Зміст |
Автори: Сторінки: 10-19 Мова: Англійська DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-02 Отримано: 19.10.2022 Прийнято: 12.12.2022 Опубліковано: 30.12.2022
Розширена анотація українською мовою Активне господарське використання віртуальних електронних інформаційних середовищ – метавсесвітів, є найбільш перспективним напрямком розвитку інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій. Традиційні облікові об’єкти зазнають значних змін у метасередовищі унаслідок їхньої нематеріальної інтерпретації, що потребує удосконалення їхнього облікового та аудиторського відображення. Мета дослідження полягає в удосконаленні методики та організації обліку й аудиту в метавсесвіті щодо ідентифікації, визнання, відображення в обліковій системі необоротних нематеріальних активів, гудвілу ІТ-підприємств, NFT (невзаємозамінних токенів), криптоактивів, збутових витрат та інших об’єктів, які можуть виникати у метасередовищі. Для досягнення поставленої мети було застосовано системний, інноваційний, інституційний підходи та методи економіко-математичного моделювання, бібліографічного та компаративного аналізу. Зважаючи на значну недовіру громадськості та активні загрози у цифровому бізнесі, авторами обґрунтовано необхідність запровадження аудиту у метавсесвіті для забезпечення достовірності, доброчесності та легітимності інформаційних потоків. У ході роботи досліджено: можливість визнання з позиції обліку й аудиту усіх віртуальних засобів та предметів праці, які здійснюють колообіг у метасередовищі у формі NFT, активами унаслідок: унікальності і відокремленості від інших облікових об’єктів; можливості вільної купівлі (продажу) у метапросторі, потенційної економічної цінності у випадку утримання та накопичення; достовірного визначення вартості на основі калькулювання собівартості, договору купівлі-продажу чи експертної (ринкової) оцінки. За критерієм тривалості корисного використання, авторами запропоновано класифікувати NFT на необоротні та оборотні об’єкти з відповідним відображенням у складі необоротних нематеріальних активів та оборотних нематеріальних активів. Визначено перспективність персоніфікованого маркетингового просування продукції (товарів, послуг) у метавсесвіті з відокремленим обліком витрат на збут матеріальних і нематеріальних об’єктів для забезпечення достовірності, аналітичності та порівнюваності облікової інформації. Як підсумок, сформовано висновок про доцільність трансформації структури звітності підприємств метасередовищ у частині збільшення частки нематеріальних активів та потенційної відсутності будь-яких матеріальних активів в умовах повного переведення фінансово-господарської діяльності у віртуальне середовище. Подальших досліджень потребує порядок структурування звітності підприємств метавсесвіту. Ключові слова: облік, аудит, нематеріальні активи, NFT, метавсесвіт, ресурси, віртуальне цифрове інформаційне середовище, ІТ-підприємства. Класифікація JEL: M10, M40, M41. Цитувати як: Zadorozhnyi, Z.-M., Muravskyi, M., Humenna-Derij, M., & Zarudna, N (2022). Innovative Accounting and Audit of the Metaverse Resources Marketing and Management of Innovations, 4, 10-19. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-02 Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International LicenseСписок використаних джерел
|
Контакти
Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
м. Суми, Україна, 40007
e-mail: mmi@fem.sumdu.edu.ua