Зміст |
Автори:
Алхарті Амна Алі, Університет Джедда (Саудівська Аравія) Альхоталі Гада Талат, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6264-2223 Університет Джедда (Саудівська Аравія)
Сторінки: 252-263
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-21
Отримано: 29.07.2021
Прийнято: 05.09.2021
Опубліковано: 13.09.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Соціальні мережі певною мірою обумовили трансформацію бізнес-процесів та привернули увагу практиків, науковців та політиків. Авторами визначено, що використання соціальних мереж бізнесом дозволяє отримати низку позитивних ефектів, а саме підвищити рівень відкритості та лояльності споживачів до компанії, Крім цього використання соціальних мереж забезпечує пряму комунікацію зі споживачами. Авторами наголошено, що існуючі дослідження переважно фокусуються на аналізі використання соціальних мереж великими компаніями, а не мікропідприємствами (у тому числі сімейними підприємствами). У статті проаналізовано ефективність та перспективи використання соціальних мереж сімейними підприємствами в Саудівській Аравії. Дослідження базується на моделі прийняття технологій (Technology Acceptance Model). Вибірку дослідження сформовано на основі онлайн-опитувальник 188 власників сімейного бізнесу. Для емпіричного підтвердження висунутих гіпотез застосовано структурне моделювання та програмне забезпечення SPSS, Amos. Результати дослідження засвідчили, що рівень очікуваної корисності від використання соціальних мереж має позитивний статистично значущий вплив на наміри використовувати маркетингових інструментів у соціальних мережах. При цьому легкість застосування соціальних мереж позитивно впливає на рівень очікуваної корисності від їх використання. У статті описано профіль власників сімейного бізнесу в Саудівській Аравії, визначено їх демографічні та поведінкові характеристики (ґендер, вік, освіта, професійних досвід). Результати дослідження можуть бути використанні урядом Саудівській Аравії при формуванні інструментів стимулювання розвитку мікропідприємництва, зокрема сімейного бізнесу. Авторами запропоновано сформувати онлайн-платформу, що дозволить об’єднати інформацію про діючі сімейні підприємства в країні.
Ключові слова: корисність, маркетинг соціальних мереж, мікробізнес, модель прийняття технологій, соціальний вплив.
Класифікація JEL: M1, M3.
Цитувати як: Alharthi, A., Alhothali, G. T. (2022). The Adoption of Social Media Marketing by Home-based Businesses in Saudi Arabia Marketing and Management of Innovations, 3, 252-263. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-21
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Abed, S. S., Dwivedi, Y. K., & Williams, M. D. (2015). Social media as a bridge to e-commerce adoption in SMEs: A systematic literature review. The Marketing Review, 15(1), 39-57. [CrossRef]
- Ahmad, S. Z., Bakar, A. R., & Ahmad, N. (2019). Social media adoption and its impact on firm performance: The case of the UAE. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 25(1), 84-111. [CrossRef]
- Alalwan, A. A., Rana, N. P., Dwivedi, Y. K., & Algharabat, R. (2017). Social media in marketing: A review and analysis of the existing literature. Telematics and Informatics, 34(7), 1177–1190. [CrossRef]
- Alhothali, G. T. (2020a). Women entrepreneurs doing business from home: Motivational factors of Home-based business in Saudi Arabi. Adalya Journal, 9(1), 1242-1274.[Google Scholar]
- Alhothali, G. T. (2020b). Challenges facing women entrepreneurs running home-based business in Saudi Arabia. PEN Journal, 8(3), 1386-1397. [Google Scholar]
- Al Kurdi, B., Alshurideh, M., Nuseir, M., Aburayya, A., & Salloum, S. A. (2021). The effects of subjective norm on the intention to use social media networks: An exploratory study using pls-sem and machine learning approach. Advances in Intelligent Systems and Computing, 581–592. [Link]
- Askool S.S. (2013) The Use of social media in Arab Countries: A Case of Saudi Arabia. In: Cordeiro J., Krempels KH. (eds) Web Information Systems and Technologies. WEBIST 2012. Lecture Notes in Business Information Processing, vol 140. Springer, Berlin, Heidelberg. [CrossRef]
- Chen, J., & Mcqueen, R. J. (2008). Factors Affecting E-Commerce Stages of Growth in Small Chinese Firms in New Zealand. Journal of Global Information Management, 16(1), 26-60. [CrossRef]
- Cho, Y. C., & Sagynov, E. (2015). Exploring Factors That Affect Usefulness, Ease Of Use, Trust, And Purchase Intention In The Online Environment. International Journal of Management & Information Systems (IJMIS), 19(1), 21. [CrossRef]
- Clark, D.N. & Douglas, H. (2011). Information and communication technology adoption and diffusion in micro-enterprises: the case of techno-savvy home-based businesses. Int. J. Entrepreneurship and Small Business, 14(3),349–368. [CrossRef]
- Collin-Lachaud, I., & Diallo, M. F. (2021). Smartphone use during shopping and store loyalty: The Role of Social Influence. International Journal of Retail & Distribution Management, 49(5), 678–697. [CrossRef]
