Зміст |
Автори:
Таранюк Леонід Миколайович, д-р екон. наук, доцент, доцент кафедри економіки та бізнес-адміністрування, Сумський державний університет (м. Суми, Україна) Таранюк Каріна Вікторівна, канд. екон. наук, асистент кафедри управління, Сумський державний університет (м. Суми, Україна) Шимко Вікторія Юріївна, студент Навчально-наукового інституту фінансів, економіки та менеджменту імені Олега Балацького, Сумський державний університет (м. Суми, Україна) Марченко Тетяна Валеріївна, студент Навчально-наукового інституту фінансів, економіки та менеджменту імені Олега Балацького, Сумський державний університет (м. Суми, Україна)
Сторінки: 108-116
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2016.2-10
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті розглянуто поняття бенчмаркінгу, представлено етапи проведення бенчмаркінгу, досліджено ефективність використання бенчмаркінгу в роботі автовиробників. Розглянуто історичні аспекти виникнення методу бенчмаркінгу у світовій економічній науці. Визначено основі економічні аспекти проведення бенчмаркінгу в діяльності підприємств автомобільної галузі. Проаналізовано основі етапи проведення бенчмаркінгу інноваційної продукції в умовах сучасного розвитку продуктивних сил та впливу ринкових факторів на господарську діяльність компаній автомобільної галузі. Також розглянута необхідність використання бенчмаркінгу для підвищення конкурентоспроможності національного підприємства автомобільної промисловості ЗАТ “Запорізький автомобілебудівний завод” та запропоновано обґрунтовані кроки для її підвищення. Проведено бенчмаркінгове дослідження електромобілів за їх технічними характеристиками з метою встановлення лідера за технічними характеристиками з досліджених марок електромобілів, що успішно реалізуються в Україні. Авторами вдосконалено методичний підхід до оцінювання вибору транспортного засобу з кращими технічними параметрами на засадах бенчмаркінгу, який, на відміну від існуючих, заснований на розрахунку інтегрального коефіцієнта технічних характеристик транспортних засобів з метою виявлення більш конкурентоспроможної продукції підприємств автомобільної галузі. На підставі проведеної реалізації вдосконаленого методичного підходу до оцінювання вибору транспортного засобу з кращими технічними параметрами на засадах бенчмаркінгу, авторами встановлено лідера серед досліджених марок електромобілів.
Ключові слова: бенчмаркінг, фаза, підприємство, електромобіль, автомобільна промисловість, оцінювання.
Класифікація JEL: D20, L62, М31.
Цитувати як: Taraniuk, L., Taraniuk, K., Shimko V. & Marchenko, T. (2016). Organizational and economic aspects of benchmarking innovative products at the automobile industry enterprises Marketing and Management of Innovations, 2, 108-116. https://doi.org/10.21272/mmi.2016.2-10
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Arefev, E.V., & Arefeva, O.V. (2003). Benchmarkinh [Benchmarking]. Kiev: Publisher European University [in Russian].
- Knyazev, E.A. & Yevdokimova, Y.Sh. (2006). Benchmarkinh dlia vuzov [Benchmarking of universities]. Moscow: Logos [in Russian].
- Merenyuk, T.V. (2007). Benchmarkinh – shliach do konkurentnykh perevah [Benchmarking as the path to competitive advantage]. Nauka ta praktika: Zbіrnyk materіalіv Mіzhnarodnoi naukovo-praktichnoi konferentsіi – Science and Practice: Proceedings of the International Scientific Conference. Poltava: Spears. (pp. 152-153) [in Ukrainian].
- Pererva, Р.G. (2013). Synerhetychnyi efekt benchmarkіnhu konkurentnykh perevah [Synergetic effect of benchmarking competitive advantage]. Ekonomichni problemy staloho rozvytku – Economical Problems of Sustainable Development: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference dedicated to the memory of prof. Balatskii O.F. Sumy: Sumy State University, 4, 75-76 [in Ukrainian].
- Sait avtotreidera “Reno” [Site of autotrader “Renault”]. renault.ua. Retrieved from http://www.renault.ua/ru/models/passenger/fluence/fluence/ [in Russian].
- Sait avtovirobnyka ZAT “ZAZ” [Site of automaker CJSC “ZAZ”»]. avtozaz.com. Retrieved from http://avtozaz.com/ua/ [in Ukrainian].
- Sait avtotreidera “BYD” [Site of autotrader “BYD”]. byd.iproaction.com. Retrieved from http://byd.iproaction.com/ua/vehicle/e6.htm [in Ukrainian].
- Sait “InfoCar. Nisan Leaf” [Site “InfoCar. Nissan Leaf”]. http://nissan-leaf.infocar.ua. Retrieved from http://nissan-leaf.infocar.ua/ [in Russian].
- Feschur, R.V., & Merenyuk, T.V. (2006). Benchmarkinh u diialnosti pidpryiemstv [Benchmarking in activities enterprise]. Pratsі V Mіzhnarodnoinaukovo-praktichnoi konferentsіi – Proceedings of the V International scientifically-practical conference. Kharkiv: Amers, 11-12 [in Ukrainian].
- Camp, R. (2006). Benchmarking. The Search for Industry Best Practices That Lead to Superior Performance. New-York: Productivity Press [in English].
- Davis, D., McKinnon, K., & Walker, S. (1999). Benchmarking: amanual for Australian Universities. Canberra: AusInfo [in English].
- Electric car use by country. en.wikipedia.org. Retrieved from http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country [in English].
- Longbottom, D. (2000). Benchmarking in the UK: an empirical study of practitioners and academics. Benchmarking: An International Journal, 2, 98-117 [in English].
- Mann, R., Kohl, H., & Searles B. (2013). Benchmarking 2030. The future of benchmarking. Fraunhofer: Global Benchmarking Network. globalbenchmarking.org. Retrieved from http://www.globalbenchmarking.org/fileadmin/user_upload/GBN/PDF/Publications/2030/gbn-report_bm 2030_final_web.pdf [in English].
|