Зміст |
Автори:
Річард Федорко, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3520-1921 Пряшівський університет (Словацька Республіка) Вероніка Скерхакова, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2170-1837 Пряшівський університет (Словацька Республіка) Стела Маркова, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7275-1936 Пряшівський університет (Словацька Республіка) Радован Бачик, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5780-3838 Пряшівський університет (Словацька Республіка) Любомир Феєрчак, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7120-1844 Пряшівський університет (Словацька Республіка)
Сторінки: 137-152
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-11
Отримано: 07.07.2021
Прийнято: 05.12.2021
Опубліковано: 30.12.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Фінансовим ризиком у сфері електронної комерції є ймовірність неправомірного використання платіжних та персональних даних. При цьому на рівень фінансового ризик впливають такі фактори як: репутація інтернет-магазину, вибір способу оплати та вартість, яку споживач готовий заплатити за одну покупку. Результати систематизації наукових напрацювань засвідчили, що сприйняття фінансових ризиків має суттєве значення при формуванні довіри та лояльності субʼєктів електронної комерції. Це сприяє готовності споживачів витрачати більше коштів на онлайн-покупки. Головною метою статті є дослідження відмінностей у сприйнятті факторів фінансових ризиків в електронній комерції між інтернет-користувачами поколінь Z та Y. Підґрунтям дослідження стали результати анкетування 758 інтернет-користувачів поколінь Z та Y. Практичну реалізацію всіх етапів дослідження здійснено з використанням непараметричних математико-статистичних кількісних методів (критерій узгодженості Пірсона, критерій непарних знакових рангів Уілкоксона). За результатами порівняльного аналізу встановлено, що представники покоління Y більш охоче надають свої персональні та платіжні дані. Таким чином, старше покоління значно більше ідентифікує себе із середовищем електронної комерції та її атрибутами. У ході дослідження підтверджено статистично значущі відмінності між поколіннями у побоюванні неправомірного використання персональних та платіжних даних. Представники покоління Y є більш занепокоєнні можливістю неправомірного використання їх персональних та платіжних даних під час здійснення покупок в онлайн середовищі. До того, представники покоління Y готові заплатити більшу суму за одну онлайн-покупку оскільки їх щомісячний бюджет на покупки є значно вищим (за винятком витрат на харчування). У дослідженні підтверджено відсутність відмінностей між поколіннями у сприйнятті репутації інтернет-магазину при прийнятті рішення про здійснення покупки та вибору способу оплати. Таким чином авторами емпірично доведено та теоретично обґрунтовано суттєві відмінності у сприйнятті факторів фінансового ризику між інтернет-користувачами різних поколінь.
Ключові слова: фінансовий ризик, міжвіковй аналіз, міленіали, поведінка онлайн-споживачів, платіжне шахрайство, пост-міленіали..
Класифікація JEL: I10, M12, M54.
Цитувати як: Fedorko, R., Skerhakova, V., Markova, S., Bacik, R., & Fejercak, L. (2022). Differences in the perceived financial risk factors between digital natives in the e-commerce Marketing and Management of Innovations, 4, 137-152. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-11
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Al Mazrouei, M., & Krotov, V. (2016). Gender-related barriers to E-Commerce entrepreneurship: the case of the UAE. Polish Journal of Management Studies, 14(2), 7-17. [Google Scholar][CrossRef]
- Aldhmour, F., & Sarayrah, I. (2016). An investigation of factors influencing consumers’intention to use online shopping: an empirical study in south of Jordan. Journal of Internet Banking and Commerce, 21(2), 1. [Google Scholar]
- Barton, Ch., Kostow, L., & Beauchamp, Ch. (2014). How Millennials Are Changingt heFace of Marketing Forever. Miguel Hernandez Communicaion Journal, 8, 347-368. Retrieved from [Link]
- Bianchi, A. (2016). I Millennial Italiani in 5 punti, In: Casagrande Yamawaki, M., Sarfati, G. (2019). The Millennials Luxury Brand Engagement on Social Media: A Comparative Study of Brazilians and Italians. Revista Eletrônica de Negócios Internacionais, 14(1), 14-30. Retrieved from [Link]