- Constantinides, E., Amo, C. & Romero, C.L. (2010). Profiles of social networking sites users in the Netherlands.18th Annual High Technology Small Firms Conference, HTSF, 25-28 May 2010, Enschede, The Netherlands. [Link]
- Davis, F. D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology. MIS Quarterly, 13(3), 319–340.[CrossRef]
- Davis, F. D., Bagozzi, R. B. & Warshaw, P. R. (1989). User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models. Management Science, 35(8), 982–1002. [CrossRef]
- Donkin, R. (2008). Flexible working saves jobs while trimming the fat. Financial Times. November,16. [Google Scholar]
- Egan, T., Clancy, S., & O’Toole, T. (2003). The integration of e-commerce tools into the business processes of SMEs. Irish Journal of Management, 24(1), 39-153. [Google Scholar]
- Felstead, A., Jewson, N., & Walters, S. (2005). The shifting locations of work: new statistical evidence on the spaces and places of employment. Work, Environment and Society, 19(2), 415–431. [CrossRef]
- Gavino, M.C., Williams, D.E., Jacobson, D. & Smith, I. (2019). Latino entrepreneurs and social media adoption: personal and business social network platforms. Management Research Review, 42(4), 469-494. [CrossRef]
- Gligorijevic, B., & Leong, B. (2011). Trust, reputation and the small firm: Building online brand reputation for SMEs. Proceedings of the Fifth International AAAI Conference on Weblogs and Social Media, 494-497.[Link]
- Good, W. S., & Levy, M. (1992). Home-Based Business: A Phenomenon of Growing Economic Importance. Journal of Small Business & Entrepreneurship, 10(1), 34-46. [CrossRef]
- Hossain, L., & Silva, A. D. (2009). Exploring user acceptance of technology using social networks. The Journal of High Technology Management Research, 20(1), 1-18. [CrossRef]
- Hsu, C., & Lin, J. C. (2008). Acceptance of blog usage: The roles of technology acceptance, social influence and knowledge sharing motivation. Information & Management, 45(1), 65-74. [CrossRef]
- Hussein, R. S., Mohamed, H., & Kais, A. (2021). Antecedents of level of social media use: Exploring the mediating effect of usefulness, attitude and satisfaction. Journal of Marketing Communications, 1–22. [CrossRef]
- Jay, L., & Schaper, M. (2003). Which advisers do micro‐firms use? Some Australian evidence. Journal of Small Business and Enterprise Development, 10(2), 136-143. [CrossRef]
- Jean, M., & Forbes, C. S. (2012). An Exploration of the Motivations and Expectation Gaps of Mompreneurs. Journal of Business Diversity, 12(2), 1–19.[Google Scholar]
- Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1), 59–68. [CrossRef]
- Kaur, P., Sharma, S., Kaur, J., & Sharma, S. K. (2015). Using social media for employer branding and talent management: An experiential study. IUP Journal of Brand Management, 12(2), 7-20. [Google Scholar]
- Khan, M. I., Saleh, M. A., & Quazi, A. (2021). Social media adoption by Health Professionals: A Tam-based study. Informatics, 8(1), 6. [CrossRef]
- Koo, C., Wati, Y., & Jung, J. J. (2011). Examination of how social aspects moderate the relationship between task characteristics and usage of social communication technologies (SCTs) in organizations. International Journal of Information Management, 31(5), 445-459. [CrossRef]
- Kwon, O., & Wen, Y. (2010). An empirical study of the factors affecting social network service use. Computers in Human Behavior, 26(2), 254–263. [CrossRef]
- Lertwongsatien, C., Wongpinunwatana, N., & Achakulwisut, A. (2004). Factors Influencing E-Commerce Adoption in Small to Medium Businesses. Electronic Commerce in Small to Medium-Sized Enterprises, 107-127. [Google Scholar]
- Luckman, S. (2016). Micro-enterprise as Work-Life ‘Magical Solution.’ The Post-Fordist Sexual Contract, 91–108. [CrossRef]
- Mason, C., Carter, S., & Tagg, S. (2011). Invisible Businesses: The Characteristics of Home-based Businesses in the United Kingdom. Regional Studies, 45(5), 625–639. [CrossRef]
- Mathieson, K. (1991). Predicting User Intentions: Comparing the Technology Acceptance Model with the Theory of Planned Behavior. Information Systems Research, 2(3), 173–191. [CrossRef]
- Meske, C., & Stieglitz, S. (2013). Adoption and Use of Social Media in Small and Medium-Sized Enterprises. Lecture Notes in Business Information Processing Practice-Driven Research on Enterprise Transformation, 61-75. [CrossRef]
- Mohamad, R. & Ismail, N. (2009). Electronic commerce adoption in SME: the trend of prior studies, Journal of Internet Banking and Commerce, 14(2),1-16. [Google Scholar]
- Monin, N. & Sayers, J. (2005). Introduction, in Sayers, J. and Monin, N. (Eds.): The Global Garage: Home-Based Business in New Zealand, Thomson/Dunmore Press., 1–15, Victoria, Australia. Retrieved from [Link]
- Nakara, W.A., Benmoussa, F.Z. & Jaouen, A. (2012). Entrepreneurship and social media marketing: evidence from French small business. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 16(4), 386-405. [CrossRef].
