Marketing and Management of Innovations

ISSN (print) – 2218-4511 

ISSN (online) – 2227-6718

Реєстр суб’єктів у сфері медіа, Ідентифікатор у реєстрі:

R30-01179, Рішення від 31 серпня 2023 року, № 759

Мова видання: англійська 

Журнал виходить щоквартально (березень, червень, вересень і грудень) 

Бізнес-модель: Golden Open Access | APC Policy

Головний редактор            Редколегія

Олексій Люльов

Сумський державний університет | Україна

Тенденції цифрової трансформації в омніканальній роздрібній торгівлі: бібліометричний аналіз

Норнаджіха Надія Хасбуллах1,*,   , Аґ Кайфа Ріярд Кіфлі 2, , Саїфул Анвар 3, ,
К.К. Рамачандран 4,
  1. факультет управління бізнесом, Університет Технологій MARA (UiTM), Мелака, Малайзія
  2. факультет бізнесу, економіки та обліку, Університет Малайзії Сабах, Кота Кінабалу, Малайзія
  3. факультет ісламської економіки та бізнесу, IAIN Салатіга, Індонезія
  4. Управління/Комерція/Міжнародний бізнес DR G R D коледж наук, Індія

     * Corresponding author

Received: 10 August 2023

Revised: 23 October 2023

Accepted: 15 December 2023

Abstract

Поширення омніканального підходу у роздрібній торгівлі спричинило відповідні трансформації в електронному бізнесі (е-комерції), що тим самим каналізувало зміну споживчої поведінки та факторів, які впивають на прийняття ними рішень. Цей підхід трансформував спосіб покупок клієнтів, забезпечуючи безперервний перехід між онлайн- та офлайн-платформами шляхом нарощення інтенсивності використання смартфонів та планшетів. Наразі роздрібні продавці зосереджені на наданні високоякісних сервісних послуг. Однак, незважаючи на актуальність цієї теми в секторі роздрібної торгівлі, бібліометричні та систематичні огляди, що досліджують омніканальність, залишаються рідкісними. З метою сприяння подальшим дослідженням та розширенню знань у цій сфері було проведено бібліометричний аналіз для виявлення тенденцій досліджень омніканальності в електронній комерції, включаючи публікаційну динаміку, рейтинги наукових періодичних видання, провідних авторів, лідери країн у яких вчені досліджують дану проблематику. Вибірка дослідження становила 773 статті, що опубліковані у наукових виданнях, які індексуються базою даних Scopus за період з 2013 по березень 2023 роки. Результати показали постійне зростання кількості публікацій, що присвячені дослідженню проблематики омніканальності в електронній комерції. Серед 61 проаналізованих країн, Чилі мала найбільшу кількість публікацій за даною тематикою, за нею слідують Швеція та Іспанія. Систематичний аналіз за допомогою VOSviewer ідентифікував 2103 ключових слів, що сформували підґрунтя для кластеризації наукових досліджень. У статті визначено ключові патерни в дослідженнях, оцінено тенденції їхнього розвитку за часовим виміром, візуалізовано мережі співпраці між країнами та кластеризовано провідні тематики досліджень щодо використання омніканального підходу в електронній комерції. У результаті, це дослідження надає теоретичне підґрунтя (принципи, специфіку тощо) розвитку та впровадження омніканального підходу у роздрібної торгівлі.

Keywords: омніканальність; харчові продукти; мода; розкіш; туризм; бібліометричний аналіз. 

How to Cite:  Hasbullah, N. N., Kiflee, A. K. R., Anwar, S., & Ramachandran, K. K. (2024). Mapping the trend of digital transformation in omni-channel retailing: a bibliometric analysis. Marketing and Management of Innovations, 15(1), 2940. https://doi.org/10.21272/mmi.2024.1-03

