Зміст |
Автори:
Камілла Баcа, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8696-5449 Університет Дж. Сельє, Словаччина Рената Мачова, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7817-0187 Ph.D., доцент, Університет Дж. Сельє, Словаччина Аранка Борос, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6563-2362 Університет Дж. Сельє, Словаччина
Сторінки: 101-114
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-10
Отримано: 15.03.2023
Прийнято: 24.05.2023
Опубліковано: 30.06.2023
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Метою статті є аналіз звички подорожей представників поколінь Y та Z після пандемії коронавірусу серед словацьких та угорських респондентів. Для цього було зібрано первинні дані за допомогою опитування в першій половині 2022 року. Під час дослідження було сформульовано п’ять гіпотез, які були перевірені за допомогою критерію хі-квадрат з використанням програмного забезпечення IBM SPSS Statistics 25. Згідно з емпіричними результатами, покоління Y в середньому витрачає на одну поїздку більше коштів, ніж покоління Z. Обидва покоління віддають перевагу подорожувати як всередині країни, так і за її межами. Для покоління Y найбільш характерними є тижневі подорожі, для покоління Z – менш тривалі за часом поїздки, а саме на 2-3 дні. Авторами наголошено, що два покоління схожі в тому, що вони отримують інформацію про обраний напрямок перед поїздкою в Інтернеті. Найважливішими джерелами інформації про напрямки для обох поколінь є попередній особистий досвід, думки друзів і знайомих, а також відгуки на туристичних онлайн-платформах. Покоління Y і Z також продемонстрували схожість у тому, які фактори є найбільш важливими при виборі подорожі. Це ціна, час, проведений у подорожі, визначні історичні та культурні пам’ятки, а також доступність і якість житла. Тривалість подорожі та доступні послуги є більш важливими для покоління Y, ніж для покоління Z. Крім того, для покоління Y більш характерним є те, що вони вважають подорож гарною можливістю провести час із сім’єю, а також наявність онлайн комунікацій. З іншого боку, для покоління Z важливіше, щоб подорожі були дешевими. Дослідження підтверджує результати деяких попередніх досліджень, проведених серед мандрівників зі Словаччини та Угорщини, а також виявляє подібності та відмінності у звичках мандрівників з цих двох країн з точки зору різних поколінь. Результати дослідження можуть бути використані туристичним агенціям, фахівцям і туристичними онлайн платформами, при промоції туристичних послуг для поколінь Y або Z.
Ключові слова: пандемія коронавірусу, покоління Y, покоління Z, туристичні звички, подорожі, туризм.
Класифікація JEL: L83, Z30, Z32.
Цитувати як: Basa, K., Machova, R., & Boros, A. (2023). Examination of the Tourism Market after the COVID-19 – Travel Habits of Generation Y and Z in Slovakia and Hungary. Marketing and Management of Innovations, 14(2), 101-114. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-10
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Banhidi, M., Simonek, J. & Dobay, B. (2014). Preferred Sport Tourism Destinations of Slovak and Hungarian Tourists. Sport Science, 7(2), 73-76. [Google Scholar]
- Bodnar, L. (2000). A turizmus foldrajzi alapjai. Budapest: Nemzetkozi Tankonyvkiado. [Google Scholar]
- Circella, G. (2015). Factors Affecting Passenger Travel Demand in the United States: white paper draft. California: Planning Horizons Seminar. [Google Scholar]
- Dargay, J. M. (2001). The effect of income on car ownership: Evidence of asymmetry. Transportation Research Part A Policy and Practice, 35(9), 807-821. [Google Scholar] [CrossRef]
- Derco, J. (2022). The Impacts of the COVID-19 Pandemic on the Tour Operator Market – The Case of Slovakia. Journal of Risk and Financial Management, 15, 446. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dobay, B., & Banhidi, M. (2012). Sport tourism development in Slovakia. Palestrica of the third millennium ‒ Civilization and Sport, 13(1), 19‒22. [Google Scholar]
