Зміст |
Автори:
Ті Хуонг Гіанг Во, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2523-5880 Ph. D., Університет харчової промисловості у Хо Ші Мін, В’єтнам Джеймс Чо, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3973-2503 D.B.A., Університет науки і технологій Лунга, Тайвань Кхоа Хуан Ле, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1271-3190 Сайгонський університет, В’єтнам Дуй Бінь Луонг, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4306-6726 Ph.D., Сайгонський університет, В’єтнам
Сторінки: 85-93
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-09
Отримано: 29.10.2022
Прийнято: 02.12.2022
Опубліковано: 30.12.2022
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Електронна комерція сприяє розвитку підприємств роздрібної торгівлі, особливо під час спалаху Covid-19. Автори відмітили, що постачальниками та клієнти вважають більш зручним здійснення онлайн-покупок. У 2021 році інтернет-економіка В’єтнаму стала однією з найбільш стрімко зростаючих серед країн Південно-Східної Азії. Однак, науковці та управлінці стверджують наявність суперечливості в оцінках факторів, які впливають на купівельну поведінку клієнтів в онлайн-середовищі. Таким чином, метою даного дослідження є визначення факторів, які мають найбільший вплив на поведінкові наміри споживачів при виборі сайту електронної комерції. Підґрунтям дослідження стали результати онлайн-опитування 312 респондентів щодо здійснення ними онлайн-покупок через сайти електронної комерції. Онлайн-опитувальник побудовано за принципом 5-бальної шкали Лайкерта. Аналіз отриманих даних було здійснено за допомогою статистичного інструментарію програмного забезпечення SPSS. Результати дослідження засвідчили, що позитивний вплив на наміри клієнта робити покупки мають такі фактори, як уявна корисність, безпека транзакцій, уявна легкість користування, довіра та суб’єктивні норми. Авторами встановлено, що безпека транзакції має найбільший вплив на намір клієнта здійснити покупку в онлайн-середовищі. При цьому передбачуваний ризик є значною перешкодою здійснення онлайн-покупок через сайти електронної комерції. На основі отриманих результатів дослідження автори сформували практичні висновки та зробили концептуальний внесок у наявні дослідження моделі впровадження технологій та теорії запланованої поведінки щодо онлайн-покупок на сайтах електронної комерції. Враховуючи отримані результати, авторами підтверджено та наголошено на важливості намірів клієнта здійснити покупку в онлайн-середовищі. Отримані результати мають практичне значення для постачальників послуг електронної комерції при формуванні конкретних стратегій збільшення кількості клієнтів. До того, менеджери можуть зосередити свою увагу та ресурси на найбільш значущих факторах, які впливають на поведінкові наміри клієнтів.
Ключові слова: споживча поведінка, e-комерція, онлайн шопінг, магазин.
Класифікація JEL: M31, M37, M39.
Цитувати як: Vo, T. H. G., Cho, J., Le, K. H., & Luong, D. B (2022). Establishing Customer Behavior Through E-Commerce Websites in Newly Emerging Market Marketing and Management of Innovations, 4, 85-93. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.4-09
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Athapaththu, J. C., & Kulathunga, D. (2018). Factors Affecting Online Purchase Intention: A Study of Sri Lankan Online Customers. International Journal of Scientific & Technology Research, 7(9),120-128.[Google Scholar]
- Bhatti, A., & Akram, H. (2020). The moderating role of subjective norms between online shopping behaviour and its determinants. International Journal of Social Sciences and Economic Review, 1-09. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chai, W., Holak, B., & Cole, B. (2020). What is E-Commerce? Definition and Meaning. SearchCIO. Retrieved from [Link]
- Chan, S. C. (2004). Understanding internet banking adoption and use behavior: A Hong Kong perspective. Journal of Global Information Management (JGIM), 12(3), 21-43. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chen, M. Y., & Teng, C. I. (2013). A comprehensive model of the effects of online store image on purchase intention in an e-commerce environment. Electronic Commerce Research, 13(1), 1-23. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chiu, Y. B., Lin, C. P., & Tang, L. L. (2005). Gender differs: assessing a model of online purchase intentions in e‐tail service. International journal of service industry management. [Google Scholar] [CrossRef]
