Зміст |
Автори:
А. Шевякова, ОВ «RATIONAL SOLUTION» (м Караганда, Республіка Казахстан) Н. Перова, Карагандинський державний університет (м Караганда, Республіка Казахстан) М. Асанова, Карагандинський державний університет (м Караганда, Республіка Казахстан) С. Полєвой, Карагандинський державний університет (м Караганда, Республіка Казахстан)
Сторінки: 419-438
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-33
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Демонстративне псевдомарнотратне споживання є бичем сучасних пострадянських суспільств, який розвиненим країнам вдалося перемогти з великими труднощами. Цей феномен заважає економічним суб’єктам вести співрозмірне з рівнем доходу існування в рамках і без того нестабільних систем ресурсоорієнтованих економік, що розвиваються. Найгіршим у цій ситуації є не сам феномен, а байдуже ставлення до нього з боку громадян і держави в цілому. Сліпе і невірне слідування традиціям, хибним реаліями нового часу, підштовхує народ до необгрунтованого марнотратного споживання благ, що все більше заганяє його в борги. Подібна проблема багато в чому пов’язана з малим досвідом громадян цих держав і Казахстану зокрема в проживанні в молодому капіталістичному суспільстві. Однак якщо республіка бере курс на входження до числа найбільш розвинених країн світу, їй необхідно якомога швидше прищепити своїм громадянам прагнення до добробуту і процвітання, що є принципом розвинених держав в аспекті якості життя. А для цього необхідно підтримувати високий рівень культури споживання, стримуючи її негативні прояви в аспекті псевдомарнотратного споживання різних, часто імпортованих благ, яке вганяє населення в борги перед банками, псуючи тим самим і показники якості життя, і загальну ситуацію у фінансовій сфері держави, яка підривається зниженням довіри банків до нераціональних та неплатоспроможних суб’єктів кредитування.
Ключові слова: псевдомарнотратне споживання, маркетинг, економіка, Казахстан, традиційний феномен, ОЕСР, якість життя, шлюбні церемонії.
Класифікація JEL: D01, D10, P35.
Цитувати як: Shevyakova, A., Perova, N., Asanova, M., & Polevoy, S. (2018). Marketing aspects of the pseudo-leisure consumption and the quality of life: a case study from Kazakhstan Marketing and Management of Innovations, 1, 419-438. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-33
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Veblen, T. (1984). The Theory of the Leisure Class: An Economic Study of Institutions. (translation from English). Мoscow: Progress: 336 p.
- Tvaronavičienė, M., Grybaitė, V., & Tvaronavičienė, A. (2009). If Institutional Performance Matters: Development Comparisons of Lithuania, Latvia and Estonia. Journal of Business Economics and Management, 10(3), 271-278. doi:10.3846/1611-1699.2009.10.271-278.
- Meņšikovs, V., Ignatjeva, S., & Stankevičs, A. (2014). Higher education’s contribution into economic performance and innovativeness of Latvia: exploratory research. www.ekof.bg.ac.rs. Retrieved from http://www.ekof.bg.ac.rs/wp-content/uploads/2014/04/01.pdf.
- Jiroudkova, A., Rovna, L.A., Strielkowski, W., & Slosarcik, I. (2015). EU Accession, Transition and Further Integration for the Countries of Central and Eastern Europe. Economics & Sociology, 8(2), 11-14. doi: 10.14254/2071-789x.2015/8-2/1.
- De Beer, A.S., Láb, F., Strielkowski, W., & Tejkalová, A.N. (2015). Business influence on media news processing: a comparison of journalists’ perceptions in the Czech Republic and South Africa. Economics and Sociology, 8(1), 222-233. doi:10.14254/2071- 789X.2015/8-1/17.
- Boronenko, V., & Lavrinenko, O. (2015). Territorial development of Iceland: case study of social and economic interactions within global context. Social sciences for regional development in 2015: Proceedings of the X International scientific. Conf. (16-17 October 2015). Daugavpils University Latvia.
- Abrhám, j., Bilan, Y., Krauchenia, A., & Strielkowski, W. (2015). Planning horizon in labour supply of Belarusian small entrepreneurs. Economic research-Ekonomska istraživanja, 28(1), 773-787. doi: 10.1080/1331677X.2015.1084238.
