Marketing and Management of Innovations

ISSN (print) – 2218-4511 

ISSN (online) – 2227-6718

Реєстр суб’єктів у сфері медіа, Ідентифікатор у реєстрі:

R30-01179, Рішення від 31 серпня 2023 року, № 759

Мова видання: англійська 

Журнал виходить щоквартально (березень, червень, вересень і грудень) 

Бізнес-модель: Golden Open Access | APC Policy

Головний редактор            Редколегія

Олексій Люльов

Сумський державний університет | Україна

Вибір одягу поколіннями X та Y з огляду на принципи сталого розвитку

Марія Враблікова 1,*,  , Івета Убрезіова 1 , Мирослава Кубічкова 1 , Ліліана Шкодова2  
  1. Католицький університет у Ружомбероку, Словаччина
  2. Університет Матея Бела, Банська Бистриця, Словаччина

        * Corresponding author

Received: 30 May 2024

Revised: 20 August 2024

Accepted: 15 September 2024

Abstract

У статті досліджується споживча поведінка поколінь X та Y при купівлі одягу з урахуванням принципів сталого розвитку. Метою дослідження є аналіз ключових особливостей цієї поведінки та надання рекомендацій щодо маркетингових заходів для компаній у сфері моди. Теоретична база дослідження спирається на наукові публікації, індексовані у WOS та Scopus, а також джерела, що висвітлюють основні тенденції у корпоративній соціальній відповідальності, сталому розвитку та споживчих уподобаннях в індустрії моди. Методологія дослідження охоплювала кілька етапів: створення анкети, вибір респондентів покоління X та Y у Словацькій Республіці, обробку відповідей за допомогою описової статистики та перевірку гіпотез методами індуктивної статистики. Анкета складалася з 11 питань і була заповнена 139 респондентами. Анкети включала питання щодо ідентифікації покоління, статі, доходу респондентів, а також місць покупок, типів одягу, факторів вибору, частоти покупок та рівня обізнаності про принципи сталого розвитку. Гіпотези дослідження були спрямовані на вивчення взаємозв’язку між прихильністю до принципів сталого розвитку та приналежністю до певного покоління, впливу цих принципів на споживчу поведінку, а також рівня раціональності під час вибору одягу. Результати показали, що бренди можуть ефективно використовувати концепцію slow fashion та залучати покоління X та Y через інфлюенсер-маркетинг у соціальних мережах. Обмеження дослідження пов’язані з різними підходами до визначення меж поколінь (років народження) та можливими когнітивними упередженнями респондентів при заповненні анкет. Подальші дослідження можуть бути зосереджені на порівнянні споживчої поведінки в регіонах із різним рівнем розвитку креативних індустрій, а також на дослідженні ірраціональних чинників, що впливають на споживчі рішення, в контексті поведінкової економіки. Дослідження робить вагомий внесок у розвиток економіки, збереження довкілля та покращення суспільного благополуччя.

Keywords: споживча поведінка, індустрія одягу, швидка мода, покоління, маркетинг, повільна мода, сталий розвиток

How to Cite: Vrablikova, M., Ubreziova, I., Kubickova, M., & Skodova, L. (2024). Sustainable Clothing Buying Behavior of Generations X And Y. Marketing and Management of Innovations, 15(3), 151–165. https://doi.org/10.21272/mmi.2024.3-12