Abstract Views

PDF Downloads

References

  1. Adivar, B., Hüseyinoğlu, I. Ö. Y., & Christopher, M. (2019). A quantitative performance management framework for assessing omnichannel retail supply chains. Journal of Retailing and Consumer Services48, 257-269. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Al-Hazmi, N. M. (2022). E-marketing by Mobile Apps for Tourism Products and Its Impact on the Performance of Travel and Tourism Organizations. International Journal of Interactive Mobile Technologies16(12), 145–153. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Anto, S., Sudhakar, M. P., Ahamed, T. S., Samuel, M. S., Mathimani, T., Brindhadevi, K., & Pugazhendhi, A. (2021). Activation strategies for biochar to use as an efficient catalyst in various applications. Fuel285, 119205. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Arora, T., & Grey, I. (2020). Health behaviour changes during COVID-19 and the potential consequences: A mini-review. Journal of health psychology25(9), 1155-1163. [Google Scholar] [CrossRef]
  5. Bai, Y. (2017). Artification and authenticity: Museum exhibitions of luxury fashion brands in China. Fashion curating: Critical practice in the museum and beyond, 32(4), 213-228. [Google Scholar]
  6. Barann, B., Hermann, A., Heuchert, M., & Becker, J. (2022). Cannot touch this? Conceptualizing the customer touchpoint in the context of omni-channel retailing. Journal of Retailing and Consumer Services65, 102269. [Google Scholar] [CrossRef]
  7. Basak, S., Basu, P., Avittathur, B., & Sikdar, S. (2020). Manufacturer driven strategic coordination as a response to “showrooming”. Decision Support Systems133, 113305. [Google Scholar] [CrossRef]
  8. Beck, N., & Rygl, D. (2015). Categorization of multiple channel retailing in Multi, Cross-, and Omni‐Channel Retailing for retailers and retailing. Journal of retailing and consumer services27, 170-178. [Google Scholar] [CrossRef]
  9. Bell, D. R., Gallino, S., & Moreno, A. (2014). How to win in an omnichannel world. MIT Sloan Management Review. [Google Scholar]
  10. Bezes, C. (2019). What kind of in-store smart retailing for an omnichannel real-life experience?. Recherche et Applications en Marketing (English Edition)34(1), 91-112. [Google Scholar] [CrossRef]
  11. Briedis, H., Kronschnabl, A., Rodriguez, A., & Ungerman, K. (2020). Adapting to the next normal in retail: The customer experience imperative, 14, 1-9. [Google Scholar] [CrossRef]
  12. Buangam, P., Sriyom, U., Kanjanaklod, W., Atitang, P., Janwichian, K., & Sutthirak, T. (2022). Mobile application development for management of information system of agro-tourism activities and attractions with yii framework. International Journal of Interactive Mobile Technologies16(20), 18. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Cai, Y. J., & Lo, C. K. (2020). Omni-channel management in the new retailing era: A systematic review and future research agenda. International Journal of Production Economics229, 107729. [Google Scholar] [CrossRef]
  14. Carrión-Mero, P., Montalvan-Burbano, N., Morante-Carballo, F., Quesada-Roman, A., & Apolo-Masache, B. (2021). Worldwide research trends in landslide science. International journal of environmental research and public health18(18), 9445. [Google Scholar] [CrossRef]
  15. Cattapan, T., & Pongsakornrungsilp, S. (2022). Impact of omnichannel integration on Millennials’ purchase intention for fashion retailer. Cogent Business & Management9(1), 2087460. [Google Scholar] [CrossRef]
  16. Chai-Arayalert, S., Sansompron, N., Chodchuang, S., Chantanaphant, J., & Duangjan, C. (2023). Digital Platform-Mediated Tourism System in Small-Town Destination. International Journal of Interactive Mobile Technologies17(5), 143–161 . [Google Scholar] [CrossRef]
