Marketing and Management of Innovations

ISSN (print) – 2218-4511 

ISSN (online) – 2227-6718

Реєстр суб’єктів у сфері медіа, Ідентифікатор у реєстрі:

R30-01179, Рішення від 31 серпня 2023 року, № 759

Мова видання: англійська 

Журнал виходить щоквартально (березень, червень, вересень і грудень) 

Бізнес-модель: Golden Open Access | APC Policy

Головний редактор            Редколегія

Олексій Люльов

Сумський державний університет | Україна

Вплив цифрового маркетингу на ринкову частку туристичних компаній Йорданії

Халед Халаф Алафі 1 , , Бадер Ісмаїл 1, *, ,  
  1. кафедра менеджменту, факультет фінансів і бізнесу, Університет ісламських наук і освіти, Йорданія

     * Corresponding author

Received: 21 June 2024

Revised: 23 August 2024

Accepted: 10 September 2024

Abstract

Метою цього дослідження є вивчення впливу цифрового маркетингу та оцінювання рівня його застосування через такі стратегії, як оптимізація пошукових систем (SEO), пошуковий маркетинг (SEM), створення контенту, маркетинг у соціальних мережах, мобільний та email-маркетинг, на ринкову частку п’ятизіркових готелів у Йорданії. Дослідження акцентує увагу на важливості цифрового маркетингу для туристичної індустрії. Сучасні та потенційні туристи активно використовують цифрові комунікаційні інструменти для отримання інформації про послуги, продукти, акції та інші онлайн-дані. Цифровий маркетинг дозволяє здійснювати персоналізовані комунікації та пропонувати індивідуальні пропозиції, проте важливо розуміти його типи та цінність у туристичній діяльності. Через зростання конкуренції та складність галузі, традиційні методи маркетингу можуть бути недостатньо ефективними. Туристичні компанії дедалі більше покладаються на інформаційно-комунікаційні технології та співпрацюють із глобальними цифровими мережами для поширення та продажу своїх продуктів. Ефективні стратегії цифрового маркетингу є важливими для підвищення онлайн-присутності та залучення потенційних клієнтів. Для збору даних було використано описово-аналітичний підхід на основі вибірки, до якої входили менеджери з маркетингу, бронювання, продажів, а також інші учасники маркетингового процесу. Генеральна сукупність складала керівні та наглядові посади у двадцяти одному п’ятизірковому готелі Йорданії, що загалом налічували близько 500 співробітників, з яких до вибірки було залучено 222 особи. Авторами використано інструментарій PLS-SEM для перевірки висунутих гіпотез. Результати дослідження показали, що такі канали комунікації, як email-маркетинг, мобільний маркетинг, пошуковий маркетинг та маркетинг у соціальних мережах, мають значний позитивний вплив на ринкову частку п’ятизіркових готелів у Йорданії. Однак створення маркетингового контенту та оптимізація пошукових систем не виявили значущого впливу на ринкову частку. Авторами наголошено про доцільність подальших досліджень з визначення впливу SEO та створення привабливого контенту, а також підкреслює необхідність посилення цифрових стратегій готелів для відповідності стрімким змінам та зростанню конкуренції в цифрових мережах.

Keywords: цифровий маркетинг; п’ятизіркові готелі; Йорданія; ринкова частка; мобільний маркетинг; SEM; SEO; SSM.

How to Cite: Alafi, K. K. & Ismaeel, B. (2024). The Impact of Digital Marketing on the Market Share of Tourism Firms in Jordan. Marketing and Management of Innovations, 15(3), 56–70. https://doi.org/10.21272/mmi.2024.3-05