Abstract Views

PDF Downloads

References

  1. Arajuo, M. K. F., Mesquita, R. F., Matos, F. R. N., & Sobreira, M. C. (2022). Fashion consumption practices of millenials women: between fast and slow fashion. Revista de Administração da UFSM, 15(4), 615-633. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Astoul, E. (2024). What is a capsule wardrobe? Sustainably chic. [Link]
  3. Aybar, S., & Cark, O. (2023). Paternalistic Leadership and Work Engagement in the Innovative Service Industry: The Mediating Role of Psychological Contract. Marketing and Management of Innovations, 14(4), 32–47. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Bang, H., & DeLong, M. (2022). Everyday Creativity Practiced through a Capsule Wardrobe. Sustainability, 14 (4), 2092. [Google Scholar] [CrossRef]
  5. Bardey, A., Booth, M., Heger, G., & Larsson, J. (2022). Finding yourself in your wardrobe: An exploratory study of lived experiences with a capsule wardrobe. International Journal of Market Research64(1), 113-131. [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Bevan-Dye, A., & Motaung, L. G. (2023). Ascertaining the antecedents of Generation Y consumers’ perceived utility of celebrity influencers’ fashion content on Instagram and consequent fashion brand predispositions and purchase intentions. Innovative Marketing19(4), 81.[Google Scholar] [CrossRef]
  7. Bosak, M. & Surgentova, D. (2023). Textilny priemysel a greenwashing, Business revue, 22 (2), 46-54. [Link]
  8. Bowen, H. R. (2013). Social responsibilities of the businessman. Iowa, Univesity of Iowa Press. [Google Scholar]
  9. Brewer, M. K. (2019). Slow Fashion in a Fast Fashion World: Promoting Sustainability and Responsibility. Laws2019, 8(4), 24.[Google Scholar] [CrossRe]
  10. Buckova, J., Ubreziova, I., & Przyluska-Schmitt, J. (2022). Sustainability as part of a knowledge-based organizational culture. Lucrari stiintifice, Seria 1, 24 (1), 27-32. [Google Scholar]
  11. Burgiel, A., & Sowa, I. (2017). New consumer trends adoption by generations X and Y – comparative analysis. Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 117, 61-74. [Google Scholar] [CrossRef]
  12. Chen, J., Cheng, J., & Dai., S. (2017). Regional eco-innovation in China: An analysis of eco-innovation levels and influencing factors. Journal of Cleaner Production 153, 1–14. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Cirkularna ekonomika. (2024). Institut cirkularnej ekonomiky. [Link]
  14. Dankova, L. (2018). Generacie X, Y, Z an ich spravanie sa na trhu prace. Manažment v teórii a praxi, 14 (2), 27-36. [Google Scholar]
  15. Deventer, M., Mangezi, T. & Bevan-Dye, A. L. (2022). Factors influencing Generation Y male students’ fashion leadership: A marketing case. Innovative Marketing, 18(3), 170-180, [Google Scholar] [CrossRef]
  16. Domingos, V., Vale, T. V. & Faria, S. (2022). Slow Fashion Consumer Behavior: A Literature Review. Sustainability, 14 (5), 2860. [Google Scholar] [CrossRef]
  17. Droppa, M., Lysa, L., Budaj P. & Szitova, M. (2017). Career Counselling as a Tool for Successful Implementation of Managerial Competencies of Secondary School Graduates in the Slovak Republic. TEM Journal, 6 (4), 726-731. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. ECO HERO. (2021). Udrzatelna moda: Vyber si zo slow fashion znaciek. ECO HERO za nasu planetu. [Link]
  19. Fan, Y. (2018). Buying Behaviors of Generation X Women on Fast Fashion Products: A Mixed Methods Study. Textile, Merchandising, and Fashion Design: Dissertations, Theses, & Student Research. [Link]
  20. Fast Fashion (2021). Fast fashion: Čo je to rychla moda a preco ju musime porazit. ECO HERO za nasu planetu. [Link]
  21. Ferraro, C., Sands, S., & Brace-Govan, J. (2016). The role of fashionability in second-hand shopping Journal of Retailing and Consumer Services, 32, 262-268. [Google Scholar] [CrossRef]
  22. Glogaza, J. (2021). Slow Fashion. Módni revoluce. Praha, Grada Publishing a.s., 2021. [Link]
