Зміст |
Автори:
Анастасія Самойлікова, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8639-5282 к.е.н., Сумський державний університет, Україна Валерія Герасименко, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1772-8017 Сумський державний університет, Україна Анжела Кузнєцова, ORCID: ttps://orcid.org/0000-0003-3590-7625 д.е.н., Сумський державний університет, Україна Мілош Тумпах, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3389-6803 Ph.D., Технічний університет в Брно, Чеська Республіка Мартіна Баллова, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9903-0749 Ph.D., Економічний університет в Братиславі, Словаччина Лариса Шавга, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9691-7475 Ph.D., Кооперативно-торговий університет Молдови, Республіка Молдова; Галацький університет «Dunarea de Jos», Румунія
Сторінки: 208-217
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-19
Отримано: 10.01.2023
Прийнято: 05.06.2023
Опубліковано: 30.06.2023
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Освіта є вагомим прискорювачем змін і перетворень у суспільному житті, а також одним із головних факторів прогресу та розвитку як загалом, так і у сфері бізнесу, зокрема. У статті обґрунтовуються та формалізуються взаємозв’язки між показниками рівня освіти (з урахуванням її інноваційного розвитку) та легкості ведення бізнесу на основі вибірки з двадцяти восьми країн світу та даних Світового банку, Організації Об’єднаних Націй, Університету Тафтса та рейтингових служб Standard & Poor’s. Метою статті є визначення показників інноваційної освіти, які найбільш суттєво сприяють полегшенню ведення бізнесу. Для цього здійснюється когнітивний аналіз статистичних даних і за допомогою засобів дескриптивного аналізу формується статистично значущий ознаковий простір показників. Перевірка щільності та спрямованості зв’язку здійснюється шляхом обчислення значень коефіцієнтів кореляції Пірсона. Багатовимірність простору вхідних ознак зводиться до чотирьох найвпливовіших показників із дев’яти досліджуваних факторів (індикатор цифрового розвитку; індекс людського розвитку; цифрова довіра, індекс фінансової грамотності) шляхом застосування процедури аналізу головних компонент та ортогонального перетворення за допомогою методу Varimax у пакеті програмного забезпечення Statgraphics Centurion 19. Якість факторизації підтверджується тестом Кайзера-Майєра-Олкіна та критерієм сферичності Бартлетта. У результаті розроблених декількох економетричних моделей, які описують залежність легкості ведення бізнесу від вищезазначених показників, і процедури жорсткого відбору Backward Stepwise Selection у Statgraphics 19, будується та описується статистично значуща модель впливу цифрового розвитку на легкість ведення бізнесу із перевіркою на її адекватність. Виявляється, що зі збільшенням показника оцінки цифрового розвитку на 1% легкість ведення бізнесу також збільшується в середньому на 0,79%. Отримані результати можуть бути корисними науковцям для подальших досліджень, а також законотворцям у сфері освіти та бізнесу, та всім стейкхолдерам у напрямку коопетиції «бізнес – освіта».
Ключові слова: бізнес, викладачі, витрати, вища освіта, людський розвиток, фінансова грамотність, цифрова довіра, цифрова еволюція, школа.
Класифікація JEL: I23, M21, O32.
Цитувати як: Samoilikova, A., Herasymenko, V., Kuznyetsova, A., Tumpach, M., Ballova, M., & Savga, L. (2023). Effect of Education on Ease of Doing Business in Conditions of Innovation Development: Factor Analysis and Multiple Regression. Marketing and Management of Innovations, 14(2), 208-217. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-19
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Barro, R. J. (2013). Education and economic growth. Annals of economics and finance, 14(2), 301-328. [Google Scholar]
- Bartlett, M. S. (1978). An introduction to stochastic processes: with special reference to methods and applications. CUP Archive. [Google Scholar]
- Bilas, L. (2020). How education affects business, society and the country. Retrieved from: [Link]
- Bosire, J., & Etyang, M. (2003). The Effect of Education on Business Skills Cognition: the case of indigenous microscale enterprise owners in Kenya. Journal of vocational education and training, 55(1), 5-20. [Google Scholar] [CrossRef]
- Canals, C. (2017). Education: More Crucial Than Ever. Education and economic growth. CaixaBank Research Monthly Report – Economic and Financial Market Outlook no. 412 (May 2017), 32-34. Retrieved from: [Link]
- Cattell, R. B. (1966). The scree test for the number of factors. Multivariate behavioral research, 1(2), 245-276. [Google Scholar] [CrossRef]