- Dobay, B., Banhidi, M., & Simonek, J. (2018). Effects of outdoor education on travelling habits of adults in Slovakia and Hungary. Journal of Physical Education and Sport, 18(2), 731-738. [Google Scholar] [CrossRef]
- Duval, D. T. (2007). Tourism and transport: Modes, Networks and Flows. Bristol: Channel View Publications. [Google Scholar]
- Etikan, I., & Bala, K. (2017). Sampling and sampling methods. Biometrics & Biostatistics International Journal, 5(6), 00149. [Google Scholar]
- Gallo, P., Matusíkova, D., Senkova A., Sambronska K., & Molcak T. (2021). Crisis and Recovery of Business Entities in Tourism in the Post Pandemic Period in Slovakia. GeoJournal of Tourism and Geosites, 38(4), 1033-1041. [Google Scholar]
- Gonda, T., & Csapo, J. (2019). The Role of Active Tourism and Physical Activity in the Travel Habits of the Hungarian Population. The Results of a Representative Survey. Journal of Tourism Challenges and Trends, 12(2), 25-46. [Google Scholar]
- Grancay, M. (2020). COVID-19 and Central European Tourism: The Competitiveness of Slovak Tourist Guides. Central European Business Review, 9(5), 81-98. [Google Scholar]
- Gregorova, B., Neradny, M., Klauco, M., Masny, M., & Balkova, N. (2015). Cestovny ruch a regionalny rozvoj. Banska Bystrica: Belianum. [Google Scholar]
- Haddouche, H., & Salomone, C. (2018). Generation Z and the tourist experience: tourist stories and use of social networks. Journal of Tourism Futures, 4(1), 69-79. doi: 10.1108/JTF-12-2017-0059. [Google Scholar] [CrossRef]
- Holmgren, J. (2007). Meta-analysis of public transport demand. Transportation ResearchPart A: Policy and Practice, 41(10), 1021-1035. [Google Scholar] [CrossRef]
- Jaszberenyi, M., & Munkacsy, A. (2018). Kozlekedes, mobilitas, turizmus. Budapest: Akademiai Kiado. [Google Scholar]
- Jurcova, M., & Varga, P. (2021). Refund for Cancelled Travel During the Pandemic: Commission Decides to Refer Slovakia to the Court of Justice. Folia Turistica, 57, 7–19. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ketter, E. (2021). Millennial travel: Tourism micro-trends of European Generation Y. Journal of Tourism Futures, 7(2), 192-196. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kolnhofer-Derecskei, A., Reicher, R. Zs., & Szeghegyi, A. (2019). Transport Habits and Preferences of Generations – Does it Matter, Regarding the State of The Art? Acta Polytechnica Hungarica, 16(1), 29-44. [Google Scholar]
- Lorincz, K., & Sulyok, J. (2017). Turizmusmarketing. Budapest: Akademiai Kiado. [Google Scholar]
- Machova, R., Korcsmaros, E., Esseova, M., & Marca, R. (2021). Changing Trends of Shopping Habits and Tourism During the Second Wave of COVID-19 – International Comparison. Journal of Tourism and Services, 22(12), 131-149. [Google Scholar] [CrossRef]
- Matei, D., Chirita, V., & Lupchian, M. M. (2021). Governance and tourism resilience during the Covid-19 crisis. Case study Bukovina, Romania. GeoJournal of Tourism and Geosites, 34(1), 256-262. [Google Scholar] [CrossRef]
- Matijova, M., Onuferova, E., Rigelský, E., & Stanko, V. (2019). Impact of Selected Indicators of Tourism Capacity and Performance in the Context of the Unemployment Rate in Slovakia. Journal of Tourism and Services, 10(19), 1-23. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mazurova, B., Kollar, J., & Nedelova, G. (2021). Travel Mode of Commuting in Context of Subjective Well-Being – Experience from Slovakia. Sustainability, 13, 3030. [Google Scholar] [CrossRef]
- Michalko, G. (2001). Turizmus es teruletfejlesztes. A terulet es telepulesfejlesztes kezikonyve. CEBA Kiado, Budapest, 113-120. [Google Scholar]
- Mura, L., Barcziova, A., Balintova, M., Jenei, Sz., Molnar, S., & Modosne, Sz., (2022a). The Effects of the COVID-19 Pandemic on Unemployment in Slovakia and Hungary. Journal of Management, 38(1), 25-35. [Google Scholar]
