Зміст |
Автори:
Кадір Їлдирим, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3122-9356 Університет Сакарії (Туреччина) Метін Сайгилі, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6920-822X Університет прикладних наук Сакарії (Туреччина) Толга Ялчинтекін, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7118-0705 (Туреччина)
Сторінки: 11-24
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-01
Отримано: 20.03.2021
Прийнято: 14.06.2021
Опубліковано: 26.06.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті проаналізовано взаємозв’язок між рівнями інноваційнойсті споживачів, їх інтенсивністю пошуку нових товарів, надійності, мотивами та готовністю сплачувати за товари косметичної індустрії та засоби особистої гігієни. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих на результатах опитування 407 респондентів віком старше 18 років. Для перевірки висунутих гіпотез застосовано структурне моделювання (Structural Equation Modeling). Отримані результати засвідчили статистично значущий позитивний вплив рівня інноваційності споживачів на їх мотиви та готовність сплачувати за товари косметичної індустрії (β=0,154; p <0,05) та засоби особистої гігієни (β=0,317; p <0,05). Встановлено, що пошук нових товарів має статистично знначущий позитивний вплив на мотиви споживачів купувати товари косметичної індустрії та засоби особистої гігієни (β=0,312; p <0,05). Однак, авторами емпірично обгрунтовано відсутність статистично значущого впливу пошуку нових товарів споживачами на їх готовність платити за товари косметичної індустрії та засоби особистої гігієни (β = 0,018; p> 0,05). За результатами тестування гіпоттез визначено статистично значущий позитивний вплив рівня надійності споживачів на на мотиви споживачів та їх готовність сплачувати за товари косметичної індустрії (β = 0,427; p <0,05) та засоби особистої гігієни (β=0,410; p <0,05). Структурне можелювання пояснює 55% відхилення у намірах спожвачів здійснити купівлю та 39% відхилення у бажанні ділитися товарами косметичної індустрії та засобами особистої гігієни. Враховуючі емпіричні результатами дослідження авторами наголошено, що рівень інноваційності споживчів, їх інтисивність пошуку нових товарів та рівень надійності споживачів є статистично значущими факторами, які впливають на мотиви споживачів купувати товари косметичної індустрії та засоби особистої гігієни. При цьому рівні інноваційності та надійності сприяють готовності платити за ці продукти.
Ключові слова: споживча інноваційність, косметика, засоби особистої гігієни, пошук новинок, купівельні наміри, авторитетність, готовність платити..
Класифікація JEL: M30, M31.
Цитувати як: Yildirim, K., Saygili, M., & Yalcintekin, T . (2021). The determinants of purchase intention and willingness to pay for cosmetics and personal care products Marketing and Management of Innovations, 2, 11-24. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-01
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Agcadağ, İ. (2017). Popüler kültür bağlamında kozmetik ürünleri tüketimi ve yeni bir satış kanalı olarak ağ pazarlama (network marketing) sistemi. Sosyoloji Dergisi, 36, 157-169. [Google Scholar]
- Akdoğan, M. Ş., & Kararslan, M. H. (2013). Tüketici Yenilikciliği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(2), 1-20. [Google Scholar]
- Aksoy, H., & Özsönmez, C. (2019). How Millennials’ Knowledge, Trust, and Product Involvement Affect the Willingness to Pay a Premium Price for Fairtrade Products? Asian Journal of Business Research, 9(2), 95-112. [Google Scholar]
- Ali, A., Xiaoling, G., Sherwani, M., & Ali, A. (2018). Antecedents of consumers’ Halal brand purchase intention: an integrated approach. Management Decision, 56(4), 715-735. [Google Scholar] [CrossRef]
- Al-Jundi, S. A., Shuhaiber, A., & Augustine, R. (2019). Effect of consumer innovativeness on new product purchase intentions through learning process and perceived value. Cogent Business & Management, 6(1), 1-21. [Google Scholar] [CrossRef]
- Anderson, J. C., & Gerbing, D. W. (1988). Structural equation modeling in practice: A review and recommended two-step approach. Psychological bulletin, 103(3), 411-423. [Google Scholar]
- Aydın, G., Ar, A. A., & Taşkın, C. (2014). The role of brand trust on parents’ purchase intentions of baby-care products. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 15, 165-180. [Google Scholar]
- Bagozzi, R. P., Yi, Y., & Phillips, L. W. (1991). Assessing construct validity in organizational research. Administrative science quarterly, 36(3), 421-458. [Google Scholar] [CrossRef]
- Berthon, P., Ewing, M., & Hah, L. L. (2005). Captivating company: dimensions of attractiveness in employer branding. International journal of advertising, 24(2), 151-172. [Google Scholar][CrossRef]
- Bülbül, H., & Özoğlu, B. (2014). Tüketici yenilikciliği ve algilanan riskin satin alma davranişina etkisi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 0(44), 43-58. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chaudhuri, A., & Holbrook, M. B. (2001). The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance: the role of brand loyalty. Journal of marketing, 65(2), 81-93. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cosmetic Info. (2020). A History of Cosmetics from Ancient Times. Retrieved from [Link]
