Зміст |
Автори:
Гєдас Баранаускас, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8980-8203 Університет Миколаса Ромеріса (Литва)
Сторінки: 120-132
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-09
Отримано:
Прийнято:
Опубліковано:
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті систематизовано аргументи та контраргументи у рамках наукової дискусії щодо впливу діджиталізації на еволіцію концепції масової кастомізації. Автором визначено, що протягом двох десятиліть ХХІ століття відбулися суттєві зміни в концепції масової кастомізації Так, інтенсивне застосування комбінованих технологічних та управлінських рішень, розвиток цифрового суспільства та трансформація бізнесу змінили орієнтири досліджуваної концепції на управління нематеріальними продуктами, залучення клієнтів та створення взаємної доданої вартості в онлайн середовищі. Головною метою дослідження є визначення ролі субдомену цифровізації та його впливу на концепцію масової кастомізації. У статті висвітлено особливості процесу трансформації концепції кастомізації та здійснено моделювання нових комбінацій налаштувань онлайн кастомізації. Актуальність досліджуваної наукової проблеми полягає у необхідності вирішення питань щодо впровадження сучасних та змішаних методів управліннякомпаніями на основі підходу масової кастомізації. Дослідження проведено в наступній логічній послідовності: 1) визначено вплив субдомену цифровізації на трансформаціютеорії традиційної концепції масової кастомізації; 2) здійснено емпіричний аналіз організаційного переходу до електронних систем масової кастомізації та персоналізації, а також онлайн-налаштувань. Практичну реалізацію всіх етапів дослідження здійснено з використанням інструментарію комплексного бібліографічного аналізу, наративного синтезу літературних джерел та спрощеної концептуальної моделі Робінсона. Підґрунтям дослідження стали 53 наукові публікації. Отримані результати емпірично підтверджують та теоретично доводять, що впродовж останнього десятиліття у бізнес та науковому середовищах, значно зросла увага до сталого та гнучкого розвитку нових, цифрових індивідуальних товарів та персоніфікованих послуг, а також гнучких онлайн-налаштувань та рішень. У статті запропоновано 6 нових систем онлайн-налаштувань на зміну 3 стандартним теоретичним системам, які складно застосовувати в онлайн середовищі. Отримані результати можуть бути корисними для подальших наукових досліджень та перевірки запропонованих систем онлайн-налаштувань з метою оцінювання їх впливу на поведінку кінцевих цифрових користувачів
Ключові слова: кастомізація, діджитал, онлайн середовище, персоналізація, стандартизація. .
Класифікація JEL: M15, M39, O33.
Цитувати як: Baranauskas, G. . (2020). Digitalization impact on transformations of mass customization concept: conceptual modelling of online customization frameworks Marketing and Management of Innovations, 3, 120-132. https://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-09
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Abdallah, A. B., & Matsui, Y. (2009). The Impact of Lean Practices on Mass Customization and Competitive Performance of Mass-Customizing plants. Proceedings of the 20th Annual Production and Operations Management Society (POMS) Conference, 1-30. [Google Scholar] [CrossRef]
- AnisIc, Z., Freund, R., & Suzic, N. (2013). Mass customization and personalization in Southeast Europe. 2013 DAAAM International Scientific Book, 389-416. [Google Scholar] [CrossRef]
- Baranauskas, G. (2020). Application of Customization and Personalization in Digital Solutions of Non-Life Insurance Market: a Case Study of Lithuanian, Latvian and Estonian E-Sales Platforms. Paper presented at the 31st EBES international conference, April 15-17, 2020 Warsaw, Poland
- Brandao, F. J. S, Paio, A., & Whitelaw, C. (2016). Mapping Mass Customization. Proceedings of the 35th eCAADe Conference, 2, 417-424. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/319944415_Mapping_Mass_Customization
- Broekhuizen, T. L. J., & Alsem, K. J. (2002). Success Factors for Mass Customization: A Conceptual Model. Journal of Market-Focused Management, 5(4), 309-330. [Google Scholar][CrossRef]
