Зміст |
Автори:
Теофана Димитрова, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1306-185X Пловдівський університет «Паїсій Хілендарський» (Болгарія) Траян Йосифов, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7761-3900 Пловдівський університет «Паїсій Хілендарський» (Болгарія)
Сторінки: 104-114
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-09
Отримано: 12.03.2021
Прийнято: 12.06.2021
Опубліковано: 26.06.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Cтаття присвячена актуальним формування інноваційного розвитку біотехнологічних компаній. Основною метою проведеного дослідження є оцінювання потенціалу інноваційного розвитку біотехнологічних компаній Болгарії. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи контент-аналізу, порівняльного, ситуаційного та графічного аналізів. Ідентифіковано проблеми, які перешкоджають інноваційному розвитку біотехнологічних компаній Болгарії. У роботі запропоновано концептуальну модель оцінювання інноваційного розвитку біотехнологічних компаній, яка включає три складові: ринкову орієнтацію, орієнтацію на інтеграцію знань, ефективність науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт. Обгрунтовано необхідність зміцнення інноваційної складової біотехнологічних компаній Болгарії для покращення виробничого процесу та посилення конкурентних переваг на місцевому та міжнародному ринках. Наголошено, що лише окремі компанії Болгарії можуть забезпечити сталі ринкові переваги та подолати бар’єри входу на міжнародний ринок біотехнологічної продукції. Зазначено, що членство Болгарії в ЄС створює додаткові вимоги щодо забезпечення високої якості виробничого процесу біотехнологічної продукції. У ході дослідження систематизовано аргументи та контраргументи щодо практичних переваг розробки комплексної ринково-орієнтованої моделі біотехнологічних компаній, що є основою довгострокового інноваційного розвитку. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що біотехнологічні компанії повинні забезпечити виробництво товарів з високою доданою вартістю (що є основою інновацій), вдосконалюючи та застосовуючи успішні ринково-орієнтовані підходи. Отримані результати мають практичну та теоретичну цінність, можуть бути корисними розробникам науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт компаній, які присутні на ринку або компаній, які зможуть увійти на ринок біотехнологічної продукції.
Ключові слова: біотехнологічні інновації, розвиток бізнесу, управління інноваціями, інноваційні показники, ринкова орієнтація.
Класифікація JEL: L20, M00, O32.
Цитувати як: Dimitrova, T., & Yosifov, T. . (2021). Innovation performance of biotechnology firms in Bulgaria: opportunities for enhancing Marketing and Management of Innovations, 2, 104-114. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-09
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Aghmiuni, S. K., Siyal, S., Wang, Q., & Duan, Y. (2020). Assessment of factors affecting innovation policy in biotechnology. Journal of Innovation & Knowledge, 5, pp. 179-189. [Google Scholar] [CrossRef]
- Angelova, M., & Pastarmadzhieva, D. (2020). Development of bio-based economy: Entrepreneurial endeavors and innovation across Bulgarian wine industry. Journal of International Studies, 13(2). [Google Scholar] [CrossRef]
- Barcelos, M. C., Lupki, F. B., Campolina, G. A., Nelson, D. L., & Molina, G. (2018). The colors of biotechnology: general overview and developments of white, green and blue areas. FEMS Microbiology Letters, 365(21). [Google Scholar] [CrossRef]
- Bozpolat, C., & Seyhan, H. (2020). Impact of Market Orientation on Innovation. In O. Yimaz and P. Çömez (Eds.). Innovation: Principles and Practices (pp. 269-290), Retrieved from [Link]
- Dahou, K., Hacini, I., & Bendiabdellah, A. (2017). Being Entrepreneur: Be Market Oriented to Innovate. Revue Organisation et Travail, 464(5967), 1-12. [Google Scholar]
- De Luca, L. M., Verona, G., & Vicari, S. (2010). Market orientation and R&D effectiveness in High‐Technology firms: An empirical investigation in the biotechnology industry. Journal of Product Innovation Management, 27(3), 299-320. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gilding, M., Brennecke, J., Bunton, V., Lusher, D., Molloy, P. L., & Codoreanu, A. (2020). Network failure: Biotechnology firms, clusters and collaborations far from the world superclusters. Research Policy, 49(2), 103902. [Google Scholar] [CrossRef]
- Global metrix. (2019). Analysis and evaluation of the results achieved in the implementation of the operational objectives of ISIS and the degree of progress on the strategic objective for the period from 03.11.2015 to 31.12.2018 when reporting the contribution of the instruments for implementation of ISIS. Retrieved from [Link]
- Habryn, F. (2014). Customer intimacy analytics: Leveraging operational data to assess customer knowledge and relationships and to measure their business impact. KIT Scientific Publishing. [Google Scholar]
- Hall, L. A., & Bagchi-Sen, S. (2002). A study of R&D, innovation, and business performance in the Canadian biotechnology industry. Technovation, 22(4), 231-244. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kafarski, P. (2012). Rainbow code of biotechnology. Chemik, 66(8), 811-816. [Google Scholar]
