Зміст |
Автори:
Рірін Вуландарі, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0596-8822 д.е.н., Університет Мерку Буана, Індонезія Вей-Лун Кое, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3977-1884 доцент, Ph.D., Технологічний університет МАРА, Малайзія
Сторінки: 120-135
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-12
Отримано: 13.10.2022
Прийнято: 17.12.2022
Опубліковано: 30.12.2022
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Інновації є основними джерлом змін у функціонуванні еконмічних систем. На початковому етапі, інновації були орієнтовані на технології розроблення нових продуктів. При цьому лише великі компанії могли дозволити собі їх розробку через складність та коштовність інноваційного процесу. Наразі, інновації та розробки доступні підприємствам усіх рівнів, включаючи мікро-, малі та середні підприємства (ММСП). Метою даного дослідження є аналіз впливу характеристик власника ММСП на наміри впроваджувати маркетингові та технологічні інновації через його ставлення та мотивацію. Для досягнення поставленої мети авторами проведено SEM-аналіз за допомогою програми SmartPLS. Об’єктом дослідження є ММСП Індонезії, різних видів секторів економіки. Емпіричне дослідження проведено на основі даних, сформованих для вибірки зі 128 респондентів, що відповідає теорії Хейра. Мінімальний поріг для опрацювання даних програмою SmartPLS становить 100. Результати дослідження показали, що ставлення та мотивація впливають на інноваційні наміри як безпосередньо, так і в якості проміжних змінних, які підвищують допитливість, оптимізм та готовність до ризику. Лідерство, соціальний статус, ставлення та мотивація впливають на маркетингові інноваційні наміри. Своєю чергою, обізнаність, фінансова стабільність, оптимізм, схильність до ризику, ставлення та мотивація безпосередньо впливають на технологічні інноваційні наміри. Результати дослідження мають практичне значення для уряду та громадських організацій та можуть бути дорожньою картою ММСП для підвищення ефективності їх інноваційної діяльності. Автори зазначили, що ставлення та мотивація власників ММСП до інноваційної діяльності сприяє їх заохоченню та підвищує наміри впроваджувати інновації. Інновації, що здійснюються ММСП у широкому масштабі, можуть покращити їх діяльність та сприяти подоланню економічного спаду. Новизною даного дослідження є аналіз ставлення та мотивації на наміри впроваджувати як маркетингові, так і технологічні інновації.
Ключові слова: теорія інновацій, підприємництво, політична стратегія, поведінка, мотивація, характеристики.
Класифікація JEL: M20, M21, M29.
Цитувати як: Wulandari, R. & Koe, W. L (2022). The Factors that Influence the Intention of Marketing and Technological Innovation in MSMEs Marketing and Management of Innovations, 4, 120-135. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-12
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Ahn, J. M., Minshall, T., & Mortara, L. (2017). Understanding the human side of openness: the fit between open innovation modes and CEO characteristics. R&D Management, 47(5), 727-740. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ajzen, I. (2005). EBOOK: Attitudes, Personality and Behaviour. McGraw-hill education (UK). [Google Scholar]
- Altunbasak, Y. (2016). Excellence in innovation and knowledge economy. In Becoming a World-Class University (pp. 117-143). Springer, Cham. [Google Scholar]
- Amoroso, S. (2017). Multilevel heterogeneity of R&D cooperation and innovation determinants. Eurasian Business Review, 7(1), 93-120. [Google Scholar] [CrossRef]
- Asim, Z., & Sorooshian, S. (2019). Exploring the role of knowledge, innovation and technology management (KNIT) capabilities that influence research and development. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 5(2), 21. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bernatchez, A. C., Gauvin, L., Fuller, D., Dubé, A. S., & Drouin, L. (2015). Knowing about a public bicycle share program in Montreal, Canada: are diffusion of innovation and proximity enough for equitable awareness?. Journal of Transport & Health, 2(3), 360-368. [Google Scholar] [CrossRef]
- Celik, P., Storme, M., Davila, A., & Myszkowski, N. (2016). Work-related curiosity positively predicts worker innovation. Journal of Management Development. 35(9), 1184-1194. [Google Scholar] [CrossRef]
- Choi, N., Kim, D., Goo, J., & Whitmore, A. (2008). Knowing is doing: An empirical validation of the relationship between managerial information security awareness and action. Information Management & Computer Security. 16(5), 484-501. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ciasullo, M. V., Tommasetti, R., Trosi, O., & Vesci, M. (2019). Curiosity as Brazilian tourist motivation in visiting Europe. Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo, 13 (3), 140-160. [Google Scholar]
