Зміст |
Автори:
О.І. Гарафонова, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» (м Київ, Україна) Г.В. Жосан, Херсонський національний технічний університет (м Херсон, Україна) Л.М. Акімова, Національний університет водного господарства та природокористування (м Рівне, Україна)
Сторінки: 267-279
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2017.3-25
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Метою даної статті є обґрунтування сценаріїв стратегій підприємства в області соціальної відповідальності шляхом побудови матриці «Соціальна відповідальність – продуктивність праці» з метою підвищення рівня ефективності діяльності підприємства (на прикладі підприємств харчової промисловості). В статті обґрунтовано стратегії соціальної відповідальності підприємства на основі розробки матриці «Соціальна відповідальність – Результативність діяльності», в якій передбачені квадранти (І. «Лідери довіри» – прогресивні адаптантов; ІІ «Скептичні ділки» – прогресивні дезадаптанти; ІІІ «Необачні організатори» – регресивні дезадаптанти; IV «Недосвідчені ідеалісти» – регресивні дезадаптанти) і відповідні їм напрями підвищення соціальної відповідальності, а саме: підвищення економічного потенціалу, оптимізація екологічної політики, стимулювання соціально-трудової діяльності, регулювання нормативно-правових відносин, що сприятиме зростанню результативності діяльності. Матрицю побудовано на основі розрахованих в попередніх дослідженнях узагальнюючих показників результативності діяльності і комплексного показника соціальної відповідальності підприємств.
Ключові слова: соціальна відповідальність, результативність діяльності, компонента, узгодженість цілей з інтересами, комплексний показник соціальної відповідальності підприємства, узагальнюючий показник результативності діяльності підприємства, матриця «Соціальна відповідальність – Результативність діяльності».
Класифікація JEL: M14, O47, L10, L32, P42.
Цитувати як: Harafonova, O., Zhosan G. & Akimova, L. (2017). The substantiation of the strategy of social responsibility of the enterprise with the aim of providing efficiency of its activities Marketing and Management of Innovations, 3, 267-279. https://doi.org/10.21272/mmi.2017.3-25
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Shira, N.O., & Ivashchenko, A.I. (2013). Napriamy vprovadzenia sistemy korporativnoi sotsialnoi vidpovidalnosti v praktiku ukrainskikh pidpriemstv [Directions implementation of the corporate social responsibility system in practices of Ukrainian enterprise]. Efectivna ekonomika – Effective economy, 11. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2502 [in Ukrainian].
- Konditerskaia fabrika “Spartak” [“Spartak” Confectionery Factory] (n.d.). spartak.by. Retrieved from http://spartak.by/about_us/ [in Russian].
- “Komintern” [“The Comintern”] (n.d.). comintern.by. Retrieved from http://comintern.by/sistemy-menedzhmenta/ [in Russian].
- The European Business Network for Corporate Social Responsibility (n.d.). www.csreurope.org. Retrieved from http://www.csreurope.org/individual-tailored-services/csr-report-review.
- Ukrainian Marketing Group (n.d.). umg.ua. Retrieved from http://umg.ua/index.php?action_skin_change=yes&skin_name=english.
- Kavun, S., & Zhosan, G. (2016) Influence Determination of Social Responsibility to the Productivity Enterprise Activity Level, Economies, 4 (3), 14. Retrieved from http://www.mdpi.com/2227-7099/4/3/14/html. DOI: 10.3390/economies4030014.
- Naslidky nespriiniatia natsionalnoi politiky z korporativnoi sotsialnoi vidpovidalnosti (КSV) dlia Ukrainy [The consequences of the rejection of national policy on corporate social responsibility (CSR) for Ukraine] (n.d.). csr-ukraine.org. Retrieved from http://csr-ukraine.org/wp-content/uploads/2013/11/cost_of_non_adoption_final.pdf [in Ukrainian].
- Bowen, H.R. (1953). Social Responsibilities of the Businessman. New York: Harper & Row.