- Shevyakova, A. (2014). Features of the socio-economic stratification in the Republic of Kazakhstan. Social sciences for regional development in 2014: Proceedings of the IX International scientific. Conf. (17-18 October 2014). Daugavpils University Latvia.
- Simionescu, M., Ciuiu, D., Bilan, Y., & StrielkowskI, W. (2016). GDP and Net Migration in Some Eastern and South-Eastern Countries of Europe. A Panel Data and Bayesian Approach. Montenegrin Journal of Economics, 12(2), 161-175. doi: 10.14254/1800-5845.2016/12-1/10.
- Fabuš, M. (2017). Current development of business environment in Slovakia and Czech Republic. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 5(1), 127-137. doi: 10.9770/jesi.2017.5.1(10).
- Dirzytė, a., Rakauskienė, O.G., & Servetkienė, V. (2017). Evaluation of resilience impact on socio-economic inequality. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 4(4), 489-501. doi: 10.9770/jesi.2017.4.4(7).
- Strielkowski, W., & Popov, E. (2017). Economic Modelling in Institutional Economic Theory. Journal of Institutional Studies, 9(2), 18-28. doi:10.17835/2076-6297.2017.9.2.018-02.
- Tvaronavičienė, M., & Gatautis, R. (2017). Peculiarities of income distribution in selected countries. Economics and Sociology, 10(4), 113-123. doi:10.14254/2071-789X.2017/10-4/9.
- Dobrovolskienė, N., Tvaronavičienė, M., & Tamošiūnienė, R. (2017). Tackling projects on sustainability: a Lithuanian case study. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 4(4), 477-488, doi:10.9770/jesi.2017.4.4(6).
- Tvaronavičienė, M., Razminienė, K., & Piccinetti, L. (2015). Cluster efficiency study through benchmarking. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 3(2), 120-128, doi:10.9770/jesi.2015.3.2(0).
- Niño-Amézquita, J., Dubrovsky, V., & Jankurová, A. (2017). Innovations and competitiveness in regional development: a comparison of Latin America, Europe, and China. Czech Journal of Social Sciences, Business and Economics, 6(1), 28-36. doi:10.24984/cjssbe.2017.6.1.4.
- Koudelková, P., & Svobodová, P. (2014). Knowledge creation & sharing as essential determinants of SMEs innovation. International Economics Letters 3(1), 12-20. doi: 10.24984/iel.2014.3.1.3.
- Zimerman, J.А. (2007). Conspicuous consumption in modern society (institutional analysis). Thesis for a Candidate Degree in Economic Sciences. Мoscow.
- Asautai, M. (2014). How much do we pay for happiness today or how much Kazakhstani people spend for wedding? PROFINANCE.KZ. Retrieved from http://profinance.kz/news/moy_dom/po_chem_nynche_schaste_ili_skolk.
- Erofeeva, Е. (2014). What’s the figure of wedding in Karaganda? NV.KZ. Retrieved from http://www.nv.kz/2014/05/11/71990.
- Olefirenko, O., Petrenko, E.; Shevyakova, A., & Zhartay, Z. (2016). Towards economic security through diversification: case of Kazakhstan. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 5(4), 509-518. doi: 10.9770/jssi.2016.5.4(6).
- Musaev, Е. (2016). How much do we charge for a general Kazakh wedding? TengriMix. Retrieved from http://mix.tn.kz/mixnews/skolko-stoit-srednyaya-kazahskaya-svadba-287804/.
- Čábelková, I., Strielkowski, W., & Mirvald, M. (2015). Business influence on the mass media: a case study of 21 countries. Transformation in Business & Economics, 14(1), 65-75.
- Analytical report. (2014). What for Kazakhstani people draw upon a credit? Micro financial organization KazCreditLine. Retrieved from https://www.mfo.kz/articles/na-chto-v-kazahstane-berut-kredity.
- Baygarin, M. (2014). Standards of OECD – purposeful indicators for Kazakhstan’s accession into “Top-30” of the most developed countries in the world. KAZINFORM. Retrieved from http://www.inform.kz/ru/standarty-oesr-celevye-indikatory-dlya-vhozhdeniya kazahstana-v-chislo-30-samyh-razvityh-stran-mira_a2732409.
|