Зміст |
Автори:
З. Барза, Мішкольцький Університет (Угорщина) А. С. Губік, Мішкольцький Університет (Угорщина) Г. Резі, Будапештська школа бізнесу (Угорщина)
Сторінки: 84-95
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-07
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Сучасні тенденції популяризації програм міжнародної студентської мобільності обумовлюють зростання кількості угорських студентів, які вибороли право на проходження навчання за Європейськими програмами у період з 1998 по 2012 рр. Однак, після 2012 року кількість студентів почала скорочуватись, утворюючи значний розрив між фактичною чисельністю учасників програм та наданою квотою на мобільність для студентів Угорщини за програмами Erasmus. Незважаючи на те, що для проаналізованих університетів скорочення кількості учасників програм мобільності є більш суттєвим, у порівнянні з іншими угорськими університетами, подібна спадаюча тенденція простежується у масштабах всієї країни. Основною метою дослідження є аналіз та систематизація основних бар’єрів поширення програм мобільності Erasmus, а також розробка дієвих механізмів їх усунення. Емпіричні дані для дослідження були отримані на основі анкетування 225 респондентів – студентів Мішкольцького Університету, проведеного у 2016 році. Для аналізу отриманих даних авторами використано бінарну логістичну регресію. Емпіричні результати дослідження дали підстави виокремити фактори, що стримують поширення програм мобільності серед ЗВО Угорщини, а саме: рівень інформованості студентів та викладачів про програми мобільності Erasmus; міжнародний досвід/обізнаність у мультикультурному середовищі; рівень володіння іноземною мовою; побоювання механізму безготівкових грошових переказів; рівень освіти. Згідно результатів проведеного дослідження авторами запропоновано шляхи подолання вищенаведених бар’єрів, а саме: налагодження комунікацій зі студентами з метою підвищення рівня їх поінформованості про можливості програми мобільності Erasmus; удосконалення послуг, що сприятимуть подоланню мовних перешкод та проблем процесу безготівкового перерахування коштів; ознайомлюючіміжнародні поїздки та літні школи, що можуть надати студентам міжнародний досвід. Автори зазначають, що запропоновані у рамках дослідження пропозиції, є нескладними у реалізації, однак, їх імплементація може стримуватись браком фінансових ресурсів в університетах, а також відсутністю чіткої стратегії їх розвитку та орієнтації на цілі програми Erasmus. Незважаючи на те, що опитування проведене серед студентів університету Мішкольця, автори наголошують на тому, що отримані висновки можуть бути використаними східноєвропейським університетам, метою яких є активізація міжнародної студентської мобільності.
Ключові слова: Erasmus, вища освіта, академічна мобільність, студент.
Класифікація JEL: I23, J61.
Цитувати як: Bartha, Z., Gubik, A., S., & Rethi, G. (2019). Management of innovations in Hungarian HEIs: enhancing the Erasmus mobility programme Marketing and Management of Innovations, 1, 84-95. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-07
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Arouet, F. (2009). Competitive advantage and the new higher education regime. Entelequia. Revista Interdisciplinar, 10, 21–35.
- Bokodi Sz. (2016). Felsooktatasi programok helyzete a Tempus Kozalapitvanynal. Konferencia-eloadas, Miskolc-Lillafured, 2016. november 8–10.
- Bolognai nyilatkozat (1999). Az europai oktatasi miniszterek kozos nyilatkozata. https://media.ehea.info/file/ Ministerial_conferences/02/8/1999_Bologna_Declaration_English_553028.pdf (Accessed: 19/09/2017)
- Bracht, O., Engel, C., Janson, K., Over, A., Schomburg, H., Teichler, U. (2006). The professional value of Erasmus mobility. International Centre of Higher Education Research, University of Kassel, Kassel
- Brandenburg, U. (2014). The Erasmus impact study. Effects of mobility on the skills and employability of students and the internationalisation of higher education institutions. Publications Office of the European Union, Luxembourg
- Bryla, P. (2015). The impact of international student mobility on subsequent employment and professional career: A large-scale survey among Polish former Erasmus students. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 176., 633–641. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.521
- Byram, M., Dervin, F. (eds.). (2009). Students, staff and academic mobility in higher education. Cambridge Scholars Publishing, Cambridge
- Cardoso, A. (2008). Demand for higher education programs: The impact of the Bologna process.
- CESifo Economic Studies, 2., 229–247. https://doi.org/10.1093/cesifo/ifn013
- Diosi P. (1998). A magyar fiatalok kulfoldi tanulasi es munkavallalasi szandekai, illetve tapasztalatai. Esely, 2, 57–65.
- Engel, C. (2010). The impact of Erasmus mobility on the professional career: Empirical results of international studies on temporary student and teaching staff mobility. Belgian Journal of Geography, 4, 351–363. http://doi.org/cc9d
- Eross a., Filep B., Racz K., Tatrai P., Varadi M. M., Wastl-Walter D. (2011). Tanulmanyi celu migracio, migrans elethelyzetek: vajdasagi diakok Magyarorszagon. Ter es Tarsadalom, 4., 3–19.
- Fernandez-Sainz, A., Garcia-Merino, J. D., Urionabarrenetxea, S. (2016). Has the Bologna process been worthwhile? An analysis of the learning society-adapted outcome index through quantile regression. Studies in Higher Education, 9., 1579–1594. http://doi.org/cc9f
- Gonzalez, C. R., Mesanza, R. B., Mariel, P. (2010). The determinants of international student mobility flows: an empirical study on the Erasmus programme. Higher Education, 4., 413–430.
