Зміст |
Автори:
Тугба Озсой, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9877-1887 Університет Зонгулдак Бюлент Еджевіт|Сакарʼя університет GSB (Туреччина)
Сторінки: 210-217
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-16
Отримано: 03.12.2021
Прийнято: 20.12.2021
Опубліковано: 30.12.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Автором визначено, що проблематика формування позитивного психологічного клімату в трудовому колективі досліджується низкою вчених. При цьому інноваційні підходи в управлінні трудовими ресурсами дозволяють уникнути небажаних форми поведінки як в середині колективу, так і з боку менеджменту компанії. У статті наголошено, що однією з форм негативної поведінки є абʼюз (систематичне зловживання повноваженнями зі сторони керівництва, прояв неповаги до співробітників та їх приниження) та надмірний контроль. У статті проаналізовано причини виникнення абʼюзу та наслідки його впливу на психологічний клімат в трудовому колективі та його продуктивність праці. Автором досліджено відмінність між рівнями сприйняття надмірного контролю та його впливу на продуктивність працівників залежно від їх індивідуальних особливостей. Метою дослідження є емпіричне обґрунтування медіаційної ролі індивідуальної ефективності працівників у ланцюзі «рівень контролю менеджменту компанії – продуктивність праці підлеглих». Емпіричне дослідження проведено на основі результатів анкетування 304 працівників підприємств Стамбулу (Туреччина). При анкетуванні для оцінювання рівнів надмірного контролю з боку менеджмент компанії, продуктивності праці та індивідуальної ефективності працівників застосовано відповідні психометричні шкали. Методологічною основою дослідження є методи кількісного аналізу (описова статистика, аналіз надійності, факторний, кореляційний та модераційний аналізи). За результатами емпіричного аналізу встановлено, що надмірний контроль має негативний кореляційний зв’язок з індивідуальною продуктивністю праці. При цьому рівень індивідуальної ефективності працівників не мав суттєвої посередницької ролі між надмірним контролем та загальною продуктивністю праці. Враховуючи результати дослідження, автором запропоновано низку перспективних напрямків для проведення подальших досліджень з означеної проблематики.
Ключові слова: абʼюз, надмірний контроль, загальна ефективність, ефективність співробітників, небажана поведінка. .
Класифікація JEL: M12, F50, J10.
Цитувати як: Ozsoy, T. (2022). Innovative approach on abusive supervision and subordinate’ performance Marketing and Management of Innovations, 4, 210-217. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-16
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
-
- Ambrose, M. L., Seabright, M. A., & Schminke, M. (2002). Sabotage in the workplace: The role of organizational injustice. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 89, 947–965. [Google Scholar] [CrossRef]
- Aypay, A. (2010). Adaptation of the General Self-Efficacy Scale (GOYO) into Turkish. İnOnU Universitesi Egitim FakUltesi Dergisi, 11, 113–131. [Google Scholar]
- Balaban, O., & Ozsoy, E. (2016). Effects of workplace friendship on individual outcomes. Bartın Universitesi İktisadi ve İdari Bilimler FakUltesi Dergisi, 7, 326–338. [Google Scholar] [CrossRef]
- Brees, J., Mackey, J., Martinko, M., & Harvey, P. (2014). The mediating role of perceptions of abusive supervision in the relationship between personality and aggression. Journal of Leadership & Organizational Studies, 21, 403–13. [Google Scholar] [CrossRef]
- Darwish, Y. (2000). Organizational commitment: A mediator of the relationships of leadership behavior with job satisfaction and performance in a non-western country, Journal of Management Phycology, 15, 6–28. [Google Scholar] [CrossRef]
- Furnham, A., Richards, S. C., & Paulhus, D. L. (2013). The Dark Triad of personality: A 10-year review. Social and Personality Compass, 7, 199–216. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gruys, M. L., & Sackett, P. R. (2003). Investigating the dimensionality of counterproductive work behavior. International Journal of Selection and Assessment, 11, 30 –41. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hayes, A. F. (2013). Introduction to Mediation, Moderation, and Conditional Process Analysis: A Regression-Based Approach. New York, NY: The Guilford Press. [Google Scholar]
- Johnson, J. W. (2001). The relative importance of task and contextual performance dimensions to supervisor judgments of overall performance. Journal of Applied Psychology, 86, 984–996.[Google Scholar] [CrossRef]
- Kernan, M. C., Watson, S., Chen, F. F., & Kim, T. G. (2011). How cultural values affect the impact of abusive supervision on worker attitudes. Cross Cultural Management, 18, 464–484. [Google Scholar] [CrossRef]
- Leymann, H., & Gustafsson, A. (1996). Mobbing at work and the development of post-traumatic stress disorder. European Journal of Work and Organizational Psychology, 5, 251–276. [Google Scholar] [CrossRef]