- Burke, L. A., & Hutchins, H. M. (2007). Training Transfer: An Integrative Literature Review. Human Resource Development Review, 6(3), 263-296. [Google Scholar] [CrossRef]
- Carter, C. M. (2016). The Complete Guide to Generation Alpha, The Children of Millennials. Forbes. Retrieved from https://www.forbes.com/sites/christinecarter/2016/12/21/the-complete-guide-to-generation-alpha-the-children-of-millennials/#6066870c362
- Daaboul, J., Bernard, A., & Laroche, F. (2009). Knowledge Management, Value Chain Modelling and Simulation as Primary Tools for Mass Customization. Paper presented at International Conference on Concurrent Enterprising, Leiben, Netherlands. [Google Scholar] [CrossRef]
- Forbes, H., & Schaefer, D. (2017). Social Product Development: The Democratization of Design, Manufacture and Innovation. Procedia CIRP 60, 404-409. [Google Scholar] [CrossRef]
- Francis, T., & Hoefel, F. (2018). True Gen’: Generation Z and its implications for companies. Mckinsey. Retrieved from https://www.mckinsey.com/industries/consumer-packaged-goods/our-insights/true-gen-generation-z-and-its-implications-for-companies#
- Gandhi, A., Magar, A., &, Roberts, R. (2013). How technology can drive the next wave of mass customization. McKinsey on Business Technology, 32, 1-9. Retrieved from https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/dotcom/client_service/bto/pdf/mobt32_02-09_masscustom_r4.ashx
- Gilmore, J. H., & Pine, B. J. (1997). The four faces of mass customization. Harvard business review, 75(1), 91-102. [Google Scholar] [CrossRef]
- Grosso, C., & Forza, C. (2019). Users’ Social-interaction Needs While Shopping via Online Sales Configurators. International Journal of Industrial Engineering and Management (IJIEM), 10(2), 139-154. [Google Scholar] [CrossRef]
- Haag, A. (2017). Managing variants of a personalized product. Journal of Intelligent Information Systems, 49, 59-86. [Google Scholar] [CrossRef]
- Haag, A., & Haag, L. (2019). Empowering the use of variant tables in Mass Customization. International Journal of Industrial Engineering and Management, 10(2), 155-170. [Google Scholar][CrossRef]
- Hankammer, S., & Steiner, F. (2015). Leveraging the Sustainability Potential of Mass Customization through Product Service Systems in the Consumer Electronics Industry. Procedia CIRP, 30, 504-509. [Google Schoolar] [CrossRef]
- Hong, Q. N., Pluye, P., Bujold, M., & Wassef, M. (2017). Convergent and sequential synthesis designs: implications for conducting and reporting systematic reviews of qualitative and quantitative evidence. Systematic Reviews, 6(61), 1-14. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hora, M., Hankammer, S., Canetta, L., Sel., S. K., Gomez, S., & Gahrens, S. (2016). Designing Business Models for Sustainable Mass Customization: A Framework Proposal. International Journal of Industrial Engineering and Management, 7(4), 143-152. [Google Scholar]
- Hu, S. J. (2013). Evolving Paradigms of Manufacturing: From Mass Production to Mass Customization and Personalization. Procedia CIRP 7, 3-8. [Google Scholar] [CrossRef]
- Joergensen, K. A., Brunoe, T. D., Taps, S., & Nielsen, K. (2014). Customization issues: A Four Level Customization Model. Proceedings of the 7th World Conference on Mass Customization, Personalization, and Co-Creation (MCPC 2014), 73-82. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kamis, A., Koufaris, M., & Stern, T. (2004). Online Mass Customization and the Customer Experience. AMCIS 2004 Proceedings, 481. [Google Scholar]
- Kamis, A., Stern, T., & Ladik, D.M. (2008) A flow-based model of web site intentions when users customize products in business-to-consumer electronic commerce. Information Systems Frontiers, 12, 157–168. [Google Schoolar] [CrossRef]
- Kanama, D. (2018). Manufacturing Transformation toward Mass Customization and Personalization in the Traditional Food Industry. In A. Petrillo, R. Cioffi & F. De Felice, Digital Transformation in Smart Manufacturing (p. 59-74). London: IntechOpen. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2006). Toward a Parsimonious Definition of Traditional and Electronic Mass Customization. The Journal of Product Innovation Management, 23, 168-182. [Google Scholar] [CrossRef]
