Зміст |
Автори:
Павліщук Оксана Петрівна, канд. екон. наук, доцент кафедри лісового менеджменту Національного університету біоресурсів і природокористування України (м. Київ)
Сторінки: 304-313
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2013.4-29
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті розкрито місію та цілі маркетингового менеджменту на підприємствах лісового господарства в умовах ринкової економіки та з урахуванням об’єктивної необхідності екологізації суспільного розвитку. Охарактеризовано передумови ефективної реалізації цілей маркетингового менеджменту на підприємствах лісового господарства.
Ключові слова: маркетинговий менеджмент, місія та цілі, підприємства лісового господарства, екологізація суспільного розвитку.
Класифікація JEL: L73, M21, M31.
Цитувати як: Pavlishchuk, O. (2013). Goals of marketing management at forestry enterprises and conditions of their efficient implementation in modern economic system. Marketing and Management of Innovations, 4, 304-313. https://doi.org/10.21272/mmi.2013.4-29
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Holiachuk, N.V., & Holiachuk, S.Ye. (2008). Orhanizatsiia informatsiinoho zabezpechennia marketynhovoi diialnosti lisohospodarskyh pidpryiemstv [Organization of the information support marketing activity of forestry enterprises]. nbuv.gov.ua. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/ portal/soc_gum/en_em/2008_5_1/Zbirnik_EM_08_1_125.pdf [in Ukrainian].
- Horohivskyi, O.I. (2010). Osnovni tendentsii svitovoi torhivli derevynnoiu lisoproduktsiieiu [The main trends of world trade in forest products]. Bioresursy i Pryrodokorystuvannia – Bioresources and Environmental Resources Management, Vol. 2, 1-2, 151-156 [in Ukrainian].
- Dyshko, I.Yu. (2009). Konkurentospromozhnist vitchyznianoi lisoproduktsii: vidpovidnist rivniv yakosti ta vytrat vymoham svitovoho rynku [Domestic timber products’ competitiveness: conformity of quality and costs levels with world market demands]. Aktualni Problemy Ekonomiky – Actual Problems of Economics, 8 (98), 26-32 [in Ukrainian].
- Kravets, P.V., Rozvod, S.V., & Pavlishchuk, O.P. (2011). Osnovni napriamy rozvytku sotsialnoho-etychnoho marketynhu lisovoho kompleksu Ukrainy [Main directions of social and ethical marketing of forestry in Ukraine]. Problemy i perspektyvy rynkovo-oriientovanoho upravlinnia innovatsiinym rozvytkom – Problems and prospects of market-oriented innovative development management. S.M. Illiashenko (Ed.). Sumy: TOV «Papirus» [in Ukrainian].
- Vichevych, A.M., & Maksymets, O.V. (2008). Stan i tendentsii formuvannia popytu na rynkakh derevynnoi lisoproduktsii krain Evropeiskoi Ekonomichnoi Komisii OON [State and tendencies in demand formation on the wood forest products markets in UN ECE countries]. Naukovyi visnyk NLTU – Scientific Bulletin of Ukrainian National Forestry University, 18.11, 203-209. Lviv: RVV UNFU [in Ukrainian].
- Syniakevych, I.M., & Dudiuk, V.S. (2005). Kontseptsiia natsionalnoi tsinovoi polityky v lisovomu hospodarstvi Ukrainy [Conception of national price policy in forestry of Ukraine]. Naukovyi visnyk UkrDLTU : Ekolohizatsia ekonomiky yak instrument stalogo rozvytku v umovah konkurentnoho seredovyshcha – Scientific Bulletin of NUFWT : Environmental market economy as a tool for sustainable development in a competitive environment, 15.7, 145-151). Lviv: UkrDLTU [in Ukrainian].
- Mishenin, E.V., & Yarova, I.S. (2011). Rozvytok ekolohichnoho marketynhu u lisovomu kompleksi [The development of environmental marketing in the forest sector]. Abstracts of Papers from MIIM ′11: V Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia «Marketynh innovatsii i innovatsii v marketynhu» – The Fifth International Scientific and Practical Conference «Marketing of Innovations and Innovations in Marketing». (pp. 136-138). Sumy: TOV «Papirus» [in Ukrainian].
