Зміст |
Автори:
Надеем Акгтар, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2742-1847 Ph.D., Індустріальний коледж Янбу, Саудівська Аравія
Сторінки: 19-33
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-03
Отримано: 25.01.2023
Прийнято: 24.05.2023
Опубліковано: 30.06.2023
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Це дослідження має на меті вивчити роль інноваційної спроможності щодо впровадження нових технологій у виробничих процесах, при створенні продуктових та ринкових інновацій, а також те, як вона впливає на ефективність діяльності компанії. Для цього дослідження вихідні дані сформовано на основі опитування працівників компаній-розробників програмного забезпечення в Лахорі, Пакистані. Структурований опитувальник розроблено на основі валідованих шкал. Всього було сформовано 54 питання для вимірювання 8 конструктів інноваційної спроможності (ринкова орієнтація, підприємницька орієнтація, клієнтоорієнтованість, інноваційна спроможність, процесна інновація, продуктова інновація, ринкова інновація та продуктивність фірми). Встановлено, що всі взаємозв’язки між конструктами мали статистичну значущість на рівні не менше 0.05. T-значення для кожного взаємозв’язку є статичним і більшим за 2. Крім того, T-значення також вказує на те, що сила всіх зв’язків є позитивною, тобто всі предиктори (MO, EO, CO, IC) мають позитивні кореляції з відповідними критеріальними змінними (PI, MI, PrI, FP). Загалом, результати медіаційного аналізу свідчать про статистично значущі зв’язки між інноваційною спроможністю (IC) та кінцевим результатом (FP) через зміннімедіатори процесних інновацій (PrI), продуктових інновацій (PI) та ринкових інновацій (MI). Результати цього дослідження можуть бути використані як інструмент, що допоможе бізнесу і дослідникам у різних галузях і країнах зрозуміти, як вони можуть узгодити свою бізнес-стратегію з інноваційною спроможністю для підвищення ефективності діяльності компанії. Крім того, результати аналізу можуть слугувати основою для майбутніх досліджень у цій галузі, забезпечуючи фундамент для розробки нових теоретичних моделей і методів вимірювання та розвитку інноваційної спроможності. Дослідження інноваційної спроможності та її впливу на продуктивність компанії, здатність створювати нові продукти та виходити на нові ринки може мати значний вплив на всі групи зацікавлених сторін, допомагаючи підприємствам бути більш конкурентоспроможними та ефективними, що призведе до їх економічного зростання та потенційно створить нові робочі місця.
Ключові слова: конкурентна перевага, конкурентне середовище, діяльність фірми, глобальні тенденції, інноваційна спроможність, ринкові інновації.
Класифікація JEL: O31, O32, O33.
Цитувати як: Akhtar, N. (2023). Unlocking the Potential: The Impact of Innovative Capability on Process, Product, and Market Innovation and Firm Performance. Marketing and Management of Innovations, 14(2), 19-33. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-03
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Afawubo, K., & Noglo, Y. A. (2022). ICT and entrepreneurship: A comparative analysis of developing, emerging and developed countries. Technological forecasting and social change, 175, 121312. [Google Scholar] [CrossRef]
- Agyapong, F. O., Agyapong, A., & Poku, K. (2017). Nexus between social capital and performance of micro and small firms in an emerging economy: The mediating role of innovation. Cogent Business & Management, 4(1), 1309784. [Google Scholar] [CrossRef]
- Akman, G., & Yilmaz, C. (2008). Innovative capability, innovation strategy, and market orientation: an empirical analysis in the Turkish software industry. International journal of innovation management, 12(01), 69-111. [Google Scholar] [CrossRef]
- Akman, G., & Yilmaz, C. (2019). Innovative Capability, Innovation Strategy, and Market Orientation: An Empirical Analysis in Turkish Software Industry. In Series on Technology Management (Vol. 33, pp. 139-181). WORLD SCIENTIFIC (EUROPE). Retrieved from [Link]
- Awad, A., & Albaity, M. (2022). ICT and economic growth in Sub-Saharan Africa: Transmission channels and effects. Telecommunications Policy, 46(8), 102381. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bahta, D., Yun, J., Islam, M. R., & Ashfaq, M. (2021). Corporate social responsibility, innovation capability, and firm performance: evidence from SME. Social Responsibility Journal, 17(6), 840-860.[Google Scholar] [CrossRef]
