Зміст |
Автори:
Цотне Жгенті, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6779-172X Університет бізнесу та технологій (Грузія) Вахтанг Чкареулі, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9484-2484 Університет бізнесу та технологій (Грузія)
Сторінки: 87-93
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-07
Отримано: 10.04.2021
Прийнято: 05.06.2021
Опубліковано: 26.06.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Впровадження широкомасштабного локдауну через пандемію COVID-19 у 2020-2021 роках сприяло стрімкій цифровізації бізнес-процесів у всьому світі. Головною детермінантою нарощування обсягів онлайн-транзакцій стає довіра споживачів. Авторами зазначено, що тривале перебування Грузії у складі Радянського Союзу сформувало стереотип негативного ставлення до нововведень та недовіру до них серед суспільства, формальних та неформальних організацій. Тому розвиток онлайн-бізнесу у Грузії вимагає подолання пострадянської свідомості та розвиток цифрових компетенцій серед суспільства. Попри те, що трансформація економічної системи Грузії від централізовано-планової (пострадянська спадщина) до ринкової сприяє поступовому зростанню довіри до інституцій, актуальною залишається проблема недовіри до бізнес-сектору. У рамках даного дослідження проаналізовано процес формування цифрової довіри та виявлено основні перешкоди цифровізації бізнесу в Грузії. Авторами зазначено, що довіра є залежною змінною, на яку впливають цифрові та фізичні операції. Так, науково-технічний прогрес забезпечує низку інструментів для підвищення рівня задоволеності та довіри клієнтів, що сприяє підвищенню рівня їх лояльності. Однак, проблема цифрової безграмотності та низького рівня цифрової безпеки піддають сумніву надійність онлайн-бізнесу. Таким чином, дослідження питань довіри в цифровій економіці є актуальним серед науковців та практиків. Основною метою дослідження є визначення головних проблем при цифровізації бізнесу в Грузії на основі аналізу процесу формування цифрової довіри. Для досягнення поставленої мети застосовано стекову модель довіри для аналізу трьох етапів формування довіри, а саме: довіра до ідеї, довіра до онлайн-платформи та особистості. Відповідно до результатів дослідження виявлено поточні проблеми у формуванні цифрової довіри та завдання для їх подолання. Авторами наголошено, що результати дослідження можуть бути узагальнені для більшості країн, де цифрова трансформація є на порядку денному та особливо країн, які розвиваються та пройшли етап економіко-політичної трансформації.
Ключові слова: цифрова економіка, довіра, цифрові технології, цифровий бізнес, неформальний інститут..
Класифікація JEL: D02, O30, O17.
Цитувати як: Zhghenti, T., & Chkareuli, V. . (2021). Enhancing online business sector: digital trust formation process Marketing and Management of Innovations, 2, 87-93. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-07
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Arrow, K. J., & Hurwicz, L. (1972). An optimality criterion for decision-making under ignorance. Uncertainty and expectations in economics, 1. [Google Scholar]
- Bhattacharya, R., Devinney, T. M., & Pillutla, M. M. (1998). A formal model of trust based on outcomes. Academy of management review, 23(3), 459-472. [Google Scholar] [CrossRef]
- Botsman, R. (2017). Who can you trust?: How technology brought us together and why it might drive us apart. Hachette UK. [Google Scholar]
- Botsman, R., & Rogers, R. (2010). What’s mine is yours. The rise of collaborative consumption. [Google Scholar]
- Chakravorti, B., Chaturvedi, R. S., Filipovic, C., & Brewer, G. (2020). Digital in the time of COVID. Digital Planet, The Fletcher School at Tufts University. Retrieved from [Link]
- Costabile, M., Raimondo, M. A., & Miceli, G. (2000). A dynamic model of customer loyalty. In IMP Conference, Bath, UK. [Google Scholar]
- EU4Digital. (2021). Georgia. Retrieved from [Link]
- Furlong, D. (1996). The Conceptualization of ‘Trust’ in Economic Thought. [Google Scholar]
- Geostat. (n.d.). Information and Communication Technologies Usage in enterprises. Retrieved from [Link]
- Geostat. (n.d.). Information and Communication Technologies Usage in Households. Retrieved from [Link]
- Groenewegen, J. P. M. (2010). Institutional Economics, an introduction. Palgrave Macmillan. [Google Scholar]
- Inglehart, R., Haerpfer, C., Moreno, A., Welzel, C., Kizilova, R., Diez-Medrano, J., Lagos, M., Norris, P., Ponarin, E., & Puranen, B. (2014). World Values Survey: Round Six – Country-Pooled Datafile Version. Retrieved from [Link]
- Kasper, W., Streit, M. E., & Boettke, P. J. (2012). Institutional economics: Property, competition, policies. Edward Elgar Publishing. [Google Scholar]
- Lee, J., & Moray, N. (1992). Trust, control strategies and allocation of function in human-machine systems. Ergonomics, 35(10), 1243-1270. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lee, M. K., & Turban, E. (2001). A trust model for consumer internet shopping. International Journal of electronic commerce, 6(1), 75-91. [Google Scholar]
- Luhmann, N. (1988). Familiarity, confidence, trust: problems and alternatives in Gambetta D ed Trust: making and breaking co-operative relations Blackwell. [Google Scholar]
- Mazzella, F., Sundararajan, A., d’Espous, V. B., & Möhlmann, M. (2016). How digital trust powers the sharing economy. IESE Business Review, 26(5), 24-31. [Google Scholar]
- McKnight, D. H., Choudhury, V., & Kacmar, C. (2002). The impact of initial consumer trust on intentions to transact with a web site: a trust building model. The journal of strategic information systems, 11(3-4), 297-323. [Google Scholar] [CrossRef]
- Möhlmann, M. (2016). Digital trust and peer-to-peer collaborative consumption platforms: A mediation analysis. Available at SSRN 2813367. [Google Scholar] [CrossRef]
- North, D. C. (1999). Institutions, Institutional Change and Economic Performance, Washington University, St Louis, ch 1, 4, 5, pp. 3-11, 36-54. [Google Scholar]
- Parker, G. G., Van Alstyne, M. W., & Choudary, S. P. (2016). Platform revolution: How networked markets are transforming the economy and how to make them work for you. WW Norton & Company. [Google Scholar]
- Pavlou, P. A., Tan, Y. H., & Gefen, D. (2003). Institutional trust and familiarity in online interorganizational relationships. In Proceedings of the European Conference on Information Systems (ICIS) Naples, Italy. [Google Scholar]
- Ratnasingam, P., Pavlou, P. A., & Tan, Y. H. (2002). The importance of technology trust for B2B electronic commerce. In 15th Bled Electronic Commerce Conference eReality: Constructing the eEconomy, Bled, Slovenia. [Google Scholar]
- United Nations. (2020). E-Government Survey 2020 – Digital Government in the Decade of Action for Sustainable Development. Retrieved from [Link]
- Urban, G. L., Sultan, F., & Qualls, W. (1999). Design and evaluation of a trust based advisor on the Internet. Interface. [Google Scholar]
- Zhghenti, T. (2018). Trust in The Informal Institutions (The Case of Georgia). Proceedings of International Conference on Applied Research In Management, Economics and Accounting. Retrieved from [Link]
- Zhghenti, T. (2019). The Importance of Trust in Informal Institutional Development Process (Case of Georgia). Proceedings of International Conference Management, Accounting, Banking, Economics and Business Research (ICMABEBR-19). Retrieved from [Link]
|