- Blaker, H. (2000). Confidence curves and improved exact confidence intervals for discrete distributions. Canadian Journal of Statistics, 28(4), 783-798. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bolton, R. N., Parasuraman, A., Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., … & Solnet, D. (2013). Understanding Generation Y and their use of social media: a review and research agenda. Journal of Service Management, 24(3), 245-267. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chen, P. J., & Choi, Y. (2008). Generational differences in work values: a study of hospitality management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(6), 595-615.[Google Scholar] [CrossRef]
- Davidaviciene, V., Meidute-Kavaliauskiene,I., & Paliulis, R. (2019). Research on the influence of social media on generation Y consumer purchase decisions. Marketing and Management of Innovations, 4, 39-49. [Google Scholar] [CrossRef]
- De Canio, F., Pellegrini, D., & Aramendia-Muneta, M. E. (2016). The smartphoners: consumer segmentation by smartphone usage. The smartphoners: consumer segmentation by smartphone usage, 123-144. [Google Scholar]
- Deloitte. (2019). The Deloitte Global Millennial Survey 2019. Retrieved from [Link]
- Fietkiewicz, K. (2017). Jumping the digital divide: How do “silver surfers” and “digital immigrants” use social media?. Networking Knowledge: Journal of the MeCCSA Postgraduate Network, 10(1), 5-26. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gallo, P., Mihalcova, B., Vegsoova, O., Dzurov-Vargova, T., & Busova, N. (2019). Innovative Trends in HumanResources Management: Evidence for the Health Care System. Marketing and Management of Innovations, 2, 11-20. [Google Scholar] [CrossRef]
- Guo, X., Ling, K. C., & Liu, M. (2012). Evaluating factors influencing consumer satisfaction towards online shopping in China. Asian Social Science, 8(13), 40. [Google Scholar]
- Halaweh, M. (2018). Cash on delivery (COD) as an alternative payment method for e-commerce transactions: Analysis and implications. International Journal of Sociotechnology and Knowledge Development (IJSKD), 10(4), 1-12. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hanan, H., Wee, H., Aminudin, N., & Hamid, Z. A. (2018). Effectiveness of social media campaigns in improving participation of younger generations in beach-cleaning programs. Advanced Science Letters, 24(12), 9266-9269. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hollander, M., Wolfe, D. A., & Chicken, E. (2013). Nonparametric statistical methods (Vol. 751). John Wiley & Sons. [Google Scholar]
- Horvath, J., Rigelský, M., Olearova, M. (2014). Analysing the Preferences in Customer Behaviour of a New Generation of Customers Through Smartphones in the Social Media Environment. Polish Journal of Management Studies, 18(2), 15-26 [Google Scholar]
- Javadi, M. H. M., Dolatabadi, H. R., Nourbakhsh, M., Poursaeedi, A., & Asadollahi, A. R. (2012). An analysis of factors affecting on online shopping behavior of consumers. International journal of marketing studies, 4(5), 81. [Google Scholar] [CrossRef]
- Jurkiewicz, C. L. (2000). Generation X and the public employee. Public Personnel Management, 29(1), 55-74. Google Scholar[] [CrossRef]
- Kleinman, P. (2012). Psych 101: Psychology Facts, Basics, Statistics, Tests, and More!. Simon and Schuster. [Google Scholar]
- Korzeniowska, A. (2015). Generation Y on the e-commerce market. Comparison between Polish and South Korean young consumers’ behaviour. Journal of marketing and consumer behaviour in emerging markets, 2(2), 33-48. [Google Scholar]
- Kowske, B. J., Rasch, R., & Wiley, J. (2010). Millennials’(lack of) attitude problem: An empirical examination of generational effects on work attitudes. Journal of business and psychology, 25(2), 265-279. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kubilay, B., & Bayrakdaroglu, A. (2016). An empirical research on investor biases in financial decision-making, financial risk tolerance and financial personality. International Journal of Financial Research, 7(2), 171-182. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lyulyov, O., Chygryn, O., & Pimonenko, T. (2018). National brand as a marketing determinant of macroeconomic stability. Marketing and Management of Innovations, 3, 142-152. [Google Scholar] [CrossRef]