- Barney, J., Wright, M., & Ketchen Jr, D. J. (2001). The resource-based view of the firm: Ten years after 1991. Journal of management, 27(6), 625-641. [Google Scholar]
- Boeing, P., Eberle, J., & Howell, A. (2022). The impact of China’s R&D subsidies on R&D investment, technological upgrading and economic growth. Technological Forecasting and Social Change, 174, 121212. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cai, L., Liu, Q., Zhu, X., & Deng, S. (2015). Market orientation and technological innovation: the moderating role of entrepreneurial support policies. International Entrepreneurship and Management Journal, 11, 645-671. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chaudhry, N. I., Aftab, I., Arif, Z., Tariq, U., & Roomi, M. A. (2019). Impact of customer-oriented strategy on financial performance with mediating role of HRM and innovation capability. Personnel Review, 48(3), 631-643. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chesbrough, H. W. (2003). Open innovation: The new imperative for creating and profiting from technology. Harvard Business Press. [Google Scholar]
- Choudharya, N., Sinhab, A. P., & Mukherjeeb, S. (2022). Imperatives of Service Innovation on Customer Satisfaction and Loyalty: Perspective of Indian Retail Banking Sector. In International Marketing Conference II iMarC2022 Contemporary Research in Marketing: Innovation, Inclusion & Integration. [Google Scholar]
- Covin, J. G., & Lumpkin, G. T. (2011). Entrepreneurial orientation theory and research: Reflections on a needed construct. Entrepreneurship theory and practice, 35(5), 855-872. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dahmani, M., Mabrouki, M., & Ben Youssef, A. (2022). ICT, trade openness and economic growth in Tunisia: what is going wrong?. Economic Change and Restructuring, 55(4), 2317-2336. [Google Scholar] [CrossRef]
- de Medeiros, J. F., Garlet, T. B., Ribeiro, J. L. D., & Cortimiglia, M. N. (2022). Success factors for environmentally sustainable product innovation: An updated review. Journal of Cleaner Production, 131039. [Google Scholar] [CrossRef]
- El Chaarani, H., Vrontis, P. D., El Nemar, S., & El Abiad, Z. (2022). The impact of strategic competitive innovation on the financial performance of SMEs during COVID-19 pandemic period. Competitiveness Review: An International Business Journal, 32(3), 282-301. [Google Scholar] [CrossRef]
- Eng, T. Y., & Okten, D. (2011). Exploring a dynamic framework of innovative capability: a theoretical integration of technological and marketing capabilities. Technology Analysis & Strategic Management, 23(9), 1001-1013. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ferreira, J., Coelho, A., & Moutinho, L. (2020). Dynamic capabilities, creativity and innovation capability and their impact on competitive advantage and firm performance: The moderating role of entrepreneurial orientation. Technovation, 92, 102061. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hair, J. F., Astrachan, C. B., Moisescu, O. I., Radomir, L., Sarstedt, M., Vaithilingam, S., & Ringle, C. M. (2021). Executing and interpreting applications of PLS-SEM: Updates for family business researchers. Journal of Family Business Strategy, 12(3), 100392. [Google Scholar] [CrossRef]
- Himanen, L., Geurts, A., Foster, A. S., & Rinke, P. (2019). Data‐driven materials science: status, challenges, and perspectives. Advanced Science, 6(21), 1900808. [Google Scholar] [CrossRef]
- Huhtala, J. P., Sihvonen, A., Frösén, J., Jaakkola, M., & Tikkanen, H. (2014). Market orientation, innovation capability and business performance: Insights from the global financial crisis. Baltic Journal of Management, 9(2), 134-152. [Google Scholar] [CrossRef]
- Islam, T., & Munir, S. (2022). How important strategic learning capabilities are during COVID-19? A model for innovation ambidexterity. Journal of Workplace Learning, (ahead-of-print). [Google Scholar] [CrossRef]