Abstract Views

PDF Downloads

References

  1. Abdeen, T. H. I., & Khalil, M. R. M. (2023). The Mediating Effect of Job Satisfaction on the Relationship between Digital Connectivity and Job Performance. Open Journal of Business and Management11(06), 3539-3574.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Albattat, A. R., & Phuoc, J. C. (2022). The Role of Mobile Applications in Jordanian Hospitality Operations, Businesses and Service Perception. In Technology Application in Tourism in Asia: Innovations, Theories and Practices(pp. 127-145). Singapore: Springer Nature Singapore. [Google Scholar][CrossRef]
  3. Alfiana, F., Khofifah, N., Ramadhan, T., Septiani, N., Wahyuningsih, W., Azizah, N. N., & Ramadhona, N. (2023). Apply the search engine optimisation (SEO) method to determine website ranking on search engines. International Journal of Cyber and IT Service Management3(1), 65-73.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Al-Hawary, S. I. S., & Obiadat, A. A. (2021). Does mobile marketing affect customer loyalty in Jordan? International Journal of Business Excellence23(2), 226-250.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  5. Aljumah, A. I., Nuseir, M. T., & Alam, M. M. (2021). Traditional marketing analytics, big data analytics and big data system quality and the success of new product development. Business Process Management Journal27(4), 1108-1125.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Almestarihi, R., Ahmad, A., Frangieh, R., Abu-AlSondos, I., Nser, K., & Ziani, A. (2024). Measuring the ROI of paid advertising campaigns in digital marketing and its effect on business profitability. Uncertain Supply Chain Management12(2), 1275-1284.‏ [Google Scholar][CrossRef]
  7. Alsarayreh, M. N. (2018). Technology and Marketing Tourism and Hotels in Jordan. International Journal of Humanities, Arts & Social Sciences4(5).‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  8. Al-Zwainy, F., & Al-Marsomi, M. (2023). Structural equation modelling of critical success factors in the programs of development regional. Journal of Project Management8(2), 119-132.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  9. Ansari, S., Ansari, G., Ghori, M. U., & Kazi, A. G. (2019). Impact of brand awareness and social media content marketing on consumer purchase decision. Journal of Public Value and Administrative Insight2(2), 5-10.‏ [Google Scholar]
  10. Aswani, R., Kar, A. K., Ilavarasan, P. V., & Dwivedi, Y. K. (2018). Search engine marketing is not all gold: Insights from Twitter and SEOClerks. International Journal of Information Management38(1), 107-116.‏ [GoogleScholar] [CrossRef]
  11. Bazi, S., Filieri, R., & Gorton, M. (2023). Social media content aesthetic quality and customer engagement: The mediating role of entertainment and impacts on brand love and loyalty. Journal of Business Research160, 113778.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  12. Bhandari, R. S., & Bansal, S. (2019). An Analysis Between Search Engine Optimisation Versus Social Media Marketing Affecting Individual Marketer’s Decision–Making Behavior. Jindal Journal of Business Research8(1), 78-91. [Google Scholar][CrossRef]
  13. Botton, E. (2018). Social Media, SEO and Google Ads in Digital Marketing Strategy: A Case Study on EcorNaturaSì. [Google Scholar]
  14. Boulianne, S. (2023). Standby ties that mobilise: Social media platforms and civic engagement. Social Science Computer Review41(3), 1001-1016.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  15. Calabro, A., Nisar, T. M., Torchia, M., & Tseng, H. T. (2023). Establishing trust in the sharing economy: an analysis of organisational, systems and interpersonal level trust. Information Technology & People36(7), 3023-3047. [Google Scholar][CrossRef]
  16. Chaffey, D., & Smith, P. R. (2022). Digital marketing excellence: planning, optimising and integrating online marketing. Routledge. [Google Scholar][CrossRef]
  17. Cheung, G. W., Cooper-Thomas, H. D., Lau, R. S., & Wang, L. C. (2023). Reporting reliability, convergent and discriminant validity with structural equation modelling: A review and best-practice recommendations. Asia Pacific Journal of Management, 1-39. [Google Scholar][CrossRef]
  18. Darma, G. S., & Noviana, I. P. T. (2020). Exploring digital marketing strategies during the new normal era in enhancing the use of digital payment. Jurnal Mantik4(3), 2257-2262.‏ [Google Scholar]
