Зміст |
Автори:
Андреа Томаскова, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1547-2759 Університет фінансів та управління (Чеська Республіка) Роман Смієтанський, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9255-5665 Опольський політехнічний університет (Польща) Мирослав Галузька, Університет фінансів та управління (Чеська Республіка)
Сторінки: 115-132
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-10
Отримано: 20.12.2021
Прийнято: 15.01.2021
Опубліковано: 26.06.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Бренд сімейного бізнесу персоніфікує його на ринку пов’язуючи з особистістю її власника. У статті проаналізовано специфіку процесу правонаступництва поколінь у сімейних компаніях Чеської Республіки, а також систематизовано основні проблеми та шляхи їх вирішення. Метою даної статті є виявлення та обґрунтування можливих ризиків впливу особистості на бренд-неймінг сімейного бізнесу. Авторами узагальнено можливі ризики функціонування сімейного бізнесу за умови участі представників сім’ї в менеджменті, а також спадковим правонаступництвом сімейного бізнесу. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 245 власників сімейних підприємств Чеської Республіки. Для формування вибірки дослідження проведено круглі столи та дискусії у період з 2017 року по 2019 рік. Методологію дослідження засновано на кореляційному та регресійному аналізах. За результатами дослідження авторами зроблено висновку, що власники сімейного бізнесу вважають потенційним ризиком асоціацію компанії з їх особистістю. Будь-яке негативне ставлення до сімейної компанії може негативно віддзеркалитись на сім’ю, тоді як негативне ставлення до сім’ї погіршує репутацію компанії. Це у свою чергу провокує відтік споживачів та працівників. Авторами зазначено, що це також може негативно вплинути на процес правонаступництва за умови спадкоємстві від одного покоління до іншого. Емпіричні результати аналізу згенерованої вибірки даних засвідчили статистично значущий взаємозв’язок між рівнем сприйняттям ризику та спадковим правонаступництвом сімейного бізнесу. Враховуючи отримані результати, авторами визначено, що високий ступінь сприйняття ризику характерний для сімейних компаній зі спадковим правонаступництвом. Перспективами подальших досліджень є аналіз статистичної значущості за умови виключення змінної асоціації назви сімейної компанії із особистістю через високий ступінь їх колінеарності.
Ключові слова: назва компанії, кореляційний аналіз, Чеська Республіка, сімейний бізнес, прізвище, покоління, передача із покоління в покоління, регресійний аналіз..
Класифікація JEL: M12, M29, L26.
Цитувати як: Tomaskova, A., Smietanski, R., & Halouzka, M. . (2021). The interdependency between a family company’s name and a family name Marketing and Management of Innovations, 2, 115-132. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-10
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Adedayo, O. S., Olanipekun, O. J., & Ojo, O. (2016). Planning for succession and firm’s sustainability: Evidence from family owned businesses in Lagos and Ogun States, Nigeria. Issues in Business Management and Economics, 4(6), 63-69. [Google Scholar]
- Alonso, A. D., & O’Brien, S. (2017). Family firms’ management decision to export/not to export: a resource-based view. Journal of Advances in Management Research, 14(3), 270-287. [Google Scholar] [CrossRef]
- Aparicio, G., Basco, R., Iturralde, T., & Maseda, A. (2017). An exploratory study of firm goals in the context of family firms: An institutional logics perspective. Journal of Family Business Strategy, 8(3), 157-169. [Google Scholar] [CrossRef]
- Aries, P. H. (2016). What Drives International Competitiveness? An Empirical Test in Emerging Indonesian Market. Journal of Competitiveness, 8(4), 124. [Google Scholar]
- Astrachan, C. B., Prügl, R., Hair, J. F., Barry, J., & Babin, J. (2019). From Family Identity to Family Firm Image and Reputation: Exploring Facets of the Perception of Family Influence in Branding, Marketing, and Other Messaging. Journal of Family Business Strategy, 10(1), 1-68.Retrieved from [Link]
- Babin, B. J., Astrachan, C. B., Botero, I. C., Hair, J. F., Prügl, R., Herrmann, J. L., … & Sarstedt, M. (2017). From Family Identity to Family Firm Image and Reputation: Exploring Facets of the Perception of Family Influence in Branding, Marketing, and Other Messaging. Journal of Family Business Strategy, 2(8), I-III. [CrossRef]
