Зміст |
Автори:
Ладіслав Фабо, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2414-2359 Пан-Європейський університет Братислава, Словаччина Сона Чованова Супекова, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3817-3594 Ph.D., Пан-Європейський університет Братислава, Словаччина Лукас Дурда, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5979-9855 Ph.D., Пан-Європейський університет, Чехія Крзyсзтоф Гайдка, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8113-6780 Ph.D., Пан-Європейський університет, Чехія
Сторінки: 196-207
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-18
Отримано: 10.11.2022
Прийнято: 22.05.2023
Опубліковано: 30.06.2023
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Сьогодні управління проєктами є важливою частиною роботи в компаніях різного розміру. Управління проєктами можна розглядати під призмою застосування інноваційних процесів на підприємстві. При цьому необхідним є використання релевантних моделей управління ними, що сприятиме розробленню раціонального плану реалізації проєкту та його матриці. Метою статті є аналіз моделей, що впливають на дизайн продукту та ефективність його запуску. У ході роботи проведено кількісне та якісне дослідження 544 компаній у Словацькій Республіці. Дослідження фокусується на аспектах управління проєктами та індивідуальних моделях успіху. Дані, отримані в результаті анкетування, були оброблено з використанням непараметричного тесту КрускалаУолліса в якості основного методу і двосторонній тест Вілкоксона для незалежних наборів даних вибірки. Суттєвою змінною у вибірці опитаних підприємств була, зокрема, галузь економіки, в якій працює опитане підприємство. При розробці продукту було враховано два ключові фактори – освіта працівників та рівень їх соціальної відповідальності. Унікальність дослідження полягає в опитуванні всіх типів підприємств, незалежно від їх розміру, сфери діяльності та фінансового обігу. Відсотковий розподіл максимального використання КСВ серед опитаних компаній у кожному секторі виявився найбільш позитивним у галузі логістики. Навчання та сертифікація працівників є насамперед одним з найважливіших факторів, що забезпечують підвищення успішності тих проєктів, які спрямовані на виведення нових продуктів на ринок, а у випадку досліджуваної вибірки це більше 40% підприємств. Виходячи з проміжних результатів, можна зробити висновок, що підприємства надають більшого значення проєктам з розробки нових продуктів, які корелюють з цілями концепції КСВ. Проте, запуск нових продуктів або послуг недооцінюється проектним менеджментом підприємств. У статті здійснено порівняння використання КСВ у малому бізнесі в Словаччині зі світовими тенденціями, в яких домінуючу роль мають транснаціональні корпорації. Зроблено висновок, що підприємствам слід зосередитися на запуску нових продуктів і детальному плануванні цього процесу.
Ключові слова: КСВ, розробка продукту, проект, управління проектами, моделі успіху.
Класифікація JEL: L25, O31, M14.
Цитувати як: Fabo, F., Chovanova Supekova, S., Durda, L., & Gajdka, K. (2023). Success Factors for Product Development and New Product Launch Projects. Marketing and Management of Innovations, 14(2), 196-207. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-18
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Abugre, J. B., & Anlesinya, A. (2019). Multinational companies ‘ corporate social responsibility and business value: Lessons from a sub-Saharan African environment. Journal of African Business, 20(4), 435-454. [Google Scholar] [CrossRef]
- Barauskaite, G., & Streimikiene, D. (2021). Corporate social responsibility and financial performance of companies: The puzzle of concepts, definitions and assessment methods. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 28(1), 278-287. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bardos, K. S., Ertugrul, M., & Gao, L. S. (2020). Corporate social responsibility, product market perception, and firm value. Journal of Corporate Finance, 62, 101588. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bhardwaj, P., Chatterjee, P., Demir, K. D., & Turut, O. (2018). When and how is corporate social responsibility profitable? Journal of Business Research, 84, 206-219. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bogers, M., Foss, N. J., & Lyngsie, J. (2018). The “human side” of open innovation: The role of employee diversity in firm-level openness. Research Policy, 47(1), 218-231. [Google Scholar] [CrossRef]
- Caloghirou, Y., Giotopoulos, I., Korra, E., & Tsakanikas, A. (2018). How do employee training and knowledge stocks affect product innovation? Economics of Innovation and New Technology, 27(4), 343-360. [Google Scholar] [CrossRef]