- Cosmetics Europe. (2018). Socio-Economic Contribution of the European Cosmetics Industry Report. Rertrieved from [Link]
- Davis, D. F., Golicic, S. L., & Marquardt, A. (2009). Measuring brand equity for logistics services. The International Journal of Logistics Management. 20(2), 201-212. [Google Scholar][CrossRef]
- Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS quarterly, 13(3), 319-340. [Google Scholar] [CrossRef]
- Doll, W. J., Xia, W., & Torkzadeh, G. (1994). A Confirmatory factor analysis of the end-user computing satisfaction instrument. MIS Quarterly, 18(4), 453-461. [Google Scholar] [CrossRef]
- Edward, M., George, B. P., & Sarkar, S. K. (2010). The Impact of switching costs upon the service quality‐perceived value‐customer satisfaction service loyalty chain: A study in the context of cellular services in India. Services Marketing Quarterly, 31 (2), 151–173. [Google Scholar] [CrossRef]
- Erdem, T., & Swait, J. (2004). Brand credibility, brand consideration, and choice. Journal of consumer research, 31(1), 191-198. [Google Scholar] [CrossRef]
- Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of marketing research, 18(1), 39-50. [Google Scholar][CrossRef]
- Fu, F. Q., & Elliott, M. T. (2013). The moderating effect of perceived product innovativeness and product knowledge on new product adoption: An integrated model. Journal of Marketing Theory and Practice, 21(3), 257-272. [Google Scholar] [CrossRef]
- Garbarino, E., & Johnson, M. S. (1999). The different roles of satisfaction, trust, and commitment in customer relationships. Journal of marketing, 63(2), 70-87. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ghai, S., & Sharma, A. (2019). Effect of Perceived Health Benefits and Trust on Customer’s Satisfaction & Willingness to Pay for Organic Foods. Indian Journal of Community Health, 31(1), 123-126. [Google Scholar]
- Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2010). Multivariate data analysis. New Jersey. Pearson Prentice Hall: Upper Saddle River. [Google Scholar]
- Henseler, J., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2015). A new criterion for assessing discriminant validity in variance-based structural equation modeling. Journal of the academy of marketing science, 43(1), 115-135. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hirschman, E. C. (1980). Innovativeness, novelty seeking, and consumer creativity. Journal of consumer research, 7(3), 283-295. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hiscock, J., (2001). Most Trusted Brands, Marketing, March 1st, 32-33. [Link]
- Hur, W. M., Yoo, J. J., & Chung, T. L. (2012). The consumption values and consumer innovativeness on convergence products. Industrial Management & Data Systems. 112( 5), 688-706. [Google Scholar] [CrossRef]
- Joseph, B., & Vyas, S. J. (1984). Concurrent validity of a measure of innovative cognitive style. Journal of the Academy of Marketing Science, 12(1-2), 159-175. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kim, C., Costello, F. J., & Lee, K. C. (2020). The Unobserved Heterogeneneous Influence of Gamification and Novelty seeking Traits on Consumers’ Repurchase Intention in the Omnichannel Retailing. Frontiers in Psychology, 11:1664, 1-21. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kiuru, K. (2014), The relationship between brand love and positive word of mouth. Unpublished Master’s Thesis, Jyväskylä School Of Busıness And Economıcs, Jyväskylä, Finland. [Google Scholar]
- Kline, R. B. (1998). Principles And Practice Of Structural Equation Modeling. NJ: The Gilford Press. [Google Scholar]
- Konuk, F. A. (2019). Consumers’ willingness to buy and willingness to pay for fair trade food: The influence of consciousness for fair consumption, environmental concern, trust and innovativeness. Food Research International, 120, 141-147. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kotler, P. & Keller, K.L. (2012). Marketing Management. 14th Edition, Pearson Education. [Google Scholar]
- Kotler, P. & Keller, K.L. (2016). A Framework for Marketing Management. 6th Edition, Pearson Education. [Google Scholar]
- Kuşcu, A. T., Durmaz, B. V., & Sazkaya, M. K. (2019). Algılanan Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Güvenin Aracılık Rolü. Celal Bayar University Journal of Social Sciences/Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(4), 160-172. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lin, L. Y., & Lu, C. Y. (2010). The influence of corporate image, relationship marketing, and trust on purchase intention: the moderating effects of word‐of‐mouth. Tourism review, 65(3), 16-34. [Google Scholar] [CrossRef]
- Liu, M. T., Brock, J. L., Shi, G. C., Chu, R., & Tseng, T. H. (2013). Perceived benefits, perceived risk, and trust: Influences on consumers’ group buying behaviour. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 25(2), 225-248. [Google Scholar] [CrossRef]
- Manning, K. C., Bearden, W. O., & Madden, T. J. (1995). Consumer innovativeness and the adoption process. Journal of consumer psychology, 4(4), 329-345. [Google Scholar] [CrossRef]
