Зміст |
Автори:
Наталія Сідельник, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9628-3011 Сумське представництво Приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «VUSO» (Україна) Вікторія Маргасова, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8582-2158 Національний університет «Чернігівська політехніка» (Україна) Вячеслав Дужий, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3383-1893 Національний аерокосмічний університет ім М Є Жуковського «ХАІ» (Україна)
Сторінки: 231-242
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-19
Отримано: 20.12.2020
Прийнято: 02.06.2021
Опубліковано: 26.06.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Страхова галузь має величезний інноваційний потенціал розвитку, головним чином, в напрямку машинного навчання, аналітичного прогнозування, правил захисту споживачів, «неструктурованих даних», штучного інтелекту, блокчейну та телематики. Попри те, що технологічні інновації набувають широкого розповсюдження лише за підтримки суспільства, вплив пандемії COVID-19 значно прискорив процес розвитку технологічних інновацій. Таким чином, у статті узагальнено аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо ролі маркетингу та менеджменту в розвитку страхування (стратегії, функції, принципи) у контексті ключових інноваційних показників. Автори відмітили, що маркетинг та менеджмент в страхуванні є діяльністю, яка спрямована на оптимізацію та контроль інноваційної та маркетингової діяльності страхової компанії. Комбінація цих понять дозволить зайняти стратегічно вигідну позицію на страховому ринку. У роботі виділено два види страхового маркетингу, а саме: 1) структурний (спрямований на розв’язання проблеми економічної ефективності діяльності страхових компаній) та 2) товарний (сприяє поліпшенню фінансової діяльності та підвищенню прибутковості). Основною метою дослідження є перевірка гіпотези щодо функціонального зв’язку між рівнем інноваційного розвитку країни та ключовими детермінантами страхування, що є рушійною силою трансформації маркетингових стратегій у страхових компаній. Вивчення впливу індикаторів інноваційного розвитку на страховий сектор досліджуваних країн у роботі здійснено у наступній логічній послідовності: формування масиву вхідних даних; вибір відповідних показників за допомогою методу головних компонент; формалізація функціональних зв’язків між змінними шляхом побудови п’яти панельних багатофакторних регресійних моделей із випадковими ефектами; інтерпретація отриманих результатів. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з 17 країн Центральної та Східної Європи за 2004-2019 роки. Вхідні дані представлені у вигляді семи незалежних змінних (регресорів), шість з яких є детермінантами інноваційного розвитку, одна – контрольна змінна, та п’ять залежних змінних (регресантів), які ідентифікують страховий сектор. За результатами дослідження емпірично підтверджено висунуту гіпотезу. Встановлено, що найбільш значний позитивний вплив на залежні змінні мають індекс інновацій, витрати на дослідження та розробки, а також заявки на патенти резидентів. Основними напрямками маркетингу та менеджменту у страхуванні є застосування нових технологій у страховому маркетингу та процес впровадження нових страхових продуктів чи послуг. Результати дослідження можуть бути корисними страховим компаніям, які прагнуть оптимізувати діяльність за допомогою інноваційного розвитку.
Ключові слова: маркетинг у страхуванні, менеджмент у страхуванні, страхові технології, інновації, індекс інновацій, інноваційний розвиток, метод головних компонент, багатофакторна регресійна модель.
Класифікація JEL: G22, G23, G52.
Цитувати як: Sidelnyk, N., Margasova, V., & Duzhyi, V. . (2021). Marketing and management in insurance: impact of innovations measures Marketing and Management of Innovations, 2, 231-242. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-19
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Agnihotri, A., & Gupta, S. (2019). Relationship of Corporate Governance and Efficiency of Selected Public and Private Sector Banks in India. Business ethics and leadership, 3(1), 109-117. [Google Scholar] [CrossRef]
- Aljaloudi, J. A., & Warrad, T. A. (2020). Economic Growth and the Optimal Size of the Public sector in Jordan. Financial Markets, Institutions and Risks, 4(3), 72-79. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bilan, Y., Vasilyeva, T., Kryklii, O., & Shilimbetova, G. (2019). The creative industry as a factor in the development of the economy: dissemination of European experience in the countries with economies in transition. Creativity Studies, 12(1), 75-101. [Google Scholar] [CrossRef]
- Brown, E., & Kasztelnik, K. (2020). The Observational Microeconomics Study of the Phenomenon of Entrepreneur Resilience and Collaborative Innovative Financial Leadership in the United States. Financial Markets, Institutions and Risks, 4(3), 24-41 [Google Scholar] [CrossRef]
- Didenko, I. V., & Sidelnyk, N. (2021). Society’s Readiness for Modern Challenges of the Insurance Market: Bibliometric Analysis. Financial Markets, Institutions and Risks, 5(1), 116-125. [Google Scholar] [CrossRef]
- Giebe, C., Hammerström, L., & Zwerenz, D. (2019). Big Data & Analytics as a sustainable Customer Loyalty Instrument in Banking and Finance. Financial Markets, Institutions and Risks, 3(4), 74-88. [Google Scholar] [CrossRef].