- Jeong, S. W., & Chung, J. E. (2023). Enhancing competitive advantage and financial performance of consumer-goods SMEs in export markets: how do social capital and marketing innovation matter?. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 35(1), 74-89. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kajalo, S., & Lindblom, A. (2015). Market orientation, entrepreneurial orientation and business performance among small retailers. International Journal of Retail & Distribution Management, 43(7), 580-596. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kalay, F., & Gary, L. Y. N. N. (2015). The impact of strategic innovation management practices on firm innovation performance. Research Journal of Business and Management, 2(3), 412-429. [Google Scholar]
- Karlsson, C., & Tavassoli, S. (2015). Innovation strategies and firm performance. Centre of Excellence for Science and Innovation Studies Working Paper Series, 401, 1-31. [Google Scholar]
- Koc, T., & Ceylan, C. (2007). Factors impacting the innovative capacity in large-scale companies. Technovation, 27(3), 105-114. https://doi.org/10.1016/j.technovation.2005.10.002 [Google Scholar] [CrossRef]
- Kocak, A., Carsrud, A., & Oflazoglu, S. (2017). Market, entrepreneurial, and technology orientations: impact on innovation and firm performance. Management Decision, 55(2), 248-270. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kohli, A. K., Jaworski, B. J., & Kumar, A. (1993). MARKOR: a measure of market orientation. Journal of Marketing research, 30(4), 467-477. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lee, R., Lee, J. H., & Garrett, T. C. (2019). Synergy effects of innovation on firm performance. Journal of Business Research, 99, 507-515. [Google Scholar] [CrossRef]
- Li, Y., Liu, Y., & Zhao, Y. (2006). The role of market and entrepreneurship orientation and internal control in the new product development activities of Chinese firms. Industrial Marketing Management, 35(3), 336-347. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lian, G., Xu, A., & Zhu, Y. (2022). Substantive green innovation or symbolic green innovation? The impact of ER on enterprise green innovation based on the dual moderating effects. Journal of Innovation & Knowledge, 7(3), 100203. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lin, R. J., Tan, K. H., & Geng, Y. (2013). Market demand, green product innovation, and firm performance: evidence from Vietnam motorcycle industry. Journal of Cleaner Production, 40, 101-107. [Google Scholar] [CrossRef]
- Makhloufi, L., Laghouag, A. A., Ali Sahli, A., & Belaid, F. (2021). Impact of entrepreneurial orientation on innovation capability: The mediating role of absorptive capability and organizational learning capabilities. Sustainability, 13(10), 5399. [Google Scholar] [CrossRef]
- Manual, O. (2005). Proposed guidelines for collecting and interpreting technological innovation data. OCDE: Statistical Office of the European Communities. [Google Scholar]
- Mokhtar, S. S. M., & Don, M. S. (2014). How innovation capability can be a mediate between knowledge management and innovation performance?. International Business Management, 8(2), 118-125. [Google Scholar]
- Morgan, R. E., & Berthon, P. (2008). Market orientation, generative learning, innovation strategy and business performance inter‐relationships in bioscience firms. Journal of management studies, 45(8), 1329-1353. [Google Scholar] [CrossRef]
- Narver, J. C., & Slater, S. F. (1990). The effect of a market orientation on business profitability. Journal of marketing, 54(4), 20-35. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ode, E., & Ayavoo, R. (2020). The mediating role of knowledge application in the relationship between knowledge management practices and firm innovation. Journal of Innovation & Knowledge, 5(3), 210-218. [Google Scholar] [CrossRef]
- Piening, E. P., & Salge, T. O. (2015). Understanding the antecedents, contingencies, and performance implications of process innovation: A dynamic capabilities perspective. Journal of Product Innovation Management, 32(1), 80-97. [Google Scholar] [CrossRef]
- Pradhan, R. P., Arvin, M. B., Nair, M., Hall, J. H., & Bennett, S. E. (2022). Institutional development in an information-driven economy: can ICTs enhance economic growth for low-and lower middle-income countries?. Information Technology for Development, 28(3), 468-487. [Google Scholar] [CrossRef]