- Kang, K. N., & Park, H. (2012). Influence of government R&D support and inter-firm collaborations on innovation in Korean biotechnology SMEs. Technovation, 32(1), 68-78. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kohli, A. K., & Jaworski, B. J. (1990). Market orientation: the construct, research propositions, and managerial implications. Journal of marketing, 54(2), 1-18. [Google Scholar] [CrossRef]
- Konde, V. (2009). Biotechnology business models: An Indian perspective. Journal of Commercial Biotechnology, 15(3), 215-226. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lalanne, L., Nyanhongo, G. S., Guebitz, G. M., & Pellis, A. (2021). Biotechnological production and high potential of furan-based renewable monomers and polymers. Biotechnology Advances, 107707. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lewrick, M., Omar, M., & Williams Jr, R. L. (2011). Market orientation and innovators’ success: An exploration of the influence of customer and competitor orientation. Journal of technology management & innovation, 6(3), 48-62. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lokko, Y., Heijde, M., Schebesta, K., Scholtès, P., Van Montagu, M., & Giacca, M. (2018). Biotechnology and the bioeconomy—Towards inclusive and sustainable industrial development. New biotechnology, 40, 5-10. [Google Scholar] [CrossRef]
- Matsuno, K., Mentzer, J. T., & Rentz, J. O. (2000). A refinement and validation of the MARKOR scale. Journal of the Academy of Marketing Science, 28(4), 527-539. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ministry of Economy. (2017). Innovation Strategy for Smart Specialization of the Republic of Bulgaria, 2014-2020. Retrieved from [Link]
- Ministry of Economy. (2018). Inovatsionna strategiya za inteligentna spetsializatsiya na Republika Bulgaria, 2014-2020. Retrieved from [Link]
- Narver, J. C., & Slater, S. F. (1990). The effect of a market orientation on business profitability. Journal of marketing, 54(4), 20-35. [Google Scholar] [CrossRef]
- National Statistical Institute. (2021). Total R&D personnel by sectors, regions and sex. Retrieved from [Link]
- NVCA. (2020). National Venture Capital Association. Retrieved from [Link]
- OECD. (2005). A framework for biotechnology statistics. Retrieved from [Link]
- Osmakova, A., Kirpichnikov, M., & Popov, V. (2018). Recent biotechnology developments and trends in the Russian Federation. New biotechnology, 40, 76-81. [Google Scholar] [CrossRef]
- Prifti, R., & Alimehmeti, G. (2017). Market orientation, innovation, and firm performance—an analysis of Albanian firms. Journal of Innovation and Entrepreneurship, 6(1), 1-19. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rajamaki, H. (2008). Anticipating and managing the challenges of biotechnology marketing. Journal of Commercial Biotechnology, 14(3), 225-231. [Google Scholar] [CrossRef]
- Renko, M., Yli-Renko, H., & Denoo, L. (2020). Sold, not bought: Market orientation and technology as drivers of acquisitions of private biotechnology ventures. Journal of Business Venturing, 106022. [Google Scholar] [CrossRef]
- Schwartz, L., Miller, R., Plummer, D., & Fusfeld, A. R. (2011). Measuring the effectiveness of R&D. Research-Technology Management, 54(5), 29-36. [Google Scholar] [CrossRef]
- Shaher, A., & Ali, K. (2020). The effect of entrepreneurial orientation and knowledge management on innovation performance: The mediation role of market orientation. Management Science Letters, 10(15), 3723-3734. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sharma, M., & Swarup, R. (2003). The way ahead—the new technology in an old society. Biotechnology in India I, 1-48. [Google Scholar] [CrossRef]
- Smith, P. G., Morrow, R. H., & Ross, D. A. (Eds.). (2015). Field trials of health interventions: A toolbox. [Google Scholar]
- Tung, F. C., & Yu, T. W. (2016). Does innovation leadership enhance creativity in high-tech industries?. Leadership and Organization Development Journal, 37(5), 579-592. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vladikov, A., & Radeva, E. (2016). Legal and economic design for the formation of criteria for public-private partnership / PPP / in the region of Southeast Europe. The Balkans in Transformative Security Environment, Plovdiv University Press, pp.166-170. Retrieved from [Link]
- Wahyuni, N. M., & Sara, I. M. (2020). Market Orientation and Innovation Performance: Mediating Effect of Customer Engagement in SMEs. Journal of Economics, Business, and Accountancy Ventura, 23, 1, 28-37. [CrossRef]
- Wilson, G. A., Perepelkin, J., Di Zhang, D., & Vachon, M. A. (2014). Market orientation, alliance orientation, and business performance in the biotechnology industry. Journal of Commercial Biotechnology, 20(2). [Google Scholar] [CrossRef]
- Yosifov, T. (2019). Competitive advantages in the use of biotechnological innovations. Ikonomika, 21, 100-118. Retrieved from [Link]
- Yosifov, T. (2020). Biotechnological innovation through equity participation. MAKROS.
- Zehir, C., Karaboga, T., Karaboga, H.A., & Uzmez, A. (2019). Market Orientation and Innovation Performance: The Mediating Role of Entrepreneurial Strategic Posture. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences, 819-831. Retrieved from [Link]
|