Зміст |
Автори:
Е. Лекашвілі, Тбіліський державний університет ім Іване Джавахішвілі (Грузія)
Сторінки: 281-293
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-23
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті систематизовано передумови трансформації освітнього процесу економічних спеціальностей у закладах вищої освіти Грузії. На основі результатів аналізу наукової літератури авторами встановлено, що протягом трансформаційного періоду в Грузії питання щодо ефективності та ролі уряду в навчальному процесі не розглядались вченими у повній мірі. У першу чергу, це обумовлено безпрецедентно високим рівнем контролю влади у період соціалістично-авторитарної системи та неефективністю сформованої економічної системи, що підтверджено науковими доробками низки вчених. По-друге, домінуючий того часу економічний устрій у Грузії, був спрямований на розповсюдження неоліберальних ідей, що тим самим обмежувало роль уряду в економіці. Окрім цього, низка необґрунтованих та суб’єктивних рішень того часу щодо проведення системних реформ призвели до появи конфліктів у всіх секторах економіки. Так, наслідки трансформаційного процесу актуалізують подальші дослідження щодо реформування системи освіти. При цьому автором наголошено на необхідності формування нових критеріїв оцінювання потенційних кандидатів при працевлаштуванні їх на ключові державні посади, враховуючі наступні фактори: наявність навичок узгодження нових обставин (таких як новий геополітичний простір, економічні зв’язки, членство в організаціях, відкритість економіки, тощо) та навичок державного управління (таких як узгоджена взаємодія, тимчасова сумісність, тощо). На основі результатів дослідження встановлено, що реалізація даного процесу неможлива без трансформації освітнього процесу економічних спеціальностей на основі принципів інноваційного менеджменту. При цьому автор зазначає, що ефективна підготовка здобувачів вищої освіти потребує впровадження міждисциплінарних курсів, викладання історії економічного розвитку, економіки галузевих ринків, підприємництва та сучасних інформаційно-технологічних компонентів. Автор зазначає, що управління трансформацією освітнього процесу має бути спрямоване на підготовку конкурентоспроможних державних службовців, які спроможні досягти успіху як в теоретичній, так і в прикладній економіці. Отримані результати проведеного дослідження можуть бути використані у процесі стратегічного та оперативного планування.
Ключові слова: підприємництво, економіка галузевих ринків, інноваційний менеджмент, ринок.
Класифікація JEL: A20, E00.
Цитувати як: Lekashvili, Е. (2019). Management of innovations in Georgian Higher Educational Institutions: key problems with teaching economic science Marketing and Management of Innovations, 1, 281-293. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-23
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Aidis, R. (2005), Entrepreneurship in transition countries. Centre for the Study of Economic and Social Change in Europe, SSEES, UCL: London, UK.
- Atlas of economic complexity (2018). Center for International Development at Harvard University. Retrieved from: http://atlas.cid.harvard.edu
- Audretsch, D. B., Keilbach, M. C., & Lehmann, E. E. (2006). Entrepreneurship and economic growth. Oxford University Press.
- Stylios, C. D., & Groumpos, P. P. (1999, June). Mathematical formulation of fuzzy cognitive maps. In Proceedings of the 7th Mediterranean Conference on Control and Automation (pp. 2251-2261).
- Competitiveness, Subsidiary and Industrial Policy, Edited by Pat Devine, Yannis Katsoulacos and Roger Sugden, pp.268.
- Entrepreneurship Education: A Guide for Educators. European Commission. Bruxelles, Enterprise and Industry. June 2013.
- Entrepreneurship. Entrepreneur skills. Report. EADA. R+D+I Department. Martin Rahe. Carlos Morales, 2006.
- Growth Theory and After. Robert M. Solow. The American Economic Review Vol. 78, No. 3, Jun. 1988. pp.307-317;
- Implementation of «Education & Training 2010». European Commission. Work Programme. Entrepreneurship Education and Learning. November 2004.
- Industrial Policies and Economic Integration. Learning from European Experiences. Patrizio Bianchi. pp. 239.
- Industrial Policy for the Twenty-first Century, Dani Rodrik, Harvard University, 2004. pp.57.
- Industrial Policy in an Era of Globalization. Lessons from Asia. Marcus Noland, Howard Pack. Institute for International Economics. Washington, DC, 2003. pp. 134.
- Intelligent training needs assessment and opens educational, Resources to foster entrepreneurship. LIFELONG LEARNING PROGRAMME. KA3 – ICT Multilateral Projects, «Training needs identified in relation to entrepreneurship», 2014.
- International Handbook on Industrial Policy, Edited by Patrizio Bianchi and Sandrine Labory. Edward Elgar, 2006. pp.485.
- Johannisson, B. (1991) University training for entrepreneurship: A Swedish approach, Entrepreneurship and Regional Development Vol.3 (1), pp.67–82.
- Klump, R. (2015). Economic Policy. Instruments, aims and Institutions, third revised edition. Georgian translation. Publishing house of TSU, Tbilisi.
- Lekashvili, E. (2015), Entrepreneurial Way of Thinking and Its Development Challenges in Georgia. Journal L’Association 1901 ‘SEPIKE’, Ed., 8, Poitiers (France), Frankfurt (Germany), Los Angeles (U.S.), pp. 121-126. ISSN 2196-9531. ISSN 2372-7438. http://docs.wixstatic.com/ugd/b199e2_004a4752ab114d47b94800998f727abb.pdf (Accessed 30 November 2017).
- Lekashvili, E. (2018), Georgia: Communist Experiment and Transformational Economic Policy, Dynamics and Policies of Prejudice from the Eighteenth to the Twenty-first Century, Edited by Giovanna Motta, Cambridge Scholars Publishing, ISBN (10):1-5275-0862-5-3; ISBN (13): 978-1-5275-0862-0. pp. 395-411.
- Michael R. Porter, Competitive Strategy, technices for analysing industries and copmpetitors, The Free Press.
- Papachashvili, N. Global Trade Order: The lessons from Doha Round, Book of Abstract, Business Systems Laboratory 4th International Symposium, «Governing Business Systems. Theories and Challenges for Systems. Thinking in Practice», ISBN: 9788890824234, Vilnius, Lithuania, (2016). pp.84-86. http://bslab-symposium.net/Vilnius.2016/BSLab-Vilnius2016-e-book_of_Abstracts.pdf (Accessed 20 February 2018).
- Preliminary Needs Assessment Report, Georgia, For UNIDO Country Programming Framework for ISID, 8.9.2016, pp.57.
- Taatila, P. V. (2010) Learning entrepreneurship in higher education, Education and Training, Vol. 52, No1, pp.48-61.
- The Effect of Entrepreneurial Activity on National Economic Growth André van Stel, Martin Carree, Roy Thurik. Small Business Economics. April 2005, Volume 24, Issue 3, pp 311-321.
- The Origins of Endogenous Growth. Paul M. Romer. The Journal of Economic Perspectives.Vol. 8, No. 1, Winter, 1994. American Economic Association. pp. 3-22.
- Todua, G. (2004), History of Economic Thougth, Part I, Tbilisi University Publishin House, Tbilisi, PP 622; (in. Georgian).
|