Зміст |
Автори:
Є.В. Крикавський, Національний університет «Львівська політехніка» (м Львів, Україна) Н.Є. Кузьо, Національний університет «Львівська політехніка» (м Львів, Україна) Н.С. Косар, Національний університет «Львівська політехніка» (м Львів, Україна)
Сторінки: 103-117
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-07
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
На основі узагальнення літературних джерел та практики функціонування дистрибуційних та торговельних мереж встановлено тренд зростання частки фасованих продуктів, що спричиняє зростання потреб їх пакування, передусім шляхом використання зручних і дешевих, але і шкідливих для довкілля пакувальних матеріалів (зокрема, поліетилену), котрі не піддаються біодеградації. Ідентифіковано наявність конфлікту цілей маркетингу (бізнесу) та екологічних цілей (середовища) у сфері зростаючого фасування продуктів, які реалізуються в роздрібній торгівлі. Обґрунтовано концепцію вирішення цього цільового конфлікту, котра полягає у комплексному поєднанні процесів: зниження мотивацій закупівлі фасованих продуктів споживачами; підвищення мотивацій виробників щодо використання упаковки багаторазового використання та такої, що піддається біодеградації та екологічно безпечним операціям утилізації; створення доступної належної інфраструктури повторного використання упаковок та пакувального матеріалу. Доведено, що рівень екологічної свідомості споживачів в Україні є достатньо високим, проте рівень їх екологічної позиції та поведінки вимагає суттєвого підвищення. Розроблені сегментоорієнтовані заходи впливу державних органів влади і управління на окремі групи населення України з метою раціоналізації використання і утилізації упаковки та зменшення її кількості (дематеріалізації). Подані пропозиції щодо розроблення торговельними посередниками та виробниками інноваційних заходів з метою раціоналізації поведінки споживачів щодо використаної упаковки.
Ключові слова: забруднення довкілля упаковкою, екологічна свідомість, екологічна позиція, екологічна поведінка, утилізація упаковки.
Класифікація JEL: F18, Q53.
Цитувати як: Krykavskyy, J. V., Kuzo, N. J., & Kosar, N. S. (2018). Product packing: marketing contra ecology Marketing and Management of Innovations, 1, 103-117. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-07
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Bilovodska, О.А., Klisinski, J. & Molyboh, М.А. (2016). Pakuvannia v protsesi innovatsiinoi diialnosti iak skladova upravlinnia rozpodilom tovariv [Packaging in the process of innovative activities as a part of goods distribution management]. Marketynh i menedzhment innovatsij – Marketing and Management of Innovations, 4, 31-42 [in Ukrainian].
- Kashpurovych, H.O. & Stelmakhovych, H.D. (2011). Ekolohichni aspekty vykorystannia upakovky i tovaru [Environmental aspects of packaging and product usage]. Ekolohichna bezpeka ta zbalansovane resursokorystuvannia – Environmental safety and sustainable resource use, 1, 53-63 [in Ukrainian].
- Grytsyuk, N.O. (2016). Osoblyvosti vykorystannia ekolohichnoi upakovky pry formuvanni mizhnarodnoi konkurentospromozhnosti vitchyznianykh pidpryiemstv [Features using environmental packaging of formation international competitiveness of domestic enterprises]. Naukovyj visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia Ekonomichni nauky – Scientific Bulletin of Kherson State University. Economics Series, 19(1), 66-68 [in Ukrainian].
- Vakulich, A.M., Kolesnikov, V.P. & Zhuravel, V.V. (2013). Rynok bioupakovky: faktory ta perspektyvy rozvytku [Bio packaging market: factors and development prospects]. Yevropeiskyi vektor ekonomichnoho rozvytku – The European vector of economic development, 1(14), 33-39 [in Ukrainian].
- Yak pozbutysia vidkhodiv upakovky? Chomu pryiniaty normatyvy ЕS nedostatno [How to dispose of waste packaging? Why accepting EU standards is not enough]. eurointegration.com.ua. Retrieved from http://www.eurointegration.com.ua/experts/2016/ 04/27/7048074 [in Ukrainian].
- Packaging & the Environment. europen-packaging.eu. Retrieved from http://www.europen-packaging.eu/sustainability/packaging-environment.html.
- Gospodarka opakowaniami [Economics of packaging]. comekoprojekt.pl. Retrieved from http://www.comekoprojekt.pl/gospodarka-opakowaniami [in Polish].
- Pochemu Ukrayna teriaet denhi i unychtozhaet svoiu ekolohiiu [Why Ukraine loses money and destroys its ecology]. nv.ua. Retrieved from http://nv.ua/opinion/n_gaiday/ pochemu-ukraina-teryaet-dengi-i-unichtozhaet-svoyu-ekologiyu-49923.html [in Russian].
- Obzor ukrainskoho rynka upakovochnykh materialov [Review of Ukrainian market of packaging materials]. bizrating.com.ua. Retrieved from http://bizrating.com.ua/56/ articles/544/index.html [in Russian].
- Kryvoshej, V.M. (2014) Rynok, spozhyvach, upakovka (zminy, upodobannia, zasterezhennia) [The market, the consumer, the packaging (change, preferences, reservations)]. Upakovka – Packaging, 4, 27-31 [in Ukrainian].
- Churylov N. (2008) Typolohiia i proektyrovanie vyborochnoho sotsiolohicheskoho issledovaniia (istoriia y sovremennost) [Typology and design of a selective sociological survey (history and contemporaneity)]. Kyiv: Fakt [in Russian].
- Krykavskyi, Ye.V., Kosar, N.S., Mnykh, O.B. & Soroka, O.A. (2004). Marketynhovi doslidzhennia [Market Research]. Lviv: NU «Lvivska politekhnika», «Intelekt-Zakhid» [in Ukrainian].
|