Зміст |
Автори:
Ольга Полоус, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4639-4493 д.е.н., Національний авіаційний університет, Україна Ірина Геєць, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1267-3790 к.е.н., Мельбурнський королівський технологічний університет, Австралія Інна Михальченко, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9553-1968 к.е.н., Національний авіаційний університет, Україна Олена Крапко, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0526-7276 к.е.н., Національний авіаційний університет, Україна
Сторінки: 20-29
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-03
Отримано: 27.08.2022
Прийнято: 17.12.2022
Опубліковано: 30.12.2022
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Пандемія COVID-19, а потім і військова агресія на території України негативно вплинули на розвиток підприємств всіх секторів економіки держави, особливо авіаційний транспорт, що був змушений призупинити свою діяльність. Сфера авіаційних послуг традиційно характеризується мінливими потребами клієнтів, що обумовлює високий ступінь ймовірності незадоволення спектром та якістю авіаційних послуг, які надаються як вітчизняними, так і міжнародними авіакомпаніями. Динаміка сучасного життя та бізнес-середовища, зміна співвідношення робочого та вільного часу підвищують попит населення на зручні та сучасні авіаційні послуги. Перед авіакомпаніями постають все вищі вимоги щодо досягнення конкурентних переваг. Основною метою даного дослідження є виявлення місця маркетингу персоналу в системі антикризового менеджменту авіакомпанії. У рамках даної статті проведено дослідження структурних елементів комплексу маркетингу підприємства сфери надання послуг; визначено структурне співвідношення категорій персоналу у світовій цивільній авіації; проаналізовано вплив пандемії COVID-19 на рівень зайнятості у світовій авіації; визначено динаміку зміни витрати на персонал у світовій авіації під впливом пандемії COVID-19; проаналізовано динаміку змін операційного доходу та витрат на соціальні заходи авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» під впливом ряду кризових явищ у світовій та державній економіці. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали наступні методи: загальнонаукові методи аналізу та синтезу, логічного та ситуаційного аналізу та часткові методи, притаманні економічним наукам (суб’єктно-об’єктний підхід, економічний та статистичний аналіз, групування, порівняння та класифікація). За результатами проведеного дослідження, авторами запропоновано алгоритм процесу виведення авіакомпанії з кризи, який враховує передумови, що вплинули на зниження економічних показників діяльності підприємств авіаційного сектору та орієнтується на важливість впровадження маркетингу персоналу до системи антикризового менеджменту. Авторами рекомендовано застосовувати запропоновану модель маркетингу персоналу в процесах антикризового управління авіакомпанією задля включення корпоративної культури до системи антикризового управління авіакомпанією як важливого інструменту, що сприятиме розвитку інтелектуального капіталу компанії та генерації нових ідей. Результати та рекомендації дослідження мають практичну цінність для українських авіакомпаній щодо інтеграції маркетингу персоналу в систему антикризового менеджменту.
Ключові слова: маркетинг персоналу, маркетингові технології, антикризове управління, авіакомпанія, корпоративна культура, інтелектуальний капітал, розвиток.
Класифікація JEL: M31, M14, M12, G34.
Цитувати як: Polous, O, Heiets, I., Mykhalchenko, I., & Krapko, O (2022). Personnel Marketing in the System of Airline Anti-Crisis Management Marketing and Management of Innovations, 4, 20-29. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-03
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Ahmed, P. K., Rafiq, M., & Saad, N. M. (2003). Internal marketing and the mediating role of organizational competencies. European Journal of Marketing, 37(9), 1221-1241. [Google Scholar] [CrossRef]
- ATAG. (2021). Weak COVID-19 recovery of air travel jobs, especially tourism employment Retrieved from [Link]
- American Marketing Association. (1995). Marketing Encyclopedia. Chicago: Publishing Group, 1995. [Link]
- Aref’eva, O. (2011). Anticrisis financial management of enterprise. Lviv: Ukrainian Academy of Printing. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bapuji, H., de Bakker, F. G., Brown, J. A., Higgins, C., Rehbein, K., & Spicer, A. (2020). Business and society research in times of the corona crisis. Business & Society, 59(6), 1067-1078. [Google Scholar] [CrossRef]
- Boling, T. E. (1978). The Management Ethics “Crisis”: An Organizational Perspective, Academy of Management Review, 3(2), 360-365. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bundy, J., Pfarrer, M. D., Short, C. E., & Coombs, W. T. (2017). Crises and crisis management: Integration, interpretation, and research development. Journal of management, 43(6), 1661-1692. [Google Scholar] [CrossRef]
- Carnevale, J. B., & Hatak, I. (2020). Employee adjustment and well-being in the era of COVID-19: Implications for human resource management. Journal of business research, 116, 183-187. [Google Scholar] [CrossRef]
