Зміст |
Автори:
Еріка Лучанова, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0505-3251 доцент, Технічний університет у Зволені, Словаччина Міріам Ольшакова, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3137-1774 PhD., Технічний університет у Зволені, Словаччина
Сторінки: 1-9
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-01
Отримано: 24.09.2022
Прийнято: 17.12.2022
Опубліковано: 30.12.2022
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Стрімкий розвиток цифровізації сприяє постійному зростанню вимог споживачів. Систематизація наукових напрацювань підтверджує вплив нових вимог споживачів на розвиток електронних інновацій у банківському секторі. Автори зазначили, що цифровізація банківських послуг є інновацією, спрямованою на створення екологічно безпечних інновацій. Клієнти комерційних банків вже декілька років користуються послугами електронного банкінгу оскільки він забезпечує легкий доступ до фінансів, їх перевірку та низку інших переваг, зокрема: скорочення витрат паперу під час здійснення банківських операцій у фізичному відділенні банку, віддалений доступ до банківських послуг та збереження часу на очікування в черзі, що є суттєвим в умовах пандемії COVID-19. У ході дослідження застосовано модель Камо з метою порівняння електронних банківських послуг на прикладі трьох найбільших банків Словаччини. Застосування моделі Камо передбачає розподіл сприйняття якості банківських послуг за 5 категоріями залежно від рівня задоволеності клієнтів якістю банківських послуг: одноманітні, привабливі, обов’язкові, реверсивні та індиферентні. Авторами відмічено, що окремі категорії сприйманої якості змінюються відповідно до життєвого циклу банківських послуг: від індиферентних до привабливих, від одноманітних до категорії обов’язкових показників якості. У статті розглянуто окремі види банківських послуг та інновації в електронному банкінгу, аналізуючи сприйняття ризику клієнтами досліджуваних банків Словаччини. Результати дослідження вказують на відмінності в послугах, які надаються окремими банками відповідно до портфеля їх послуг та вимог клієнтів. Автори прийшли до висновку, що попри недостатній рівень освоювання, інновації в електронному банкінгу є важливими для клієнтів в перспективі. Результати дослідження мають практичне значення для керівників банків та можуть бути використані при пошуку оптимального підходу до клієнтів, які мають скептичне відношення до інновацій у банківському секторі.
Ключові слова: Інтернет-банкінг, інновація, інноваційний ризик, модель Кано.
Класифікація JEL: O33, O39, E59.
Цитувати як: Loucanova, E. & Olsiakova, M (2022). Comparison of Innovation in the Electronic Banking Services of the Largest Slovak Banks Marketing and Management of Innovations, 4, 1-9. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-01
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Arundel, A., & Kemp, R. (2009). Measuring eco-innovation. (working paper series). United nations university – maastricht economic and social research and training centre on innovation and technology: Maastricht, Netherlands, 2009. pp. 40. [Google Scholar]
- Barbulescu, O., Tecau, A. S., Munteanu, D., & Constantin, C. P. (2021). Innovation of startups, the key to unlocking post-crisis sustainable growth in Romanian entrepreneurial ecosystem. Sustainability, 13(2), 671. [Google Scholar]
- Bacisin, V. (2010). Modely inovacného procesu a súvislosť s financovaním. Financné trhy 2010, 12. Retrieved from [Link]
- Carrillo-Hermosilla, J., Gonzalez, P. R. D., & Könnölä, T. (2009). What is eco-innovation? Eco-innovation (pp. 6-27). Palgrave Macmillan, London. [Google Scholar]
- Cimo, J. (2010). Inovacný manažment. Ekonóm: Bratislava, Slovakia, 2010. pp. 226. Retrieved from [Link]
- Dearing, J. W., & Kreuter, M. W. (2010). Designing for diffusion: how can we increase uptake of cancer communication innovations? Patient education and counseling, 81, S100-S110. [Google Scholar]
- Dunphy, S., & Herbig, P. A. (1995). Acceptance of innovations: the customer is the key! The Journal of High Technology Management Research, 6(2), 193-209. [Google Scholar]