- Midgley, D. F., & Dowling, G. R. (1978). Innovativeness: The concept and its measurement. Journal of consumer research, 4(4), 229-242. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mishra, P., & Datta, B. (2011). Perpetual asset management of customer-based brand equity-The PAM evaluator. Current Research Journal of Social Sciences, 3(1), 34-43. [Google Scholar]
- Moorman, C., Zaltman, G., & Deshpande, R. (1992). Relationships between providers and users of market research: The dynamics of trust within and between organizations. Journal of marketing research, 29(3), 314-328. [Google Scholar] [CrossRef]
- Nirmala, R. P., & Dewi, I. J. (2011). The effects of shopping orientations, consumer innovativeness, purchase experience, and gender on intention to shop for fashion products online. Gadjah mada international journal of business, 13(1), 65-83. [Google Scholar]
- Rachbini, W., & Agustina, A. (2019). Customer style inventory, the usage of Facebook, and purchase intention: are they connected?. Jurnal Siasat Bisnis, 23(1), 67-81. [Google Scholar][CrossRef]
- Rodriguez, L., Kulpavaropas, S., & Sar, S. (2017). Testing an Extended Reasoned Action Framework to Predict Intention to Purchase Fruits With Novel Shapes. Journal of Agricultural & Food Information, 18(2), 161-180. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rogers, E. M. (1983). Diffusion of Innovations. Third Edition, Newyork: Simon and Schuster. [Google Scholar]
- Sahin, I. (2006). Detailed review of Rogers’ diffusion of innovations theory and educational technology-related studies based on Rogers’ theory. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 5(2), 14-23. [Google Scholar]
- San Martín, H., & Herrero, Á. (2012). Influence of the user’s psychological factors on the online purchase intention in rural tourism: Integrating innovativeness to the UTAUT framework. Tourism Management, 33(2), 341-350. [Google Scholar] [CrossRef]
- Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of psychological research online, 8(2), 23-74. [Google Scholar]
- Schweizer, T. S. (2006). The psychology of novelty‐seeking, creativity and innovation: neurocognitive aspects within a work‐psychological perspective. Creativity and Innovation Management, 15(2), 164-172. [Google Scholar] [CrossRef]
- Semuel, H., & Chandra, S. S. (2014). The analysis of corporate social responsibility implementation effects towards price fairness, trust and purchase intention at Oriflame cosmetics product in Surabaya. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 155, 42-47. [Google Scholar] [CrossRef]
- Shams, R., Brown, M., & Alpert, F. (2017). The role of brand credibility in the relationship between brand innovativeness and purchase intention. Journal of Customer Behaviour, 16(2), 145-159. [Google Scholar] [CrossRef]
- Shams, R., Brown, M., & Alpert, F. (2020). A model and empirical test of evolving consumer perceived brand innovativeness and its two-way relationship with consumer perceived product innovativeness. Australasian Marketing Journal (AMJ), 28(4), 171-180. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sirdeshmukh, D., Singh, J., & Sabol, B. (2002). Consumer trust, value, and loyalty in relational exchanges. Journal of marketing, 66(1), 15-37. [Google Scholar] [CrossRef]
- TOBB (Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği). (2018). Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Raporu 2017. Retrieved from [Link]
- Tong, X., & Su, J. (2018). Exploring young consumers’ trust and purchase intention of organic cotton apparel. Journal of Consumer Marketing, 35(5), 522-532. [Google Scholar] [CrossRef]
- Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı (Republic of Turkey Ministry of Trade). (2021). Kozmetik Sektörü, Sektör Raporları. Retrieved from [Link]
- Watanabe, E. A. D. M., Alfinito, S., Curvelo, I. C. G., & Hamza, K. M. (2020). Perceived value, trust and purchase intention of organic food: a study with Brazilian consumers. British Food Journal, 122(4), 1070-1184. [Google Scholar] [CrossRef]
- Yagolkovskiy, S. (2019). Relationships among individual-level correlates of innovation. International Journal of Innovation Science, 11(2), 196-207. [Google Scholar] [CrossRef]
- Yang, K. (2010). The effects of technology self-efficacy and innovativeness on consumer mobile data service adoption between American and Korean consumers. Journal of International Consumer Marketing, 22(2), 117-127. [Google Scholar] [CrossRef]
- Yıldız, E. (2018). Sosyal Pazarlama Uygulamaları ve Marka İletişiminin Marka Güveni ve Daha Fazla Ödeme İsteği Üzerindeki Etkileri: Head & Shoulders Markası Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 471-487. [Google Scholar]
- Zhang, F., Sun, S., Liu, C., & Chang, V. (2020). Consumer innovativeness, product innovation and smart toys. Electronic Commerce Research and Applications, 41, 1-13. [Google Scholar][CrossRef]
- Zhang, Z., & Hou, Y. (2017). The effect of perceived risk on information search for innovative products and services: the moderating role of innate consumer innovativeness. Journal of Consumer Marketing, 34(3), 241-254. [Google Scholar] [CrossRef]
|