- Cranson, А. (2018). Does Education Really Drive Success in Business? Harvard Business Review. Retrieved from: [Link]
- Greene, P. (2015). Impact Of Education On Business Growth. Forbes. Retrieved from: [Link]
- Hanushek, E. A., & Woßmann, L. (2007). The role of education quality for economic growth. World Bank policy research working paper, (4122). [Google Scholar] [CrossRef]
- Hayes, B., & Kotwica, K. (2013). Business Continuity. 2nd Edition, Elsevier. Retrieved from: [Link]
- Jimenez, A., Palmero-Camara, C., Gonzalez-Santos, M. J., Gonzalez-Bernal, J., & Jimenez-Eguizabal, J. A. (2015). The impact of educational levels on formal and informal entrepreneurship. BRQ Business Research Quarterly, 18(3), 204-212. [Google Scholar] [CrossRef]
- Jiroudkova, A., Anna, L., Strielkowski, W., & Slosarcík, I. (2015). EU accession, transition and further integration for the countries of Central and Eastern Europe. Economics & Sociology, 8(2), 11. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kaiser, H. F. (1974). An index of factorial simplicity. psychometrika, 39(1), 31-36. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kambayashi, N., Morita, M., & Okabe, Y. (2008). Management education in Japan. Elsevier. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kanaan-Jebna, J. M. A., Alabdullah, T. T. Y., Ahmed, E. R., & Ayyasamy, R. K. (2022). Firm Performance and the Impact of Entrepreneurial Education and Entrepreneurial Competencies. [Google Scholar] [CrossRef]
- Klapper, L., Lusardi, A., and Oudheusden, P.V. (2020). Financial Literacy Around the World: Insights from the Standard & Poor’s Ratings Services Global Financial Literacy Survey. Retrieved from: [Link]
- Li, M., Li, L., & Strielkowski, W. (2019). The impact of urbanization and industrialization on energy security: A case study of China. Energies, 12(11), 2194. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lu, J., Ren, L., Qiao, J., Yao, S., Strielkowski, W., & Streimikis, J. (2019). Corporate social responsibility and corruption: Implications for the sustainable energy sector. Sustainability, 11(15), 4128. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mahmood, R., Zahari, A. S. M., Ibrahim, N., Jaafar, N. F. H. N., & Yaacob, N. M. (2021). The impact of entrepreneur education on business performance. Asian Journal of University Education, 16(4), 171-180. [Google Scholar] [CrossRef]
- Manley, E. (1903). The Remote Relation between Education and Business. The School Review, 11, no. 7 (Sep., 1903), 563-571. [CrossRef]
- Peters, R. M., & Brijlal, P. (2011). The relationship between levels of education of entrepreneurs and their business success: a study of the province of KwaZulu-Natal, South Africa. Industry and higher education, 25(4), 265-275. [Google Scholar] [CrossRef]
- Raposo, M. L. B., & Paсo, A. M. F. D. (2011). Entrepreneurship education: Relationship between education and entrepreneurial activity. Psicothema. [Google Scholar] [CrossRef]
- S&P Ratings Services (n.d.). Global FinLit Survey. Retrieved from: [Link]
- Sakitri, G. (2020). The relationship among student stress, Type A personality, and academic performance in a business school in Indonesia. Journal of Education for Business, 95(3), 169-179. [Google Scholar] [CrossRef]
- Shveda, O. (n.d.). How business education affects the development of future entrepreneurs. Retrieved from: [Link]
- Stojanov, R., Strielkowski, W., & Drbohlav, D. (2011). Labour migration and remittances: current trends in times of economic recession. Geografie, 116(4), 375-400. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tufts University (n.d.a). Digital Evolution Score. Retrieved from: [Link]
- Tufts University (n.d.b). Digital Trust. Retrieved from: [Link]
- UNDP (n.d.). Human Development Index. Retrieved from: [Link]
- Wayland, B. A. (2015). Emergency Preparedness for Business Professionals: How to Mitigate and Respond to Attacks Against Your Organization. Butterworth-Heinemann. [Google Scholar] [CrossRef]
- World Bank (n.d.a). Enrolment in tertiary education, all programmes. Retrieved from: [Link]
- World Bank (n.d.b). Government expenditure on education as % of GDP. Retrieved from: [Link]
- World Bank (n.d.c). New businesses registered. Retrieved from: [Link]
- World Bank (n.d.d). Overall ease of doing business score as of current data. Retrieved from: [Link]
- World Bank (n.d.e). School enrolment, primary. Retrieved from: [Link]
- World Bank (n.d.f). Tertiary education, academic staff. Retrieved from: [Link]
|