Зміст |
Автори:
Уйгар Озтюрк, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2267-0497 Ph.D., Університет Бітліс Ерен, Туреччина Елван Їлдирим, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9082-8850 Ph.D., доцент, Університет Сакарії, Туреччина
Сторінки: 115-126
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-11
Отримано: 15.04.2023
Прийнято: 28.05.2023
Опубліковано: 30.06.2023
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Глобалізаційні процеси, еволюція інноваційного розвитку провокує трансформаційні зрушення на всіх секторах економіки та рівнях. Так, це призволи до відповідних змін на ринку праці, моделей поведінки працівників. Авторами визначено, що ставлення до інноваційного розвитку та кар’єрного зростання варіюються залежно від покоління, а також домінантних факторів їх поведінки. Це свідчить про важливу різницю між поколіннями Z та Y і підкреслює необхідність дослідження специфіки їх поведінки покоління та кар’єрного зростання з акцентом на їх ставлення до інновацій. Авторами наголошено, що на кар’єрне зростання працівника впливає низка об’єктивних та суб’єктивних факторів. У статті проаналізовано різницю у сприйнятті суб’єктивих та обʼєктивних факторів кар’єрного зростання між поколіннями Z та Y. Об’єктивне кар’єрне зростання означає досягнення критеріїв, пов’язаних з кар’єрою, які можливо оцінити за уніфікованою шкалою. При цьому, суб’єктивний кар’єрний успіх відноситься до сприйняття особою свого кар’єрного зростання з персональної точки зору. Емпіричну базу дослідження сформовано на основі результатів опитування 419 респондентів з покоління Z та 470 осіб з покоління Y. Для перевірки висуннутих гіпотез використано такі методи: факторний аналіз, кореляційний аналіз та незалежний t-тест. Емпіричні результати дослідження засвідчили, що сприйняття об’єктивного та суб’єктивного кар’єрного зростання вище серед покоління Y, ніж серед покоління Z. Встановлено, що середні значення заробітної плати, статус, визнання, зростання та розвиток для покоління Y вищі, ніж для покоління Z. З іншого боку, середній показник рівня балансу роботи та особистого життя значно вищий для покоління Z. Результати дослідження та показують незначні відмінності у сприйнятті суб’єктивих та обʼєктивних факторів кар’єрного успіху між поколіннями Z та Y. Результати цього дослідження можуть бути викорситані бізнесом, відділами кадрів та міждисциплінарними дослідниками.
Ключові слова: кар’єрний успіх, інновації, покоління Y, покоління Z, баланс між роботою та особистим життям.
Класифікація JEL: M12, M14, O15, O35.
Цитувати як: Ozturk, U., & Yildirim, E. (2023). The Evaluation of Generation Z in Innovation of Career Success: Comparative Analysis with Generation Y. Marketing and Management of Innovations, 14(2), 115-126. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-11
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Akar, F. (2015). Yetenek Yönetimi. Ankara, İmge. [Google Scholar]
- Amar, A. (2004). Motivating knowledge workers to innovate: a model integrating motivation dynamics and antecedents. European Journal of Innovation Management, 7(2), 89–101. [Google Scholar] [CrossRef]
- Arar, T. & Oneren, M. (2018). Role of talent management in the career development of Generation Z: A case study of a telecommunication firm. International Academic Institute for Science and Technology, 5(1), 28-44. [Google Scholar]
- Arthur, M.B. & D.M. Rousseau (1996). The Boundaryless Career: A New Employment Principle for New Organizational Era, New York, Oxford University Press. [Google Scholar]
- Ayhun, S. E. (2013). Kuşaklar Arasındaki Farklılıklar ve Örgutsel Yansımaları, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 93-112. [Google Scholar]
- Barhate, B. & Dirani, K.M. (2021). Career Aspirations of Generation Z: A systematic literature review, European Journal of Training and Development, 46(1-2):139-157. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bohdziewicz, P. (2016), Career anchors of representatives of Generation Z: some conclusions for managing the younger generation of employees, Human Resource Management, 6 (113), 57-74. [Google Scholar]
