Зміст |
Автори:
Лілія Хоменко, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5690-1105 Сумський державний університет (Україна) Анна Росохата, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6944-1515 Сумський державний університет (Україна) Адам Ясніковскі, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5695-2364 директор фундації EUROWEEK (Польща)
Сторінки: 184-195
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-14
Отримано: 20.06.2021
Прийнято: 10.12.2021
Опубліковано: 30.12.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Стаття узагальнює аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо питань маркетингу територій. Головною метою дослідження є визначення майбутніх напрямків досліджень на основі аналізу сутності та особливостей наявних наукових публікацій, присвячених питанням маркетингу територій. Аналіз низки наукових публікацій з означеної тематики засвідчив необхідність проведення синтезу наявних наукових напрацювань. Актуальність дослідження означеної наукової проблеми полягає в існуванні низки невирішених проблем у маркетингу державного управління. Дослідження проведено в наступній логічній послідовності: визначено найбільш впливових авторів, журнали та статті в області маркетингу територій; проведено аналіз ключових слів досліджуваних статей, які було згруповано у кластери; здійснено візуалізацію наукових напрацювань, присвячених питанням маркетингу територій. Емпіричний аналіз базується на даних за 1970-2021 роки. Об’єктом дослідження є 1611 публікації, які було опубліковано у різних наукових виданнях. За результатами проведеного аналізу встановлено, що найвпливовішими журналами є «Journal of Business Research», «Tourism Management» та «Marketing Theory». При цьому автори Каваратзіс М. та Варнабі Г. були найбільш продуктивними у дослідженні означеної тематики. Більшість статей було опубліковано дослідниками з США, Англії, Італії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Австрії та Франції. За результатами бібліометричного аналізу, ключові слова досліджуваних статей згруповано у 8 кластерів (політика, туризм, модель, ідентифікація, брендинг місць, резиденти, рамки, бренди міст). Встановлено, що за останні 5 років, науковці найбільше досліджували брендинг місць, маркетинг туристичного призначення, політичні та культурні особливості, територіальні характеристики, туризм, ідентичність, залучення, уряд, розумні міста, лояльність, суспільство тощо. Отримані результати засвідчили, що перспективними напрямками майбутніх досліджень є: туристичний бренд, технології, відновлення, легітимність, «сарафанне радіо», досвід, пам’ять, нерівність міст, інклюзивний брендинг міст, капітал бренду, прихильність до бренду, ідентичність міст тощо. До того, авторами рекомендовано зосередити увагу на дослідженні особливостей міст-побратимів та муніципальної кооперації. Результати дослідження мають практичне значення та можуть бути корисними для компаній, які розробляють бренд територій, органам місцевої влади при формуванні маркетингової стратегії розвитку територій, а також науковцям, які досліджують маркетинг територій.
Ключові слова: бібліометричний аналіз, брендинг місць, малі та середні підприємства, маркетингове управління, маркетингові інструменти, маркетинг місць, територіальний маркетинг, туристична інфраструктура, партнерство для сталого розвитку, бренд міста..
Класифікація JEL: М30, М31, М39.
Цитувати як: Khomenko, L., Rosokhata, A., & Jasnikowski, A. (2022). Analysis of territories marketing activities among small and medium business: a bibliometric analysis Marketing and Management of Innovations, 4, 184-195. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-14
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Bastug, S., Sakar, G. D., & Gülmez, S. (2020). An application of brand personality dimensions to container ports: A place branding perspective. Journal of Transport Geography, 82, 102552. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bilan, Y., Vasilyeva, T., Kryklii, O., & Shilimbetova, G. (2019). The creative industry as a factor in the development of the economy: dissemination of European experience in the countries with economies in transition. Creativity Studies, 12(1), 75-101. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bondarenko, A. F., Syhyda, L. O., Saher, L. Y., & Zakharkina, L. S. (2020). The economic and marketing attractiveness of countries: Measurement and positioning in terms of economic security. International Journal of Sustainable Development and Planning, 15(4), 439-449. [Google Scholar] [CrossRef]
- Campelo, A., Aitken, R., & Gnoth, J. (2014). Sense of Place: The Importance for Destination Branding. Journal of Travel Research, 53 (2) , pp.154-166. [CrossRef]
- Cassinger, C., Gyimothy, S., & Lucarelli, A. (2021). 20 Years of Nordic Place Branding Research: A Review and Future Research Agenda. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 21(1), 102-110. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chan, C. S., & Marafa, L. M. (2018). Branding Places and Tourist Destinations: A Conceptualisation and Review. The Branding of Tourist Destinations: Theoretical and Empirical Insights, 15. [oogle Scholar] [CrossRef]