- Choudhary, S., & Dhillon, S. (2018). An Empirical Perspective On Consumer’s Attitude Towards Online Shopping. Marketing and Management of Innovations, 4, 212-220. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dachyar, M., & Banjarnahor, L. (2017). Factors influencing purchase intention towards consumer-to-consumer e-commerce. Intangible Capital, 13(5), 946-966. [Google Scholar] [CrossRef]
- Davidaviciene, V., Raudeliuniene, J., Jonyte-Zemlickiene, A., & Tvaronaviciene, M. (2021). Factors Affecting Customer Buying Behavior in Online Shopping. Marketing and Management of Innovations, 4, 11-19. [Google Scholar] [CrossRef]
- Davis, F. (1989). Perceived Usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-339. [Google Scholar] [CrossRef]
- Do, T., Nguyen, T., Nguyen, C. (2019). Online Shopping in an Emerging Market: The Critical Factors Affecting Customer Purchase Intention in Vietnam. Journal of Economics and Management Sciences, 2(2), 1-11. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ernungtyas, N. F. (2017). Perceived Usefulness and Ease of Use on Mobile Communication App Reviews. Proceedings of the International Post-Graduate Conference on Media and Communication. [CrossRef]
- Faisal, F. (2019). e Commerce Applications & How it Transforms your Business? Mindster. Retrieved from [Link]
- , S., Tabachnick, B., Mestre, V., & Fidell, L. (2013). Aircraft noise-induced awakenings are more reasonably predicted from relative than from absolute sound exposure levels. The Journal of the Acoustical Society of America, 134(5), 3645–3653. [Google Scholar] [CrossRef]
- Forsythe, S. M., & Shi, B. (2003). Consumer patronage and risk perceptions in Internet shopping. Journal of Business Research, 56(11), 867–875. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gefen, D. (2000). E-commerce: the role of familiarity and trust. Omega, 28(6), 725–737. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gefen, D., Karahanna, E., & Straub, D. W. (2003). Trust and TAM in online shopping: An integrated model. MIS Quarterly, 27(1), 51–90. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gerpott, T. J., & Thomas, S. (2014). Empirical research on mobile Internet usage: a meta-analysis of the literature. Telecommunications Policy, 38(3), 291-310. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ha, N. T., Nguyen, T. L. H., Pham, T. V., & Nguyen, T. H. T. (2021). Factors influencing online shopping intention: An empirical study in Vietnam. Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(3), 1257–1266. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2010). Multivariate data analysis (7th ed). NJ: Prentice-Hall.
- Ham, M., Jeger, M., & Frajman Ivković, A. (2015). The role of subjective norms in forming the intention to purchase green food. Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 28(1), 738–748. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hanafizadeh, P., Behboudi, M., Abedini Koshksaray, A., & Jalilvand Shirkhani Tabar, M. (2014). Mobile-banking adoption by Iranian bank clients. Telematics and Informatics, 31(1), 62-78. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hasan, H., Harun, A., & Shaffran, M. (2015). Factors That Influence Online Purchase Intention Of Online Brand, presented at The 11th Asian Academy of Management International Conference 2015. Penang, Malaysia. [Google Scholar]
- Heijden, H.V., Verhagen, T., & Creemers, M. (2003). Understanding online purchase intentions: Contributions from technology and trust perpectives. European Journal of Information System, 12, 41-48. [Google Scholar] [CrossRef]
- Immordino-Yang, M. H., Christodoulou, J. A., & Singh, V. (2012). Rest is not idleness: Implications of the brain’s default mode for human development and education. Perspectives on Psychological Science, 7(4), 352-364. [Google Scholar]
- , S., Mohan, T., & Goh, Y.-N. (2018). Influence of consumers’ perceived risk on consumers’ online purchase intention. Journal of Research in Interactive Marketing, 12(3), 309–327. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kim, D. J., Ferrin, D. L., & Rao, H. R. (2008). A trust-based consumer decision-making model in electronic commerce: The role of trust, perceived risk, and their antecedents. Decision Support Systems, 44(2), 544–564. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lee, G., & Lin, H. (2005). Customer perceptions of e-service quality in online shopping. International Journal of Retail & Distribution Management, 33(2), 161-176. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lim, Y. J., Osman, A., Salahuddin, S. N., Romle, A. R., & Abdullah, S. (2016). Factors Influencing Online Shopping Behavior: The Mediating Role of Purchase Intention. Procedia Economics and Finance, 35, 401–410. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lim, Y., Yap, C.S., & Lee, T.H. (2011). Intention to shop online: A study of Malaysian baby boomers. African Journal of Business Management, 5, 1711-1717. [Google Scholar]
