Зміст |
Автори:
Решетнікова Ірина Леонідівна, ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана» (м. Київ, Україна) Сагайдак Михайло Петрович, Криворізький економічний інститут ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана» (м. Кривий Ріг, Україна)
Сторінки: 191-205
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2016.4-16
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті з’ясовано яким чином політична та економічна криза останніх років вплинула на поведінку українських споживачів; як змінилися їх переваги щодо придбання речей, проведення вільного часу, спілкування, навчання; як споживачі оцінюють своє економічне становище, чого очікують у майбутньому та як структурні зміни в споживчих настроях і доходах населення відбилися на їх готовності сприймати інноваційні продукти. Визначено економічні чинники, що мають найбільший ступінь впливу на споживчу поведінку. Доведено, що політична нестабільність та економічна криза негативно впливають на рівень споживання українців і в цілому гальмують як процес упровадження інноваційних продуктів на вітчизняний ринок, так і процес еволюційного становлення культури споживання в Україні. Одержані результати дозволять відстежувати у динаміці основні соціальні індикатори: рівень доходів, споживчі настрої, рівень життя, зміни у стилі життя і психографічних характеристиках, споживання товарів і послуг, а сформульовані висновки дають уяву про пріоритети споживачів і можуть бути використані підприємствами для коригування власної маркетингової інноваційної політики.
Ключові слова: поведінка споживача, економічна криза, ВВП, рівень життя, економія витрат, інновації, рівень доходів, індекс споживчих переваг, психографічний портрет споживача.
Класифікація JEL: M31, D12.
Цитувати як: Reshetnikova I. & Sahaidak, M. (2016). The impact of the economic crisis on domestic consumers behavior and perception of innovation Marketing and Management of Innovations, 4, 191-205. https://doi.org/10.21272/mmi.2016.4-16
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Boytsun, M. (2016). Prychyny ukrayinskoyi kryzy [Reasons of the Ukrainian crisis]. Zhurnal sotsialnoyi krytyky «Spilne» – Magazine of social criticism «Common». commons.com.ua. Retrieved from http://commons.com.ua/prichini-ukrayinskoyi-krizi/# [in Ukrainian].
- Blackwell, Roger D., Miniard, Paul W., & Engel, James F. (2007). Povedenie potrebitelia [Consumer Behavior]. (10 th ed.). Saint Petersburg: Piter [in Russian].
- Vlasyuk, O.S. (2014). Ryzyky i zahrozy ekonomichniy bezpetsi Ukrayiny u 2015-2016 rr. ta mekhanizmy yikh minimizatsiyi [Risks and threat to economic security of Ukraine in 2015-2016 and mechanisms of their minimization]. Analitychna zapyska – Analytical message, 56. Retrieved from http://www.niss.gov.ua/content/articles/files/ruzuku_zagrozu1-bab4e.pdf [in Ukrainian].
- Zhalilo, Ya. A., Babanin, O.S., & Belinska, Ya.V. (2009). Ekonomichna kryza v Ukrayini: vymiry, ryzyky, perspektyvy [Economic crisis in Ukraine: measuring, risks, prospects]. Kyiv: NISD [in Ukrainian].
- Zhurylo, V.V. (2011). Intehrovanyy pidkhid do modelyuvannya povedinky spozhyvachiv na ukrayinskomu rynku tovariv vysokykh tekhnolohiy [The integrated going is near the design of behavior of consumers at the Ukrainian market of commodities of high-tech]. Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini – Forming of market relations is in Ukraine, 7 (122), 38-44 [in Ukrainian].
- Issledovanie vliianiia krizisa na pokupatelskoe povedenie [Research of influence of crisis on purchaser behavior]. (2009). marketing-research.in.ua. Retrieved from http://marketing-research.in.ua/archive/ [in Ukrainian].
- Illiashenko, S.M. (2015). Optymizatsiia struktury innovatsiynoho protsesu v orhanizatsii [Optimization of structure of innovative process is in organization]. Kharkiv: TOV «Disa plyus» [in Ukrainian].
- Inflyatsiynyy zvit Natsionalnoho banku Ukrainy [Inflationary report of the National bank of Ukraine]. (n.d.). bank.gov.ua. Retrieved from https://bank.gov.ua/doccatalog/document?id=27033423 [in Ukrainian].
- Illiashenko, S.M., & Golysheva, E.O. (2016). Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises. MIND, 1. Retrieved from http://mindjournal.wseh.pl/sites/default/files/article/09-16/customer_orientation_management_concept_ as_the_innovative_way_for_ukrainian_enterprises.pdf [in Ukrainian].
- Kruhlyi stil Ukrayinskoi Asotsiatsii Marketynhu «Kryza: povedinka spozhyvachiv» [Round of Ukrainian Marketing Association table «Crisis: behavior of consumers»]. (2008). Marketynh v Ukrayini – Marketing is in Ukraine, 6 (52), 11-14 [in Ukrainian].
- Kulytskyi, S.P. (2016). Pro perspektyvy rozvytku ukrayinskoi ekonomiky u 2016 r. [About the prospects of development of the Ukrainian economy in 2016]. Rezonans – Resonance, 3, 3-17. Retrieved from http://nbuviap.gov.ua/images/rezonans/2015/rez3.pdf. [in Ukrainian].
- Oklander, M.A. (2013). Vplyv sotsialnykh chynnykiv na povedinku spozhyvacha [Influence of social factors is on behavior of consumer]. Naukovi pratsi DonNTU. Seriya: ekonomichna – Scientific works of DоnNТU. Series: economic, 4 (46), 248-255 [in Ukrainian].