- Karwatzki, S., Dytynko, O., Trenz, M., & Veit, D. (2017). Beyond the Personalization–Privacy Paradox: Privacy Valuation, Transparency Features, and Service Personalization. Journal of Management Information Systems, 34(2), 369-400. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lai, P. (2017). The literature review of technology adoption models and theories for the novelty technology. Journal of Information Systems and Technology Management, 14(1), 21-38. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lee, C. H. S., Barua, A., & Whinston, A. B. (2000). The complementarity of mass customization and electronic commerce. Economics of Innovation and New Technology, 9(2), 81-110. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lee, Z. W. Y., Chan, T. K. H., Loong-Chong, A. Y., & Thadani, D. R. (2019) Customer engagement through omnichannel retailing: The effects of multichannel integration quality. Industrial Marketing Management, 77, 90-101. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mccarthy, I. P. (2004). Special issue editorial: the what, why and how of mass customization. Production Planning & Control, 15(4), 347-351. [Google Scholar] [CrossRef]
- Medini, K., Le Duigou, J., Da Cunha, C., & Bernard, A. (2015). Investigating mass customization and sustainability compatibilities. International Journal of Engineering, Science and Technology, 7(1), 11-20. [Google Scholar] [CrossRef]
- Morelli, N., & Nielsen, L. M. (2009). Beyond mass customization: exploring the features of a new paradigm. In F. T. Piller & M. M. Tseng, Handbook of Research in Mass Customization and Personalization (p. 97-117). World Scientific. [Google Scholar] [CrossRef]
- Park, M. & Yoo, J. (2018). Benefits of mass customized products: moderating role of product involvement and fashion innovativeness. Heliyon, 4(2), 1-25. [Google Scholar] [CrossRef]
- Piller, F. T., Harzer, T., Ihl, C., & Salvador, F. (2014). Strategic Capabilities of Mass Customization Based E-Commerce: Construct Development & Empirical Test, Conference. Proceedings of the 2014 47th Hawaii International Conference on System Sciences, 1-10. [Google Scholar] [CrossRef]
- Pourabdollahian, G., Steiner, F., Rasmussen, O. G., & Hankammer, S. (2014b) A contribution toward a research agenda: identifying impact factors of mass customization on environmental sustainability. International Journal of Industrial Engineering and Management (IJIEM), 5(4), 169-178. [Google Scholar]
- Pourabdollahian, G., Taisch, M., & Piller, F. T. (2014a). Is Sustainable Mass Customization an Oxymoron? An Empirical Study to Analyze the Environmental Impacts of a MC Business Model. Proceedings of the 7th World Conference on Mass Customization, Personalization, and Co-Creation, 301-310. [Google Scholar] [CrossRef]
- Reichwald, R., Piller, F. T., & Moslein, K. (2000). Mass Customization Concepts for the Economy: Four Strategies to Create Competitive Advantage with Customized Goods and Services on the Internet. Paper presented at the International NAISO Congress on Information Science Innovations ISI 2000, Workshop on Information Systems for Mass Customization ISMC 2000, March 17-21, 2001, American University in Dubai, U.A.E [Google Scholar]
- Risdiyono, R., & Koomsap, P. (2013). Design by Customer: Concept and Applications. Journal of Intelligent Manufacturing, 24(2), 295-311. [Google Scholar] [CrossRef]
- Risdiyono, R., Widodo, I. D., & Mahtarami, A. (2016). Mass Customization and Personalization Prospects in Developing Country: Indonesian Context. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 105, 1-5. [Google Scholar] [CrossRef]
- Robinson, S. (2008a). Conceptual modelling for simulation Part II: A framework for conceptual modelling. Journal of the Operational Research Society, 59(3), 291-304. [Google Scholar][CrossRef]
- Robinson, S. (2008b). Conceptual Modelling for Simulation Part I: Definition and Requirements. Journal of the Operational Research Society, 59(3), 278-290. [Google Schoolar] [CrossRef]
