Зміст |
Автори:
Радован Бачик, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5780-3838 Пряшівський університет в Пряшеві (Словаччина) Беата Гавурова, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0606-879X Технічний університет в Кошице (Словаччина) Ярослава Гбурова, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7953-7059 Пряшівський університет в Пряшеві (Словаччина)
Сторінки: 40-48
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-03
Отримано: 20.12.2020
Прийнято: 04.05.2021
Опубліковано: 26.06.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У сучасному конкурентному середовищі компанії приділяють особливу увагу управлінню зв’язками з громадськістю при просуванні товарів та створенні іміджу, тоді як раніше зв’язки з громадськістю тривалий час були другорядними у маркетинговій комунікаційній діяльності. Авторами зазначено, що ефективне управління зв’язками з громадськістю дозволяє впливати на рівень обізнаності суспільства узгоджуючи власні інтереси з суспільними при мінімальних витратах та високому рівні довіри. У статті наголошено, що в політичній діяльності, зв’язки з громадськістю спрямовані на формування іміджу, завоювання частки виборців або їх переконання. Однак, авторами зазначено, що політичні партії повинні дотримуватись принципів правдивості та уникати будь-яких інформаційних спотворень при інформуванні громадськості. Метою статті є визначення впливу ефективності управління зв’язками з громадськістю на поведінку та прийняття рішень словацькими споживачами (виборцями). Для досягнення поставленої мети проведено теоретичний аналіз наукових напрацювань щодо досліджуваного питання та визначено відмінності між зв’язками з громадськістю та рекламою. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих на основі результатів опитування 362 виборців східного регіону Словаччини. Для опрацювання отриманих даних застосовано статистичне програмне забезпечення. Для підтвердження або відхилення сформованих гіпотез застосовано критерій Хі-квадрат Пірсона. За результатами дослідження встановлено статистично значущі відмінності у сприйнятті інструментарію управління зв’язками з громадськістю залежно від освіти респондентів. Висновки дослідження мають практичне значення та можуть бути корисними менеджерам політичного маркетингу, політичним партіям, політичним діячам Словаччини. Разом із тим вони можуть бути використані у якості інформаційного джерела та основою для формування ефективного набору інструментів управління зв’язками з громадськістю при просуванні політичних партій та кандидатів.
Ключові слова: зв’язки з громадськістю, споживач, імідж, політичний маркетинг, реклама. .
Класифікація JEL: M00, M37, M39.
Цитувати як: Bacik, R., Gavurova, B., & Gburova, J. . (2021). Political marketing: impact of public relations on the change in voter behaviour of consumers (voters) Marketing and Management of Innovations, 2, 40-48. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-03
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Bacík, R., & Gburova, J. (2012). Public relations v súcasnom manažmente. Presov: Bookman, s.r.o.
- Bartok, O. (2018). The Use of CSR in E-Commerce as a Way to Compete. Journal of Competitiveness, 10(4), 5-20. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bilan, S., Mishchuk, H., Samoliuk, N., & Ostasz, G. (2019). Effectiveness of social dialogue in the system of sustainable economic development factors. In Proceedings of the 34th International Business Information Management Association Conference, IBIMA (pp. 13303-13313).
- Bilan, Y., Mishchuk, H., Samoliuk, N., & Mishchuk, V. (2020). Gender discrimination and its links with compensations and benefits practices in enterprises. Entrepreneurial Business and Economics Review, 8(3), 189-203. [Google Scholar] [CrossRef]
- Black, S. (2013). Practice of public relations. Routledge. [Google Scholar]
- Botan, C. H., & Taylor, M. (2004). Public relations: State of the field. Journal of communication, 54(4), 645-661. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bowen, S. A., Rawlins, B., & Martin, T. R. (2010). An Overview of The Public Relations Function. New York: Business Expert Press. [Google Scholar]
- Butterick, K. J. (2011). Introducing Public Relations Theory and Practice. [Google Scholar]
- Cameron, G. T., Wilcox, D. L., Reber, B. H., & Shin, J. H. (2008). Public relations today: Managing competition and conflict. Boston, MA: Pearson Education, Inc. Callison, C.(2004). The good, the bad, and the ugly: Perceptions of public relations practitioners. Journal of Public Relations Research, 16(4), 371-389. [Google Scholar]
- Cepel, M. (2019). Social and Cultural Factors and their Impact on the Quality of Business Environment in the SME Segment. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 7(1), 65-73. [Google Scholar] [CrossRef]
- Çera, G., Belas, J., Marousek, J., & Çera, E. (2020). Do Size and Age Of Small and Medium-Sized Enterprises Matter in Corporate Social Responsibility?. Economics & Sociology, 13(2), 86-99. [Google Scholar] [CrossRef]
- Civelek, M., Gajdka, K., Světlík, J., & Vavrecka, V. (2020). Differences in the usage of online marketing and social media tools: evidence from Czech, Slovakian and Hungarian SMEs. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 15(3), 537-563. [Google Scholar]
- Dorcak, P., Strach, P., & Pollak, F. (2015). Analytical view of the perception of selected innovative approaches in marketing communications. Quality Innovation Prosperity, 19(1), 74-84. [Google Scholar] [CrossRef]
- Fedorko, R., & Kakalejcik, L. (2015). Search Engine Optimization and its Importance in the Purchase Process. In Proceedings of the Central european conference in finance and economics (CEFE 2015) (pp. 155-163).