- Polovska, V.T. (2012). Formuvannia pozytyvnoho imidzu lisovykh i derevoobrobnykh pidpryiemstv za dopomohoiu ekolohichnoho marketynhu [Environmental marketing application for positive image of forest and wood-processing enterprises]. Naukovyi visnyk NLTU – Scientific Bulletin of Ukrainian National Forestry University, 22.9, 103-111. Lviv: RVV UNFU [in Ukrainian].
- Tunytsia, Yu.Yu. (2005). Suchasnyi marketynh u konteksti problem ekolohizatsii rynkovoi ekonomiky [Modern marketing in the context of the environmental market economy]. Naukovyi visnyk UkrDLTU : Ekolohizatsia ekonomiky yak instrument staloho rozvytku v umovah konkurentnoho seredovyshcha – Scientific Bulletin of NUFWT : environmental market economy as a tool for sustainable development in a competitive environment, 15.6, 14-23. Lviv: UkrDLTU [in Ukrainian].
- Kravets, P.V., Pavlishchuk, O.P., & Rozvod, S.V. (2013). Otsiniuvannia kliuchovykh elementiv marketynhovoho menedzhmentu na pidpryiemstvakh lisovoho hospodarstva [An estimation of key elements of marketing management in the forestry enterprises]. Naukovyi visnyk NLTU – Scientific Bulletin of Ukrainian National Forestry University, 23.2, 262-272). Lviv: RVV UNFU [in Ukrainian].
- Shmatkov, N. (2009). Zakon Leisi i eho rol v borbe s nezakonnymi rubkami [The Lacey Act and its role in the fight against illegal logging]. Ustoichivoe lesopolzovanie – Sustainable forest use, 2 (21), 8-11 [in Russian].
- Ministerial Conference on the Protection of Forests in Europe. (n.d.). foresteurope.org. Retrieved from http://www.foresteurope.org [in English].
- Non-legally binding authoritative statement of principles for a global consensus on the management, conservation and sustainable development of all types of forests : report of the united nations conference on environment and development (Rio de Janeiro, 3-14 June 1992). un.org. Retrieved from http://www.un.org [in English].
- Non legally binding instrument on all types of forests / Resolution 62/98 : adopted by the United Nations General Assembly on 17 December 2007. un.org. Retrieved from http://www.un.org [in English].
- Regulation (eu) № 995/2010 of the European Parliament and of the Council of 20 October 2010 laying down the obligations of operators who place timber and timber products on the market. (n.d.). fleg.org.ua. Retrieved from http://www.fleg.org.ua [in English].
- The Future We Want : Outcome document adopted at United Nations Conference on Sustainable Development (Rio de Janeiro, 20–22 June 2012). uncsd2012.org. Retrieved from http://www.uncsd2012.org [in English].
- Kravets, P.V., Domashovets, H.S., Lashchenko, A.H., Pavlishchuk, O.P., & Rozvod, S.V. (2012). Rekomendatsii shchodo udoskonalennia instrumentiv marketynhovoho menedzhmentu na pidpryiemstvakh lisovoho hospodarstva [Recommendations for improving the marketing management tools in the forestry enterprises]. Kyiv: TsP «Komprynt» [in Ukrainian].
- Hospodarskyi kodeks Ukrainy [Commercial Code of Ukraine]. (2003, January 16, № 436-IV). zakon2.rada.gov.ua. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/436-15 [in Ukrainian].
- Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy «Pro zabezpechennia uchasti hromadskosti u formuvanni ta realizatsii derzhavnoi polityky» : pryiniata 3 lystopada 2010 № 996 [Ukraine Cabinet of Ministers Resolution «On public participation in the formulation and implementation of government policy» from November 3 2010, № 996. zakon2.rada.gov.ua. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/996-2010-п [in Ukrainian].
- Kravets, P.V., Pavlishchuk, O.P., Rozvod, S.V., Stankevych-Volosianchuk, O.I., & Kremenetska, Ye.O. (2012). Uchast hromadskosti v upravlinni lisovym hospodarstvom [Public participation in forest management]. P.V. Kravets (Ed.). Kyiv: TsP «Komprynt» [in Ukrainian].
|