- Mura, L., Barcziova, A., Balintova, M., Jenei, Sz., Molnar, S., & Modosne, Sz., (2022b). Economic measures to recover the area of entrepreneurship: a comparative analysis Slovakia – Hungary. Scientific Bulletin of Uzhhorod University, Series «Economics», 60(2), 15-26. [Google Scholar] [CrossRef]
- Nemes, O. (2019). Generacios mítoszok – Hogyan keszuljunk fel a jovo kihívasaira? Budapest: HVG Konyvek. [Google Scholar]
- OECD. (2020). Tourism Policy Responses to the Coronavirus (COVID-19). Retrieved from [Link]
- Onuferova, E., Cabinova, V., & Dzurov Vargova, T. (2020). Analysis of modern methods for increasing and managing the financial prosperity of businesses in the context of performance: a case study of the tourism sector in Slovakia. Oeconomia Copernicana, 11(1), 95-116. [Google Scholar] [CrossRef]
- Patra, S. (2019). Questionnaire Design. In R. N. Subudhi, & S. Mishra (Ed.) Methodological Issues in Management Research: Advances, Challenges, and the Way Ahead, (pp. 53-78). Bingley: Emerald Publishing Limited. [Google Scholar]
- Pauhofova, I., Stehlikova, B., Kljucnikov, A. & Androniceanu, A. (2018). Spatial and sectoral conditionality of the average monthly nominal wage in the Slovak Republic. Transformations in Business and Economics, 17(3), 155-168. [Google Scholar]
- Pompurova, K., Sebova, L., Sebo, L. Valihorova, M., & Kascakova, A. (2021). The state of tour operators in Slovakia before the COVID-19 Pandemic. Ekonomický casopis 69(9), 975-993. [Google Scholar]
- Robinson, V. M., & Schänzel, H. A. (2019). A tourism inflex: Generation Z travel experiences. Journal of Tourism Futures, 5(2), 127-141. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sajtos, L. & Mitev, A. (2007). SPSS Kutatasi es adatelemzesi kezikonyv. Budapest: Alinea Kiado. [Google Scholar]
- Senkova, A., Kosíkova, M., Matusíkova, D., Sambronska, K., Kravcakova Vozarova, I., Kotulic, R. (2021). Time Series Modeling Analysis of the Development and Impact of the COVID-19 Pandemic on Spa Tourism in Slovakia. Sustainability, 13, 11476. [Google Scholar] [CrossRef]
- Stefko, R., Jencova, S., & Vasanicova, P. (2020). The Slovak Spa Industry and Spa Companies: Financial and Economic Situation. Journal of Tourism and Services, 20(11), 28-43. [Google Scholar] [CrossRef]
- Stefko, R., Vasanicova, P., Litavcova, E., & Jencova, S. (2018). Tourism Intensity in the NUTS III Regions of Slovakia. Journal of Tourism and Services, 9(16, 45-59. [Google Scholar] [CrossRef]
- Theng, S., Qiong, X., & Tatar, C. (2015). Mass Tourism vs. Alternative Tourism? Challenges and New Positionings. Etudes Caribeennes, 31-32, 1-8. [Google Scholar] [CrossRef]
- Torocsik, M., & Szűcs, K. (2021). Fogyasztoi magatartas. Budapest: Akademiai Kiado. [Google Scholar]
- Tutunkov, J. (2018). A Kozvetíto szektor szerepe az Europai Unio turizmusaban: doktori disszertacio. Pecs: Pecsi Tudomanyegyetem. [Google Scholar]
- Tutunkov-Hrisztov, J., Muller, A., & Molnar, A. (2020). The appearance of sport as a travel motivation in travelling habits. Geosport for Society, 12(1), 31–43. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tutunkov-Hrisztov, J., Szabo, K., Kinczel, A., Molnar, A., Bujdoso, Z., & Muller, A. (2021). AZ generacio utazasi szokasai= Travel habits of generation Z. Recreation, 11(3), 27-29. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vanícek, J., Senkova, A., & Jarolímkova, L. (2021). Tourism and the COVID-19 Global Pandemic – Analysis of Opinions of Czech and Slovak Tourism Students. SHS Web of Conferences, 92, 1-10. [Google Scholar] [CrossRef]
- Veres, Z. (2009). A szolgaltatasmarketing alapkonyve. Budapest: Akademiai Kiado. [Google Scholar]
- Vrablikova, M., Turciakova, A. H., & Baranova, M. (2023). Tourism as a Factor of Local and Regional Development. Marketing and Management of Innovations, 1, 199-212. [Google Scholar] [CrossRef]
- WTTC. (2020). Travel & Tourism Global Economic Impact & Trends 2020. Retrieved from [Link]
- Zenker, S., & Kock, F. (2020). The coronavirus pandemic – a critical discussion of a tourism research agenda. Tourism Management, 81, 104164. [Google Scholar] [CrossRef]
|