- Conduit, J., Matanda, M. J., & Mavondo, F. T. (2014). Balancing the act: the implications of jointly pursuing internal customer orientation and external customer orientation. Journal of Marketing Management, 30(13-14), 1320-1352. [Google Scholar] [CrossRef]
- Coombs, W. T., & Holladay, S. J. (2002). Helping crisis managers protect reputational assets: Initial tests of the situational crisis communication theory. Management communication quarterly, 16(2), 165-186. [Google Scholar] [CrossRef]
- Seligson, D. (2019). Women and Aviation: Quality Jobs, Attraction and Retention. International Labour Office-Geneva. [Google Scholar]
- Deverell, E. (2021). Professionalization of crisis management: A case study of local‐level crisis communicators in Sweden. Journal of Contingencies and Crisis Management, 29(2), 131-142. [Google Scholar] [CrossRef]
- Doern, R. (2016). Entrepreneurship and crisis management: The experiences of small businesses during the London 2011 riots. International Small Business Journal, 34(3), 276-302. [Google Scholar] [CrossRef]
- Doern, R., Williams, N., & Vorley, T. (2019). Special issue on entrepreneurship and crises: business as usual? An introduction and review of the literature. Entrepreneurship & Regional Development, 31(5-6), 400-412. [Google Scholar] [CrossRef]
- Duchek, S. (2014). Growth in the face of crisis: the role of organizational resilience capabilities. In Academy of Management Proceedings (Vol. 2014, No. 1, p. 13487). Briarcliff Manor, NY 10510: Academy of Management. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ferdous, A. S., Herington, C., & Merrilees, B. (2013). Developing an integrative model of internal and external marketing. Journal of Strategic Marketing, 21(7), 637-649. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gronroos, S. (1990). Service Management and Marketing; Managing the Moment of Truth in the Service Sector. Cambridge, Mass: Marketing Science Institute. [Google Scholar]
- He, H., & Harris, L. (2020). The impact of Covid-19 pandemic on corporate social responsibility and marketing philosophy. Journal of business research, 116, 176-182. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hong, P., Huang, C., & Li, B. (2012). Crisis management for SMEs: insights from a multiple-case study. International Journal of Business Excellence, 5(5), 535-553. [Google Scholar]
- IATA. Retrieved from [Link]
- ICAO. Retrieved from [Link]
- International Labour Organization. (2020). ILO Monitor: COVID-19 and the World of Work, 3rd ed.; ILO: Geneva, Switzerland. [Google Scholar]
- Kotler, P. (2016). Marketing Management. PH; 15th edition. [Link]
- Lee, W. I., Chen, C. C., & Lee, C. C. (2015). The relationship between internal marketing orientation, employee commitment, charismatic leadership and performance. In Proceedings of the 17th International Conference on Electronic Commerce 2015 (pp. 1-5). [Google Scholar]
- Matanda, M. J., & Ndubisi, N. O. (2013). Internal marketing, internal branding, and organisational outcomes: The moderating role of perceived goal congruence. Journal of Marketing Management, 29(9-10), 1030-1055. [Google Scholar] [CrossRef]
- Moretti, M. M., Dobler, M. M. C., & Chavarri, M. A. P. (2020). Managing Systemic Banking Crises: New Lessons and Lessons Relearned. International Monetary Fund. [Google Scholar]
- Novikov, A. O., & Novikova, M. M. (2014). Modeling of financial and economic security of transport enterprises based on factor analysis. Science and Transport Progress, (6 (54)), 42-49. [Google Scholar]
- Schultz, F., Kleinnijenhuis, J., Oegema, D., Utz, S., & Van Atteveldt, W. (2012). Strategic framing in the BP crisis: A semantic network analysis of associative frames. Public Relations Review, 38(1), 97-107. [Google Scholar] [CrossRef]
- Shrivastava, P. (1993). Crisis theory/practice: Towards a sustainable future. Industrial & Environmental Crisis Quarterly, 7(1), 23-42. [Google Scholar] [CrossRef]
- Shtangret, A., & Sylkin, O. (2018). Anti-crisis mechanism of countering the impact of external and internal threats of the financial security of machine-building enterprises. Social Legal Studios, 2, 169-176. [Google Scholar]
- Ukraine International Airlines (UIA). Retrieved from [Link]
- Weber, J. M. (2015). The development of a scale for the measurement of internal marketing in service firms. Academy of marketing studies Journal, 19(2), 145. [Google Scholar]
- Williams, T. A., Gruber, D. A., Sutcliffe, K. M., Shepherd, D. A., & Zhao, E. Y. (2017). Organizational response to adversity: Fusing crisis management and resilience research streams. Academy of Management Annals, 11(2), 733-769. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ho, K. F., Ho, K. F., Wong, S. Y., Cheung, A. W., & Yeoh, E. (2020). Workplace safety and coronavirus disease (COVID-19) pandemic: survey of employees. Bulletin Of The World Health Organization. [Google Scholar]
- World Health Organization. (2020). Getting Your Workplace Ready for COVID-19: How COVID-19 Spreads. World Health Organization: Geneva, Switzerland. Retrieved from [Link]
- Yang, F. H.; Huang, C.-H., & Wei, C.Y. (2015). The Relationship Between Internal Marketing, Employee Well-Being, and Customer Service Quality – The Service Industry in Taiwan. International Journal of Organizational Innovation, 8(2), 40-57. [Google Scholar]
|