- Racela, O. C. (2014). Customer orientation, innovation competencies, and firm performance: A proposed conceptual model. Procedia-Social and behavioral sciences, 148, 16-23. [Google Scholar] [CrossRef]
- Racela, O. C., & Thoumrungroje, A. (2020). When do customer orientation and innovation capabilities matter? An investigation of contextual impacts. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 32(2), 445-472. [Google Scholar] [CrossRef]
- Raimi, L., & Tariq, M. U. (2022). Digital innovation in the workplace. In Managing the Digital Workplace in the Post-Pandemic (pp. 115-125). Routledge. [Google Scholar]
- Rajapathirana, R. J., & Hui, Y. (2018). Relationship between innovation capability, innovation type, and firm performance. Journal of Innovation & Knowledge, 3(1), 44-55. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ramadani, V., Hisrich, R. D., Abazi-Alili, H., Dana, L. P., Panthi, L., & Abazi-Bexheti, L. (2019). Product innovation and firm performance in transition economies: A multi-stage estimation approach. Technological Forecasting and Social Change, 140, 271-280. [Google Scholar] [CrossRef]
- Roshchyk, I., Oliinyk, O., Mishchuk, H., & Bilan, Y. (2022). IT Products, e-Commerce, and Growth: Analysis of Links in Emerging Market. Transformations in Business & Economics, 21(1).
- Sheng, M. L., & Chien, I. (2016). Rethinking organizational learning orientation on radical and incremental innovation in high-tech firms. Journal of Business Research, 69(6), 2302-2308. [Google Scholar]
- Sher, P. J., & Yang, P. Y. (2005). The effects of innovative capabilities and R&D clustering on firm performance: the evidence of Taiwan’s semiconductor industry. Technovation, 25(1), 33-43. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sultana, S., Akter, S., & Kyriazis, E. (2022a). How data-driven innovation capability is shaping the future of market agility and competitive performance?. Technological Forecasting and Social Change, 174, 121260. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sultana, S., Akter, S., & Kyriazis, E. (2022b). Theorising Data-Driven Innovation Capabilities to Survive and Thrive in the Digital Economy. Journal of Strategic Marketing, 1-27. [Google Scholar] [CrossRef]
- Urgal, B., Quintás, M. A., & Arévalo-Tomé, R. (2013). Knowledge resources and innovation performance: the mediation of innovation capability moderated by management commitment. Technology Analysis & Strategic Management, 25(5), 543-565. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wang, Q., Zhao, X., & Voss, C. (2016). Customer orientation and innovation: A comparative study of manufacturing and service firms. International Journal of Production Economics, 171, 221-230. [Google Scholar] [CrossRef]
- Weerawardena, J., O’cass, A., & Julian, C. (2006). Does industry matter? Examining the role of industry structure and organizational learning in innovation and brand performance. Journal of business research, 59(1), 37-45. [Google Scholar] [CrossRef]
- Xie, X., Huo, J., & Zou, H. (2019). Green process innovation, green product innovation, and corporate financial performance: A content analysis method. Journal of business research, 101, 697-706. [Google Scholar] [CrossRef]
- Yeşil, S., & Doğan, I. F. (2019). Exploring the relationship between social capital, innovation capability and innovation. Innovation, 21(4), 506-532. [Google Scholar] [CrossRef]
- Yopan, M., Kasali, R., Balqiah, T. E., & Pasaribu, M. (2022). The role of digital leadership, customer orientation and business model innovation for IoT companies. International Journal of Business, 27(2), 1-22. [Google Scholar]
- Yusr, M. M. (2016). Innovation capability and its role in enhancing the relationship between TQM practices and innovation performance. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 2(1), 1-15. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zehir, C., Köle, M., & Yıldız, H. (2015). The mediating role of innovation capability on market orientation and export performance: An implementation on SMEs in Turkey. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 207, 700-708. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zhou, K. Z., Yim, C. K., & Tse, D. K. (2005). The effects of strategic orientations on technology-and market-based breakthrough innovations. Journal of marketing, 69(2), 42-60. [Google Scholar]
|