Зміст |
Автори:
Веі-Лоон Кое, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3977-1884 Ph.D., Технологічний університет МАРА, Малайзія Мохд Русyді Абдул Рахім, ORCID: https://orcid.org/0009-0005-4341-5729 Технологічний університет МАРА, Малайзія Мохд Hалім Махпхотх, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0935-3609 Ph.D., Технологічний університет МАРА, Малайзія
Сторінки: 185-195
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-17
Отримано: 14.04.2023
Прийнято: 13.06.2023
Опубліковано: 30.06.2023
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Технологічне підприємництво відіграє важливу роль у сприянні інноваціям у бізнесі, особливо в епоху Четвертої промислової революції. Незважаючи на різноманітні зусилля та стратегії, розроблені урядом Малайзії для розвитку молодих підприємців у сфері технологій, все ще існує потреба у більшій кількості нових технологічних підприємств. Відмова студентів навчатися на спеціальностях, присвячених підприємницькій діяльності, залишається перманентною проблемою і викликом для країни. Метою даного дослідження є вивчення факторів, що визначають наміри студентів університетів навчатися та займатися технологічним підприємництвом. Об’єктом дослідження були обрані студенти публічного університету в Малайзії. Загальна кількість студентів, що взяли участь у дослідженні, становила 5030 осіб. За допомогою пропорційностратифікованої випадкової вибірки було обрано 358 студентів для участі в опитуванні. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи структурних рівнянь на основі коваріацій (CB-SEM). Емпіричні результати підтвердили, що контекстуальні елементи, такі як доступ до капіталу, інформації та соціальних мереж, мають значущий та позитивний вплив на наміри студентів займатися технологічним підприємництвом. Однак комп’ютерна та Інтернет самоефективність не виявили значущого впливу на наміри студентів. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що контекстуальні елементи є важливими для сприяння та розвитку технологічного підприємництва. Результати проведеного дослідження розкривають модель розуміння та підтримки намірів студентів займатися технологічним підприємництвом. Емпіричні результати дослідження допомагають уряду знайти значущі зовнішні фактори, що впливають на наміри студентів займатися технологічним підприємництвом.
Ключові слова: підприємництво, мотивація, студенти, технології, університет.
Класифікація JEL: M13, M15.
Цитувати як: Koe, W.-L., Rahim, M. R. A., & Mahphoth, M. H. (2023). Determinants of Technopreneurial Intention Among University Students: Individual Entrepreneurial Orientation (IEO) as Mediator. Marketing and Management of Innovations, 14(2), 185-195. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-17
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Abdullah, S., Rahim, M. S., & Mohd Osman, M. H. (2013). Key influencing factors for technopreneur development and incubation program. [Google Scholar]
- Aesaert, K., Voogt, J., Kuiper, E., & van Braak, J. (2017). Accuracy and bias of ICT self-efficacy: An empirical study into students’ over-and underestimation of ICT competencies. Computers in human behaviour, 75, 92-102. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ajzen, I. (1991). The theory of planned behaviour. Organisational behaviour and human decision processes, 50(2), 179-211. [Google Scholar] [CrossRef]
- Albashrawi, M., & Alashoor, T. M. (2017). The role of IT on entrepreneurial intention: The effect of general computer self-efficacy and computer anxiety. [Google Scholar]
- Armitage, C. J., & Conner, M. (2001). Efficacy of the theory of planned behaviour: A meta‐analytic review. British Journal of social psychology, 40(4), 471-499. [Google Scholar] [CrossRef]
- Balachandran, B. V. (2018). The next big thing in the start-up ecosystem–technopreneurship. Entrepreneur Media, Inc. [Google Scholar]
- Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioural change. Psychological review, 84(2), 191. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action. Englewood Cliffs, NJ, 1986(23-28). [Google Scholar]
- Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. Freeman.
- Bolton, D. L., & Lane, M. D. (2012). Individual entrepreneurial orientation: Development of a measurement instrument. Education+ Training, 54(2/3), 219-233. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chen, L. (2013). IT entrepreneurial intention among college students: An empirical study. Journal of Information Systems Education, 24(3), 233-242. Retrieved from [Link]
- Colombo, M. G., & Delmastro, M. (2001). Technology-based entrepreneurs: Does the Internet make a difference? Small Business Economics, 16, 177-190. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cong-Lem, N. (2018). Online self-regulated learning, internet self-efficacy, and intention to use the Internet for language learning. In Proceedings of the 3rd International Conference on English Language Teaching, (2018)(pp. 121-130). [Google Scholar]
- Davis, G. (2018). Industrial Revolution 4.0. Manufacturing Global.