  19. Dirgiatmo, Y. (2023). Testing The Discriminant Validity and Heterotrait–Monotrait Ratio of Correlation (HTMT): A Case in Indonesian SMEs. In Macroeconomic Risk and Growth in the Southeast Asian Countries: Insight from Indonesia(pp. 157-170). Emerald Publishing Limited.‏[Google Scholar] [CrossRef]
  20. Egbeh, P. C., & Oguguo, F. C. (2022). Search Marketing (SM): A Qualitative Appraisal of Its Effectiveness as a Digital Marketing and Advertising Tool. Gusau Journal of Business Administration1(2), 14-14.‏ [Google Scholar]
  21. Fayvishenko, D., Cherniavska, L., Bondarenko, I., Sashchuk, T., Sypchenko, I., & Lebid, N. (2023). The impact of brand social media marketing on the dynamics of the company’s share value. Business: Theory and Practice24(1), 24-32. [Google Scholar][CrossRef]
  22. Fithri, P., Hasan, A., Syafrizal, S., & Games, D. (2024). Validation Studies a Questionnaire Developed to Measure Incubator Business Technology Performance Using PLS-SEM Approach. Andalasian International Journal of Applied Science, Engineering and Technology4(1), 64-78.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  23. Florido-Benítez, L. (2022). International mobile marketing: a satisfactory concept for companies and users in times of pandemic. Benchmarking: An International Journal29(6), 1826-1856.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  24. Gani, M. O., & Faroque, A. R. (2021). Digital marketing. In Cross-Border E-Commerce Marketing and Management(pp. 172-202). IGI Global.‏ [Google Scholar]
  25. GhavamiLahiji, S. (2016). The effect of email marketing on buyers’ behavior. International Journal of Innovative and Applied Research4(1), 77-80.‏ [Google Scholar]
  26. Hang, L. (2019). How to enhance Search Engine Optimisation in accommodation website on Google search engine. [Google Scholar]
  27. Harahsheh, S., Haddad, R., & Alshorman, M. (2020). Implications of marketing Jordan as a Halal tourism destination. Journal of Islamic Marketing11(1), 97-116.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  28. Hoo, W. C., Loy, C. K., Cheng, A. Y., Sigar, D. T., Zulkifli, Z. K. B., & Jomitol, J. (2023). Impact of Search Engine Optimisation Dimensions on SME Companies Using Online Promotion in Malaysia. WSEAS Transactions on Business and Economics20, 998-1007.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  29. Hydock, C., Paharia, N., & Blair, S. (2020). Should your brand pick a side? How market share determines the impact of corporate political advocacy. Journal of Marketing Research57(6), 1135-1151.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  30. Ibrahim, B. (2021). The nexus between social media marketing activities and brand loyalty in hotel facebook pages: A multigroup analysis of hotel ratings. Tourism: An International Interdisciplinary Journal69(2), 228-245.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  31. Ibrahim, B. (2022). Social media marketing activities and brand loyalty: A meta-analysis examination. Journal of Promotion Management28(1), 60-90.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  32. Ijomah, T. I., Idemudia, C., Eyo-Udo, N. L., & Anjorin, K. F. (2024). Innovative digital marketing strategies for SMEs: Driving competitive advantage and sustainable growth. International Journal of Management & Entrepreneurship Research6(7), 2173-2188. [Google Scholar]
  33. Imamov, M., & Semenikhina, N. (2021). The impact of the digital revolution on the global economy. Linguistics and Culture Review5(S4), 968-987. [Google Scholar][CrossRef]
  34. Jadhav, G. G., Gaikwad, S. V., & Bapat, D. (2023). A systematic literature review: digital marketing and its impact on SMEs. Journal of Indian Business Research15(1), 76-91.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  35. Jawabreh, O., Jahmani, A., Maaiah, B., & Basel, A. (2022). Evaluation of the contents of the five stars hotel website and customer orientation. Information Sciences Letters11(4), 1077-1085.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  36. Junaidi, J. (2020). Impact of Digital Marketing on the Growth of E-Service Sales. International Journal of Psychosocial Rehabilitation24(01), 1219-1229.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  37. Kanaan, K., Abuhjeeleh, M., Darabseh, F., Taha, O., & Aljawarneh, N. M. (2023). How digital marketing and innovative performance contribute to hotel restaurant revenue growth: The mediating role of knowledge sharing. Cogent social sciences9(1), 2209985.‏ [Google Scholar][CrossRef]
