Зміст |
Автори:
О. Переіра, Університет Мін’ю (Португалія) М. Дж. Рапосо, Політехнічний інститут Порту (Португалія)
Сторінки: 182-195
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-15
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У рамках даного дослідження узагальнено основні науково-методичні підходи щодо визначення сутності та ролі комунікативних навичок в інноваційній економіці. Головною метою статті є визначення ролі закладів вищої освіти (ЗВО) у формуванні та розвитку комунікативних навичок у студентів, а також визначення напрямів модернізації навчальних програм. Актуальність даного досліджується пояснюється збільшенням кількості випускників ЗВО, які не відповідають наявним запитам та вимогам роботодавців на ринку праці. У рамках дослідження авторами проаналізовано та систематизовано основні методи викладання, що засновані на комплексному процесі навчання та теорії множинного інтелекту, де особлива увага приділяється емоційним, соціальним та громадянським навичкам. Вихідним положенням даного дослідження є аналіз та ідентифікація відмінних та конкурентних навичок освіченого суспільства. Авторами визначено сутність, роль та значення нематеріальних динамічних здібності поряд із традиційним навичками студентів. Визначено, що навчальна програма має бути спрямована на формування навичок у відповідності до концепцій самонавчання (learning to learn) та вмінню забувати вивчене (learning to unlearn). Відповідно до результатів аналізу наукової літератури та сучасних вимог ринку праці, вищенаведені концепції є основною для розвитку інноваційної економіки, адже навчальний процес має бути інтерактивним, когнітивним, емотивно забарвленим, реляційним, емоційним та еволюційним. Автори наголошують, що в даний час особистості потребують оволодіння набором навичок, в якому поєднано навчально-технічні навички із соціальними та емоційними. При цьому емоційні навички повинні доповнюватись мультиплікативними та соціальними здібностями, що сприятиме розвитку внутрішньоособистісних навичок та комунікабельності студентів. Однак автори зазначають, що емоційні та соціальні аспекти у повній мірі не відображені у навчальних планах ЗВО. У статті систематизовано основні слабкі місця випускників ЗВО у відповідності до вимог сучасного ринку праці. Методологічну основу даного дослідження склали аналіз літературних джерел та досліджень з даної тематики. Відповідно до поставленої мети, автори наголошують на необхідності впровадження високоякісного навчального плану, спроможного зменшити існуючі розриви між технічними та комунікативними навичками студентів, з однієї сторони, та підвищити їх конкурентоздатність у майбутньому на ринку праці з іншої сторони. Отримані результати дослідження можуть бути використані ЗВО з метою формування основних цінностей та навичок серед студентів: розуміння та зміцнення їх соціальної позиції у суспільстві, роль та значення їх поведінки, формування навичок співробітництва тощо.
Ключові слова: інноваційна економіка, навчальна програма, ЗВО, інноваційна освіта, внутрішньоособистісні навички, комунікабельність, професіоналізм, місія, університет.
Класифікація JEL: I25, J24, O15.
Цитувати як: Pereira, O., & Raposo, M. J. (2019). Soft skills in knowledge-based economics Marketing and Management of Innovations, 1, 182-195. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-15
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Alonso, L. E., Fernandez Rodriguez, C. J., & Nyssen, J. M. (2009). El debate sobre las competencias. Una investigacion cualitativa en torno a la educacion superior y el mercado de trabajo en Espana. Madrid: ANECA -Agencia Nacional de Evaluacion de la Calidad y Acreditacion. ISBN 978-84-691-7394-7.
- Aierdi, A. G. (2008). Inteligencia Emocional – educacion secundaria obligatoria, 2º Ciclo, editor: Gipuzkoako Foru Aldundia, ISBN 978-84-7907-596-5. Retrieved from: http://www.adaptacionescurriculumres.com/matesp12.pdf, accessed 06-08-2017.
- Araujo, N., Wilson, R., & Clarke, B. (2015). Student Engagement for Employability: A Belonging Project case study. In HERSA (Ed.), Learning for Life and Work in a Complex World,pp. 01–14. Melbourne: HERSA. Retrieved from: http://herdsa-2015.p.asnevents.com.au/days/2015-07-07/abstract/22654.