- Eastin, M. S., & LaRose, R. (2000). Internet self-efficacy and the psychology of the digital divide. Journal of computer-mediated communication, 6(1), JCMC611. [Google Scholar] [CrossRef]
- Fishbein, M., & Ajzen, I. (1977). Belief, attitude, intention, and behaviour: An introduction to theory and research. [Google Scholar] [CrossRef]
- Fowosire, R. A. (2017). Technopreneurship: a view of technology, innovations and entrepreneurship. Global Journals of Research in Engineering, 17(F7), 41-46. [Google Scholar]
- Gartner, W. B., Shaver, K. G., Gatewood, E., & Katz, J. A. (1994). Finding the entrepreneur in entrepreneurship. Entrepreneurship theory and practice, 18(3), 5-9. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hair, J. F., Black, B., Babin, B., Anderson, R.E., & Tatham, R.L. (2010). Multivariate data analysis. Prentice Hall.
- Hatlevik, O. E., Throndsen, I., Loi, M., & Gudmundsdottir, G. B. (2018). Students’ ICT self-efficacy and computer and information literacy: Determinants and relationships. Computers & Education, 118, 107-119. [Google Scholar] [CrossRef]
- He, J., & Freeman, L. A. (2010). Understanding the formation of general computer self-efficacy. Communications of the Association for Information Systems, 26(1), 12. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hisrich, R. D., Peters, M. P., & Shepherd, D. A. (2017). Entrepreneurship. 10th edition. [Google Scholar]
- Hsu, M. H., & Chiu, C. M. (2004). Internet self-efficacy and electronic service acceptance. Decision support systems, 38(3), 369-381. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ibrahim, N. A., & Lucky, E. O. I. (2014). Relationship between entrepreneurial orientation, entrepreneurial skills, environmental factor and entrepreneurial intention among Nigerian students in UUM. Entrepreneurship and Innovation Management Journal, 2(4), 203-213. [Google Scholar]
- (2014, November 19). Raising technopreneurs in Malaysia. IMoney Learning Center.
- Indarti, N., & Kristiansen, S. (2003). Determinants of entrepreneurial intention. Gadjah Mada International Journal of Business, 5(1), 79-95. [Google Scholar] [CrossRef]
- Jelinek, M. (1996). ‘Thinking Technology’in mature industry firms: understanding technology entrepreneurship. International Journal of Technology Management, 11(7-8), 799-813. [Google Scholar]
- Jones‐Evans, D. (1995). A typology of technology‐based entrepreneurs: A model based on previous occupational background. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 1(1), 26-47. [Google Scholar] [CrossRef]
- Khedhaouria, A., Gurau, C., & Torrès, O. (2015). Creativity, self-efficacy, and small-firm performance: the mediating role of entrepreneurial orientation. Small Business Economics, 44, 485-504. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kim, H. Y. (2013). Statistical notes for clinical researchers: assessing normal distribution (2) using skewness and Kurtosis. Restorative dentistry & endodontics, 38(1), 52-54. [Google Scholar] [CrossRef]
- Koe, W. L. (2016). The relationship between Individual Entrepreneurial Orientation (IEO) and entrepreneurial intention. Journal of Global Entrepreneurship Research, 6, 1-11. [Google Scholar] [CrossRef]
- Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and psychological measurement, 30(3), 607-610. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kristiansen, S., & Indarti, N. (2004). Entrepreneurial intention among Indonesian and Norwegian students. Journal of enterprising culture, 12(01), 55-78. [Google Scholar] [CrossRef]
- Krueger, N. (1993). The impact of prior entrepreneurial exposure on perceptions of new venture feasibility and desirability. Entrepreneurship theory and practice, 18(1), 5-21. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lai, M. L. (2008). Technology readiness, internet self‐efficacy and computing experience of professional accounting students. Campus-Wide Information Systems. [Google Scholar] [CrossRef]
- Linan, F., & Chen, Y. W. (2009). Development and cross–cultural application of a specific instrument to measure entrepreneurial intentions. Entrepreneurship theory and practice, 33(3), 593-617. [Google Scholar] [CrossRef]
- Luthje, C., & Franke, N. (2003). The ‘Making of an Entrepreneur: Testing a model of entrepreneurial intent among Engineering students at MIT. R&d Management, 33(2), 135-147. [Google Scholar] [CrossRef]
- Malaysia Digital Economy Corporation (MDEC). (2022). Leading Malaysia’s Digital Economy. Retrieved from [Link]