- Castellacci, F., Gulbrandsen, M., Hildrum, J., Martinkenaite, I., & Simensen, E. (2018). Functional centrality and innovation intensity: Employee-level analysis of the Telenor group. Research Policy, 47(9), 1674-1687. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cooper, R. G. (2017). We’ve come a long way, baby. Journal of Product Innovation Management, 34(3), 387-391. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cooper, R. G. (2019). The drivers of success in new-product development. Industrial Marketing Management, 76, 36-47. [Google Scholar] [CrossRef]
- Nguyen, N., & Pervan, S. (2020). Retailer corporate social responsibility and consumer citizenship behaviour: The mediating roles of perceived consumer effectiveness and consumer trust. Journal of Retailing and Consumer Services, 55, 102082. [Google Scholar] [CrossRef]
- He, H., & Harris, L. (2020). The impact of the Covid-19 pandemic on corporate social responsibility and marketing philosophy. Journal of business research, 116, 176-182. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chabowski, B. R., Mena, J. A., & Gonzalez-Padron, T. L. (2011). The structure of sustainability research in marketing, 1958–2008: A basis for future research opportunities. Journal of the Academy of Marketing Science, 39, 55-70. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cheng, C., & Yang, M. (2019). Creative process engagement and new product performance: The role of new product development speed and leadership encouragement of creativity. Journal of business research, 99, 215-225. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cheng, Y. H., Chang, K. C., Cheng, Y. S., & Hsiao, C. J. (2022). How Green Marketing Influences Customers’ Green Behavioral Intentions in the Context of Hot-Spring Hotels. Journal of Tourism and Services, 13(24), 190-208. [Google Scholar] [CrossRef]
- Krchova, H. (2019, May). Research on behavioural competencies of project managers in Slovakia. In Proceedings of the International May Conference on Strategic Management (IMCSM), Bor, Serbia(pp. 24-26). [Google Scholar]
- Chovanova Supekova, S., Krchova, H., & Zbranek, P. (2020). Influence of the gender of the project managers on the application of CSR standards in project management of Slovak companies. In J. Langhamrova, & J. Vrabcova (Eds.), RELIK 2020 Reproduction of Human Capital – mutual links and connections November 5-6, 2020 (pp. 188–197). Prague University of Economics and Business. Retrieved from [Link]
- Civelek, M., Gajdka, K., Světlik, J., & Vavrecka, V. (2020). Differences in the usage of online marketing and social media tools: evidence from Czech, Slovakian and Hungarian SMEs. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 15(3), 537-563. [Google Scholar] [CrossRef]
- Civelek, M., Kljucnikov, A., Fialova, V., Folvarcna, A., & Stoch, M. (2021). How does the innovativeness of family-owned SMEs differ depending on their characteristics? Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 16(2), 413-428. [Google Scholar] [CrossRef]
- Civelek, M., Krajcik, V., & Fialova, V. (2023). The impacts of innovative and competitive abilities of SMEs on their different financial risk concerns: System approach. Oeconomia Copernicana, 14(1), 327-354. [Google Scholar] [CrossRef]
- Iglesias, O., Markovic, S., Bagherzadeh, M., & Singh, J. J. (2020). Co-creation: A key link between corporate social responsibility, customer trust, and customer loyalty. Journal of business ethics, 163, 151-166. [Google Scholar] [CrossRef]
- Javed, M., Rashid, M. A., Hussain, G., & Ali, H. Y. (2020). The effects of corporate social responsibility on corporate reputation and firm financial performance: The moderating role of responsible leadership. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 27(3), 1395-1409. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kljucnikov, A., Civelek, M., Polach, J., Mikolas, Z., & Banot, M. (2020). How do security and benefits instil trustworthiness in a local digital currency? Oeconomia Copernicana, 11(3), 433-465. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kljucnikov, A., Civelek, M., Fialova, V., & Folvarcna, A. (2021). Organisational, local, and global innovativeness of family-owned SMEs depending on firm-individual level characteristics: Evidence from the Czech Republic. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 16(1), 169-184. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kljucnikov, A., Civelek, M., Klimes, C., & Farana, R. (2022). Export risk perceptions of SMEs in selected Visegrad countries. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 17(1), 173-190. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kong, X., Jiang, F., & Zhu, L. (2022). A business strategy, corporate social responsibility, and the within-firm pay gap. Economic modelling, 106, 105703. [Google Scholar] [CrossRef]
