу веб-сайтів для порівняння страхових компаній на рівень конкуренції на страховому ринку. Цей вплив в статті описується з одного боку, – як позитивний, що проявляється у зменшенні рівня асиметрії інформації для страхувальників, з іншого – як негативний, що проявляється у сприянні недобросовісній поведінці (змові) страховиків. Підтвердженням того, що такі онлайн-платформи можуть бути інструментом недобросовісного обміну інформацією, що створює можливість для ринкової змови, є рішення антимонопольного органу Литви, затверджене Європейським судом. В результаті дослідження визначено найбільш ефективні регуляторні інтервенції, застосування яких буде спрямоване на поширення нових каналів просування послуг на страховому ринку. Зокрема, подальше розповсюдження веб-сайтів для порівняння страхових компаній створюватиме передумови для прийняття нових регуляторних обмежень, спрямованих на захист інтересів споживачів та обмеження можливостей недобросовісної поведінки самих страхових компаній. Ключові слова: страховий ринок, веб-сайти порівняння, регулювання, конкуренція. Класифікація JEL: G3, G18, G28. Цитувати як: Porrini, D. (2018). The effects of innovation on market competition: the case of the insurance comparison websites Marketing and Management of Innovations, 3, 324-332. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-29 Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International LicenseСписок використаних джерел
|
Контакти
Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
м. Суми, Україна, 40007
e-mail: mmi@fem.sumdu.edu.ua