- Athey, T. R., & Orth, M. S. (1999). Emerging Competency Methods for the Future. Human Resource Management, Vol. 38, No. 3, pp. 215-228.
- Bergan, S. (2009). Presentacion. In Alonso, L., Fernandez Rodriguez, C., & Nyssen, J. (2009). El debate sobre las competencias. Una investigacion cualitativa en torno a la educacion superior y el mercado de trabajo en Espana. Madrid: ANECA -Agencia Nacional de Evaluacion de la Calidad y Acreditacion. ISBN 978-84-691-7394-7.
- Binks M. (1996). Enterprise in Higher Education and the graduate labour market. Education + Training, Vol. 38, No. 2, pp. 26-29.
- Bisquerra, R. (2000). Educacion emocional y bienestar. Barcelona: Praxis.
- Blanco, P., Jove, M., & Reverter J. (2012). Paradigma estrategico para el desarrollo de habilidades competenciales. Estudio descriptivo sobre la variabilidad en la percepcion de habilidades competenciales de 40 alumnos de educacion fisica en fase de formacion inicial. Educacion XX1, Vol. 15, No. 2, pp. 231-248.
- Boltanski, L., & Chiapello, E. (2002). El nuevo espiritu del capitalismo. Madrid: Akal.
- Branine, M. (2008). Graduate recruitment and selection in the UK: A study of the recent changes in methods and expectations. Career Development International, Vol. 13, No. 6, pp. 497-513.
- Brunner, J. J. (2009). Prologo. In Alonso, L., Fernandez Rodriguez, C. J., & Nyssen, J. M. (2009). El debate sobre las competencias. Una investigacion cualitativa en torno a la educacion superior y el mercado de trabajo en Espana. Madrid: ANECA -Agencia Nacional de Evaluacion de la Calidad y Acreditacion. ISBN 978-84-691-7394-7.
- Canoy, M., Carvalho, G., Hammarlund, C., Hubert, A., Lerais, F., & Melich, A. (2006). Investing in Youth: from childhood to adulthood. BEPA – Bureau of European Policy Advisers. Retrieved from: http://ec.europa.eu/dgs/policy_advisers/publications/index_en.htm, accessed 13-04-2009.
- Chen, T., Yang, S., & Leo, C. (2017). The beginning of value co-creation: understanding dynamics, efforts and betterment.Journal of Service Theory and Practice, Vol. 27, No. 6, pp. 1145-1166.
- Chiva, R., Alegre, J., & Lapiedra, R. (2007). Measuring organisational learning capability among the workforce. International Journal of Manpower, Vol. 24, No. 3/4, pp. 224-242.
- Civelli, F. F. (1997). New competences, new organizations in a developing world. Industrial and Commercial Training, Vol.29, No. 7, pp. 226–229.
- Cohn, E., Millman, S., & Chew, I. (1975). Input-output analysis in Public Education. Cambridge: Ballinger Publishing Company.
- Collis, D., & Montgomery, C. (1995). Competing on Resources. Harvard Business Review, July-August 1995, pp. 118-128.
- Conway, J., Amel, E., & Gerwien, D. (2009). Teaching and learning in the social context: A meta-analysis of service learning’s effects on academic, personal, social, and citizenship outcomes. Teaching of Psychology, Vol. 36, No. 4, pp. 233-245.
- Conti, T. (2017). Cultural and ethical obstacles on the road to sustainable development in the globalization era. The TQM Journal, Vol. 29, No. 6, pp. 920-935.
- Cranmer, S. (2006). Enhancing graduate employability: best intentions and mixed outcomes. Studies in Higher Education, Vol.31, No. 2, pp. 169-184.
- Cury, A. (2015). Pais brilhantes, professores fascinantes- como formar jovens felizes e inteligentes. Lisboa: Editora Pergaminho, reprinted in April 2015 from the 1sted of March 2004.
- Cury, A. (2017). Inteligencia Multifocal. 2ª Edicao, Lisboa: Editora Pergaminho.