- Ciborowski, R. (2016). Innovation systems in the terms of schumpeterian crea-tive destruction. EUREKA: Social and Humanities, (4), 29-37. [Google Scholar]
- Dearing, J. W., & Cox, J. G. (2018). Diffusion of innovations theory, principles, and practice. Health affairs, 37(2), 183-190. [Google Scholar]
- Diaconu, M. (2011). Technological Innovation: Concept, Process, Typology and Implications in the Economy. Theoretical & Applied Economics, 18(10). [Google Scholar]
- Encabo, J. V. (2016). The Concept of Knowledge: What is It For? Disputatio, 8(43), 187-202. [Google Scholar]
- Fishman, J., Yang, C., & Mandell, D. (2021). Attitude theory and measurement in implementation science: a secondary review of empirical studies and opportunities for advancement. Implementation Science, 16(1), 1-10. [Google Scholar] [CrossRef]
- Geum, Y. P., Kim, P., & Jang, Y. H. (2020). The Effect of Entrepreneur’s Curiosity on Challenge, Innovation and Competition. Asia-Pacific Journal of Business Venturing and Entrepreneurship, 15(2), 253-265. [Google Scholar]
- Goorha, P., & Potts, J. (2016). Awareness in innovators: from ‘outside the box’to ‘inside the bubble’. Journal of Global Entrepreneurship Research, 6(1), 1-9. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gribanova, S., Rizhamadze, K., & Ābeltiņa, A. (2020). The Role of Motivation Among IT professionals To Foster Innovation: SMEs Focus. European Journal of Business and Management Research, 5(5). [Google Scholar] [CrossRef]
- Gross, M. E., Zedelius, C. M., & Schooler, J. W. (2020). Cultivating an understanding of curiosity as a seed for creativity. Current Opinion in Behavioral Sciences, 35, 77-82. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gupta, S., Malhotra, N. K., Czinkota, M., & Foroudi, P. (2016). Marketing innovation: A consequence of competitiveness. Journal of business research, 69(12), 5671-5681. [Google Scholar] [CrossRef]
- Halbesleben, J. R., Novicevic, M. M., Harvey, M. G., & Buckley, M. R. (2003). Awareness of temporal complexity in leadership of creativity and innovation: A competency-based model. The Leadership Quarterly, 14(4-5), 433-454. [Google Scholar] [CrossRef]
- Haque, M. F., Haque, M. A., & Islam, M. S. (2014). Motivational Theories-A Critical Analysis. ASA University Review, 8 (1), 61–68. [Google Scholar]
- Harada, T. (2020). The effects of risk-taking, exploitation, and exploration on creativity. PloS one, 15(7), e0235698. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hongbo, L., & Koffi, A. L. (2019). Effect of Innovation on Small Medium Enterprises (SMEs) Performance and Competitiveness: Evidence from Cote d’Ivoire. Available at SSRN 3493412. [Google Scholar] [CrossRef]
- Huang, Q., Chen, X., Zhou, M., Zhang, X., & Duan, L. (2019). How does CEO’s environmental awareness affect technological innovation?. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(2), 261. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ibarra, D., Bigdeli, A. Z., Igartua, J. I., & Ganzarain, J. (2020). Business model innovation in established SMEs: A configurational approach. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 6(3), 76. [Google Scholar] [CrossRef]
- Johnson, M. P. (2015). Sustainability management and small and medium‐sized enterprises: Managers’ awareness and implementation of innovative tools. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 22(5), 271-285. [Google Scholar] [CrossRef]
- Koudelková, P., & Milichovský, F. (2015). Successful innovation by motivation. Business: Theory and Practice, 16(3), 223-230. [Google Scholar]
- LaMorte, W. W. (2019). Diffusion of Innovation Theory. Behavioral Change Management. Retrieved from[Link]
- Larsen, G. D. (2011). Understanding the early stages of the innovation diffusion process: awareness, influence and communication networks. Construction Management and Economics, 29(10), 987-1002. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lemanowicz, M. (2015). Innovation in economic theory and the development of economic thought. Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 14(4). [Google Scholar]
- Machmud, S. (2017). The Effect of Motivational Entrepreneurship on Business Performance of SMEs Moderated by Process Innovation. Archives of Business Research, 5(8). [Google Scholar]
- Mai, Y., Zhang, W., & Wang, L. (2019). The effects of entrepreneurs’ moral awareness and ethical behavior on product innovation of new ventures: Evidence from China. Chinese Management Studies, 13(2), 421-446. [Google Scholar] [CrossRef]
- Malandrino, D., Scarano, V., & Spinelli, R. (2013, September). How increased awareness can impact attitudes and behaviors toward online privacy protection. In 2013 International Conference on Social Computing (pp. 57-62). IEEE. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mansfeld, M. N., Hölzle, K., & Gemunden, H. G. (2010). Personal characteristics of innovators—an empirical study of roles in innovation management. International Journal of Innovation Management, 14(06), 1129-1147. [Google Scholar] [CrossRef]