  38. Kaufman, I., Horton, C., & Soltanifar, M. (2023). Digital Marketing: Integrating Strategy, Sustainability, and Purpose. Taylor & Francis.‏[Google Scholar]
  39. Kenza, B., & Mohamed, A. (2023). A Conceptual Framework using Big Data Analytics for Effective Email Marketing. Procedia Computer Science220, 1044-1050.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  40. Khalayleh, M., & Al-Hawary, S. (2022). The impact of digital content of marketing mix on marketing performance: An experimental study at five-star hotels in Jordan. International Journal of Data and Network Science6(4), 1023-1032.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  41. Kontis, A. P., & Skoultsos, S. (2022). Digital evolution in tourism marketing channels: Greek tourism industry and Online Travel Agencies. European Journal of Tourism Research30, 3004-3004.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  42. Kuchkovskiy, V., Andrunyk, V., Krylyshyn, M., Chyrun, L., Vysotskyi, A., Chyrun, S., … & Brodovska, I. (2021, April). Application of Online Marketing Methods and SEO Technologies for Web Resources Analysis within the Region. In COLINS(pp. 1652-1693).‏ [Google Scholar]
  43. Kumar, T. Y., & Babu, N. K. (2023). Customers perception on SEM & PPC Advertising (A Study on Advertising for Amazon and Flipkart). Remittances Review, 8(4). [Google Scholar]
  44. Kundu, S. (2021). Digital Marketing Trends and Prospects: Develop an effective Digital Marketing strategy with SEO, SEM, PPC, Digital Display Ads & Email Marketing techniques. (English Edition). BPB Publications. [Google Scholar]
  45. Kurdi, B., Alshurideh, M., Akour, I., Alzoubi, H., Obeidat, B., & Alhamad, A. (2022). The role of digital marketing channels on consumer buying decisions through eWOM in the Jordanian markets. International Journal of Data and Network Science6(4), 1175-1186.‏[Google Scholar] [CrossRef]
  46. Kuriachan, A., Thomas, R. R., & Sukanya, R. (2024). Place-Based Strategies, Multichannel Merger, and Context-Driven Alerts for Engagement With Mobile Marketing. In Smart and Sustainable Interactive Marketing(pp. 198-229). IGI Global.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  47. Kushwaha, B. P. (2020). Search engine marketing a new way of marketing in digital age. PalArch’s Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology17(6), 2053-2065.‏ [Google Scholar]
  48. Le, T. D., Le-Dinh, T., & Uwizeyemungu, S. (2024). Search engine optimisation poisoning: A cybersecurity threat analysis and mitigation strategies for small and medium-sized enterprises. Technology in Society76, 102470.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  49. Magano, J., & Cunha, M. N. (2020). Digital marketing impact on tourism in Portugal: A quantitative study. African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure9(1), 1-19.‏ [Google Scholar]
  50. Mahmoud, R. (2024). Improving content marketing strategy. A case study of a digital marketing agency.‏ [Google Scholar]
  51. Mahoney, L. M., & Tang, T. (2024). Strategic social media: From marketing to social change. John Wiley & Sons.‏ [Google Scholar]
  52. Martynenko, M., Losheniuk, O., Demchenko, H., & Osypenko, N. (2023). Developing and implementing digital marketing strategies of the future: toward improving product quality and competitiveness.‏ [Google Scholar]
  53. Mladenovic, D., Rajapakse, A., Kožuljevic, N., & Shukla, Y. (2023). Search engine optimisation (SEO) for digital marketers: exploring determinants of online search visibility for blood bank service. Online information review47(4), 661-679.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  54. More, A. B. (2023). Implementing digital age experience marketing to make customer relations more sustainable. In New Horizons for Industry 4.0 in modern business(pp. 99-119). Cham: Springer International Publishing.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  55. Nipa, M. N., & Chowdhury, M. S. A. (2024). The Impact of Digital Marketing on Brand Awareness in the Multinational FMCG Sector. [Google Scholar] [CrossRef]