  23. Goloshchapova, I., Poon, S. H., Prichard, M., & Reed, P. (2019). Corporate social responsibility reports: topic analysis and big data approach. European Journal of finance, 25 (17) 1637-1654. [Google Scholar] [CrossRef]
  24. Gunay, I., & Korkmaz, A. C. (2024). Innovative leadership characteristics of Generation X and Y nurses: A cross‐sectional study. Nursing and Health Sciences, 26(1), 1 -12. [Google Scholar] [CrossRe]
  25. Hambalkova, M., & Lusnakova, Z. (2012). Manazment obchodnej firmy. Nitra, Slovenska polnohospodarska univerzita. [Google Scholar]
  26. Hatammimi, J., Shariff, O. O., Prasetyo, F. A. & Djadjasudarma, A. D. (2024). Improving corporate innovation culture in a state-owned enterprise. Polish Journal of Management Studies, 29 (1), 144-160. [Google Scholar] [CrossRef]
  27. Hoskins, T. (2014). Cotton production linked to images of the dried up Aral Sea basin. [online]. The Guardian. 2014. [Link]
  28. Huang, F., & Wong, V. Ch. (2024). From Second-Hand to Third-Hand: Reuse and Resale Cycle. Journal of Consumer Research51(1), 104-113. [Google Scholar] [CrossRef]
  29. IUCN (2024). UN Sustainable Development Goals. [Link]
  30. Ivanicka, K. (2014). Trvala udrzatelnost inovacii v rozvoji Slovenska. Bratislava, Wolters Kluwer. [Google Scholar]
  31. Jorgenson, E. (2022). Almanach Navala Ravikanta. Ako zbohatnúť a byť šťastný. Bratislava, Bajkal. [Link]
  32. Karim, N. A., Setiawan, M., & Azhana, F. T. I. (2024). Slow Fashion: Between Environment Sustainability and Business Sustainability. IOP Conference Series Earth and Environmental Science, 1324(1):012068. [Google Scholar] [CrossRef]
  33. Kloudova, J., & Chwaszcz, O. (2014). The analysis of the creative industry linked in connection with the economic development. E&M Economics and Management, 14 (1), 32-42. [Google Scholar] [CrossRef]
  34. Kotler, P., & Keller, K. L. (2007). Marketing management. Praha, Grada Publishing. [Google Scholar]
  35. Krahn, H. J., & Galambos, N. L. (2014). Work values and beliefs of ‘Generation X’ and ‘Generation Y’. Journal of Youth Studies, 17 (1), 92 -112. [Google Scholar] [CrossRef]
  36. Krippes, M., Najmaei, M., & Wach, K. (2024). The impact of sustainable product attributes on the consumer behaviour of Generation Z in Germany. Polish Journal of Management Studies, 29 (2), 346-364. [Google Scholar] [CrossRef]
  37. Kurnaz, A. (2023). The Effect of Fear of Covid-19 on Luxury Consumption Tendency and the Role of Materialism. Marketing and Management of Innovations, 3, 72–84.[Google Scholar] [CrossRef]
  38. Lindstrom, M. (2010). Buyology: Truth and Lies about Why We Buy. Broadway Books. [Link]
  39. Loucanova, E., Kaputa, V., & Olsiakova, M. (2023). Perception of Eco-innovation Based on Educational Attainment. European Management Studies, 2023(2), 103-121. [Google Scholar]
  40. Luptakova, M. (2020). Textilny a odevny priemysel: problemy a riesenia. Bratislava, Platforma rozvojovych organizaacii – Ambrela. [Link]
  41. Madzik, P., Falat, L., Yadav, N., Lizarelli, F. L., & Carnogursky, K. (2024). Exploring uncharted territories of sustainable manufacturing: A cutting-edge AI approach to uncover hidden research avenues in green innovations. Journal of Innovation & Knowledge, 9 (3), 100498. [Google Scholar] [CrossRef]
  42. Madzik, P., Pitekova, J., & Dankova, A. (2015). Standard of Living as a Factor of Countries’ Competitiveness. Procedia: Economics and Finance, International Scientific Conference: Business Economics And Management (BEM 2015), 34, 500-507. [Google Scholar] [CrossRef]
  43. Mango Fashion Group (2024). [Link]
  44. Martinez, G. N., Cruz, M. A. M, Pichardo, M. Ch., Martinez, A. T., & Resendiz, T. A. (2024). Comparative analysis: sustainable fashion vs. fast fashion. Revista Amazonia Investiga, 13(77), 9-19.[Google Scholar] [CrossRef]
  45. Maxton, G., Austen, F., & Urner, M. (2020). Nudzovy stav globalnej klimy. Riešenia pre lepší svet. Banska Bystrica, PRO s.r.o. [Link]