- Robbins, P.S., & DeCenzo, A.D. (2001). Fundamentals of Management. Upper Saddle River: Рrentice Hall, Inc.
- Caroll, A. (1979). Three-Dimentional Conceptual Model of Corporate Performance. Academy of Management Review, 4 (4), 497-505.
- Kotler, F., & Lee, N. (2005). Korporativna sotsialna vidpovidalnist. Iak zrobyty akomoga bilshe dobra dlia voshoi komponii ta suspilstva [Corporate Social Responsibility. How to do as much good for your company and society]. Standart.
- Khachaturov, R.L., & Yagutyan, R.G. (1995). Uridicheskaia otvetstvennost [Legal liability]. Mezdunarodnaia academia biznesa I bankovskogo dela. – Togliatti: The International Academy of Business and Banking [in Russian].
- Friedman, M. (1962). Capitalism and Freedom. Chicago: The University of Chicago Press.
- Freeman, R. (1984). Strategic management: a stakeholder approach. Pitman.
- Litovchenko, S.E., & Korsakova, M.I. (2003). Sotsialnaia otvetstvennost biznesa: aktualnaia povestka [Corporate Social Responsibility: Current Agenda]. Assotsiatsia menedzerov –Association of Managers [in Russian].
- Makarenko, I.O. (2014). Suchasni tendensii skladania s podania korporativnoi zvitnosti [Modern trends drawing up and presenting of corporate reporting]. Sotsialno-ekonomichni problem suchasnogo period Ukrainy. Problemy integratsii Ukrainy u svitovii finansovii prostir.– Socio-economic problems of the modern period Ukraine. The problems of integration of Ukraine into the international financial, 1 (105), 410-416 [in Ukrainian].
- Plakhotny, O.F. (1981) Problema sotsialnoi otvetstvenosti [The problem of social responsibility]. Kharkov : Vishcha School [in Russian].
- Fedulova, L.I. (2016). Peredumovy formuvania ta rozvytku kreativnoi ekonomiky regioniv [Prerequisites formation and development of the creative economy of regions]. Regionalna politika I teritorialnii rozvitok. – Regional policy and territorial development, 1, 12-21 [in Ukrainian].
- Darmits, R.Z. (2014). Organizatsiina efektivnist v systemi diagnostuvania upravlinia pidpriemstvamy [Organizational effectiveness in diagnosing enterprise management system]. intkonf.org. Retrieved from: http://intkonf.org/darmits-rz-iskovich-vi-organizatsiyna-efektivnist-v-sistemi-diagnostuvannya-upravlinnya-pidpriemstva/ [in Ukrainian].
- Naumenko, I.V. (2015). Modeli ta informatsiyni tekhnolohiyi upravlinnya pidpryyemstvamy zaliznychnoho transportu na osnovi zbalansovanoyi systemy pokaznykiv [Models and information technologies of management of railway transport enterprise based on a balanced scorecard]. Matematychni metody, modeli ta informatsiyni tekhnolohiyi v ekonomitsi, Kyiv [in Ukrainian].
- Pylypenko, S.M. (2016). Teoretichni zasady otsinky efektivnosti dialnosti pidpriemstva [The theoretical basis of assessing the effectiveness enterprise activity]. Ekonomika ta upravlinia pidpriemstvamy. – Economics and business management, 10, 452-456. Retrieved from: http://global-national.in.ua/archive/10-2016/94.pdf [in Ukrainian].
- Dolgy, V.I. (2014). К voprosu ob otsenke rezultativnosti i efektivnosti SMK promishlennih predpriatii [On the issue of assessing the effectiveness and efficiency of industrial enterprises]. Vestnik Sapatovskogo gosudarstvennogo sotsialno-ekonomicheskogo universiteta. – Bulletin of the Saratov State Social and Economic University, 2, 51-55. Retrieved from: http://cyberleninka.ru/article/n/k-voprosu-ob-otsenke-rezultativnosti-i-effektivnosti-smk-promyshlennyh-predpriyatiy [in Russian].
|