Зміст |
Автори:
Х.М. Беспалюк, Національний університет «Львівська політехніка» (м Львів, Україна) Н.І. Горбаль, Національний університет «Львівська політехніка» (м Львів, Україна) О.В. Денисюк, Національний університет «Львівська політехніка» (м Львів, Україна)
Сторінки: 140-151
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-10
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
За результатами проведеного опитування сформовано висновок про значний вплив психологічних чинників на поведінку й вибір споживача. Проаналізовано сутність, особливості та методи тактики ціноутворення з наголосом на психологічних прийомах. Виокремлено різні види поведінки споживачів на ринку та чинники впливу на неї під час здійснення купівлі товарів. Констатовано необхідність комплексного підходу до формування тактики ціноутворення через врахування не тільки економічних, а й психологічних факторів, що часто відіграють ключову роль у здійсненні купівлі.
Ключові слова: тактика, стратегія, ціноутворення, психологічні чинники, раціональна поведінка, нераціональна поведінка, купівля, покупець.
Класифікація JEL: M31, P22.
Цитувати як: Bespalyuk, K. M., Horbal, N. I., & Denysyuk, O. V. (2018). Psychological factors in the formation of pricing tactics Marketing and Management of Innovations, 1, 140-151. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-10
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Ukraine profile – Media (2015, July 13). [Site «BBC News»] http://www.bbc.co.uk/. Retrieved from http://www.bbc.co.uk/search?q=Ukraine+profile+%E2%80%93+ Media+&sa_f=search-product&scope.
- Kupivelna spromozhnist ukraintsiv u 2008 i 2015 rokah. Infohrafika (2015, October 26) [The purchasing power of Ukrainians in 2008 and 2015. Infographics] [Site of First News Agency «Volyn news»] http://www.volynnews.com. Retrieved from http://www.volynnews.com/news/society/kupivelna–spromozhnist–ukrayintsiv–u–2008–i–2015–rokakh–infohrafika/ [in Ukrainian].
- Report «Internet Retailing in Ukraine» (2016, May). [Site «Euromonitor International»] www.euromonitor.com. Retrieved from http:// www.euromonitor.com/internet–retailing–in–ukraine/report.
- Nynishnia kryza vdaryla po statkakh ukraintsiv bilshe, nizh u 2008-2009 rokakh (2016, January 31) [The crisis hits the Ukrainian wealth higher than in 2008-2009] [Site of «Express online»] http://m.expres.ua. Retrieved from http://m.expres.ua/#!/n/171342 [in Ukrainian].
- Report «Retailing in Ukraine» (2016, May). [Site «Euromonitor International»] www.euromonitor.com. Retrieved from http://www.euromonitor.com/retailing-in-ukraine/report.
- Bezkorovaina, S.V. (2005). Upravlinnia tsinovoiu politykoiu pidpryiemstva [Managing of the enterprise’s pricing policy]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
- Skryhun, N.P., & Rozumei, S.B. (2011). Taktychni pryomy tsinoutvorennia v konteksti marketynhovykh tsinovykh rishen [Tactics methods of pricing in the context of market price solutions]. Nauk. pr. Nats. un-tu kharch. tekhnolohiy – Scientific works of National University of food technologies, 40, 13-23 [in Ukrainian].
- Mukha, B.H., & Solncev, S.O. (2012). Formuvannya tsinovoi polityky ta mekhanizm tsinoutvorennia na rynku hotelnykh posluh [Formation of pricing policy and the pricing mechanism on the hotel services market]. Elektronne naukove fakhove vydannya «Efektyvna ekonomika» – Electronic scientific specialized edition «Effective economy», 5 [in Ukrainian].
