Зміст |
Автори:
Фатіма Лахсен Ячу Айтяссін, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0119-069X доцент, Прикладний університет імені Аль-Балка, Йорданія Махмуд Мохаммад Аль-Аджлуні, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6938-184X доцент, Північний прикордонний університет, Саудівська Аравія Анбер Мохаммад, професор, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3513-3965 Ph.D., Університет Петри, Йорданія
Сторінки: 45-54
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-05
Отримано: 10.11.2022
Прийнято: 02.12.2022
Опубліковано: 30.12.2022
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Метою роботи є оцінювання впливу стратегії цифрового маркетингу на задоволеність, залученість та лояльність клієнтів компанії та результати її діяльності. Для оцінювання обраних змінних дослідження, у роботі застосовано двадцять п’ять індикаторів, групованих у п’ять груп, розроблених з урахуванням результатів попередніх досліджень: стратегія цифрового маркетингу, задоволеність, залученість та лояльність клієнтів, а також результати діяльності компанії. З урахуванням бюджету дослідження та часових обмежень, у процесі збору даних було застосовано метод випадкової вибірки. Для перевірки гіпотез дослідження застосовано методологію моделювання структурних рівнянь (SEM) за допомогою програмного забезпечення AMOS. Вихідні дані для дослідження сформовано на основі анкетування практикуючих маркетологів, які працюють в 10 відібраних організаціях. Загалом було розповсюджено 200 анкет, з яких 187 повернуто. При цьому 11 анкет було виключено через недостовірність даних. Таким чином, емпіричне дослідження проведено на основі результатів анкетування 176 респондентів. За результатами дослідження підтверджено значний вплив задоволеності, залученості та лояльності клієнтів компанії на результати її діяльності. Авторамизазначено, що стратегія цифрового маркетингу має найбільший вплив на задоволеність клієнтів. Дещо менший вплив є на залучення клієнтів та їх лояльність. Своєю чергою, лояльність клієнтів має найбільший вплив на результати діяльності компанії, потім задоволеність клієнтів та їх лояльність. За результатами дослідження автори прийшли до висновку, що підвищення ефективності діяльності компанії залежать від підвищення задоволеності її клієнтів, їх залученості та лояльності, на які впливають стратегії цифрового маркетингу. Таким чином, менеджерам з маркетингу рекомендовано приділяти значну увагу маркетинговій стратегії, враховуючи її вплив на задоволеність, залученість та лояльність клієнтів. Враховуючи отримані результати, автораминаголошено на необхідності дослідження посередницької ролі задоволеності, залученості та лояльності клієнтів при аналізі впливу маркетингової стратегії на результати діяльності компанії.
Ключові слова: стратегія цифрового маркетингу, задоволеність клієнтів, залученість клієнтів, лояльність клієнтів, організаційні результати.
Класифікація JEL: M31, C83, C88, D22.
Цитувати як: Aityassine, F. L. Y., Al-Ajlouni, M. M., & Mohammad, A (2022). The Effect of Digital Marketing Strategy on Customer and Organizational Outcomes Marketing and Management of Innovations, 4, 45-54. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-05
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Adam, M., Ibrahim, M., Ikramuddin, I., &Syahputra, H. (2020). The role of digital marketing platforms on supply chain management for customer satisfaction and loyalty in small and medium enterprises (SMEs) at Indonesia. International Journal of Supply Chain Management, 9(3), 1210-1220. [Google Scholar]
- Aityassine, F. (2022). Customer satisfaction, customer delight, customer retention and customer loyalty: Borderlines and insights. Uncertain Supply Chain Management, 10(3), 895-904. [Google Scholar][CrossRef]
- Alabboodi, A. S. (2019). The effect of customer satisfaction on service quality: The case of Iraqi banks. International Journal of Applied Research, 5(1), 146-152. [Google Scholar]