- Medrano, N., & Olarte-Pascual, C. (2016). The effects of the crisis on marketing innovation: an application for Spain. Journal of Business and Industrial Marketing, 31(3), 404-417. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mohajan, H. K. (2016). Knowledge is an essential element at present world. International Journal of Publication and Social Studies, 1(1), 31-53. [Google Scholar] [CrossRef]
- Moreira, J., Silva, M. J., Simões, J., & Sousa, G. (2012). Drivers of marketing innovation in Portuguese firms. Amfiteatru Economic Journal, 14(31), 195-206. [Google Scholar]
- Muller, J. M. (2019). Business model innovation in small-and medium-sized enterprises. Technology Management, 30(8), 1127-1142. [Google Scholar]
- Naidoo, V. (2010). Firm survival through a crisis: The influence of market orientation, marketing innovation and business strategy. Industrial marketing management, 39(8), 1311-1320. [Google Scholar] [CrossRef]
- Nieves, J., & Diaz-Meneses, G. (2016). Antecedents and outcomes of marketing innovation: an empirical analysis in the hotel industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 28(8), 1554-1576. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ozusaglam, S. (2012). Environmental innovation: a concise review of the literature. l’entreprise, 2-3, 15-38.
- Paulikas, J. (2018). The factors determining employees’ positive attitude to innovations: a case of Klaipėda public transport companies. Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, (79), 85-102. [Google Scholar]
- Peljko, Ž., Jeraj, M., Săvoiu, G., & Marič, M. (2016). An empirical study of the relationship between entrepreneurial curiosity and innovativeness. Organizacija, 49(3). [Google Scholar]
- Phillips, R. (2014). Space for curiosity. Progress in Human Geography, 38(4), 493-512. [Google Scholar] [CrossRef]
- Raghupathi, V., & Raghupathi, W. (2017). Innovation at country-level: association between economic development and patents. Journal of Innovation and Entrepreneurship, 6(1), 1-20. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sağ, S., Sezen, B., & Guzel, M. (2016). Factors that motivate or prevent adoption of open innovation by SMEs in developing countries and policy suggestions. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 235, 756-763. [Google Scholar] [CrossRef]
- Saha, A. K., Muhammad, N., & Jafrin, T. (2017). Risk Taking Behavior in Relation to Motivation and Job Satisfaction of Professionals. Business Review, 8, 53-76. [Google Scholar]
- Setiadi, N. J., Ali, A. J., & Aafaqi, R. (2007). The impact of personal characteristics and intrinsic motivation on creative behavior among Indonesian radio station managers. The South East Asian Journal of Management, 1(1), 6. [Google Scholar] [CrossRef]
- Suharti, L., Soegiono, L., & Purwati, Y. (2013). Technology Innovation Adoption Model among SME Tempe Producer (A Study on Tempe Produces in Jawa Tengah, Indonesia). International Journal of Business and Management Invention, 3(2), 5-14. [Google Scholar]
- Taylor, S. P. (2017). What is innovation? A study of the definitions, academic models and applicability of innovation to an example of social housing in England. Open Journal of Social Sciences, 5(11), 128-146. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ungerman, O., Dedkova, J., & Gurinova, K. (2018). The impact of marketing innovation on the competitiveness of enterprises in the context of industry 4.0. Journal of competitiveness, 10(2), 132. [Google Scholar]
- Usai, A., Scuotto, V., Murray, A., Fiano, F., & Dezi, L. (2018). Do entrepreneurial knowledge and innovative attitude overcome “imperfections” in the innovation process? Insights from SMEs in the UK and Italy. Journal of Knowledge Management, 22(8), 1637-1654. [Google Scholar] [CrossRef]
- Van de Vrande, V., De Jong, J. P., Vanhaverbeke, W., & De Rochemont, M. (2009). Open innovation in SMEs: Trends, motives and management challenges. Technovation, 29(6-7), 423-437. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wiktorsson, M., & Groth, M. (2011). Conditions for Innovation: Insights from a multi-case study. Journal of technology management & innovation, 6(2), 203-217. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ying, J. J., & Sovacool, B. K. (2021). A fair trade? Expert perceptions of equity, innovation, and public awareness in China’s future Emissions Trading Scheme. Climatic Change, 164(3), 1-23. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zhu, X., & Xie, X. (2015). Effects of knowledge on attitude formation and change toward genetically modified foods. Risk Analysis, 35(5), 790-810. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zilicus. (2021). Success of Innovation & Role of Early Adopters. Retrieved from [Link].
|