- Deepa, S., & Seth, M. (2013). Do Soft Skills Matter? – Implications for Educators Based on Recruiters’ Perspective. IUP Journal of Soft Skills, Vol. 7, No. 1, pp. 7–20. Retrieved from: http://connection.ebscohost.com/c/articles/87710984/do-softskillsmatterimplications-educators-based-recruiters-perspective.
- Durbin, S. (2004). Workplace Skills, Technology Adoption and Firm Productivity: A Review. Working Paper 04/16, New Zealand Treasury.
- European Union (2006). Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 december 2006 on key competences for lifelong learning (2006/962/EC). Official Journal of the European Union, L 394/10, 30.12.2006. Evidence from German IPO Data. Discussion Paper Series No. 4949, March, Centre for Economic Policy Research, pp. 1-22.
- Ethiraj, S., Kale, P., Krishnan, M., & Singh, J. (2005). Where do capabilities come from and how do they matter? A study in the software services industry. Strategic Management Journal, Vol. 26, No. 1, pp. 25-45.
- Fallows, S., & Steven, C. (2000). Building employability skills into the higher education curriculum: a university-wide initiative. Education + Training,Vol. 42, No. 2, pp. 75-82.
- Garavan, T., Morley M., Gunnigle, P., & Collins, E. (2001). Human capital accumulation: the role of human resource development. Journal of European Industrial Training, Vol. 25, No. 2/3/4, pp. 48-68.
- Garcia, M., & Muniz, M. (2008). La integracion de la formacion no cognitiva en una evaluacion global del servicio educativo. In Neira et al (coord.) (2008). Investigaciones de Economia de la Educacion, No. 3, pp. 231-238. Espana: AEDE-asociacion de economia de la educacion, ISBN: 978-84-691-6511-9.
- Gonzalez, J., & Wagenaar, R. (2003). Tuning Educational Structures in Europe – Final Report, Phase One. University of Deusto, ISBN: 84-7485-869-0
- Guillen, J. C. (2017). Neuroeducacion en el aula: de la teoria a la practica. Poland: Amazon Fulfillment.
- Haas, M., & Hansen, M. (2005). When Using Knowledge can Hurt Performance: The Value of Organizational capabilities in a Management Consulting Company. Strategic Management Journal, Vol. 26, No. 1, pp. 01-24.
- Hatch, N., & Dyer, J. (2004). Human Capital and learning as a Source of Sustainable Competitive Advantage. Strategic Management Journal, Vol. 25, No. 12, pp. 1155-1178.
- Hawkins, P., & Winter J. (1996). The self-reliant graduate and the SME. Education + Training,Vol. 38, No.4, pp. 3-9.
- Herber, G. L. (2008). Aprendizaje activo y metodologias educativas (Active learning and methods of teaching). Revista de Educacion, número extraordinario – Tiempos de cambio universitario en EUROPA. Retrieved from: www.revistaeducacion.mec.es, accessed 15-04-2009, pp. 59-81.
- Hortale, V., & Mora, J. (2004). Tendencias das Reformas da Educacao Superior na Europa no contexto do Processo de Bolonha. Educ. Soc., Campinas, Vol. 25, No. 88, pp. 937-960, Especial – Out. 2004 937, Retrieved from: http://www.cedes.unicamp.br. Accesses 09-03-2009.
- Jain, S., & Anjuman, A. (2013). Facilitating the Acquisition of Soft Skills through Training. IUP Journal of Soft Skills, Vol. 7, No. 2, pp. 32–39. Retrieved from: http://www.iupindia.in/.
- Laughton D., & Montanheiro, L. (1996). Core skills in higher education: the student perspective. Education + Training, Vol. 38, No. 4, pp.17-24.
- Lauzackas, R., Tutlys, V., & Spudyte, I. (2009). Evolution of competence concept in Lithuania: from VET reform to development of National Qualifications System. Journal of European Industrial Training, Vol. 33, No. 8/9, pp. 800-816.
- Libro Blanco (s/d). Titulo de Grado en Economia y en Empresa Madrid: ANECA – Agencia Nacional de Evaluacion de la Calidad y Acreditacion. Retrieved from www.ugr.es/local/economia.
