Зміст |
Автори:
Маргарета Наданьова, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4379-6972 Жилінський університет Яна Маєрова, АМБІС Університет (Чеська Республіка) Любиця Гаянова, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9242-5898 Жилінський університет (Словацька Республіка)
Сторінки: 92-103
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-08
Отримано: 01.10.2021
Прийнято: 09.12.2021
Опубліковано: 30.12.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті проаналізовано вплив цифрового маркетингу на розвиток компанії. Авторами наголошено, що стрімке зростання доступу до мережі Інтернет в останнє десятиліття мало суттєвий вплив на зміни купівельної поведінки та комунікації зі споживачами. Таким чином, застосування інструментарію цифрового маркетингу для покращення комунікації з наявними клієнтами та залучення нових в умовах високої конкуренції є актуальним. Головною перевагою цифрового маркетингу над традиційним є ефективніший механізм налагодження зв’язку із клієнтами та більший вплив на їх рішення у онлайн-середовищі. Головною метою дослідження є аналіз особливостей цифрового маркетингу на прикладі словацького бренду, визначення сприйняття словацькими споживачами цифрового маркетингу та формування рекомендацій для більш ефективного застосування інструментарію цифрового маркетингу у досліджуваній компанії. Для досягнення поставленої мети проведено теоретичний аналіз наукових напрацювань словацьких та міжнародних авторів. Вихідні дані для дослідження сформовано на основі наукових публікацій, професійних видань, щорічних звітів компанії та даних статистичної служби. Для визначення рівня сприйняття інструментів цифрового маркетингу споживачами, у ході дослідження проведено анкетування словацьких споживачів (старших 18 років. Джерелом даних для формування демографічного профілю споживачів стала державна служба статистичних даних Словацької Республіки. У ході дослідження застосовано загальнонаукові методи (порівняльний аналіз, дедукція та індукція) для опрацювання теоретичних даних, тоді як математико-статистичні методи – для оцінювання результатів анкетування, застосовуючи інструментарій програмного забезпечення IBM SPSS Statistics. За результатами анкетування визначено рівень обізнаності, відношення та задоволеність споживачів досліджуваним брендом. Результати теоретичного аналізу та анкетування засвідчили, що головними перевагами інструментів цифрового маркетингу є зростання конкурентних переваг компанії, підвищення рівнів лояльності клієнтів до бренду та його впізнаваності.
Ключові слова: цифровий маркетинг, конкурентна перевага, маркетингові комунікації, соціальні мережі, споживачі..
Класифікація JEL: M31, M37.
Цитувати як: Nadanyiova, M., Majerova, J., & Gajanova, L. (2022). Digital marketing as a source of competitive advantage: case study of Slovak Republic Marketing and Management of Innovations, 4, 92-103. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-08
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Dave, N. (2018). 11 Digital Marketing Trends You Can No Longer Ignore in 2019. Single Grain. Retrieved from [Link]
- Davidaviciene, V., Pabedinskaite, A., & Davidavicius, S. (2017). Social networks in B2B and B2C communication. Transformations in business & economics, 16(1). [Google Scholar]
- Hammou, I., Aboidou, S., & Makloul, Y. (2020). Social media and intangible cultural heritage for digital marketing communication: Case of Marrakech crafts. Marketing and Management of Innovations, 1, 121-127. [Google Scholar] [CrossRef]
- Harrigan, P., Daly, T. M., Coussement, K., Lee, J. A., Soutar, G. N., & Evers, U. (2021). Identifying influencers on social media. International Journal of Information Management, 56, 102246. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hitka, M., Lorincova, S., & Lizbetinova, L. (2017). Comparison of Using Social Networks for Seeking Employment in Italy and Slovakia. Proceedings of the 30th International Business-Information-Management-Association Conference (pp. 1579-1586), Madrid, Spain. [Google Scholar]
- Hitka, M., Lorincová, S., Potkány, M., Balážová, Ž., & Caha, Z. (2021). Differentiated approach to employee motivation in terms of finance. Journal of Business Economics and Management, 22(1), 118-134. [Google Scholar] [CrossRef]
- Janouch, V. (2010). Internet Marketing: Promote yourself on the web and social networks. Brno: Computer Press.
- Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Marketing 3.0. Moving from Traditional to Digital. Hoboken: John Willey & Sons.
- Kritzinger, W. T., & Weideman, M. (2017). Parallel search engine optimisation and pay-per-click campaigns: A comparison of cost per acquisition. South African Journal of Information Management. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lekaj, E., & Kercini, D. (2017). The impact of social media on e-commerce. Proceedings of the 5th International Academic Conference on Social Science, Multidisciplinary and European Studies (MIRDEC) (pp. 53-58), Vienna, Austria.
- Ližbetinová, L. (2014). The quality of communication in the context of regional development. Deturope-The central european journal of regional development and tourism, (3). [Google Scholar]
- Lombardi, C. M., & Hurlbert, S. H. (2009). Misprescription and misuse of one‐tailed tests. Austral Ecology, 34(4), 447-468. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lorente-Páramo, Á. J., Chaparro-Peláez, J., & Hernández-García, Á. (2020). How to improve e-mail click-through rates–A national culture approach. Technological Forecasting and Social Change, 161, 120283. [Google Scholar] [CrossRef]
- Macfie, B. P., & Nufrio, P. M. (2006). Applied Statistics for Public Policy, ME Sharpe. Inc., Armonk, New York, 536. [Google scholar]
- MacGregor, R. K., Sroka, W., & MacGregor Pelikánová, R. (2020). A comparative study of low-level management’s attitude to marketing and innovations in the luxury fashion industry: pro-or anti-CSR?. Polish Journal of Management Studies, 21. [Google Scholar] [CrossRef]
- McHugh, M. L. (2013). The chi-square test of independence. Biochemia medica, 23(2), 143-149. [Google Scholar] [CrossRef]
- Nair, K., & Gupta, R. (2021). Application of AI technology in modern digital marketing environment. World Journal of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development. [Google Scholar] [CrossRef]
- Oklander, M., & Oklander, T. (2017) Segmentation and Communication in digital marketing. Marketing and Management of Innovations, 3, 69-78. [Google Scholar] [CrossRef]
- Prikrylova, J., & Jahodova, H. (2010). Modern marketing communication. Praha: Grada Publishing.
- Rimarcik, M. (2007). Statistics for practice. Marian Rimarcik: Kosice, Slovakia.
- Ruxton, G. D., & Neuhäuser, M. (2010). When should we use one‐tailed hypothesis testing?. Methods in Ecology and Evolution, 1(2), 114-117. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ryan, D., & Jones, C. (2009). Understanding digital marketing: Marketing strategies for engaging the digital generation. London: Kogan Page Limited. [Google Scholar]
- Ščeulovs, D., & Gaile-Sarkane, E. (2011). Social Networks for Business: Tool for Enterprise Competitiveness Increase. Current Issues in Management of Business and Society Development, Rīga, 156-161. [Google Scholar]
- Scott, D. M. (2010). The new rules of marketing and PR. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons. Retrieved from [Link]
- Sharma, G., & Baoku, L. (2012). E-Marketing on Online Social Networks and Ethical Issues. International Journal of Online Marketing (IJOM), 2(4), 1-14. [Google Scholar] [CrossRef]
- Shpak, N., Kuzmin, O., Dvulit, Z., Onysenjko, T., & Sroka, W. (2020). Digitalization of the Marketing Activities of Enterprises: Case Study. Information, 11(2), 109. [CrossRef]
- Shpak, N., Seliuchenko, N., Kharchuk, V., Kosar, N., & Sroka, W. (2019). Evaluation of Product Competitiveness: A Case Study Analysis. Organizacija, 52(2), 107-125. [Google Scholar]
- Stokes, R. (2011). eMarketing: The essential guide to digital marketing. Cape Town: Quirk eMarketing (Pty) Ltd. Retrieved from [Link]
- Vrtana, D., Krizanova, A., Skorvagova, E., & Valaskova, K. (2020). Exploring the Affective Level in Adolescents in Relation to Advertising with a Selected Emotional Appeal. Sustainability, 12(19), 8287. [Google Scholar] [CrossRef]
|