  56. Panchal, A., Shah, A., & Kansara, K. (2021). Digital marketing-search engine optimisation (SEO) and search engine marketing (SEM). International Research Journal of Innovations in Engineering and Technology5(12), 17.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  57. Pavaloaia, V. D., Anastasiei, I. D., & Fotache, D. (2020). Social media and e-mail marketing campaigns: Symmetry versus convergence. Symmetry12(12), 1940. [Google Scholar][CrossRef]
  58. Purnomo, Y. J. (2023). Digital marketing strategy to increase sales conversion on e-commerce platforms. Journal of Contemporary Administration and Management (ADMAN)1(2), 54-62.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  59. Rahman, M. S., Bag, S., Hossain, M. A., Fattah, F. A. M. A., Gani, M. O., & Rana, N. P. (2023). The new wave of AI-powered luxury brands online shopping experience: The role of digital multisensory cues and customers’ engagement. Journal of Retailing and Consumer Services72, 103273.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  60. Ringle, C. M., Sarstedt, M., Sinkovics, N., & Sinkovics, R. R. (2023). A perspective on using partial least squares structural equation modelling in data articles. Data in Brief48, 109074.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  61. Rodriguez, R. V., Hemachandran, K., Majumdar, A., & Basu, R. (Eds.). (2024). 1st International Conference,‘Resonance’: on Cognitive Approach, Social Ethics and Sustainability: 23 and 24th November, 2022 School Of Liberal Arts and Humanities, Woxsen University, India. Taylor & Francis.‏ [Google Scholar]
  62. Ryan, D. (2020). Understanding digital marketing: A complete guide to engaging customers and implementing successful digital campaigns. Kogan Page Publishers.‏ [Google Scholar]
  63. Samosir, J., Purba, O., Ricardianto, P., Dinda, M., Rafi, S., Sinta, A., … & Endri, E. (2023). The role of social media marketing and brand equity on e-WOM: Evidence from Indonesia. International Journal of Data and Network Science7(2), 609-626.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  64. Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach. john wiley & sons.‏ [Google Scholar]
  65. Setiawan, A., Harahap, Z., Syamsuar, D., & Kunang, Y. N. (2020). The optimisation of website visibility and traffic by implementing search engine optimisation (SEO) in Palembang Polytechnic of tourism. CommIT (Communication and Information Technology) Journal14(1), 31-44.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  66. Sokolova, N. G., & Titova, O. V. (2019). Digital marketing as a type: concept, tools and effects. In 1st International Scientific Conference” Modern Management Trends and the Digital Economy: from Regional Development to Global Economic Growth”(MTDE 2019)(pp. 508-512). Atlantis Press. [Google Scholar][CrossRef]
  67. Tata, E., Sharrock, M., & Westerlaken, R. (2023). Generation Z consumer behaviour and hotel branding: exploring the role of values, corporate identity and trust. Research in Hospitality Management13(1), 63-68. [Google Scholar]
  68. Teppo, J. (2021). The Optimal Search Engine Marketing Strategy from a Small Business Perspective.‏ [Google Scholar]
  69. Terrance, A. R., Shrivastava, S., Kumari, A., & Sivanandam, L. (2018). Competitive analysis of retail websites through search engine marketing. Ingeniería Solidaria14(25), 1-14.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  70. Toha, M., & Supriyanto, S. (2023). Factors Influencing the Consumer Research Process: Market Target, Purchasing Behavior and Market Demand (Literature Review of Consumer Behavior). Danadyaksa: Post Modern Economy Journal1(1), 1-17.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  71. Waheed, A., & Yang, J. (2018). The impact of mobile marketing on online consumer buying behaviour: empirical evidence from Pakistan. International Journal of Mobile Communications16(6), 624-643.‏ [Google Scholar] [CrossRef]
  72. Wang, Y., Chowdhury Ahmed, S., Deng, S., & Wang, H. (2019). Success of social media marketing efforts in retaining sustainable online consumers: An empirical analysis on the online fashion retail market. Sustainability11(13), 3596. [Google Scholar][CrossRef]
  73. Williams-Morgan, E. (2023). Avalanche of Leads: Why You Should Use Social Media to Build Your Brand. Page Publishing Inc.‏ [Google Scholar]

View articles in other formats

License

Coyright

Copyright (c) 2024 The Author(s).

Published by Sumy State University

Issue