- Bakoglu, R., & Yıldırım, O. B. A. (2016). The role of sustainability in long term survival of family business: Henokiens revisited. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 235, 788-796. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ball, R. (2017). Visualizing genealogy through a family-centric perspective. Information Visualization, 16(1), 74-89. [Google Scholar] [CrossRef]
- Basco, R. (2017). «Where do you want to take your family firm?» A theoretical and empirical exploratory study of family business goals. BRQ Business Research Quarterly, 20(1), 28-44. [Google Scholar] [CrossRef]
- Benavides-Velasco, C. A., Quintana-García, C., & Guzman-Parra, V. F. (2013). Trends in family business research. Small business economics, 40(1), 41-57. [Google Scholar] [CrossRef]
- Brom, O., & Řehak, J. (2015). SPSS–Prakticka analýza dat. Computer Press. [Google Scholar]
- Cherchem, N. (2017). The relationship between organizational culture and entrepreneurial orientation in family firms: Does generational involvement matter?. Journal of family business strategy, 8(2), 87-98. [Google Scholar] [CrossRef]
- Crystal, J. H. F. (2015). Family-owned Businesses Struggle to Manage Risks. Risk and Compliance Journal. Retrieved from [Link]
- Cucculelli, M., Le Breton-Miller, I., & Miller, D. (2016). Product innovation, firm renewal and family governance. Journal of Family Business Strategy, 7(2), 90-104. [Google Scholar] [CrossRef]
- Daniell, M. H., & McCullough, T. (2013). Family wealth management. Singapore: John Wiley and Sons Singapore Pte. Ltd. [Google Scholar]
- Darlington, R. B., & Hayes, A. F. (2016). Regression Analysis and Linear Models: Concepts, Applications, and Implementation. Guilford Publications. [Google Scholar]
- Daspit, J. J., Holt, D. T., Chrisman, J. J., & Long, R. G. (2016). Examining family firm succession from a social exchange perspective: A multiphase, multistakeholder review. Family Business Review, 29(1), 44-64. [Google Scholar] [CrossRef]
- De Clercq, D., & Belausteguigoitia, I. (2015). Intergenerational strategy involvement and family firms’ innovation pursuits: The critical roles of conflict management and social capital. Journal of Family Business Strategy, 6(3), 178-189. [Google Scholar] [CrossRef]
- Deephouse, D. L., & Jaskiewicz, P. (2013). Do family firms have better reputations than non‐family firms? An integration of socioemotional wealth and social identity theories. Journal of management Studies, 50(3), 337-360. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dehlen, T., Zellweger, T., Kammerlander, N., & Halter, F. (2014). The role of information asymmetry in the choice of entrepreneurial exit routes. Journal of Business Venturing, 29(2), 193-209. [Google Scholar] [CrossRef]
- Di Serio, L. C., de Oliveira, L. H., & Siegert Schuch, L. M. (2011). Organizational risk management: A case study in companies that have won the Brazilian Quatity Award Prize. Journal of technology management & innovation, 6(2), 230-243. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dipietro, B. (2015). Family-owned Businesses Struggle to Manage Risks. Retrieved from [Link]
- Downing, A. (2012). Risk management for financial families. Wells Fargo Bank, NA: Wells Fargo & Company.
- Firfiray, S., Cruz, C., Neacsu, I., & Gomez-Mejia, L. R. (2018). Is nepotism so bad for family firms? A socioemotional wealth approach. Human Resource Management Review, 28(1), 83-97. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gavurova, B., Ivankova, V., Rigelsky, M., & Přívarova, M. (2020). Relations Between Tourism Spending and Global Competitiveness–an Empirical Study in Developed OECD Countries. Journal of Tourism and Services, 11(21), 38-54. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hiebl, M. R. (2012). Risk aversion in family firms: what do we really know?. Journal of Risk Finance, 14(1), 49-70. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hrytsenko, L. L., Roienko, V., & Boiarko, I. M. (2018). Institutional background of the role of state in investment processes activation. Financial and credit activities: problems of theory and practice, 1(24), 338-344. [CrossRef]
- Kashmiri, S., & Mahajan, V. (2010). What’s in a name?: An analysis of the strategic behavior of family firms. International Journal of Research in Marketing, 27(3), 271-280. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kashmiri, S., & Mahajan, V. (2014). A rose by any other name: Are family firms named after their founding families rewarded more for their new product introductions?. Journal of Business Ethics, 124(1), 81-99. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kenyon-Rouvinez, D., Ward, J. L., & Ogrocký, J. (2016). Rodinna firma: Jak vybudovat, úspěsně vést a předat rodinný podnik. Barrister & Principal.