- Aldaihani, F. M. F., & Ali, N. A. (2018). Factors affecting customer loyalty in the restaurant service industry in Kuwait City, Kuwait. Journal of International Business and Management, 1(2), 1-14.[Google Scholar]
- Aldaihani, F. M. F., & Ali, N. A. B. (2019). Impact of relationship marketing on customers loyalty of Islamic banks in the State of Kuwait. International Journal of Scientific & Technology Research, 8(11), 788-802.[Google Scholar]
- Al Dmour, H., &Sweidan, G. (2013). The Effect of Relationship Marketing on Customer Loyalty in the Jordanian Pharmaceutical Industry. Economic Horizons, 253(1598), 1-91.[Google Scholar]
- Al-Dmour, H. H., Ali, W. K. and Al-Dmour, R. H. (2019). The relationship between customer engagement, satisfaction, and loyalty. International Journal of Customer Relationship Marketing and Management, 10(2), 35-60.[Google Scholar][CrossRef]
- Alhalalmeh, M. I., Almomani, H. M., Altarifi, S., Al-Quran, A. Z., Mohammad, A. A., & Al-Hawary, S. I. (2020). The nexus between corporate social responsibility and organizational performance in Jordan: The mediating role of organizational commitment and organizational citizenship behavior. Test Engineering and Management, 83, 6391-6410.[Google Scholar]
- Alhalalmeh, M., Alkhawaldah, R. A., Mohammad, A., Al-Quran, A., Hijjawi, G., & Al-Hawary, S. (2022). The effect of selected marketing activities and promotions on the consumers buying behavior. Business: Theory and Practice, 23(1), 79-87.[Google Scholar][CrossRef]
- AlHamad, A., Alshurideh, M., Alomari, K., Kurdi, B., Alzoubi, H., Hamouche, S., & Al-Hawary, S. (2022). The effect of electronic human resources management on organizational health of telecommuni-cations companies in Jordan. International Journal of Data and Network Science, 6(2), 429-438.[Google Scholar][CrossRef]
- Al-Hawary, S. I. S., & Al-Fassed, K. J. (2022). The impact of social media marketing on building brand loyalty through customer engagement in Jordan. International Journal of Business Innovation and Research, 28(3), 365-387.[Google Scholar][CrossRef]
- Al-Hawary, S. I. S., & Al-Smeran, W. F. (2016). Impact of electronic service quality on customers satisfaction of Islamic banks in Jordan. International Journal of Academic Research in Accounting, Finance and Management Sciences, 7(1), 170-188.[Google Scholar][CrossRef]
- Al-Hawary, S. I. S., &Hussien, A. J. (2016). The Impact of electronic banking services on the customers’ loyalty of commercial banks in Jordan. International Journal of Academic Research in Accounting, Finance and Management Sciences, 7(1), 50-63.[Google Scholar][CrossRef]
- Al-Hawary, S. I. S., &Obiadat, A. A. (2021). Does mobile marketing affect customer loyalty in Jordan?. International Journal of Business Excellence, 23(2), 226-250.[Google Scholar][CrossRef]
- Al-khawaldah, R., Al-zoubi, W., Alshaer, S., Almarshad, M., ALShalabi, F., Altahrawi, M. and Al-Hawary, S. (2022). Green supply chain management and competitive advantage: The mediating role of organizational ambidexterity. Uncertain Supply Chain Management, 10(3), 961-972.[CrossRef]
- Al-Nady, B. A. H. A., Al-Hawary, S. I. S., &Alolayyan, M. N. (2016). The role of time, communication, and cost management on project management success: an empirical study on sample of construction projects customers in Makkah City, Kingdom of Saudi Arabia. International Journal of Services and Operations Management, 23(1), 76-112.[Google Scholar][CrossRef]
- Al-Nawafah, S., Al-Shorman, H., Aityassine, F., Khrisat, F., Hunitie, M., Mohammad, A., & Al-Hawary, S. (2022). The effect of supply chain management through social media on competitiveness of the private hospitals in Jordan. Uncertain Supply Chain Management, 10(3), 737-746.[Google Scholar][CrossRef]
- Alsheikh, L. H. (2020). The Impact of Green Marketing Strategies on Marketing Performance of Small and Medium-Sized Restaurants in Saudi Arabia. TEST Engineering & Management, 83, 10084-10091.[Google Scholar]