- Ferencakova, L., Gajdka, K., Netek, V., & Kapoun, P. (2020). Engaging customers on facebook coffee shops’brand-fan pages. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 8(1), 65-75. [Google Scholar] [CrossRef]
- Flisikowski, K., & Kucharska, W. (2018). The condition of economies. Do most valuable global brands matter?. Equilibrium Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 13(2), 251-264. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ftorek, J. B. (2010). Public relations a politika: Kdo a jak řídí nase osudy s nasím souhlasem. Praha: Grada Publishing. [Google Scholar]
- Gavurova, B., Bacik, R., Fedorko, R., & Nastisin, L. (2018). The customer’s brand experience in the light of selected performance indicators in the social media environment. Journal of Competitiveness, 10(2), 72. [Google Scholar]
- Gesualdi, M. (2019). Revisiting the relationship between public relations and marketing: Encroachment and social media. Public Relations Review, 45(2), 372-382. [Google Scholar] [CrossRef]
- Göker, G., & Ayar, İ. (2020). Intermediary Role Of Nostalgia Tendency In The Effect Of Electronic Word Of Mouth Communication On Tourists’ Destination Visit Intentions. Journal of Tourism and Services, 11(20), 44-59. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hejlova, D. (2015). Public relations. Praha: Grada Publishing.
- Hodis, G. M. (2017). Key roles played by PR/Communication departments: The perspective of senior communication practitioners from Aotearoa New Zealand. Asia Pacific Public Relations Journal, 18. [Google Scholar]
- Hornak, P. (2010). Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikacie. Zlín: VeRBuM.
- Ingram, D. (2019). Transparency, Public Relations and the Mass Media: Combating the Hidden Influences in News Coverge Worldwide. Journalism & Mass Communication Quarterly, 96(2), 637-639 [CrossRef]
- Jo, S. (2018). In search of a causal model of the organization–public relationship in public relations. Social Behavior and Personality: an international journal, 46(11), 1761-1770. [Google Scholar] [CrossRef]
- Karlícek, M. & Kral, P. (2011). Marketingova komunikace. Praha: Grada Publishing.
- Kopecky, L. (2013). Public relations: dějiny-teorie-praxe. Grada Publishing as. [Google Scholar]
- Kotler, P. & Armstrong, G. (2011). Principles of Marketing. New Jersey: Pearson Education. [Google Scholar]
- Kowalski, J. T. (2007). Public relations in schools. Hall: Pearson Merrill Prentice.
- L´etang, J. (2009). Public Relations. Zakladní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portal.
- McKie, D., & Munshi, D. (2005). Tracking trends: Peripheral visions and public relations. Public Relations Review, 31(4), 453-457. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mudrík, M., & Fedorko, R. (2010). Business Via Google-New Possibilities and the Future. Management, 448-455.
- Paetsch, M., Dorcak, P., Pollak, F., Strba, Ľ., & Krsak, B. (2017). Developing a framework for future mobile data pricing. Quality innovation prosperity, 21(2), 84-108. [Google Scholar] [CrossRef]
- Pieczka, M. (2019). Looking back and going forward: The concept of the public in public relations theory. Public Relations Inquiry, 8(3), 225-244. [Google Scholar] [CrossRef]
- Spicer, C. H. (1991). Communication functions performed by public relations and marketing practitioners. Public Relations Review, 17(3), 293-305. [Google Scholar] [CrossRef]
- Stefko, R., Dorcak, P., Bacík, R., Ferencova, M., Gburova, J., Keruľ, R., Pollak, F., Suhanyi, L., Fedorko, I., Fedorko, R., Mudrík, M., & Zajacova, L. (2013). Marketing nasej súcasnosti. Bookman. Retrieved from [Link]
- Stefko, R., Kiraľova, A., & Mudrík, M. (2015). Strategic marketing communication in pilgrimage tourism. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 175, 423-430. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tuncel, H. (2009). Integrated Marketing Communication with the understanding of Public Relations. Istanbul Universite siIletisim Fakultesi Dergisi, 35, 115-136. [Google Scholar]
- Uslu, A., Alagöz, G., & Güneş, E. (2020). Socio-cultural, Economic, and Environmental Effects of Tourism from the Point of View of the Local Community. Journal of Tourism and Services, 11(21), 1-21. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vo, D. H., Van, L. T. H., Dinh, L. T. H., & Ho, C. M. (2020). Financial inclusion, corporate social responsibility and customer loyalty in the banking sector in Vietnam. Journal of International Studies, 13(4), 9-23. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wroblowska, Z. (2016). Requirements for brand managers and product managers responsible for competitiveness of product and brands. Journal of Competitiveness, 8(3). [Google Scholar][CrossRef]
- Yagmur, Y., & Aksu, A. (2020). Destination Image of Antalya from the Perspectives of Tourists Staying in Hospitality Establishments with the Concept of Halal Tourism. Journal of Tourism and Services, 11(21), 103-128. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zauskova, A., & Rezníckova, M. (2020). SoLoMo marketing as a global tool for enhancing awareness of eco-innovations in Slovak business environment. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 15(1), 133-150. [Google Scholar] [CrossRef]
|