Зміст |
Автори:
Н. Чінедyм, Сільськогосподарський університет Михаеля Окпара (Нігерія) М. Ш. Чінбува, Університет Нігерії (Нігерія) О. Е. Рейойс, Євангельський університет Акаезе (Нігерія)
Сторінки: 143-150
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-11
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті авторами систематизовано основні передумови формування науково-практичних підходів до оцінки якості надання послуг у сфері охорони здоров’я. Основною метою дослідження є аналіз можливостей застосування інноваційних підходів при формуванні механізму оцінки якості надання послуг, враховуючі сучасні особливості системи охорони здоров’я Нігерії. Авторамисистематизовано теоретико-методичні підходи та емпіричні дослідження щодо особливостей формування класичної п’ятирівневої SERVQUAL-моделі оцінки якості наданих послуг. Результати аналізу свідчать, що традиційна п’ятирівнева SERVQUAL-модель зазнала значних трансформацій у відповідності до сучасник умов функціонування ринку послуг. Авторами обґрунтовано необхідність подальшого дослідження можливостей застосування інноваційних підходів при модернізації SERVQUAL-моделі з метою використання її у різних секторах економіки. Так, у статті запропоновано використовувати шестирівневу SERVQUAL-моделіоцінки якості надання послуг у системі охорони здоров’я Нігерії. Авторами висунуто та перевірено гіпотезу щодо адекватності використання запропонованої шестирівневої SERVQUAL-моделіпри оцінці якості надання послуг у системі охорони здоров’я Нігері. Інформаційною базою дослідження стали результати анкетування респондентів (пацієнтів) восьми лікарень провінції Умуахія та міста Аба. Авторами було розроблено анкету з десяти питань для оцінки якості послуг у вищезазначених лікарнях. Отримані емпіричні результати підтверджують адекватність використання шестирівневої SERVQUAL-моделі для оцінки якості обслуговування у сфері охорони здоров’я Нігерії. При цьому авторами наголошено, що найбільш статистично значимим фактором є надання персоналом клініки пояснень щодо медичних послуг та процедур, що будуть надані пацієнтам. Також проведений факторний аналіз підтвердив, що фактор – якість надання послуг є статистично значимим при оцінці якості послуг у сфері охорони здоров’я Нігерії.
Ключові слова: якість послуг, очікування від послуг, пояснення, інновації, охорона здоров’я, комунікації.
Класифікація JEL: I11, M31.
Цитувати як: Chinedum N., Chinwuba M. S., & Rejoice O. E. (2019). Innovation in service quality measurement: a case of Nigerian healthcare sector Marketing and Management of Innovations, 1, 143-150. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-11
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Alabar, T.T., Egena, O. & Gbande, R.I (2014). Service quality and customer satisfaction in Nigerian mobile telephone. Proceedings of 3rdInternational Conference on Business Management and Governance, Singapore. IPEDR Vol. (82)
- Andaleeb, S. S. (2001). «Service quality perceptions and patient satisfaction: a study of hospitals in a developing country». Social Science & Medicine 52(9): 1359-1370.
- Bitner, M. J. (1990). Evaluating service encounters, the effect of physical surroundings and employee responses. Journal of Marketing.Vol.5, pp.69-82.
- Bowers, M. R., Swan, J. E., & Koehler, W. F. (1994). What attributes determine quality and satisfaction with health care delivery?.Health Care Manage. Rev.,19(4):49-55.
- Chao-chan, w. (2011). The impact of hospital brand image on service quality, patient satisfaction and loyalty.African Journal of Business Management.Vol.5(12)
- Demiral, Y., Yoldas, M. A &Divanoglu, S.U (2009). The determinants of service quality satisfiers and dissatisfiers.International Journal of Service.Industrial. Manage. Vol. 6(5)
- Figen, Y &Ebru, D. (2010). Healthcare service quality: a comparism of public and private hospitals. African Journal of business Management.4(6), 962-97.
- Grönroos, C. (1990). Service management and marketing: managing the moments of truth in service competition. USA: Lexington Books.
- Grzinic, J. (2007). Concept of service quality measurement in hotel industry: DBK
- Hossain, M.J. (2012). Impact of service quality on customer satisfaction: a case of tourism industry in Bangladesh. International Journal of Research in Finance & Marketing. Vol.2 (2).
- Irfan, S.M., & Ijaz, A. (2011). Comparism of service quality between private and public hospitals: empirical evidence from Pakistan. Journal of Quality and Technology Management. Vol. 7, 1-22.
- Joel, E.C., & Carol. C.B. (2006). Measuring service quality in e-retailing. Journal of Service Research. Vol. (8) 3.
- Kotler. P. (2000). Marketing management: Analysis, planning, implementation and control. 9thEd. New Delhi: Prentice-Hall.
- Lam, S.S.K. (1997). SERVQUAL: A tool for measuring patient’s opinons of hospital service quality in Hongkong. Total Quality Management. Vol. (3), 145-52.
- Lee, H., Delene, L.M., Bunda, M.A., & Kim, C. (2000). Methods of measuring health-care service quality. Journal of Business Research. Vol. (48) 2, 33-46.
- Moguluwa, S.C., & Ode, E. (2013). Evaluating customer perceived service quality and customer satisfaction in the banking industry. Far. East Journal of Psychology and Business. Far-East Research Center. Vol. (11) 3
- Okeke, T.C., Ezeh, G.A., & Ugochukwu, N.O.A. (2005). Service quality dimensions and customer satisfaction with online services of Nigerian banks. Journal of Internet Banking and Commerce. Vol. (20) 116.
- Parasuraman, A., Valarie, A.Z., & Leonard, L.B. (1985). A conceptual model of service quality and the implications for future research. Journal of Marketing. Vol. (49), 41-50.
- Parasuraman, A., Berry, L. L., & Zeithaml, V. A. (1988). SERVQUAL: A multiple-term scale for measuring customer perceptions of service Quality report.
- Parasuraman, A., Valarie, A.Z., & Leonard, L.B. (1991). An empirical examination of relationships in an extended service quality model. Marketing Science Institute, Cambridge, MA.
- Sheetal, B.S., & Harsh, V.V. (2004). Relative importance of service quality dimensions: a multi-sectional study. Journal of Service Research. Vol. (9).
- Shahin, A. (2005). SERVQUAL and model of service quality gaps: a framework for determining and prioritizing critical factors in delivery service. Department of Management, University of Isfahan. Iran.
- Sower, V.D.J., Kilbourne, W.K., Kohers, G., & Jones, P. (2001). The dimensions on service quality for hospitals: Development and use of the KQCAH scale. Health care Management Review. Vol. (26) 2. 47-59.
- Ugboma, C., Ogwude, I.C., Ugboma, O., & Nnadi, K. (2007). Service quality and satisfaction measurement in Nigeria Port: an exploration. Journal of Maritime Policy and Management. Vol. (34) 4.
- Vandamme, R., & Leunis, J. (1993). Development of a multi-item scale for measuring hospital service quality. International Journal of Service and Industrial Management. Vol.33
- Wisnieski, M. (2001). Using SERVQUAL to access Customer Service Satisfaction with Public Sector Services, Journal of Service Quality,Vol.11, No 6, pp.380-388.
- Yaci, M.I., & Duman, T. (2006). Perceived service quality in healthcare organization and a research in Ankara by hospital type. Journal of Ankara Studies
|