- Alshurideh, M. T., Al-Hawary, S., Mohammad, A., Al-Hawary, A., & Al Kurdi, A. (2017). The impact of Islamic bank’s service quality perception on Jordanian customer’s loyalty. Journal of Management Research, 9(2), 139-150. [Google Scholar][CrossRef]
- Alshurideh, M., Masa’deh, R. M. D. T., &Alkurdi, B. (2012). The effect of customer satisfaction upon customer retention in the Jordanian mobile market: An empirical investigation. European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences, 47(12), 69-78. [Google Scholar]
- AlTaweel, I. R., & Al-Hawary, S. I. (2021). The mediating role of innovation capability on the relationship between strategic agility and organizational performance. Sustainability, 13(14), 7564. [Google Scholar][Cross Ref]
- Alwan, M., &Alshurideh, M. (2022). The effect of digital marketing on purchase intention: Moderating effect of brand equity. International Journal of Data and Network Science, 6(3), 837-848. [Google Scholar][CrossRef]
- Asif, S., Sharma, P., &Gorakhnath, M. I. (2022). Analyzing the role of digital marketing, green marketing and CSR policy in brand development: A study of retail companies in India. Journal of Positive School Psychology, 6(6), 2204-2216. [Google Scholar]
- Badr, N. G. (2018). Enabling bimodal IT: Practices for improving organizational ambidexterity for successful innovation integration. Twenty-fourth Americas Conference on Information Systems, New Orleans, 1-10. [Google Scholar]
- Baena V. (2016). Online and mobile marketing strategies as drivers of brand love in sports teams: findings from Real Madrid. International Journal of Sports Market and Sponsorship, 17, 202-218. [Google Scholar][CrossRef]
- Bismo, A., & Putra, S. (2019). Application of Digital Marketing (social media and email marketing) and its Impact on Customer Engagement in Purchase Intention: a case study at PT. Soltius Indonesia. In 2019 International Conference on Information Management and Technology (ICIMTech), IEEE, 1, 109-114. [Google Scholar][CrossRef]
- Braojos, J., Benitez, J., &Llorens-Montes, F. J. (2017). Contemporary micro-IT capabilities and organizational performance: The role of online customer engagement. Twenty-third Americas Conference on Information Systems, Boston, 1-10. [Google Scholar]
- Dastane, O. (2020). Impact of digital marketing on online purchase intention: Mediation effect of customer relationship management. Journal of Asian Business Strategy, 10(1), 142-158. [Google Scholar][CrossRef]
- De Pelsmacker, P., Van Tilburg, S., &Holthof, C. (2018). Digital marketing strategies, online reviews and hotel performance. International Journal of Hospitality Management, 72, 47-55. [Google Scholar][CrossRef]
- Eldahamsheh, M. M., Almomani, H. M., Bani-Khaled, A. K., Al-Quran, A. Z., Al-Hawary, S. I. S., & Mohammad, A. A. (2021). Factors affecting digital marketing success in Jordan. International Journal of Entrepreneurship, 25, 1-12. [Google Scholar]
- Garg, P., Gupta, B., Dzever, S., Sivarajah, U., & Kumar, V. (2020). Examining the relationship between social media analytics practices and business performance in the Indian retail and IT industries: The mediation role of customer engagement. International Journal of Information Management, 52, 102069. [Google Scholar][CrossRef]
- Heryanto, D. (2012). Effect of marketing strategy on customer loyalty bajapuik savings at pt. bprberokgunungpangilunpadang. Far East Journal of Psychology and Business, 6(3), 32-57. [Google Scholar]
- Ilyas, G. B., Munir, A. R., Tamsah, H., Mustafa, H., &Yusriadi, Y. (2021). The influence of digital marketing and customer perceived value through customer satisfaction on customer loyalty. Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues, 24, 1-14. [Google Scholar]
- Indumathi, R. (2018). Influence of digital marketing on brand building. International Journal of Mechanical Engineering and Technology, 9(7), 235-243. [Google Scholar]