- Philip, K. O. T. L. E. R., & Lane, K. K. (2013). Marketing management-14. vydani. grada publishing as. [Google Scholar]
- Kotler, P., & Lee, N. (2011). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. John Wiley & Sons. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kowalczyk, R., & Kucharska, W. (2020). Corporate social responsibility practices incomes and outcomes: Stakeholders’ pressure, culture, employee commitment, corporate reputation, and brand performance. A Polish–German cross‐country study. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 27(2), 595-615. [Google Scholar] [CrossRef]
- Krchova, H. (2019). Project tools in relation to the implementation of the ability of innovative companies in Slovakia. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 7(1), 291. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mai, N. K., Nguyen, A. K. T., & Nguyen, T. T. (2021). Implementation of corporate social responsibility strategy to enhance firm reputation and competitive advantage. Journal of Competitiveness, 13(4), 96. [Google Scholar] [CrossRef]
- Metzker, Z., & Streimikis, J. (2020). CSR activities in the Czech SME segment. International Journal of Entrepreneurial Knowledge. [Google Scholar] [CrossRef]
- Metzker, Z., & Zvarikova, K. (2021). The Perception of Company Employees by SMEs with CSR Concept Implementation. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 9 (1), 81-96. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 9(1), 81-96. [Google Scholar] [CrossRef]
- Metzker, Z., Marousek, J., Hlawiczka, R., Belas, J., & Khan, K. A. (2021). The Perception of the Market and Operational Area of Business by Service Sector and Tourism Companies in terms of CSR implementation. Journal of Tourism and Services. [Google Scholar] [CrossRef]
- Newman, C., Rand, J., Tarp, F., & Trifkovic, N. (2020). Corporate social responsibility in a competitive business environment. The Journal of Development Studies, 56(8), 1455-1472. [Google Scholar] [CrossRef]
- Padilla-Lozano, C. P., & Collazzo, P. (2022). Corporate social responsibility, green innovation and competitiveness–causality in manufacturing. Competitiveness Review: An International Business Journal, 32(7), 21-39. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rozsa, Z., Holúbek, J., Vesela, Z., & Soboleva, O. (2022). Antecedents and barriers which drive SMEs in relation to corporate social responsibility? Literature review. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 10(2), 107-122. [Google Scholar] [CrossRef]
- Stanica, S., & Peydro, J. (2016). How does the employee cross-training lean tool affect the knowledge transfer in product development processes? VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, 46(3), 371-385. [Google Scholar] [CrossRef]
- Stehlikova, B. (2003). Statisticka analýza systémom SAS: metodicka prirucka pre aplikaciu systému SAS. Slovenska poľnohospodarska univerzita. [Google Scholar]
- Stehlikova, B., Tirpakova, A., Poměnkova, J., & Markechova, D. (2009). Metodologie výzkumu a statisticka inference = Research Methodology and Statistical Inference. Mendelova lesnicka a zemědělska univerzita.
- Sun, L., & Stuebs, M. (2013). Corporate social responsibility and firm productivity: Evidence from the chemical industry in the United States. Journal of business ethics, 118, 251-263. [Google Scholar] [CrossRef]
- Szeiner, Z., Mura, L., Horbulak, Z., Roberson, M., & Poor, J. (2020). Management consulting trends in Slovakia in the light of global and regional tendencies. Journal of Eastern European and Central Asian Research (JEECAR), 7(2), 191-204. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vavrova, J. (2022). Effects of the COVID-19 Pandemic on Corporate Social Responsibility in the Hotel Industry–Case of the Czech Republic. Journal of Tourism and Services, 13(25), 213-229. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wagner, S., Bican, P. M., & Brem, A. (2021). Critical success factors in the front end of innovation: results from an empirical study. International Journal of Innovation Management, 25(04), 2150046. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wielicka-Ganczarczyk, K. (2020). Place of social responsibility in project management. Scientific Papers of Silesian University of Technology – Organization and Management Series, 145, 613–623. [CrossRef]
- Yuan, Y., Lu, L. Y., Tian, G., & Yu, Y. (2020). Business strategy and corporate social responsibility. Journal of Business Ethics, 162, 359-377. [Google Scholar] [CrossRef]
|