- Briscoe, J. P., & Hall, D. T. (2006). The interplay of boundaryless and protean careers: Combinations and implications. Journal of vocational behaviour, 69(1), 4-18. [Google Scholar] [CrossRef]
- Budak, G. & Gurbuz, S. (2017). Öznel kariyer başarısı: bir ölçek uyarlama çalışması. İş ve İnsan Dergisi, 4(2), 87-99. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chudzikowski, K. (2011). Career transitions and career success in the “new” career era, Journal of Vocational Behavior, 81, 298–306. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cilliers, E. J. (2017). The challenge of teaching Generation Z. People: International Journal of Social Sciences, 3(1), 188–198. DOI: 10.20319/pijss.2017.31.188198. [Google Scholar]
- Schawbel, D. (2014). Gen Z Employees: The 5 Attributes You Need to Know. Retrieved from [Link]
- Dolot, A. (2018). The characteristic of Generation Z. E-mentor, 44–50. [CrossRef]
- Dries, N., Pepermans, R., & De Kerpel, E. (2008). Exploring four generations’ beliefs about the career: Is satisfied the new successful? Journal of Managerial Psychology, 23(8), 907–28. [Google Scholar] [CrossRef]
- Fodor, M., & Jaeckel, K. (2018). What does it take to have a successful career through the eyes of Generation Z based on the results of a primary qualitative research? International Journal on Lifelong Education and Leadership, 4(1), 1-7. [Google Scholar]
- Gaidhani, S., Arora, L., & Sharma, B. K. (2019). Understanding the attitude of Generation Z towards workplace. International Journal of Management, Technology and Engineering, 9(1). [Google Scholar]
- Gibson, J. W., Greenwood, R. A., Murphy, E. F. (2009). Generational Differences in the Workplace: Personal Values, Behaviors and Popular Beliefs, Journal of Diversity Management, 4 (3), 1- 7. [Google Scholar] [CrossRef]
- Graczyk-Kucharska, M. (2019). Knowledge management for human resources: Profile of a generation Z employee. In Proceedings of the 20th European Conference on Knowledge Management, ECKM(Vol. 1, pp. 434-442). [Google Scholar]
- Graczyk-Kucharska, M., & Erickson, G. S. (2020). A person-organization fit model of Generation Z: Preliminary studies. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation, 16(4), 149-176. [Google Scholar] [CrossRef]
- Greenhaus, J., Parasuraman, S., & Wormley, W. (1990). Effects of Race on Organizational Experiences, Job Performance Evaluations, and Career Outcomes. The Academy of Management Journal, 33, 64–86. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gumus, N., & Onurlubas, E. (2023). Investigation of Factors Affecting Generation Z’s Halal Cosmetics Adoption. Marketing and Management of Innovations, 1, 1-11. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hall, D. T. (1976). Careers in Organizations: Goodyear Publishing Company. [Google Scholar]
- Hall, D. T., & Mirvis, P. H. (1996). The new protean career: Psychological success and the path with a heart. The career is dead: Long live the career, 23, 15-45. [Google Scholar]
- Hampton, D. & Welsh, D. (2019). Work values of Generation Z nurses. The Journal of Nursing Administration, 49 (10), 480-486. [Google Scholar] [CrossRef]
- Harber, J. (2011). Generations in the Workplace: Similarities and Differences. Institute for emerging issues. [Google Scholar]
- Hysa, B. (2016). Zarządzanie róZnorodnoscią pokoleniową. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria Organizacja i Zarządzanie, 97, 385–398. [Google Scholar]
- Iorgulescu, M. (2016). Generation Z and its perception of work, Cross-Cultural Management Journal, 18 (1), 47-54. [Google Scholar]
- Kemp, N. (2014). Generation Z: A Tech Time-Bomb. [Google Scholar]
- Kerslake, P. (2005). Words From the Ys. New Zealand Management, 52(4), 44-46.