- Magnani, G., Bertolotti, T., & Zucchella, A. (2018). Cognitive aspects of car sharing in Millennials. Active sharers and reluctant users. Mercati e competitivit, 2018(1), 39-62. [Google Scholar][CrossRef]
- McQuivey, J. L., (2000). Why some young consumers don’tshop online. The Forrester Technographics Brief, June 2, 2000, Forrester Research, Inc. In: Swinyard, W. R., Smith, S. M. (2003). Why People (Don’t) Shop Online: A Lifestyle Study of the Internet Consumer. Psychology and Marketing, 20(7):567 – 597. [CrossRef]
- Michalski, G., Brozyna, E. Soroczynski, J. (2015). Cash levels and its role in full operating cycle enterprises: 2005-2013 Czech, Slovak, Hungarian and Polish enterprises case. European Financial Systems 2015. Proceedings of the 12th International Scientific Conference, Brno: Masaryk University, p. 382-390. Retrieved from [Link]
- Muhammad Shafeeque A.P., & Thomachan K.T. (2017). Risk perception in e-commerce: a holistic review of emerging online shopping in India. International Journal of Research, 5(6), 231-239. [Google Scholar] [CrossRef]
- Oczachowska, A. (2020). Purchase Behaviours of Generation Y. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H Oeconomia, 54(1), 67-75. [Google Scholar]
- Paganini, A. (2019). Violenti o nolenti, la Gen Z e le insidie della rete. La cultura del progetto verso pratiche d’informazione alternative per i Centennials. [Google Scholar]
- Park, J., & Gursoy, D. (2012). Generation effects on work engagement among US hotel employees. international journal of Hospitality Management, 31(4), 1195-1202. [Google Scholar][CrossRef]
- Pencarelli, T., Skerhakova, V., Ali Taha, V., & Valentiny, T. (2018). Factors determining Italian online shoppers’ preference of cash on delivery: Empirical analysis. Polish Journal of Management Studies, 18. [Google Scholar] [CrossRef]
- Prokopenko, O.V, Bozhkova, V. V., & Romanyuk, Y. S., (2016). Modern internet platforms in the field of logistic service in the Republic of Poland and Ukraine. Marketing and Management of Innovations, 3, 54- 65. [Google Scholar]
- Ryder, N. B. (1965). The Cohort as a Concept in the Study of Social Change. American Sociological Review, 843-861. [Google Scholar]
- Sirkova, M. (2015). Etika podnikania a firemna kultúra, PreSov: Bookman.
- Stefko, R. (2013). Marketing naSej súcasnosti, PreSov: Bookman.
- Swinyard, W. R., & Smith, S. M. (2011). Activities, Interests, And Opinions Of Online Shoppers And Non-Shoppers. International Business & EconomicsResearchJournal,3(4), 37-48. [CrossRef]
- Tan, S. J. (1999). Strategies for reducing consumers’ risk aversion in Internet shopping. Journal of Consumer Marketing, 16(2), 163-180. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tej, J., Taha, V. A., Bednarova, L., & Sirkova, M. (2014, December). Management simulation exercises—Insight into their use in the educational process. In 2014 IEEE 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA) (pp. 29-34). IEEE. [Google Scholar] [CrossRef]
- Teltzrow, M., Meyer, B., & Lenz, H. J. (2007). Multi-channel consumer perceptions. Journal of Electronic Commerce Research, 8(1), 18-31. [Google Scholar] [CrossRef]
- Thandava, M. K., & Viju, S. (2017). A study on the financial risks and benefits of online shopping by the consumer. International Journal of Sales and Marketing Management, 6(4), 7-14.
- Ungerman, O., Dedkova, J., & Gurinova, K. (2018). The impact of marketing innovation on the competitiveness of enterprises in the context of industry 4.0. Journal of Competitiveness, 10(2), 132. [Google Scholar] [CrossRef]
- Valaskova, K., Kliestik, T., Svabova, L., & Adamko, P. (2018). Financial risk measurement and prediction modelling for sustainable development of business entities using regression analysis. Sustainability, 10(7), 2144. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wey Smola, K., & Sutton, C. D. (2002). Generational differences: Revisiting generational work values for the new millennium. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 23(4), 363-382. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wright, A. I. (2016). Security Risk and Social Presence in E-commerce. Butler Journal of Undergraduate Research, 2(30), 197-230. Retrieved from [Link]
|