  17. Chan, H. L., Wei, X., Guo, S., & Leung, W. H. (2020). Corporate social responsibility (CSR) in fashion supply chains: A multimethodological study. Transportation Research Part E: logistics and transportation review142, 102063. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. Chaudhary, P., Singh, A., & Sharma, S. (2022). Understanding the antecedents of omni-channel shopping by customers with reference to fashion category: the Indian millennials’ perspective. Young Consumers23(2), 304-320. [Google Scholar] [CrossRef]
  19. del Río-Rama, M. D. L. C., Maldonado-Erazo, C. P., Alvarez-García, J., & Duran-Sanchez, A. (2020). Cultural and natural resources in tourism Island: Bibliometric mapping. Sustainability12(2), 724. [Google Scholar] [CrossRef]
  20. Dethlefs, C., Ostermeier, M., & Hübner, A. (2022). Rapid fulfilment of online orders in omnichannel grocery retailing. EURO Journal on Transportation and Logistics11, 100082. [Google Scholar] [CrossRef]
  21. El-Seoud, M., & Taj-Eddin, I. A. (2019). An Android Augmented Reality Application for Retail Fashion Shopping. International Journal of Interactive Mobile Technologies13(1), 4–19. [Google Scholar]
  22. Eriksson, E. (2022). Exploring the omnichannel transformation of material-handling configurations and logistics capabilities in grocery retail. Lund University. [Google Scholar]
  23. Fang, J., Liu, H., Cai, Z., & Tan, C. W. (2023). Omni‐channel retailing on platforms: Disentangling the effects of channel integration and inter‐platform function usage difference. Journal of Operations Management69(2), 197-216. [Google Scholar] [CrossRef]
  24. Gao, W., Fan, H., Li, W., & Wang, H. (2021). Crafting the customer experience in omnichannel contexts: The role of channel integration. Journal of Business Research126, 12-22. [Google Scholar] [CrossRef]
  25. Gerea, C., Gonzalez-Lopez, F., & Herskovic, V. (2021). Omnichannel customer experience and management: An integrative review and research agenda. Sustainability13(5), 2824. [Google Scholar] [CrossRef]
  26. Goldstein, G. A., & Carpenter, G. S. (2022). Legitimately luxurious: Creating authentic luxury brands. Business Horizons65(5), 631-642. [Google Scholar] [CrossRef]
  27. Gómez, M., Gonzalez-Díaz, B., Martín-Consuegra, D., & Molina, A. (2017). How do offline and online environments matter in the relational marketing approach?. Economic research-Ekonomska istraživanja30(1), 368-380. [Google Scholar] [CrossRef]
  28. Gonzalez Romo, Z. F., Garcia Medina, I., & Plaza Romero, N. (2017). Storytelling and social networking as tools for digital and mobile marketing of luxury fashion brands. Journal of Interactive Mobile Technologies, 2017, 11(6), 136–149.[Google Scholar]
  29. Hallinger, P., & Suriyankietkaew, S. (2018). Science mapping of the knowledge base on sustainable leadership, 1990–2018. Sustainability10(12), 4846. [Google Scholar] [CrossRef]
  30. Hansen, R., & Sia, S. K. (2015). Hummel’s digital transformation toward omnichannel retailing: key lessons learned. MIS Quarterly Executive14(2), 3. [Google Scholar]
  31. Hyun, S. S., & Perdue, R. R. (2017). Understanding the dimensions of customer relationships in the hotel and restaurant industries. International Journal of Hospitality Management64, 73-84. [Google Scholar] [CrossRef]
  32. Jebarajakirthy, C., & Das, M. (2021). Uniqueness and luxury: A moderated mediation approach. Journal of Retailing and Consumer Services60, 102477. [Google Scholar] [CrossRef]
  33. Lazaris, C., & Vrechopoulos, A. (2014, June). From multichannel to “omnichannel” retailing: review of the literature and calls for research. In 2nd International Conference on Contemporary Marketing Issues,(ICCMI)(Vol. 6, pp. 1-6). [Google Scholar]
  34. Li, Z., Wang, D., Abbas, J., Hassan, S., & Mubeen, R. (2022). Tourists’ health risk threats amid COVID-19 era: role of technology innovation, Transformation, and recovery implications for sustainable tourism. Frontiers in Psychology12, 769175. [Google Scholar][CrossRef]
  35. Lopes, J. M., Sousa, A., Calçada, E., & Oliveira, J. (2021). A citation and cocitation bibliometric analysis of omnichannel marketing research. Management Review Quarterly, 72(4), 1017-1050 . [Google Scholar] [CrossRef]
