Зміст |
Автори:
Е. Озсой, Університет Сакар’я (Туреччина)
Сторінки: 11-20
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-01
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Мотивація співробітників єодним із найбільш актуальних питань теоріїменеджменту та організаційної психології. Так, за останні сімдесят років у цьому напрямі було розроблено декілька мотиваційних теорій. При цьому наразі відсутня універсальна та загальноприйнята теорія мотивації. У рамках даного дослідження автор розглядає двофакторну теорію мотивації Герцберга, що передбачає розподіл мотиваційних факторівна дві групи: мотиваційні та гігієнічні фактори. Згідно даної теорії, до мотиваційних факторів відносяться наступні чинники: досягнення; визнання успіху; інтерес до роботи; відповідальність; кар’єрне зростання та розвиток. У свою чергу, до гігієнічних факторів відносяться: політика компанії і менеджменту; міжособистісні відносини з керівництвом, колегами та підлеглими; умови праці; заробітна плата; вплив роботи на особисте життя; статус та безпека. Відповідно до концепції двофакторної теорії мотивації Герцберга, наявність гігієнічних факторів не сприяє підвищенню рівня мотивації, однак їх відсутність породжує незадоволення серед працівників. З іншої сторони, відсутність мотиваційних факторів сприяє зниженню рівня мотивації, тоді як їх наявність підвищує її рівень. Таким чином, метою статті є емпіричний аналіз двофакторної теорії мотивації Герцберга. У рамках даного дослідження автором перевірено адекватність двофакторної теорії мотивації Герцберга, використовуючи методи кількісного аналізу. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 162 респондентів (муніципальні службовці в Туреччині). Методологію даного дослідження засновано на двох методичнихпідходах: метод сумарних оцінок – шкала Лайкерта; метод відсоткового розподілу. З метою перевірки ступеню впливу кожного фактору теорії на рівень мотивації співробітників, застосовано метод відсоткового розподілу, в якому роль кожного із факторів теорії мотивації Герцберга визначається у відсотковому відношенні. Результати дослідження свідчать, що двофакторна теорія мотивації Герцберга підтверджується частково. Так, такі гігієнічні фактори мотиваційної теорії Герцберга, як заробітна плата, політика компанії та менеджменту, умови праці мають статистично значимий вплив на рівень мотивації співробітників. При цьому визначено, що такі фактори мотивації, як відповідальність, визнання успіху та кар’єрне зростання у меншій мірі мотивують працівників, ніж це передбачено теорією мотивації Герцберга. Окрім цього, у ході дослідження автором встановлено, що з підвищенням середньомісячної заробітної плати, її роль, як мотиваційного фактору, знижується.
Ключові слова: двофакторна теорія мотивації Герцберга, мотивація, муніципальні службовці, теорія.
Класифікація JEL: M10, M12.
Цитувати як: Ozsoy, E. (2019). An empirical test of Herzberg’s two-factor motivation theory Marketing and Management of Innovations, 1, 11-20. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-01
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Achim, I., Dragolea, L., & Balan, G. (2013).The Importance of Employee Motivation to Increase Organizational Performance, Annales Universitatis Apulensis Series Oeconomica, 15(2), 685-691.
- Adams, J. S. (1963). Toward an understanding of inequity. Journal of Abnormal Psychology, 67,422-436.
- Alderfer, C P. (1969). An Empirical Test of a New Theory of Human Needs, Organizational Behaviour and Human Performance, 4,142–75.
- Alderfer, C. P. (1967). Convergent and Discriminant Validation of Satisfaction and Desire Measures by Interviews and Questionnaires, Journal of Applied Psychology, 51(6), 509–20.
- Baysal, A. C., & Tekarslan, E(2004).Davranış Bilimleri. 4. Edition. Avcıol Basım Yayın. İstanbul.
- Boyacıoglu,H. (2017). http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/12-milyon-calisanin-maasi-3-bin-tlnin-altinda-yuzde-40-asgari-ucretli-40680624 (access date 14.01.2019).
- Buchanan, D., & Huczynski, A. (1997). Organizational behaviour. An introductorytext.3. Edition. Prentice Hall International. Burger, J. M. (2006). Kişilik(Personality). (Translated by Erguvan Sarıoglu, İ. D.). Kaknüs Yayınları, İstanbul.
- Dobre, O. I. (2013). Employee motivation and organizational performance. Review of Applied Socio-Economic Research, 5(1), 1-8.
- Dweck, C. S., & Leggett, E. L. (1988). A social–cognitive approach to motivation and personality. Psychological Review, 95,256–273.
- Furnham, A., Forde, L., & Ferrari, K. (1999). Personality and work motivation. Personality and Individual Differences, 26(6), 1035–1043.
- Gokce, G., Şahin, A., & Bulduklu, Y. (2010). Herzberg’ in cift faktOr kurami ve alt gelir gruplarinda bir uygulama: Meram tip fakültesi Ornegi. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(20), 234-246.