- Lopes, J., Rutherford, R., Cruz, M., Mathur, S., & Quinn, M. (2006). Competencias Sociais: aspectos comportamentais, emocionais e de aprendizagem. Braga: Psiquilibrios Edicoes. ISBN 978-972-98052-6-4.
- Lundvall, B.-Å. (2003). Why the New Economy is a Learning Economy, Economia e Politica Industriale: Rassegna trimestrale diretta da Sergio Vacca / Vacca, Sergio Milano: FrancoAngeli s.r.l., No. 117, pp. 173-185.
- Lundvall, B-A., & Nielsen P. (2007). Knowledge management and innovation performance. International Journal of Manpower, Vol. 238, No. 3/4, pp. 207-223.
- Mahoney, J., & Pandian, J. (1992). The Resource-Based View Within the Conversation of Strategic Management. Strategic Management Journal, Vol. 13, No. 5, pp. 363-380.
- Martins, A., Martins, I., & Pereira, O. (2018). Learning-Performance Relationship: A New Holistic, Dynamic, and Strategic Organizational Approach. In L. dall’Acqua & D. Lukose (Eds.), Improving Business Performance through Effective Managerial Training Initiatives, pp. 46–68. United States of America: IGI-Global.
- Martins, A., Martins, I., & Pereira, O. (2017a). Holistic Education as the Conduit to Humanizing the Economy. In V. C. X. Wang (Ed.), Handbook of research on program development and assessment methodologies in K-20 education, pp. 197–219. United States of America: IGI-Global.
- Martins, A., Martins, I., & Pereira, O. (2017b). Shift in Paradigm: organizational values and performance. In E. A. Gbenga, & A. A. Akinwale (Eds.), Handbook of Research on Global Perspectives on Development Administration and Cultural Change, pp. 158-172. United States of America: IGI Global.
- Martins, A., Martins, I., & Pereira, O. (2017c). Embracing Innovation and Creativity through the Capacity of Unlearning. In de P. O. Pablos, &, R. Tennyson (Eds.), Handbook of Research on Human Resources Strategies for the New Millennial Workforce, pp. 128-147. United States of America: IGI Global.
- Martins, A., Martins, I., & Pereira, O. (2017d). Feedback and Feedforward Dynamics: nexus of organizatıonal learning and leadership self-efficacy. In V. C. X. Wang (Ed.), Encyclopedia of Strategic Leadership and Management, pp. 207-232. United States of America: IGI Global.
- McEvily, B., & Marcus, A. (2005). Embedded Ties and the Acquisition of Competitive Capabilities. Strategic Management Journal, Vol. 26, No. 11, pp. 1033-1055.
- Monteiro, S., Almeida, L., & Garcia-Aracil, A. (2015). Students’ perceptions of competencies by the end of a masters’ degree (Percecoes de competencias: um estudo com alunos finalistas de mestrado). Revista de Estudios E Investigacion En Psicologia Y Educacion, Vol. 2, No. 1, pp. 41: http://doi.org/10.17979/reipe.2015.2.1.932.
- Nabi, G.R., & Bagley, D. (1999). Graduates perceptions of transferable personal skills and future career preparation in the UK. Education + Training, Vol. 41, Nº 4, pp. 184-193.
- Nonaka, I., & Takeuchi, H. (1995). The knowledge-creating company: How Japonese Companies Create the Dynamics of innovations. New York: Oxford University Press.
- Nonaka, I., & Takeuchi, H. (1999). La organizacion creadora de conocimiento como las companias japonesas crean la dinamica de la innovacion. Mexico DF:Oxford University Press.
- OIT (2005). Recomendacion 195: Recomendacion sobre el desarrollo de los recursos humanos: educacion, formacion y aprendizaje permanente. Ginebra: Oficina Internacional del Trabajo, ISBN 92-2-316949-6.
- Organ, D. W. (1997). Organizational individualship behaviour: it´s construct clean-up time. Human Performance, Vol. 10, No. 2, pp. 85-97.
- Orts, J. (2011). El professor emocionalmente competente: un puente sobre «aulas» turbulentas. Barcelona: Editorial Grao.