- Malaquias, R. F., & Hwang, Y. (2016). An empirical study on trust in mobile banking: a developing country perspective. Computers in Human Behavior, 54, 453-461. [Google Scholar] [CrossRef]
- Meskaran, F., Ismail, Z., & Shanmugam, B. (2013). Online Purchase Intention: Effects of Trust and Security Perception. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 7(6), 307-315. [Google Scholar]
- Moslehpour, M., Pham, V., Wong, W.-K., & Bilgiçli, İ. (2018). e-Purchase Intention of Taiwanese Consumers: Sustainable Mediation of Perceived Usefulness and Perceived Ease of Use. Sustainability, 10(1), 234. [Google Scholar] [CrossRef]
- Nassuora, A. B. (2013). Understanding factors affecting the adoption of m-commerce by consumers. Journal of Applied Sciences, 13(6), 913-918. [Google Scholar]
- Pallant, J. (2016). Spss survival manual: A step by step guide to data analysis using Spss. Open University Press. [Google Scholar]
- Phong, N. D., Khoi, N. H., & Nhat, H. L, A. (2018). Factors affecting mobile shopping: a Vietnamese perspective. Journal of Asian Business and Economic Studies, 25(2), 186-205. [Google Scholar] [CrossRef]
- Renny, G., S., & Siringoringo, H. (2013). Perceived Usefulness, Ease of Use, and Attitude Towards Online Shopping Usefulness Towards Online Airlines Ticket Purchase. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 81, 212–216. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rita, P., Oliveira, T., & Farisa, A. (2019). The impact of e-service quality and customer satisfaction on customer behavior in online shopping. Heliyon, 5(10). [Google Scholar] [CrossRef]
- Ru, L. J., Kowang, T. O., Long, C. S., Fun, F. S., & Fei, G. C. (2021). Factors Influencing Online Purchase Intention of Shopee’s Consumers in Malaysia. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 11(1). [Google Scholar] [CrossRef]
- Sahney, S., Ghosh, K., & Shrivastava, A. (2013). Conceptualizing consumer “trust” in online buying behaviour: an empirical inquiry and model development in Indian context. Journal of Asia Business Studies, 7(3), 278–298. [Google Scholar] [CrossRef]
- Salo, J., & Karjaluoto, H. (2007). A conceptual model of trust in the online environment. Online Information Review, 31(5), 604–621. [Google Scholar] [CrossRef]
- Slade, E. L., Dwivedi, Y. K., Piercy, N.C., & Williams, M. D. (2015). Modeling consumers’ adoption intentions of remote mobile payments in the United Kingdom: extending UTAUT with innovativeness, risk, and trust. Psychology & Marketing, 32(8), 860-873. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sigala, M. (2020). Tourism and COVID-19: Impacts and implications for advancing and resetting industry and research. Journal of Business Research, 117, 312–321. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sin, S. S., Nor, K. M., & Al-Agaga, A. M. (2012). Factors Affecting Malaysian young consumers’ online purchase intention in social media websites. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 40, 326–333. [Google Scholar] [CrossRef]
- Statista (2022). Number of internet users worldwide from 2005 to 2021. Retrieved from [Link]
- Tran, V. D., & Nguyen, T. D. (2022). The impact of security, individuality, reputation, and consumer attitudes on purchase intention of online shopping: The evidence in Vietnam, Cogent Psychology, 9(1). [CrossRef] [CrossRef]
- Tsiakis, T., & Sthephanides, G. (2005). The concept of security and trust in electronic payments. Computers & Security, 24(1), 10-15. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vasic, N., Kilibarda, M., & Kaurin, T. (2019). The Influence of Online Shopping Determinants on Customer Satisfaction in the Serbian Market. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 14(2). [Google Scholar] [CrossRef]
- Zhang, L., Zhu, J., & Liu, Q. (2012). A meta-analysis of mobile commerce adoption and the moderating effect of culture. Computers in Human Behavior, 28(5), 1902-1911. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zorkadis, V., & Karras, D. A. (2000). Security modeling of electronic commerce infrastructures. IEEE/AFCEA EUROCOMM 2000. Information Systems for Enhanced Public Safety and Security (Cat. No.00EX405). [Google Scholar] [CrossRef]
|