- Robinson, S. (2015). A tutorial on conceptual modeling for simulation. Proceedings of the 2015 Winter Simulation Conference, 1820-1834. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rodseth, H., Schjolberg, P., & Marhau, A. (2017). Deep digital maintenance. Advance Manufacturing, 4, 299-310. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rungtusanatham, M. J., & Salvador, F. (2008). From Mass Production to Mass Customization: Hindrance Factors, Structural Inertia, and Transition Hazard. Production and Operations Management, 17(3), 385-396. [Google Scholar] [CrossRef]
- Saad-Sulonen, J., De Gotzen, A., Morelli, N., & Simeone, L (2020) Service design and participatory design: time to join forces? Proceedings of the 16th Participatory Design Conference 2020, Association for Computing Machinery, 2, 76-81. [Google Scholar] [CrossRef]
- Salvador, F., Holan, P. D. & Piller. F. T. (2009). Cracking the Code of Mass Customization. MIT Sloan Management Review, 50(3), 71-79. [Google Scholar]
- Schubert, P. (2006). A Project Method for the Personalization of E-Commerce applications in SMEs. Journal of Electronic Commerce in Organizations, 2(3), 21-39. [Google Scholar] [CrossRef]
- Snyder, H. (2019). Literature review as a research methodology: An overview and guidelines. Journal of Business Research, 104, 333-339. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tiihonen, J., & Felfernig, A. (2017). An introduction to personalization and mass customization. Journal of Intelligent Information Systems, 49, 1-7. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vekic, A., Borocki, J., Fajsi, A., & Moraca, S. (2018). Adapting Business Model and Strategies for Next Wave of Mass Customization. Proceedings of 8th International Conference on Mass Customization and Personalization – Community of Europe (MCP-CE 2018), 316-321. [Google Scholar]
- Verhoefa, P. C., Kannanb, P. K. & JeffreyInmanc, J. (2015). From Multi-Channel Retailing to Omni-Channel Retailing: Introduction to the Special Issue on Multi-Channel Retailing. Journal of Retailing, 91(2), 174-181. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wang, Q., Wang, Z., & Zhao, X. (2015). Strategic orientations and mass customization capability: the moderating effect of product life cycle. International Journal of Production Research, 53(17), 5278–5295. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wang, X., Wang, Y., Tao, F., & Liu, A. (2020). New Paradigm of Data-Driven Smart Customisation through Digital Twin. Journal of Manufacturing Systems. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wang, Y., Ma, H. S., Yang, J. H., & Wang, K. S. (2017). Industry 4.0: a way from mass customization to mass personalization production. Advance Manufacturing, 4, 310-321. [Google Scholar][CrossRef]
- Wang., S. S. (2019). Integrated framework for information security investment and cyber insurance. Pacific-Basin Finance Journal, 57, 1-12. [Google Scholar] [CrossRef]
- Weber, M., & Chatzopoulos, C. G. (2019). Digital customer experience: the risk of ignoring the non-digital experience. International Journal of Industrial Engineering and Management (IJIEM), 10(3), 201-210. [Google Scholar] [CrossRef]
- Xu, Y., Chen, G., & Zheng, J. (2016). An integrated solution—KAGFM for mass customization in customer-oriented product design under cloud manufacturing environment. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, 84(1-4), 85-101. [Google Scholar] [CrossRef]
- Xu, Y., Landon, Y., Segonds, S., & Zhang, Y. (2017). A decision support model in mass customization. Computers & industrial engineering, 114, 11-21. [Google Scholar] [CrossRef]
- Yao, J. M. (2017). Supply chain resources integration optimization in B2C online shopping. International Journal of Production Research, 55(17), 5079-5094. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zhang, C., Chen, D., Tao, F., & Liu, A. (2019). Data Driven Smart Customization. Procedia CIRP, 564-569. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zhao, H., McLoughlin, L., Adzhiev, V., & Pasko, A. (2018). «Why do we buy mass customized products? »- consumer’s perspective of success factors for online mass customization. Proceedings of 8th International Conference on Mass Customization and Personalization Community of Europe: Digital Customer Experience, 1-8. [Google Scholar]
|