- Goncharenko, T. (2020). From Business Modelling to the Leadership and Innovation in Business: Bibliometric Analysis (Banking as a Case). Business Ethics and Leadership, 4(1), 113-125 [Google Scholar] [CrossRef].
- Horvath, A., & Balazs, G. (2020). Service Marketing Analysis Of Movies As Unique Service-Products. SocioEconomic Challenges, 4(2), 44-55. [Google Scholar] [CrossRef].
- Kasztelnik, K., & Brown, D. (2020). The Observational Socio-Economic Study and Impact on the International Innovative Leadership in the United States. SocioEconomic Challenges, 4(4), 63-94 [Google Scholar] [CrossRef]
- Kaya, H. D. (2021). How Does The Use Of Technology In Entrepreneurial Process Affect Firms’ Growth?. SocioEconomic Challenges, 5(1), 5-12. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kobushko, I., Kobushko, I., Starinskyi, M., & Zavalna, Z. (2020). Managing team effectiveness based on key performance indicators of its members. International Journal for Quality Research, 14(4). [Google Scholar]
- Moradi, M. (2021). Importance of Internet of Things (IoT) in Marketing Research and Its Ethical and Data Privacy Challenges. Business Ethics and Leadership, 5(1), 22-30. [Google Scholar] [CrossRef]
- Plastun, A., Makarenko, I., Kravchenko, O., Ovcharova, N., & Oleksich, Z. (2019). ESG disclosure regulation in search of a relationship with the countries’ competitiveness. Problems and Perspectives in Management, 17(3), 76–88. [Google Scholar] [CrossRef]
- Plastun, A., Yelnikova, Y., Shelyuk, A., Vorontsova, A., & Artemenko, A. (2020). The role of public investment policy and responsible investment in sustainable development financing. Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal, 6(2), 108-125. [Google Scholar]
- Samoilikova, A. (2020). Financial Policy of Innovation Development Providing: The Impact Formalization. Financial Markets, Institutions and Risks, 4(2), 5-15. [Google Scholar] [CrossRef].
- Stavrova, E. V. (2020). Old and New in Business Ethics Theory. Business Ethics and Leadership, 4(4). [Google Scholar] [CrossRef]
- Umadia Sr, K., & Kasztelnik, K. (2020). The Financial Innovative Business Strategies of Small to Medium Scale Enterprises in Developing Country and Influence for the Global Economy Performance. SocioEconomic Challenges, 4(3), 20-32. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vargas-Hernandez, J. G., & Rodríguez, C. R. F. (2018). Leadership Styles as a Challenge to Generate Innovation Environments in the Companies of the 21st Century. Business Ethics and Leadership, 2(4), 64-73. [Google Scholar] [CrossRef].
- Vasilyeva, T., Kuzmenko, O., Bozhenko, V., & Kolotilina, O. (2019). Assessing the dynamics of bifurcation transformations in the economy. In SHS Web of Conferences (Vol. 65, p. 04006). EDP Sciences. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vasylieva, T., Lyeonov, S., Lyulyov, O., & Kyrychenko, K. (2018). Macroeconomic Stability and Its Impact on the Economic Growth of the Country. Montenegrin Journal of Economics,14(1), 159-170. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vorontsova, A., Vasylieva, T. A., & Mayboroda, T. (2020). The justification of the efficiency of financial support of education in the context of the national economy development. Financial and credit activities: problems of theory and practice, 3(34), 312-321. DOI: [CrossRef].
- Zolkover, A., & Renkas, J. (2020). Assessing the level of macroeconomic stability of EU Countries.. SocioEconomic Challenges, 4(4), 175-182. [Google Scholar] [CrossRef].
|