- Chygryn, O., Pimonenko, T., Bilan, S., & Starchenko, L. (2019). Digital marketing for green goods promotion: modern trends in entrepreneurship. The impact of Industry 4.0 on the level of shadow employment. International Scientific Conference on The Impact of Industry 4.0 on Job Creation Location: Trencianske Teplice, Slovakia Date: NOV 21, 2019, 160-166. [Google Scholar]
- Cleave, E., & Arku, G. (2017). Putting a number on place: a systematic review of place branding influence. Journal of place management and development, 10 (5), 425-446. [Google Scholar][CrossRef]
- Eletxigerra, A., Barrutia, J. M., & Echebarria, C. (2018). Place marketing examined through a service-dominant logic lens: A review. Journal of Destination Marketing & Management, 9, 72-84. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gibson, C., & Davidson, D. (2004). Tamworth, Australia’s ‘country music capital’: place marketing, rurality, and resident reactions. Journal of Rural Studies, 20(4), 387-404. [Google Scholar][CrossRef]
- Hanna, S., Rowley, J., & Keegan, B. (2021). Place and destination branding: A review and conceptual mapping of the domain. European Management Review, 18(2), 105-117. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hosany, S., Ekinci, Y., & Uysal, M. (2006). Destination image and destination personality: An application of branding theories to tourism places. Journal of business research, 59(5), 638-642. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kavaratzis, M., & Hatch, M. J. (2013). The dynamics of place brands: An identity-based approach to place branding theory. Marketing Theory, 13(1), 69-86. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kavaratzis, M., & Kalandides, A. (2015). Rethinking the place brand: the interactive formation of place brands and the role of participatory place branding. Environment and Planning A, 47(6), 1368-1382. [Google Scholar] [CrossRef]
- Khomenko, L., Saher, L., & Polcyn, J. (2020). Analysis of the marketing activities in the blood service: bibliometric analysis. Health Economics and Management Review, (1), 21. [Google Scholar] [CrossRef]
- Khomenko, L. M., Saher, L. Y., & Letunovska, N. Y. (2021). Segmentation as a base for digital marketing strategies in blood service: A cluster analysis for classifying healthy regional subjects. E3S Web of Conferences. [Google Scholar]
- Kiralova, A. (1995). Marketing of the tourist place of destination. Economic casopis, 43 (6), 516-529.
- Liubchak, V. V., Khomenko, L. M., Kovalishyn, M. P., Ilyina, V. V., Babar, T. V., Sikora, V. V., Simonova, O.,V. (2021). New Marketing Tools in the Blood Service to Optimize Quality Management. Wiadomości Lekarskie, 9(74), 2192-2196. [Google Scholar]
- Lyulyov, O., Pimonenko, T., Bilan, Yu., & Lyeonov, S. (2019). Brand management and macroeconomic stability of the country. Polish Journal of Management Studies, 19 (2), 61-74. [CrossRef]
- Madsen, H. (1992). Place‐marketing in Liverpool: a review. International Journal of Urban and Regional Research, 16(4), 633-640. [Google Scholar] [CrossRef]
- Metaxas, T. (2009). Place marketing, strategic planning and competitiveness: The case of Malta. European Planning Studies, 17(9), 1357-1378. [Google Scholar] [CrossRef]
- Metaxas, T., & Deffner, A. (2015). Using Critical Path Analysis (Cpa) in Place Marketing Process: a Methodological Approach in the Case of Rostock, Germany. European Spatial Research and Policy, 22(1), 135-151. [Google Scholar]
- Rahmanov, F., Aliyeva, R., Rosokhata, A., & Letunovska, N. (2020). Tourism Management in Azerbaijan Under Sustainable Development: Impact of COVID-19. Marketing and Management of Innovations, 3, 195-207. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rosokhata, A., Minchenko, M., Khomenko, L., & Chygryn, O. (2021). Renewable energy: a bibliometric analysis. In E3S Web of Conferences (Vol. 250, p. 03002). EDP Sciences. [Google Scholar] [CrossRef]
- Selby, M., & Nigel, J. Morgan. 1996. Reconstruing place image: A case study of its role in destination market research. Tourism Management, 17(4), 287-294. [Google Scholar] [CrossRef]
- Starchenko, L., Lyeonov, S., Vasylieva, T., Pimonenko, T., & Lyulyov, O. (2021). Environmental management and green brand for sustainable entrepreneurship. In E3S Web of Conferences(Vol. 234, p. 00015). EDP Sciences. [CrossRef]
- Tsai, S. P. (2012). Place attachment and tourism marketing: Investigating international tourists in Singapore. International Journal of Tourism Research, 14(2), 139-152. [Google Scholar][CrossRef]
- Us, Y. O., Bilan, S., Pimonenko, T. V., Seliga, R., & Ostasz, G. (2020). Green brand for sustainable business: bibliometric analysis. IBIMA Conference. [Google Scholar]
- Van Ham, P. (2008). Place branding: The state of the art. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 616(1), 126-149. [Google Scholar] [CrossRef]
- Warnaby, G., & Medway, D. (2013). What about the ‘place’in place marketing?. Marketing Theory, 13(3), 345-363. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zenker, S., Braun, E., & Petersen, S. (2017). Branding the destination versus the place: The effects of brand complexity and identification for residents and visitors. Tourism Management, 58, 15-27. [Google Scholar] [CrossRef]
|