- Linstead, S., Marechal, G., & Griffin, R. W. (2014). Theorizing and researching the dark side of organization. Organization Studies, 35, 165–188. [Google Scholar] [CrossRef]
- Luthans, F., & Youssef, C. M. (2007). Emerging positive organizational behavior. Journal of Management, 33, 321–349. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lv, D. M., Zheng Q. L., Sun N., Li Q. J., Fan Y. Y., Hong S. & Liu S. Q. (2016) A model of abusive supervision, self‐efficacy and work engagement among Registered Nurses: the mediating role of self‐efficacy. Journal of Advanced Nursing 72, 3216. [Google Scholar]
- Mackey, J. D, Frieder, R. E, Brees, J. R., & Martinko, M. J. (2017). Abusive supervision: a meta-analysis and empirical review. Journal of Management, 43, 1940–1965. [Google Scholar][CrossRef]
- Neuman, J. H., & Baron, R. A. (1997). Aggression in the workplace. In R. A. Giacalone & J. Greenberg (Eds.), Antisocial behavior in organizations (pp. 37–67). Thousand Oaks, CA: Sage. [Google Scholar]
- Schwarzer, R., & Jerusalem, M. (1995). Generalized Self-Efficacy scale. In J. Weinman, S. Wright, & M. Johnston, Measures in health psychology: A user’s portfolio. Causal and control beliefs (ss. 35-37). Windsor, UK: NFER-NELSON. [Google Scholar]
- Seale, D. A., Polakowski, M., & Schneider, S. (1998). It’s not really theft! Personal and workplace ethics that enable software piracy. Behaviour & Information Technology, 17, 27– 40. [Google Scholar] [CrossRef]
- Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychologist, 55, 5–14. [Google Scholar] [CrossRef]
- Spector, P. E., Fox, S., Penney, L. M., Bruursema, K., Goh, A., & Kessler, S. (2006). The dimensionality of counter productivity. Journal of Vocational Behavior, 68, 446–460. [Google Scholar] [CrossRef]
- Stevens, J. M., Beyer, J. M. & Trice, H. M. (1978). Assessing personal role and organizational predictors of managerial commitment. Academy of Management Journal, 21,380‐96. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tepper, B. J. (2000). Consequences of Abusive Supervision. Academy of Management Journal, 43, 178–190. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tepper, B. J. (2007). Abusive supervision in work organizations: review, synthesis, and research agenda. Journal of Management, 33, 261–289. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tepper, B. J., Carr, J. C., Breaux, D. M., Geider, S., Hu, C. & Hua, W. (2009). Abusive supervision, intentions to quit, and employees’ workplace deviance: a power / dependence analysis. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 109,156–167. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tepper, B. J., Duffy, M. K., Henle, C. A. & Lambert, S. A. (2006). Prosedural injustice, victim precipitation, and abusive supervision. Personnel Psychology, 59, 101–123. [Google Scholar][CrossRef]
- Tepper, B. J., Simon, L. S., & Park, H. M. (2017). Abusive supervision, Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 4, 123–152. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ulbegi, İ. D., Ozgen, H. M., & Ozgen, H. (2014). Adaptation of abusive supervision scale in Turkey: reliability and validity analysis. Çukurova Universitesi Sosyal Bilimler EnstitUsU Dergisi, 23,1–12. [Google Scholar]
- Vecchio, R. P. (2000). Negative emotion in the workplace: Employee jealousy and envy. International Journal of Stress Management, 7, 161–179. [Google Scholar] [CrossRef]
- Von Gruenigen, V. E., & Karlan, B.Y. (2018). Sexual harassment in the work place: Its impact on gynecologic oncology and women’s health. Gynecol. Oncol, 149, 227–229. [Google Scholar][CrossRef]
- Wang, W., Mao, J., Wu, W., & Liu, J. (2012). Abusive supervision and workplace deviance: The mediating role of interactional justice and the moderating role of power distance. Asia Pacific Journal of Human Resources, 50, 43–60. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wittek, R. & Wielers, R. (1998). Gossip in organizations. Computational and Mathematical Organization Theory, 4, 189–204. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wu, T., & Hu, C. (2009). Abusive supervision and employee emotional exhaustion: Dispositional antecedents and boundaries. Group & Organization Management, 34, 143–169. [Google Scholar] [CrossRef]
- Xu, E., Huang, X., Lam, C. K., & Miao, Q. (2012). Abusive supervision and work behaviors: The mediating role of LMX. Journal of Organizational Behavior, 33, 531–543. [Google Scholar][CrossRef]
- Yagil, D. (2006). The relationship of abusive and supportive workplace supervision to employee burnout and upward influence tactics. Journal of Emotional Abuse, 6, 49–65. [Google Scholar][CrossRef]
- Youssef, C. M., & Luthans, F. (2007). Positive organizational behavior in the workplace: The impact of hope, optimism, and resilience. Journal of Management, 33, 774–800. [Google Scholar][CrossRef]
- Zellars, K. L., Tepper, B. J., & Duffy, M. K. (2002). Abusive supervision and subordinates’ organizational citizenship behavior. Journal of Applied Psychology, 86, 1068–1076. [Google Scholar][CrossRef]
|