- Kirchmayer, Z. & Fratricova, J. (2017). On the verge of Generation Z: Career expectations of current university students. In Proceedings of the 29th International Business Information Management Association Conference – Education Excellence and Innovation Management through Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, Vienna, Austria. Retrieved from [Link]
- Kupperschmidt, B. R. (2000). Multigeneration employees: strategies for effective management. The health care manager, 19(1), 65-76 [Google Scholar] [CrossRef]
- Lazanyi, K., & Bilan, Y. (2017). Generation Z on the labour market: do they trust others within their workplace? Polish Journal of Management Studies, 16(1), 78-93. [Google Scholar] [CrossRef]
- Levickaite, R. (2010). Generations X, Y, Z: How social networks form the concept of the world without borders (the case of Lithuania). LIMES: Cultural Regionalistics, 3(2), 170-183. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lirio, P., Karakas, F., MacDermid, S. M., Buck, M. L., Lee, M. D., & Kossek, E. E. (2006). Exploring Career and Personal Outcomes And The Meaning of Career Success among Part-Time Professionals in Organizations. Research Companion to Work Hours Work Addiction, 284-309. [Google Scholar]
- Parry, E., Unite, J., Chudzikowski, K., Briscoe, J. P., & Shen, Y. (2012). Career success in the younger generation: A five-country study. In E. Ng, S. Lyons, L. Schweitzer (Eds.). International perspectives on the Millennial generation (242–261). Edward Elgar Publishing. [Google Scholar]
- Pozzulo, J. D., Dempsey, J., & Pettalia, J. (2013). The Z Generation: Examining Perpetrator Descriptions and Lineup Identification Procedures. J Police Crim. Psych, 28, 63-74. [Google Scholar] [CrossRef]
- Roblek, V., Mesko, M., Dimovski, V., & Peterlin, J. (2019). Smart Technologies as social innovation and complex social issues of the Z generation. Kybernetes, 48(1), 91–107. [Google Scholar] [CrossRef]
- Seibert, S. E., Cranet, J. M., & Kraimer, M. L. (1999). Proactive personality and career success. Journal of Applied Psychology, 84(3), 416–27. [Google Scholar]
- Shockley, K. M., Ureksoy, H., Rodopman, O. B., Poteat, L. F., & Dullaghan, T. R. (2016). Development of a New Scale to Measure Subjective Career Success: A Mixed‐Methods Study. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational Organizational Psychology Behavior, 37(1), 128-153. [Google Scholar] [CrossRef]
- Singh, A.P. & Dangmei, J. (2016). Understanding the Generation Z: the future workforce. South-Asian Journal of Multidisciplinary Studies, 3(3), 1–5. [Google Scholar]
- Smola, K., & Sutton, C.D. (2002). Generational differences: revisiting generational work values for the new millennium, Journal of Organizational Behavior, 23 (4), 363-382. [Google Scholar] [CrossRef]
- Steinerowska-Streb, I., & Wziątek-Stasko, A. (2016, June). Effective motivation of multi-generation teams-presentation of own research results. In Proceeding of the Management International Conference, Pula, Croatia(Vol. 1, No. 4). [Google Scholar]
- Tulgan, B. (2013). Meet Generation Z: The second generation within the giant «Millennial» cohort. Rainmaker Thinking, 125, 1-13. [Google Scholar]
- Terjesen, S., Vinnicombe S., Freeman, C. (2007). Attracting Generation Y graduates: Organisational attributes, likelihood to apply and sex differences, Career Development International, 12(6), 504–22. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vițelar, A. (2019). Like me: Generation Z and the use of social media for personal branding. Management Dynamics in the Knowledge Economy, 7(2), 257-268. [Google Scholar]
- Yulianto, U. (2012). Pengaruh konseling karir secara kelompok terhadap efikasi diri pengambilan keputusan studi lanjut pada siswa SMA. Universitas Gadjah Mada. [Google Scholar]
- Zarczynska-Dobiesz, A., & Chomątowska, B. (2016). Zarządzanie pracownikami z pokolenia paradoksów. Nauki o Zarządzaniu, (2 (27), 196-206. [Google Scholar]
|