Зміст |
Автори: Сторінки: 68-78 Мова: Англійська DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-06 Отримано: 20.06.2021 Прийнято: 25.11.2021 Опубліковано: 30.12.2021
Розширена анотація українською мовою Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання поширення у світі електронної комерції завдяки наслідкам пандемії Covid-19. Основною метою проведеного дослідження є визначення факторів змін в розвитку електронної комерції Саудівської Аравії. Систематизація літературних джерел та підходів до розв’язання поставленої проблеми дозволила висунути гіпотезу, що пандемія COVID-19 стала каталізатором нової хвилі зростання темпів збільшення обсягів електронної торгівлі в Саудівській Аравії. Для перевірки висунутої гіпотези проведено анкетування 160 респондентів, які працюють у сфері приватної електронної комерції. До анкети включено питання щодо визначення демографічного профілю респондентів та розвитку електронної комерції. Оцінювання відповідей трьох блоків питань, щодо розвитку електронної комерції здійснювалося за пʼяти бальною шкалою Лейкарта. Більшість учасників анкетування є чоловіками – 66,2%. 56,2% учасників є віком від 30 до 40 років; 38,75% – мають 5-10 річний стаж роботи в приватному бізнесі, 40,6% – мають досвід роботи у компаніях з чисельністю понад 500 осіб, 43% – проживають у місті Ер-Ріяд. За результатами опрацювання відповідей першого блоку питань анкети щодо розвитку електронної комерції встановлено, що відсутність альтернатив має статистично не значущий вплив на наміри споживачів здійснювати купівлі на електронному ринку (середньозважене значення – 3.19 ± 0.75). Результати аналізу відповідей другого блоку питань свідчать про те, що доступність до засобів електронної комерції має позитивний вплив на готовність споживачів здійснювати онлайн-покупки (середньозважене значення – 3,43 ± 1,17). Аналіз відповідей третього блоку питань засвідчив, що дослідження головних причин збитків під час пандемії COVID-19 є статистично не значущими для електронної комерції (середньозважене значення – 3,29 ± 0,90). До того, більшість учасників анкетування (56,2%) зазначили, що їх компанії були не готовими до чергової хвилі карантинних обмежень. Результати дослідження мають практичне значення та можуть бути основою для подальшого аналізу впливу COVID-19 на різні сегменти електронного ринку. Отримані результати можуть бути використані для визначення рівня сприйняття населенням особливостей електронної комерції та бажання здійснювати купівлі в інтернет-магазинах. Ключові слова: електронна комерція, COVID-19, споживачі, ринок, Саудівська Аравія. Класифікація JEL: G4, M3, P4. Цитувати як: Albliwi, S., & Alsolami, L. A. (2022). Willingness to Use E-Commerce During Coronavirus Pandemic in Saudi Arabia Marketing and Management of Innovations, 4, 68-78. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-06 Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International LicenseСписок використаних джерел ACI. (2020). ACI worldwide research reveals increase in June e-commerce sales—largest since the start of COVID-19 pandemic restrictions. Retrieved from [Link] Alflayyeh, S., & Belhaj, F. A. (2020). The Impact Of Coronavirus (Covid-19) Pandemic On Retail Business In Saudi Arabia: A Theoretical Review. European Journal of Molecular & Clinical Medicine, 7(1), 3547-3554. [Google Scholar] Alkenani, A. A. N. (2019, March). Factors Influencing Social E-Commerce Success in Saudi Arabia-A Review. In 2019 6th International Conference on Computing for Sustainable Global Development (INDIACom) (pp. 1331-1335). IEEE. [Google Scholar] Al-mani, K. (2020). The Impact of E-commerce on the Development of Entrepreneurship in Saudi Arabia. Journal of International Technology and Information Management, 28(4), 28-62. [Google Scholar] Barnes, S. J. (2020). Information management research and practice in the post-COVID-19 world. International Journal of Information Management, 55, 102175. [Google Scholar] [CrossRef] Dholakia, U. M., Kahn, B. E., Reeves, R., Rindfleisch, A., Stewart, D., & Taylor, E. (2010). Consumer behavior in a multichannel, multimedia retailing environment. Journal of interactive marketing, 24(2), 86-95. [Google Scholar] [CrossRef] Dryhurst, S., Schneider, C. R., Kerr, J., Freeman, A. L., Recchia, G., Van Der Bles, A. M., … & Van Der Linden, S. (2020). Risk perceptions of COVID-19 around the world. Journal of Risk Research, 23(7-8), 994-1006. [Google Scholar] [CrossRef] Ezzi, S. W. (2016). Exploring the characteristics of the e-commerce marketplace in Saudi Arabia. International Journal of Economic