- Olejniczuk-Merta, A. (2011). Konsumpcja a rozwój społeczno-gospodarczy regionów w Polsce [Consumption and public-economic development of regions in Poland]. PWE, 13-31 [in Polish].
- Onyskiv, V. (2010). Doslidzhennia povedinky spozhyvachiv ta rozrobka novoho tovaru v umovakh ekonomichnoyi kryzy [Research-and-development of behavior of consumers new commodity is in the conditions of economic crisis]. Halytskyi ekonomichnyy visnyk – Galychina economic announcer, 1(26), 65-74 [in Ukrainian].
- Ofitsiynyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrayiny [Official web-site of Government service of statistics of Ukraine]. www.ukrstat.gov.ua. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].
- Ofitsiynyy sait kompanii TNS [Official web-site of company TNS]. tns-ua.com. Retrieved from https://tns-ua.com/ [in Ukrainian].
- Prokopchuk, K. (2015). Vplyv ekonomichnykh kryz Ukrayiny na zminu dokhodiv ta vytrat domohospodarstv [Influence of economic crises of Ukraine is on the change of acuestss and charges of housekeeping]. Naukovyy bloh Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia» – A scientific blog of the National university of «Ostrog is an academy». Retrieved from http://naub.oa.edu.ua/2015/вплив-економічних-криз-україи-на-змі/ [in Ukrainian].
- Saveliev, V. (2014). Model zminy povedinky spozhyvachiv yak osnova marketynhovoyi stratehiyi [Model of change of behavior of consumers as basis of marketing strategy]. Visnyk Kyyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka Seriya: Ekonomika – Announcer of the Kyiv national university of the name of Taras Shevchenko. Series: Economy, 9 (162), 50-54 [in Ukrainian].
- Sytnyk, T. (2015). Shcho vdalosia Polshchi i ne vdalosia Ukrayini? [What did succeed to Poland and did not succeed to Ukraine?]. Yevropeyska Pravda – European true. Retrieved from http://www.eurointegration.com.ua/articles/2015/02/27/7031364/ [in Ukrainian].
- Spysky stran mira, raspolozhennykh v sootvet·stvii s velichinoi valovoho vnutrenneho produkta (VVP) [Lists of the world countries located in accordance with in size gross internal product (GDP)]. (n.d.) goo.gl. Retrieved from https://goo.gl/Kl4dL7 [in Russian].
- Solomon, M.R. (2003). Povedenie potrebitelia. Iskusstvo i nauka pobezhdat na rynke [Behavior of consumer. Art and science to win at the market]. Saint Petersburg: OOO «DyaSoftYuP» [in Russian].
- Starostina,A.O., & Zhurylo, V.V. (2010). Osoblyvosti motyvatsiyi ta rynkovoyi povedinky ukrayinskykh spozhyvachiv vysokotekhnolohichnykh tovariv [Features of motivation and market behavior of the Ukrainian consumers of hi-tech commodities]. Marketynh v Ukrayini – Marketing in Ukraine, 5 (63), 22-27 [in Ukrainian].
- Statt, D. (2003). Psykholohiia potrebytelia [Psychology of consumer]. Saint Petersburg: Piter [in Russian].
- Chukhray, N.I. (2012). Vzaiemodiia uchasnykiv innovatsiinoho protsesu u lantsyuhakh vartosti [Cooperation of participants of innovative process is in the chains of cost]. Lviv: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Lvivs’ka politekhnika» [in Ukrainian].
- Chukhrai, N., & Patora, R. (2001). Innovatsii i lohistyka tovariv [Innovations and logistic of commodities]. Lviv: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika» [in Ukrainian].
- Shumylo, I. (2016). Cherhova valyutna kryza: prychyny ta mozhlyvi zapobizhnyky na maybutnie [Duty currency crisis: reasons and possible safety devices on the future]. gazeta.dt.ua. Retrieved from http://gazeta.dt.ua/macrolevel/chergova-valyutna-kriza-prichini-ta-mozhlivi-zapobizhniki-na-maybutnye-abo-yak-sche-dovgo-nbu-nas-usih-obkradatime-vbivayuchi-grivnyu-ta-ekonomiku-.html [in Ukrainian].
- Yablonska, A., Kravets, Yu., & Stasyna, Yu. (2014). Kompleksna otsinka ekonomichnoi sytuatsiyi v Ukraini u 2014-2015 rr. [A complex estimation of economic situation is in Ukraine in
- 2014-2015]. iac.org.ua. Retrieved from http://iac.org.ua/kompleksna-otsinka-ekonomichnoyi-situatsiyi-v-ukrayini-u-2014-2015-rr-chastina-1-zagalna-otsinka-makroekonomichnoyi-situatsiyi/ [in Ukrainian].
- Bylok, F. (2013). Konsumpcja, konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie [Consumption, consumer and consumer society in the modern world]. Wydawnictwo Śląsk, 265 [in Polish].
- Zalega, T. (2012). Konsumpcja. Determinanty. Teorie. Modele [Consumption. Stipulating factors. Theories. Models]. PWE, 294 [in Polish].
- Koly v Ukrayini zakinchytsia ekonomichna kryza? Dumky ekspertiv [When will an economic crisis make off in Ukraine? Opinions of experts]. (n.d.) slovoidilo.ua. Retrieved from http://www.slovoidilo.ua/articles/8818/2015-04-10/kogda-v-ukraine-zakonchitsya-ekonomicheskij-krizis-mnenie-ekspertov.html [in Ukrainian].
|