  46. Mayangsari, R. E., Nawangsari, L., & Sutawidjaya, A. H. (2021). Employee Green Behavior on Generation X and Y Millennial. International Review of Management and Marketing, 11 (4), 38 – 48. [Google Scholar] [CrossRef]
  47. McDonald, A., & Niciolli T. (2023). What is fast fashion, and why is it so controversial? [Link]
  48. Micko, P. (2019). Cirkularny design a metódy poznavania. Medium [online]. (accessed 2023-03-29). [Link]
  49. Nguyen, T. (2020). Fast fashion explained. VOX. [Link]
  50. Omelchenko, E. (2024). Forgotten Generation X. A Retrospective Look from the Future, Inter, 16(2), 10-28. [Link]
  51. Peiris, D. P. M. S. M., & Herath, H. H. N. M. (2023). Relationship between Social Media Marketing Activities and Consumer Response: A Comparative Study between Generations Y and Z with Reference to Retail Fashion Wear. Wayamba Journal of Management, 14(2), 119-137. [Google Scholar] [CrossRef]
  52. Robertson, L. (2024). How ethical is HM? [Link]
  53. Santoso, S. (2024). Consumer Behaviour: Impact of Social and Environmental Sustainability. Marketing and management of innovations 15(1), pp. 229-240. [Google Scholar] [CrossRef]
  54. Shaukat, F., Zaman, H. M. F., Nguyen, T. T. N., & Souvanhxay, P. (2023) The Interplay of Eco-Innovation and Market Uncertainty on Green Marketing Orientation and Business Performance. Marketing and Management of Innovations14(4), 48–68. [Google Scholar] [CrossRef]
  55. Solino, J. L. S., Teixeira, B. M. L., & Dantas, I. J. M. (2020). The sustainability in fashion: a systematic literature review on slow fashion. International Journal for Innovation Education and Research, 8 (10), 164-202. [Google Scholar] [CrossRef]
  56. Srivastava, M., & Banerjee, P. (2016). Understanding gen y: The motivations, values and beliefs. Journal of Management Research, 16 (3), 148-164. [Google Scholar]
  57. Stefko, R., & Steffek, V. (2018). Key Issues in Slow Fashion: Current Challenges and Future Perspectives. Sustainability, 10 (7). [Google Scholar] [CrossRef]
  58. Stefko, R., Chovancova, J., Huttmanova, E., Rovnak, M., & Fedorko, R. (2024). Management of circular economy processes in the production of noise barriers: pathways to sustainability and innovation. Polish Journal of Management Studies, 29 (1), 319-334. [Google Scholar][CrossRef]
  59. Taborecka, J., Rajic, T., Vinczeova, M., & Kaputa, V. (2023). Attitudes and Actual Buying Behaviour of Sustainable Clothes from the Perspective of Female Generations in Slovakia. Marketing and Management of Innovations, 14(3), 125–133. [Google Scholar] [CrossRef]
  60. Thomasova, D. (2020). Vlada mody. Cena rychle mody a budoucnost obleceni. Brno, Host. [Link]
  61. Ubreziova, I., Filova, A., Moravcikova, K., & Ubreziova, A. (2015). Spolocenska zodpovednost podnikov SR v kontexte internacionalizacie podnikania. Nitra, SPU. [Google Scholar]
  62. Vrablikova, M. (2024). Viacurovnovy pristup k manazmentu kreativneho potencialu v podniku a v regione, Ruzomberok, Verbum
  63. Vrablikova, M., & Ubreziova, I. (2023). Teoreticky prehlad vyskumu manazmentu kreativneho potencialu a kvality zivota. Reflexie: Kompendium teorie a praxe podnikania, 7 (1), 7-20.[Google Scholar]
  64. Weerasinghe, I. (2023). Spravanie spotrebitelov generacie X a generacie Y. Linkedin. [Link]
  65. Weinstein, J. (2014). Reframe, Reuse, and Re-Style: (De)Constructing the Sustainable Second-Hand Consumer, Wesleyan University, Middletown, Connecticut. [Google Scholar]
  66. Wheelan, Ch. (2012). Odhalena ekonomia. Bratislava, Kalligram. [Google Scholar]
  67. Wilson-Powell, G. (2021). Zijeme zodpovedne? Odpovede na nase kazdodenne EKODILEMY. Nitra, Barecz & Conrad Media s.r.o. [Link]
  68. Zagata, L., Sutherland, L. A., Hrabak, J., & Lostak, M. (2020). Mobilising the Past: Towards a Conceptualisation of Retro‐Innovation. Sociologia Ruralis, 60(3). [Google Scholar] [CrossRef]

View articles in other formats

License

Coyright

Copyright (c) 2024 The Author(s).

Published by Sumy State University

Issue