  36. Lorenzo-Romero, C., Andrés-Martínez, M. E., Cordente-Rodríguez, M., & Gómez-Borja, M. A. (2021). Active participation of e-consumer: A qualitative analysis from fashion retailer perspective. Sage Open11(1), 2158244020979169. [Google Scholar] [CrossRef]
  37. Montalvan-Burbano, N., Pérez-Valls, M., & Plaza-Úbeda, J. (2020). Analysis of scientific production on organizational innovation. Cogent Business & Management7(1), 1745043. [Google Scholar] [CrossRef]
  38. Pangarkar, A., Arora, V., & Shukla, Y. (2022). Exploring phygital omnichannel luxury retailing for immersive customer experience: The role of rapport and social engagement. Journal of Retailing and Consumer Services68, 103001. [Google Scholar] [CrossRef]
  39. Picot-Coupey, K., Huré, E., & Piveteau, L. (2016). Channel design to enrich customers’ shopping experiences: synchronizing clicks with bricks in an omni-channel perspective-the Direct Optic case. International Journal of Retail & Distribution Management44(3), 1-44 . [Google Scholar] [CrossRef]
  40. Roldan-Valadez, E., Salazar-Ruiz, S. Y., Ibarra-Contreras, R., & Rios, C. (2019). Current concepts on bibliometrics: a brief review about impact factor, Eigenfactor score, CiteScore, SCImago Journal Rank, Source-Normalized Impact per Paper, H-index, and alternative metrics. Irish Journal of Medical Science (1971)188, 939-951. [Google Scholar] [CrossRef]
  41. Saghiri, S., Wilding, R., Mena, C., & Bourlakis, M. (2017). Toward a three-dimensional framework for omni-channel. Journal of Business Research77, 53-67. [Google Scholar] [CrossRef]
  42. Salesforce, C. P. Q. (2020). Salesforce. Cloud CRM Solutions. [Link]
  43. Salvietti, G., Ziliani, C., Teller, C., Ieva, M., & Ranfagni, S. (2022). Omnichannel retailing and postpandemic recovery: building a research agenda. International Journal of Retail & Distribution Management50(8/9), 1156-1181. [Google Scholar] [CrossRef]
  44. Santiago, V. A., Cassin, S. E., Sockalingam, S., & Carter, A. (2022). Food Addiction and Policy. In Handbook of Substance Misuse and Addictions: From Biology to Public Health(pp. 2903-2925). Cham: Springer International Publishing. [Google Scholar] [CrossRef]
  45. Shahid, S., & Paul, J. (2021). Intrinsic motivation of luxury consumers in an emerging market. Journal of Retailing and Consumer Services61, 102531. [Google Scholar] [CrossRef]
  46. Soto-Acosta, P. (2020). COVID-19 pandemic: Shifting digital transformation to a high-speed gear. Information Systems Management37(4), 260-266. [Google Scholar] [CrossRef]
  47. Van Eck, N., & Waltman, L. (2010). Software survey: VOSviewer, a computer program for bibliometric mapping. scientometrics84(2), 523-538. [Google Scholar] [CrossRef]
  48. Verhoef, P. C. (2021). Omni-channel retailing: Some reflections. Journal of Strategic Marketing29(7), 608-616. [Google Scholar][CrossRef]
  49. Von Briel, F. (2018). The future of omnichannel retail: A four-stage Delphi study. Technological Forecasting and Social Change132, 217-229. [Google Scholar] [CrossRef]
  50. Vyas, P., Ling, P., Gordon, B., Callewaert, J., Dang, A., Smith, D., … & Glantz, S. (2021). Compliance with San Francisco’s flavoured tobacco sales prohibition. Tobacco control30(2), 227-230. [Google Scholar]
  51. Wei, B. (2020). Influence of fashion design methods on psychological preferences of consumers: An analysis based on social psychology theory. Revista Argentina de Clínica Psicológica29(1), 1272. [Google Scholar] [CrossRef]
  52. Weinswig, D. (2019). Omnichannel in Europe today lessons from leading retailers. [Google Scholar]
  53. Zupic, I., & Čater, T. (2015). Bibliometric methods in management and organization. Organizational research methods18(3), 429–472. [Google Scholar] [CrossRef]

View articles in other formats

License

Coyright

Copyright (c) 2024 The Author(s).

Published by Sumy State University

Issue