Perspectives, 10(4), 5-20. [Google Scholar] Feichtinger, S., & Gronalt, M. (2021). The Environmental Impact of Transport Activities for Online and In-Store Shopping: A Systematic Literature Review to Identify Relevant Factors for Quantitative Assessments. Sustainability, 13(5), 2981. [Google Scholar] [CrossRef] Grashuis, J., Skevas, T., & Segovia, M. S. (2020). Grocery shopping preferences during the COVID-19 pandemic. Sustainability, 12(13), 5369. [Google Scholar] [CrossRef] Habib, S., & Hamadneh, N. N. (2021). Impact of perceived risk on consumers technology acceptance in online grocery adoption amid covid-19 pandemic. Sustainability, 13(18), 10221. [Google Scholar] [CrossRef] Havrlant, D., Darandary, A. & Muhsen, A. (2021). Early estimates of the impact of the Covid-19 pandemic on GDP: a case study of Saudi Arabia. Appli Economic, 53(12).1317-1325. [CrossRef Hoq, M. Z. (2020). The management of e-commerce in the Kingdom of Saudi Arabia: An exploratory research. Manag, 53(12):1317-1325. Retrieved from [Link] Illankoon, K. (2020). E-Commerce demand rises in Saudi Arabia due to Covid-19: Oxford Business Group. Construction Business News. Retrieved from [Link] Koch, J., Frommeyer, B., & Schewe, G. (2020). Online shopping motives during the COVID-19 pandemic—lessons from the crisis. Sustainability, 12(24), 10247. [Google Scholar] [CrossRef] Le, H. T., Carrel, A. L., & Shah, H. (2021). Impacts of online shopping on travel demand: a systematic review. Transport Reviews, 1-23. [Google Scholar] [CrossRef López Soler, J. R., Christidis, P., & Vassallo, J. M. (2021). Teleworking and Online Shopping: Socio-Economic Factors Affecting Their Impact on Transport Demand. Sustainability, 13(13), 7211. [Google Scholar] [CrossRef] Manh, T. H., Anh, N. N., Duc, N. T., Minh, N. B., Huong, M. T., & Hieu, N. M. (2021). Adherence to mask wearing on public transport during the COVID-19 pandemic and influential factors: The case of Hanoi. Tạp chí Khoa học Giao thông vận tải, 72(4), 486-497. [Google Scholar] [CrossRef] Market Watch. (2020). E-commerce market size, rising impact of Covid-19, product scope, 2019 demand and sales analysis to 2026. Market Watch. Retrieved from [Link] Melis, K., Campo, K., Breugelmans, E., & Lamey, L. (2015). The impact of the multi-channel retail mix [Google Scholar] [CrossRef] Nguyen, M. H., Armoogum, J., & Nguyen Thi, B. (2021). Factors affecting the growth of e-shopping over the covid-19 era in hanoi, vietnam. Sustainability, 13(16), 9205. [Google Scholar] [CrossRef] Pantano, E., Pizzi, G., Scarpi, D., & Dennis, C. (2020). Competing during a pandemic? Retailers’ ups and downs during the COVID-19 outbreak. Journal of Business Research, 116, 209-213. [Google Scholar] [CrossRef] Rahman, M. N. (2014). A study on Saudi Arabian retail dynamics, its potential future and challenges. International Journal of Business and Economic Development (IJBED), 2(1). [Google Scholar] Rainer Jr, R.K. & Cegielski, C.G. (2010). Introduction to information systems, 3rd ed. John Wiley and sons, New Jersey, USA. Retrieved from [Link] Salem, M. A., & Nor, K. M. (2020). The effect of COVID-19 on consumer behaviour in Saudi Arabia: Switching from brick and mortar stores to E-Commerce. International Journal of Scientific & Technology Research, 9(07), 15-28. [Google Scholar] Schmid, B., & Axhausen, K. W. (2019). In-store or online shopping of search and experience goods: A hybrid choice approach. Journal of choice modelling, 31, 156-180. [Google Scholar] [CrossRef] Statista. (2017). Saudi Arabia Facts and Statistics. Retrieved from [Link] Steel, W., Daglish, T., Marriott, L., Gemmell, N., & Howell, B. (2013). E-Commerce and its effect upon the Retail Industry and Government Revenue (No. 4333). Victoria University of Wellington, The New Zealand Institute for the Study of Competition and Regulation. [Google Scholar] Vasić, N., Kilibarda, M., & Kaurin, T. (2019). The influence of online shopping determinants on customer satisfaction in the Serbian market. Journal of theoretical and applied electronic commerce research, 14(2), 70-89. [Google Scholar] [CrossRef] Villa, E., Ruiz, L., Valencia, A., & Picón, E. (2018). Electronic commerce: factors involved in its adoption from a bibliometric analysis. Journal of theoretical and applied electronic commerce research, 13(1), 39-70. [Google Scholar] [CrossRef] WHO (2020). Getting your workplace ready for COVID-19; World Health Organization: Geneva, Switzerland, 2020. [Link] |
Контакти
Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
м. Суми, Україна, 40007
e-mail: mmi@fem.sumdu.edu.ua