- Ducar, S., Nascakova J., & Malak M. (2006). Navrh systému merania spokojnosti zakazníkov Kano modelom. Transfer inovacií 2006, 9, 137-139. [Google Scholar]
- Dupaľ, A., Baranek, I., & Füzyova, Ľ. (1997). Manažment inovacií podniku. Ekonóm. [Google Scholar]
- Eggert, A., Hogreve, J., Ulaga, W., & Muenkhoff, E. (2011). Industrial services, product innovations, and firm profitability: A multiple-group latent growth curve analysis. Industrial Marketing Management, 40(5), 661-670. [Google Scholar]
- Ekins, P. (2010). Eco-innovation for environmental sustainability: concepts, progress and policies. International Economics and Economic Policy, 7(2), 267-290. [Google Scholar]
- iSafe. (2010). iSafe Internet Life Skills Activities: Reproducible Projects on Learning to Safely Handle Life Online. Jossey-Bass A Wiley Imprint: Sam framcoscp. CA, pp. 180. [Google Scholar]
- Klimikova, M. (2008). Platobný styk. Marada: Bratislava, Slovakia. 2008. pp. 286. Retrieved from [Link]
- Krnacova, P., & Lesníkova, P. (2012). Kano model spokojnosti zakazníka v neziskovom sektore. Vedecké state Obchodnej fakulty, 368-382. [Google Scholar]
- Loucanova, E. (2020). Benchmarkingové porovnavanie služieb elektronického bankovníctva ako ekologickej inovacie. Posta, telekomunikacie a elektronický obchod, 15 (2), 24-33. [Google Scholar]
- Loucanova, E. (2016). Inovacné analýzy a stratégie. Technicka univerzita vo zvolene, Zvolen, Slovakia, 2016, 149. [Google Scholar]
- Loucanova, E., Supín, M., Corejova, T., Repkova-Stofkova, K., Supínova, M., Stofkova, Z., & Olsiakova, M. (2021). Sustainability and branding: An integrated perspective of eco-innovation and brand. Sustainability, 13(2), 732. [Google Scholar] [CrossRef]
- Meckova, Z. (2021). Tri najväcsie banky na Slovensku finisujú s prípravou okamžitých platieb. Retrieved from [Link]
- Molnar, P., & Dupaľ, A. (2002). Manažment inovacií podniku: manažment výrobkových inovacií v podniku. Ekonóm: Bratislava, Slovakia, 2002, 170. [Google Scholar]
- Oreg, S., & Goldenberg, J. (2015). Resistance to Innovation. Resistance to Innovation. University of Chicago Press. [Google Scholar]
- Pfohl, H. C., Köhler, H., & Thomas, D. (2010). State of the art in supply chain risk management research: empirical and conceptual findings and a roadmap for the implementation in practice. Logistics research, 2(1), 33-44. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sorescu, A., Frambach, R. T., Singh, J., Rangaswamy, A., & Bridges, C. (2011). Innovations in retail business models. Journal of retailing, 87, S3-S16. [Google Scholar] [CrossRef]
- SITA. (2022). Svet miliardového biznisu v podobe bankovníctva a poisťovníctva sa nam vďaka fintech a insurtech mení priamo pred ocami. Retrieved from [Link]
- Slavik, S. (1999). Strategické riadenie podniku, Sprint: Bratislava, Slovakia, 1999, pp. 285. [Google Scholar]
- Stofkova, K. (2013). Konkurencieschopnosť podnikov v podmienkach európskej integracie a globalizacie. Posta, telekomunikacie a elektronický obchod 2013, 8(1), 71-74. [Google Scholar]
- Stofkova, K., Stofkova, J., & Stofko, S. (2014). Survey of knowledge management utilization in organizations. 7th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) Seville, Spain, Nov (pp. 17-19). [Google Scholar]
- Stofkova, J., Stofkova, Z., & Stofko, S. (2016). Increasing the quality of the educational process through implementation of practice requirements in the university study program. 8th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, Spain, EDULEARN Proceedings (pp. 1548-1554). [Google Scholar]
- Trommsdorff, V., & Steinhoff, F. (2009). Marketing inovacií. C. H. Beck: Praha, CZ, 2009. pp. 291. [Google Scholar]
- McKenna, E. F., & Beech, N. (2008). Human Resource Management: a concise analysis. Pearson Education. [Google Scholar]
- Veber, J., Scholleova, H., Spacek, M., Svecova, L., & Ostapenko, G. F. (2016). Management inovací. Management Press. [Google Scholar]
- Wang, Y. S., Wang, Y. M., Lin, H. H., & Tang, T. I. (2003). Determinants of user acceptance of Internet banking: an empirical study. International journal of service industry management. [Google Scholar] [CrossRef]
|