- Herzberg, F. (1966). Work and the nature of man. Cleveland: World Publishing Company.
- Herzberg, F. (1971). Work and the nature of man. New York: World Publishing.
- Herzberg, F., Mausner, B., & Bloch Snyderman, B. (2005). The motivation to work. New Jersey: Transaction Publishers.
- Herzberg, F., Mauster, B., & Snyderman, B. (1959). The motivation to work.New York, Wiley.
- Herzberg, H. (2003). One more time: How do you motivate employees? Harvard Business Review, 81(1), 87–106
- Hur, Y. (2018). Testing Herzberg’s Two-Factor theory of motivation in the public sector: Is it applicable to public managers? Public Organization Review, 18,329–343.
- Iguisi, O. (2009). Motivation-related values across cultures. African Journal of Business Management. 3(4), 141-150.
- Jaiswal, P., Singhal, K. A., Gadpayle, A. K., Sachdeva, S., Padaria, R. (2014). Level of motivation amongst health personnel working in a tertiary care government hospital of New Delhi, India. Indian Journal Community Medicine,39(4), 235-40.
- Jensen, B. A. (1993). Job satisfaction of public school superintendents in the United States, dissertation, University of South Dakota, Vermillion, SD.
- Judge, T. A., & Ilies, R. (2002). Relationship of personality to performance motivation: A meta-analytic review. Journal of Applied Psychology, 87, 797–807.
- Judge, T. A., Heller, D., & Mount, M. K. (2002). Five-factor model of personality and job satisfaction: A meta-analysis. Journal of Applied Psychology, 87,530–541.
- Kjeldsen, A. M.(2012).Sector and occupational differences in public service motivation: A qualitative study. International Journal of Public Administration,35, 58–69.
- Locke, E. A., & Latham, G. P. (1990). A theory of goal setting and task performance. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
- Locke, E. A., & Latham, G. P. (2006). New directions in goal-setting theory. Current Directions in Psychological Science, 15, 265-268.
- Lundberg, C., Gudmundson, A., & Andersson, T. D. (2009). Herzberg’s two-factor theory of work motivation tested empirically on seasonal workers in hospitality and tourism. Tourism Management, 30, 890-899
- Luthans, F. (2010). Organizationa Behaviour. An Evidence Based Approach, Mcgrow Hill. N.Y.
- Maslow, A. H. (1954). Motivation and personality. New York: Harper & Row.
- McCelland, D. C. (1961). The achieving society. Van Nostrand Reinhold, New York., NY.
- McClelland, D. C. (1976). The achieving society. New York, NY: Irvington Publishers.
- McClelland, D. C. (1985). Human Motivation. Glenview, IL: Scott Foresman & Co.
- Myers, M. S. (1964). Who are your motivated workers? Harvard Business Review, 42, 73‐88.
- Ozsoy, E. (2013). A research on determining the relationship between Type A and Type B personality and job satisfaction.Unpublished Master Thesis, Sakarya University, Sakarya, Turkey.
- Ozsoy, E. (2019; in press). Kariyer Başarısı (Career Succes). (Ed. Kaygın, E.) In. Kariyer. Gazi Kitabevi, Ankara, Turkey.
- Porter, L. W., & Lawler, E. E. (1968). Managerial attitudes and performance. Homewood, IL: Dorsey Press and Richard D. Irwin.
- Rabideau, S. T (2005). Effects of achievement motivation on behavior. Available: http://www.personalityresearch.org/papers/ rabideau.htm
- Robbins, S. P., Decenzo, D. A., & Coulter, M. (2013). YOnetimin esasları (Ceviri editOrü: Adem Ogüt), Ankara: Nobel Yayınları.
- Rowe, D. C. (1997). Genetics, temperament, and personality. In R. Hogan, J. Johnson, & S. Briggs (Eds.), Handbook of personality psychology (pp. 367-386). San Diego, CA. Academic Press
- Ruthankoon, R., & Ogunlana, S. (2003). Testing Herzberg’s Two-factor Theory in the Thai construction industry.Engineering, Construction and Architectural Management, 10,333–342.
- Sithiphand, C. (1983). Testing employee motivation based on Herzberg’s motivation‐hygiene theory in selected Thai commercial banks, ED.D. dissertation, Oklahoma State University, OK.
- Steers, R. M., & Sanchez-Runde, C. J. (2002). Culture, motivation, and work behaviour. In The Blackwell Handbook of Principles of Cross-cultural Management, ed. MJ Gannon, KL Newman, pp. 190–216. Bodmin, UK: MPG Books
- Vroom, V. H. (1964). Work and motivation. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
- Williams, O. M. (1992). Job satisfaction and job dissatisfaction experiences by teachers in the Detroit public school system.dissertation, Wayne State University, Detroit, MI.
|