- Haukland, L. (2014). The Bologna process: Between democracy and bureaucracy. Proceedings of the 10th International Academic Conference, Vienna, June 2014, 282–299.
- Henard, F. Diamond, L. Roseveare D. (2012). Approaches to internationalisation and their implications for strategic management and institutional practice. OECD. https://www.oecd.org/edu/imhe/appro- aches%20to%20internationalisation%20-%20final%20-%20web.pdf (Accessed: 19/09/2017)
- Honvari J. (2012). Migracios potencial es a potencialis tanulasi migracio. Hazai hallgatok kulfoldi tanulasi szandekai. Ter es Tarsadalom, 3., 93–113.
- Kincses A. (2009). A Magyarorszagon elo kulfoldiek teruleti elhelyezkedese. Ter es Tarsadalom, 1., 119–131.
- Kincses A., Redei M. (2010). Centrum-periferia kerdesek a nemzetkozi migracioban. Ter es Tarsadalom, 4., 301–310. https://doi.org/10.17649/tet.24.4.1805
- King, R., Ruiz-Gelices, E. (2003). International student migration and the European «year abroad»: Effects on European identity and subsequent migration behaviour. International Journal of Population Geography, 3., 229–252. http://doi.org/dqwczg
- Kiss L. (2014). A nemzetkozi hallgatoi mobilitas strukturalis es tarsadalmi-gazdasagi hattertenyezoirol.
- In: Eurostudent V. Kutatasi zarotanulmany. Educatio Tarsadalmi Szolgaltató Nonprofit Kft., Budapest
- Kuhn, T. (2012). Why educational exchange programmes miss their mark: Cross-border mobility, education and European identity. Journal of Common Market Studies, 6., 994–1010. http://doi.org/cc9g
- L. Redei M. (2006). Tanulasi celu migracio a vilagban es itthon. Demografia, 2–3., 232–250.
- Lavdas, K., Papadakis, N. Gidarakou, M. (2006). Policies and networks in the construction of the European Higher Education Area. Higher Education Management and Policy, 1., 121–131. http://doi.org/b7rgws
- Leuveni Declaration (2009). http://www.ehea.info/media.ehea.info/file/2009_Leuven_Louvain-la-Neuve/06/1/Leuven_Louvain-la-Neuve_Communique_April_2009_595061.pdf
- Mitchell, K. (2012). Student mobility and European identity: Erasmus study as a civic experience? Journal of Contemporary European Research, 4., 490–518.
- Mitchell, K. (2015). Rethinking the «Erasmus effect»on European identity. Journal of Common Market Studies, 2., 330–348. http://doi.org/cc9h
- Palkovics L. (2016). A felsooktatasert felelos allamtitkar sajtotajekoztatoja a Miskolci Egyetemen a Campus Mundi programrol. http://www.uni-miskolc.hu/hirek/799/sajtotajekoztaton_mutatta_be_pal-kovics_laszlo_allamtitkar_a_campus_mundi_programot (Accessed: 19/09/2017)
- Papatsiba, V. (2006). Making higher education more European through student mobility? Revisiting EU initiatives in the context of the Bologna process. Comparative Education, 1., 93–111. http://doi.org/d3wxqc
- Parey, M. Waldinger, F. (2011). Studying abroad and the effect on international labour market mobility: Evidence from the introduction of Erasmus. The Economic Journal, 551., 194–222. http://doi.org/cfjvmp
- Prague Communique (2001). Towards a European Higher Education Area: http://www.ehea.info/media.ehea.info/file/2001_Prague/44/2/2001_Prague_Communique_English_553442.pdf
- Rivza, B., Teichler, U. (2007): The changing role of student mobility. Higher Education Policy, 4., 457–475. http://doi.org/b6c6r8
- Sigalas, E. (2010). Cross-border mobility and European identity: The effectiveness of intergroup contact during the Erasmus year abroad. European Union Politics, 2., 241–265. http://doi.org/ff774w
- Souto-Otero, M., Huisman, J., Beerkens, M., de Wit H., Vujic, S. (2013). Barriers to international student mobility: evidence from the Erasmus program. Educational Researcher, 2., 70–77. http://doi.org/cc9j
- Teichler, U. (1996). Student mobility in the framework of Erasmus: Findings of an evaluation study.
- European Journal of Education, 2., 153–179.
- Teichler, U. (2004). Temporary study abroad: the life of Erasmus students. European Journal of Educa- tion, 4., 395–408. http://doi.org/bpfn56
- Teichler, U., Ferencz, I., Wachter, B., Rumbley, L., Burger S. (2011). Mapping mobility in European higher education. Volume I: Overview and trends. Brussels
- Teichler, U., Janson, K. (2007). The professional value of temporary study in another European country: Employment and work of former Erasmus students. Journal of Studies in International Education, 3–4., 486–495. http://doi.org/db8t4r
- Varadi M. M. (2013). Migracios tortenetek, dontesek es narrativ identitas. A tanulmanyi celu migra- ciorol – maskent. Ter es Tarsadalom, 2., 96–117. https://doi.org/10.17649/tet.27.2.2520
- Wilson, I. (2011). What should we expect of «Erasmus generations»? Journal of Common Market Studies, 5., 1113–1140. http://doi.org/c7dxwj
- Yucelsin-Tas, Y. (2013). Problems encountered by students who went abroad as part of the Erasmus programme and suggestions for solutions. Journal of Instructional Psychology, 1–4., 81–87.
|