- Martins, I., & Perez, J. P. (2020). Testing mediating effects of individual entrepreneurial orientation on the relation between close environmental factors and entrepreneurial intention. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 26(4), 771-791. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mat, S. C., Maat, S. M., & Mohd, N. (2015). Identifying factors that affect the entrepreneurial intention among engineering technology students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 211, 1016-1022. [Google Scholar] [CrossRef]
- Nacu, C. M., & Avasilcai, S. (2014). Environmental factors influencing technological entrepreneurship: research framework and results. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 109, 1309-1315. [Google Scholar] [CrossRef]
- Miranda, F. J., Chamorro-Mera, A., & Rubio, S. (2017). Academic entrepreneurship in Spanish universities: An analysis of the determinants of entrepreneurial intention. European research on management and business economics, 23(2), 113-122. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mutluturk, M., & Mardikyan, S. (2018). Analysing factors affecting the individual entrepreneurial orientation of university students. Journal of Entrepreneurship Education, 21(1), 1-16. [Google Scholar]
- Rahim, A. W. P. A. (2018). The relationship of individual creativity with entrepreneurial intention via individual entrepreneurial orientation (IEO). International Journal of Innovation and Business Strategy (IJIBS), 9(1). [Google Scholar]
- Rahim, H. L., Kadir, M. A. B. A., Abidin, Z. Z., Junid, J., Kamaruddin, L. M., Lajin, N. F. M., … & Bakri, A. A. (2015). Entrepreneurship education in Malaysia: A critical review. Journal of Technology Management and Business, 2(2). [Google Scholar]
- Ramayah, T., & Harun, Z. (2005). Entrepreneurial intention among the student of Universiti Sains Malaysia (USM). International Journal of Management and Entrepreneurship, 1(1), 8-20. [Google Scholar]
- Ratten, V. (2013). Cloud computing: A social cognitive perspective of ethics, entrepreneurship, technology marketing, computer self-efficacy and outcome expectancy on behavioural intentions. Australasian Marketing Journal, 21(3), 137-146. [Google Scholar] [CrossRef]
- Schwarz, E. J., Wdowiak, M. A., Almer‐Jarz, D. A., & Breitenecker, R. J. (2009). The effects of attitudes and perceived environment conditions on students’ entrepreneurial intent: An Austrian perspective. Education+ Training. [Google Scholar] [CrossRef]
- Setiobudi, A., & Herdinata, C. (2018). The difference in entrepreneurial intention in generations x, y, and z. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 8(7), 48-57. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sharma, S., Mukherjee, S., Kumar, A., & Dillon, W. R. (2005). A simulation study to investigate the use of cut-off values for assessing model fit in covariance structure models. Journal of Business Research, 58(7), 935-943. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sitaridis, I. (2019, April). The effect of computer self-efficacy on entrepreneurial aspirations of students. In 2019 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)(pp. 685-688). IEEE. [Google Scholar] [CrossRef]
- SME Corporation Malaysia (SME Corp). (2023). Women Netpreneur Programme.
- Suartha, N., & Suprapti, N. W. S. (2016). Entrepreneurship for students: The relationship between individual entrepreneurial orientation and entrepreneurial intention. European Journal of Business and Management, 8(11), 45-52. [Google Scholar]
- Suradi, S., Yasin, R. M., & Rasul, M. S. (2017). Increasing technopreneurs for a developing nation: The majlis amanah rakyat (MARA) experience. Journal of Technical Education and Training, 9(1). [Google Scholar]
- Taormina, R. J., & Lao, S. K. M. (2007). Measuring Chinese entrepreneurial motivation: Personality and environmental influences. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 13(4), 200-221. [Google Scholar] [CrossRef]
- Teo, T., & Lee, C.B. (2010). Explaining the intention to use technology among student teachers: An application of the theory of planned behaviour (TPB). Campus-Wide Information Systems, 27(2), 60-67. [CrossRef]
- Tran, A. T., & Von Korflesch, H. (2016). A conceptual model of social entrepreneurial intention based on the social cognitive career theory. Asia Pacific Journal of Innovation and Entrepreneurship. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wu, Y. T., & Tsai, C. C. (2006). University Students’ Internet Attitudes and Internet Self-Efficacy: AStudy at Three Universities in Taiwan. Cyberpsychology & behaviour, 9(4), 441-450. [Google Scholar] [CrossRef]
|