- Newbery, R., & Bosworth, G. (2010). Home‐based business sectors in the rural economy. Society and Business Review, 5(2), 183–197. [CrossRef]
- Ngai, E. W. T., Tao, S. S. C., & Moon, K. K. L. (2015). Social media research: Theories, constructs, and conceptual frameworks. International Journal of Information Management, 35(1), 33–44. [CrossRef]
- Offstein, E. & Childers, J. (2008). Small business e-commerce adoption through a qualitative lens: theory and observations, Journal of Small Business Strategy, 19(11), 32–50. [Google Scholar]
- Olanrewaju, A.-S. T., Hossain, M. A., Whiteside, N., & Mercieca, P. (2019). Social media and entrepreneurship research: A literature review. International Journal of Information Management, 50, 90–110. [CrossRef].
- Parra-López, E., Bulchand-Gidumal, J., Gutiérrez-Taño, D., & Díaz-Armas, R. (2011). Intentions to use social media in organizing and taking vacation trips. Computers in Human Behavior, 27(2), 640-654. [CrossRef].
- Pink, D.H. (2001). Free Agent Nation, Warner Business Books: New York. [Google Scholar]
- Peacock, R. W. (2004). Understanding small business: practice, theory and research. Scarman. [Link]
- Pentina, I., Koh, A. C., & Le, T. T. (2012). Adoption of social networks marketing by SMEs: Exploring the role of social influences and experience in technology acceptance. International Journal of Internet Marketing and Advertising, 7(1), 65–82. [CrossRef].
- Rahman, T., Kim, Y. S., Noh, M., & Lee, C. K. (2021). A study on the determinants of social media based learning in higher education. Educational Technology Research and Development, 69(2), 1325–1351. [CrossRef]
- Ramsey, E., & McCole, P. (2005). E‐business in professional SMEs: The case of New Zealand. Journal of Small Business and Enterprise Development, 12(4), 528-544. [CrossRef].
- Rauniar, R., Rawski, G., Yang, J., & Johnson, B. (2014). Technology acceptance model (TAM) and social media usage: An empirical study on Facebook. Journal of Enterprise Information Management, 27(1), 6-30. [CrossRef].
- Ruiz,Y. & Walling, A., (2005). Home-based working using communication technologies, Labour Market Trends, October, 417-426. [Google Scholar]
- Shane, S., Locke, E. A., & Collins, C. J. (2003). Entrepreneurial motivations. Human Resource Management Review,13(2), 257-279. [CrossRef].
- Steyn, P., Salehi-Sangari, E., Pitt, L., Parent, M., & Berthon, P. (2010). The social media release as a public relations tool: Intentions to use among B2B bloggers. Public Relations Review, 36(1), 87–89. [CrossRef].
- Tang, Q., Gu, B., & Whinston, A. B. (2012). Content Contribution for Revenue Sharing and Reputation in Social Media: A Dynamic Structural Model. Journal of Management Information Systems, 29(2), 41-76. [CrossRef].
- Taylor, S., & Todd, P.A. (1995). Understanding Information Technology Usage: A Test of Competing Models. Information Systems Research, 6(2), 144–176. [CrossRef].
- Tripopsakul, S. (2018). Social Media Adoption As A Business Platform: An Integrated Tam-Toe Framework. Polish Journal of Management Studies, 18(2), 350-362. [CrossRef].
- Venkatesh, V., Morris, M. G., Davis, G. B., & Davis, F. D. (2003). User Acceptance of Information Technology: Toward a Unified View. MIS Quarterly, 27(3), 425–478. [CrossRef].
- Vivakaran, M. V., & Maraimalai, N. (2016). Feminist pedagogy and social media: A study on their integration and effectiveness in training budding women entrepreneurs. Gender and Distance Education, 90–117. [CrossRef].
- Vorley, T., & Rodgers, P. (2014). Home is where the business is: Incidents in everyday life and the formation of home-based businesses. International Small Business Journal: Researching Entrepreneurship, 32(4), 428–448. [CrossRef].
- Walker, E., & Brown, A. (2004). What Success Factors are Important to Small Business Owners?. International Small Business Journal: Researching Entrepreneurship, 22(6), 577–594. [CrossRef].
- Wamba, S. F., & Carter, L. (2013). Twitter Adoption and Use by SMEs: An Empirical Study. 2013 46th Hawaii International Conference on System Sciences. [CrossRef].
- Wang, S., & Lin, J. C. (2011). The effect of social influence on bloggers usage intention. Online Information Review, 35(1), 50-65. [CrossRef].
- Zekan, S.B., Cvrtak, K.R. & Šerić, N. (2011). Using Social Networks in a Small Business Entrepreneurship. Economic Development of Entrepreneurship in Transition Economies, 414. Retrieved from [Google Scholar]
|