- Korman, I.I. (2015). Udoskonalennia tsinovoi polityky pidpryiemstv po pererobtsi ryby ta moreproduktiv [Improving the pricing policy of enterprises in fish and seafood processing]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
- Voronina, A.V. (2003). Mekhanizm marketynhovoho tsinoutvorennia [Marketing pricing mechanism]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
- Zhyvko, Z.B., Melnykovych, V.M., & Zhyvko, M.O. (2014). Vybir stratehii tsinoutvorennia na posluhu (tovar) [Choice of pricing strategy for the service (good)]. Naukovyi visnyk Lvivskoho natsionalnoho universytetu veterynarnoi medytsyny ta biotekhnolohii im. Gzhytskoho – Scientific Journal of Lviv National University of Veterinary Medicine and Biotechnology named after Gzhytskiy, 1, 183-188 [in Ukrainian].
- Esypov, V.E. (2006). Tseny i tsenoobrazovanie [Prices and Pricing]. Saint Peterbutg [in Russian].
- Tymofeyev, V.M., & Mardus, V.M. (2012). Teoretyko-metodychni pidkhody shchodo formuvannia tsiny pidpryiemstva [Theoretical and methodological approaches to pricing of the company] Problemy ekonomiky – Problems of economy, 4, 141-145 [in Ukrainian].
- Koriniev, V.L., & Kiryk, V.V. (2010). Vplyv tsinovykh zmin na povedinku spozhyvachiv pry stratehichnomu tsinoutvorennya na henerychni tovary [The impact of price changes in consumer behavior in strategic pricing on generic products] Marketinh i menedzhment innovatsii – Marketing and Management of Innovations, 1, 11-20 [in Ukrainian].
- Kyrychenko, V.V. (2015). Psykholohiia spozhyvchoi povedinky [Psychology of consumer behavior] Prykladni aspekty psykholohiyi osobystisnoho zrostannia – Psychological aspects of personal growth, 1, 17-24 [in Ukrainian].
- Ovchar, O.V. (2014). Sotsialno-psykholohichni chynnyky spozhyvchoi povedinky [Social and psychological factors of consumer behavior]. Nauka i osvita – Science and Education, 9, 159-163. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_9_33 [in Ukrainian].
- Kuchynska, D.V., & Skrygun, N.P. (2010). Tsinova psykholohiia v konteksti marketynhovykh rishen [Pricing psychology in the context of marketing solutions]. Marketynh i management – Marketing and Management.Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_9_33 [in Ukrainian].
- Pride, W.M., & Ferrell, O.C. (1997). Marketing Concepts and Strategies. New York : Houghton Mifflin Co.
- Asamoah, E.S., & Chovancová, M. (2011). The influence of price endings on consumer behavior: an application of the psychology of perception, Acta Universitatis agriculturae et silviculturae mendelianae Brunensis, 7, 29-38.
- Dodds, W.B., & Monroe, K.B. (1985). The Effect of Brand and Price Information on Subjective Product Evaluations, Advances in Consumer Research, 85-90.
- Rohani, A. & Nazari, M. (2012). Impact of Dynamic Pricing Strategies on Consumer Behavior, Journal of Management Research, 4, 143-159.
- Yevseytseva, O.S., & Potyekha, D.S. (2016). Psykholohichni aspekty vyvchennia povedinky spozhyvacha [Psychological aspects of studying consumer’s behavior]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid – Investments: Practice and Experience, 10, 30-34 [in Ukrainian].
- Nehl, T.T., & Kholden, R.K. (2001). Stratehiya i taktyka tsinoutvorennia [Pricing strategy and tactics]. Saint Petersburg [in Russian].
- Chukhray, N.I., & Bespalyuk, Kh.M. (2012). Vstanovlennya optymalnoyi tsiny na novyi tovar [Setting the optimal price for a new product] Marketinh i menedzhment innovatsii – Marketing and Management of Innovations, 4, 23-33 [in Ukrainian].
- Melnykov, S.V. (2015). Marketynhovi stratehii v umovakh informatsiinoi ta tsinovoi asymetrii [Marketing strategies in information and pricing asymmetry]. Odesa : ONMU [in Ukrainian].
- Solso, R.L. (2006). Kohnitivnaia psikholohiia [Cognitive psychology]. Saint Petersburg [in Russian].
- Zang, L-F. (2002). Thinking Styles and Cognitive Development, The Journal of Genetic Psychology, 163, 179-195.
|