- Pedler, M., & Burgoyne, J. (2017). Is the learning organisations still alive? The learning Organisation, Vol. 24, No. 2, pp. 119-126.
- Pereira, O. P. (2008). Educacao, competencias e habilidades na perspectiva evolucionista. In Neira et al (coord.) (2008), Investigaciones de Economia de la Educacion, No. 3, pp. 209-216. Espana: AEDE-asociacion de economia de la educacion, ISBN: 978-84-691-6511-9.
- Pereira, O. P. (2013a). Soft Skills: From University to Work Environment. A Survey of Graduates in Portugal. Regional and Sectoral Economic Studies, Vol. 13, No. 1, pp. 105-118.
- Pereira, O. (2013b). Metacompeteces: how important for organizations? Analysis of a survey in Portugal. Regional and Sectoral Economic Studies, Vol. 13, No. 2, pp. 73-88.
- Pereira, O. (2015). VET: Strategic approach for economic, organizational and personal development in EU countries. Revista Galega de Economia, Vol. 24, No. 2, pp. 111-124.
- Pereira, O., & Costa, C. A. (2017). The Importance of Soft Skills in the University Academic Curriculum: The Perceptions of the Students in the New Society of Knowledge. International Journal of Business and Social Research, Vol. 7, No. 6, pp. 25–34.
- Poy-Castro, R., Mendana-Cuervo, C., & Gonzalez, B. (2015). Diseno y evaluacion de un juego serio para la formacion de estudiantes universitarios en habilidades de trabajo en equipo. Revista Iberica de Sistemas E Tecnologias de Informacao,E3, pp. 71–83. Retrieved from: http://www.scielo.mec.pt/pdf/rist/nspe3/nspe3a07.pdf.
- Robles, M. (2012). Executive Perceptions of the Top 10 Soft Skills Needed in Today’s Workplace. Business Communication Quarterly, Vol. 75, No. 4, pp. 453–465.Retrieved from:http://doi.org/10.1177/1080569912460400.
- Roing Cotada, J., & Villarreal Rodriguez, E. (2008). Opinion de empleadores y titulados sobre las competencias. In Neira et al (coord) (2008), Investigaciones de Economia de la Educacion, No. 3, pp. 249-255. Espana: AEDE-asociacion de economia de la educacion, ISBN: 978-84-691-6511-9.
- Sennett, R. (2000). La corrosion el caracter: las consecuencias personales del trabajo en el nuevo capitalismo. Barcelona: Anagrama.
- Tomlinson, M. (2008). The degree is not enough: students’ perceptions of the role of higher education credentials for graduate work and employability. British Journal of Sociology of Education, Vol. 29, No. 1, pp. 49-61.
- U.S.-Department of Education (2006). A test of Leadership. Charting the Future of U.S. Higher Education. Washington, D.C. A Report of the Commission Appointed by Secretary of Education Margaret Spellings. Retrieved from: http://www.ed.gov/about/bdscomm/list/hiedfuture/index.html. Accesses 09-03-2009.
- Vikaraman, S., Mansor, A., & Hamzah, M. (2017). Mentoring and Coaching Practices for Beginner Teachers—A Need for Mentor Coaching Skills Training and Principal’s Support. Creative Education, Vol. 8, pp. 156-169.
- Vazquez Garcia, J. (2008). La organizacion de las ensenanzas de grado y postgrado (The organization of the undergraduate and graduate education). Revista de Educacion, número extraordinario – Tiempos de cambio universitario en EUROPA. Retrieved from: www.revistaeducacion.mec.es, Accessed 15-04-2009, pp. 23.39.
- Vieira, D., & Marques, A. (2014). Preparados para trabalhar? Um Estudo com Diplomados do Ensino Superior e Empregadores. Porto. Retrieved from: http://www.poatfse.qren.pt/upload/docs/Diversos/ESTUDOS/Estudos2014/relatorio_IPP.pdf.
- Walker, H., Ramsey, E., & Gresham, F. M. (2003). Antisocial behaviour in school: evidence-based practices. Belmont: Wadsworth.
- World Economic Forum. (2016). The Future of Jobs. Geneva. Retrieved from: http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs.pdf, accessed 25-02-2019.
|