- Kharazishvili, Y., Kwilinski, A., Grishnova, O., & Dzwigol, H. (2020). Social Safety of Society for Developing Countries to Meet Sustainable Development Standards: Indicators, Level, Strategic Benchmarks (with Calculations Based on the Case Study of Ukraine). Sustainability, 12(21), 8953. [CrossRef]
- Kroslakova, N. M. (2020). Rodinné podnikanie ako významna zložka ekonomických aktivít v hospodarstve Slovenska. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM. [Google Scholar]
- Kupec, V., Lukač, M., Písař, P., & Gubíniova, K. (2020). Increasing Personnel Competencies in Museums with the Use of Auditing and Controlling. Sustainability, 12(24), 10343. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kuznyetsova A. Ya., Zherebylo I. V., Klipkova O. I., Kozmuk N. I. (2019). Creation of the value of national enterprises with the help of the innovation centers in the cluster formations. Financial and credit activities: problems of theory and practice, 2(29), 391-402. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kwilinski, A. (2018). Mechanism of formation of industrial enterprise development strategy in the information economy. Virtual Economics, 1(1), 7-25. [CrossRef]
- Kwilinski, A., & Kuzior, A. (2020). Cognitive Technologies in the Management and Formation of Directions of the Priority Development of Industrial Enterprises. Management Systems in Production Engineering, 28(2), 119-123. [CrossRef]
- Lipitz, E., & Hauser, B. R. (2016). Trusts and Estates: Managing Risk in Family Businesses.
- Means, B. (2016). Wealth inequality and family businesses. Emory Law Journal, 65(4), 937-986. Retrieved from [Link]
- Meneses, R., Coutinho, R., & Pinho, J. C. (2014). The impact of succession on family business internationalisation. Journal of Family Business Management, 4(1), 24. [Google Scholar][CrossRef]
- MPO. (2019b). Tiskové zpravy. Rodinné podniky se dočkaly, vlada schvalila definici rodinného podnikaní. Retrieved from [Link]
- MPO.(2019a). Tiskové zpravy. Komplexní podpora rodinných firem připravena. Počíta mimo jiné s bezúročnými pujčkami a zvýhodněnými zarukami. Retrieved from [Link]
- Mura, L. (2020). Innovations And Marketing Management Of Family Businesses: Results Of Empirical Study. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 8(2), 56-66. [Google Scholar][CrossRef]
- Orgonas, J., Naďova Kroslakova, M., & Rak, P. (2020). Franchising: (A Theoretical Approach). Uherské Hradistě: Akademie krizového řízení a managementu.
- Pekerşen, Y., & Tugay, O. (2020). Professional satisfaction as a key factor in employee retention: A case of the service sector. Journal of Tourism and Services, 11(20), 1-27. [Google Scholar][CrossRef]
- Petlina, A., & Korab, V. (2015). Family Business in the Czech Republic: Actual Situation. Trendy Ekonomiky a Managementu, 9(23), 32. [Google Scholar]
- Petru, N., Havlíček, K., & Tomaskova, A. (2018). Comparison of marketing vitality of family and non-family companies doing business in Czech republic. Economics & Sociology, 11(2), 138-156. [Google Scholar] [CrossRef]
- Petru, N., Kramolis, J., & Stuchlík, P. (2020). Marketing Tools in the Era of Digitization and Their Use in Practice by Family and Other Businesses. E&M Economics and Management, 23(1): 197–212. [Google Scholar] [CrossRef]
- Pisar, P., & Bilkova, D. (2019). Controlling as a tool for SME management with an emphasis on innovations in the context of Industry 4.0. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 14(4), 763-785. [Google Scholar]
- Schmidts, T., & Shepherd, D. (2015). Social identity and family business: exploring family social capital. Journal of Family Business Management, 5(2), 157. [Google Scholar] [CrossRef]
- Servus, S., Elischer, D., & Horaček, T. (2018). Aktualní otazky nastupnictví při rodinném podnikaní. Wolters Kluwer.
- Smith, M. (2020). Effective Leadership In Online Small Businesses: An Exploratory Case Study. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 8(2), 27-41. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tagiuri, R., & Davis, J. (1996). Bivalent attributes of the family firm. Family business review, 9(2), 199-208. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tran, M. (2011). Robustness of two formulas to correct pearson correlation for restriction of range. Georgia State University Digital Archive @ GSU, 1-2. Retrieved from [Link]
- Visser, T., & van Scheers, L. (2018). Can family business managers manage family business risks?. Management: Journal of Contemporary Management Issues, 23(1), 123-137. [Google Scholar] [CrossRef]
|