Зміст |
Автори: Сторінки: 108-116 Мова: Англійська DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-09 Отримано: 26.07.2021 Прийнято: 01.09.2021 Опубліковано: 13.09.2021
Розширена анотація українською мовою У статті систематизовано аргументи та контраргументи щодо взаємозв’язку між розміром підприємства, географічним розташування ринку збуту та його інноваційною діяльністю. Головною метою дослідження є емпірична перевірка теоретичних тверджень щодо взаємозв’язку між розміром підприємства, експортною та інноваційною діяльністю. У роботі сформовано наступні дослідницькі питання: 1) Чи впливає розмір підприємства на його інноваційну діяльність?; б) Чи існує різниця в інноваційній діяльності підприємства відповідно до Європейського класифікатора видів економічної діяльності?; в) Чи впливає географічне розташування ринку збуту на інноваційну діяльність компанії? Підґрунтям дослідження стали дані вірменських підприємств. Для аналізу даних використано критерій Уікоксона, дисперсійний аналіз ANOVA, критерій Тьюки та критерій хі-квадрат. За результатами дослідження встановлено, що розмір підприємства не впливає на інноваційну діяльність підприємства. Автором наголошено, що попри переваги у ресурсозабезпеченості великих підприємств, малі підприємства є більш гнучкими та мобільними у впровадженні інновацій. Таким чином, розмір підприємства не є обмежувальним фактором. У дослідженні емпірично підтверджено, що галузь економіки, в якій функціонує підприємство, має статистично значуще значення в його інноваційній діяльності. Автором встановлено, що більшість інноваційних підприємств Вірменії представлені у групі M-Професіонали, науково-технічній діяльності та групі C-Виробництво. За результатами тесту хі-квадрат встановлено, що підприємства, які експортують продукцію до ЄС є більш інноваційними. При цьому підприємства, які функціонують на місцевому ринку, мають значно нижчий рівень інноваційності, ніж очікувалося у випадку відсутності зв’язку між інноваціями та географічним розташуванням ринків збуту. У рамках дослідження експорт розглядається як показник міжнародної конкурентоспроможності, який демонструє спроможність країни поставляти продукцію на міжнародний ринок. Таким чином, за емпіричними результатами дослідження встановлено зв’язок між інноваціями та рівнем міжнародної конкурентоспроможності. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження переважно в мікроекономічному середовищі Вірменії. Ключові слова: конкурентоспроможність, діяльність підприємства, розмір підприємства, експорт, інноваційний потенціал.. Класифікація JEL: F1, O3, L1. Цитувати як: Tadevosyan, R. (2022). Core determinants of companies innovation performance: case for Armenia Marketing and Management of Innovations, 3, 108-116. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-09 Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International LicenseСписок використаних джерел
|
Контакти
Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
м. Суми, Україна, 40007
e-mail: mmi@fem.sumdu.edu.ua