- Kiran, K., & Diljit, S. (2011). Antecedents of customer loyalty: Does service quality suffice? Malaysian Journal of Library & Information Science, 16(2), 95-113. [Google Scholar]
- Leckie, C., Rayne, D., & Johnson, L. W. (2021). Promoting customer engagement behavior for green brands. Sustainability, 13(15), 8404. [Google Scholar][CrossRef]
- Liu, C., & Wang, T. Y. (2017). A study on the effect of service quality on customer loyalty and corporate performance in financial industry. Problems and perspectives in Management, 15(2), 355-363. [Google Scholar][CrossRef]
- Lopez-García, J. J., Lizcano, D., Ramos, C. M., & Matos, N. (2019). Digital marketing actions that achieve a better attraction and loyalty of users: An analytical study. Future Internet, 11(6), 130. [Google Scholar][CrossRef]
- Mandal, P., & Joshi, N. (2017). Understanding digital marketing strategy. International Journal of Scientific Research and Management, 5(6), 5428-5431. [Google Scholar][CrossRef
- Mohammad, A. A. S. (2020). The effect of customer empowerment and customer engagement on marketing performance: The mediating effect of brand community membership. Verslas: Teorijairpraktika/Business: Theory and Practice, 21(1), 30-38. [Google Scholar][CrossRef
- Mohammad, A., Aldmour, R., & Al-Hawary, S. (2022). Drivers of online food delivery orientation. International Journal of Data and Network Science, 6, 1-6. [Google Scholar][CrossRef
- Morgan, N. A., Whitler, K. A., Feng, H., & Chari, S. (2019). Research in marketing strategy. Journal of the Academy of Marketing Science, 47(1), 4-29. [Google Scholar][CrossRef
- Nazari, N., Abd Rahman, A., Ab Aziz, Y. B., & Hashim, H. (2020). The effect of customer satisfaction on the performance of the small and medium-sized hotels. Tourism and Hospitality Management, 26(1), 69-96. [Google Scholar][CrossRef
- Odunlami, I. B., Olawepo, G. T., & Emmanuel, A. T. (2013). Effect of customer satisfaction on organizational profitability, using an organization in the food and beverage industry. International Journal of Management Sciences, 1(5), 159-166. [Google Scholar]
- Onobrakpeya, A., & Mac-Attama, A. (2017). Improving customer satisfaction through digital marketing in the Nigerian deposit money banks. Open Access International Journal of Science and Engineering, 2(7), 15-24.
- Osman, Z., & Sentosa, I. (2013). Mediating effect of customer satisfaction on service quality and customer loyalty relationship in Malaysian rural tourism. International Journal of Economics Business and Management Studies, 2(1), 25-37. [Google Scholar]
- Pan, Y., Sheng, S., &Xie, F. T. (2012). Antecedents of customer loyalty: An empirical synthesis and reexamination. Journal of Retailing and Consumer Services, 19(1), 150-158. [Google Scholar][CrossRef]
- Tariq, E., Alshurideh, M., Akour, I., & Al-Hawary, S. (2022). The effect of digital marketing capabilities on organizational ambidexterity of the information technology sector. International Journal of Data and Network Science, 6(2), 401-408. [Google Scholar][CrossRef]
- Tarus, D. K., &Rabach, N. (2013). Determinants of customer loyalty in Kenya: does corporate image play a moderating role? The TQM Journal, 25(5), 473-491. [Google Scholar][CrossRef]
- Themba, O. S., Razak, N., &Sjahruddin, H. (2019). Increasing customers’ loyalty. The contribution of marketing strategy, service quality and customer satisfaction. Archives of Business Research, 7(2), 1-15. [Google Scholar][CrossRef]
- Van Doorn, J., Lemon, K. N., Mittal, V., Nass, S., Pick, D., Pirner, P., & Verhoef, P. C. (2010). Customer engagement behavior: Theoretical foundations and research directions. Journal of Service Research, 13(3), 253-266. [Google Scholar][CrossRef]
- Varadarajan, R. (2015). Strategic marketing, marketing strategy and market strategy. AMS Review, 5(3), 78-90. [Google Scholar][CrossRef]
- Watson, G. F., Beck, J. T., Henderson, C. M., &Palmatier, R. W. (2015). Building, measuring, and profiting from customer loyalty. Journal of the Academy of Marketing Science, 43(6), 790-825. [GoogleScholar][CrossRef]
|